*Jouluvauvat 2014 * <3

Nou paniik. Joo siis vanhin 9(kesällä 10), keskimmäinen 7 (kesällä 8) ja nuorin 9kk (kesällä siis vuoden). Myös minä ja mieheni ja meidän molempien vanhemat ja tosi monet serkut on syntyneet kesällä.

Hassua saada talvivauva :popcorn: Jotain ihan uutta mullekin, että ilmeisesti myös talvella noita lapsia syntyy :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Hippu*
Oireet taitaa olla kaikilla vähän erilaiset, mulla ei ole taas mitään tuntemuksia rinnoissa, mutta ei oo kyllä koskaan esim. menkkojen aikaan myöskään ollut ja oma sisko kertoi että hänellä alkoi tissi-oireet :D vasta puolivälissä raskautta. Etova olo on ollut jo pitempään ja syödä pitää säännöllisesti, muuten on nälkä, ja siis isolla N:llä :D oireet alkoi mulla jo plussaamisen aikaan pissahädällä ja öisinkin piti juosta vessassa, eli EliElin kanssa samoja oireita :) paineen tunne on koko ajan vatsassa ja maha on myös ollut turvonnut jo toista viikkoa, tuntuu pahalta jos yrittää laittaa napakat farkut kiinni. Napit auki siis jo mennään...:D

Varhaisultra on varattu polilta missä oltiin hoidoissa 14.4, sinne pitäis sitte vielä odotella...silloin ois 7+0. Mulla oli ovis etuajassa (clomien ansiosta), joten viikkojen pitäis pitää ihan hyvin paikkansa. Neuvolan varasin kanssa, se on 16.4, neuvolantäti kuullosti niin kivalta ja kyseli mukavia, ja koko keskustelu tuntu niin ihmeelliseltä kun ei oikein tajua tätä raskaana oloa vielä :heart: itkuhan sen puhelun jälkeen tuli :)

Crystal täällä me ollaan :heart:

LilyAlice 5+6
 
  • Tykkää
Reactions: Hippu*
No niin, joulukuun vauvauutisia sitten täältäkin.. Ihmeissäni olen, että taas, siis kolmannen kerran minipillerit jätti toimimatta.. No ehkä täysin oma moka, viikon vatsataudin jälkeen en sitten hekumoissani lisäehkäisyä käyttänyt.. Eli ikää 34v ( joulukuussa 35v), tämä ois sitten 4. lapsi. LA näillänäkymin 10.12, kierto ollut 24/25, mutta saattaa tietty muuttua ultrassa tuo LA. Kättärille menen synnyttämään.
Tosiaan testin tein muutama tunti sitten. Vastauksen piti tulla minuutissa, mutta mitään ei näkynyt, huokaisin helpotuksesta ja jätin testin pöydälle. Meni hetki kun alkoi ilmestymään haalean haalea viiva, ajttelin kuvittelevani ja olin jo heittämässä roskiin kunnes yhtäkkiä pärähti oikei selkeä vahva viiva.
Oireina väsymys, hillitön repiminen vatsassa ollut jo 2vkoa, tissit paisunut viikossa ja on arat, juilimista selässä ja vatsassa... Vatsan turvotus on myös, ihmettelin to kun housun nappi ei meinannut mennä kiinni...
Pahoinvoinnin alkamista odotan, tytöistä ollut melko kauheat, pojasta ei mitään... Jospa nyt pääsisi helpolla.

-Kirppa & ylläri

34v/ 10.12./4.lapsi/KOS
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille!

Menin lueskelemaan tuota vanhaa ketjua ja huomasinkin, että se on siirretty tänne :D eli

26v/ 02.12/ kolmas lapsi/ Tays

Olikohan jotain muuta mitä piti laittaa? Täytyypi vielä lisäillä jos puuttuu jotain :D

Täällä tosiaan aika oireeton raskaus! Tuntuu ettei edes ole raskaana, kun ei pahemmin mitään oireita oo. Turvotusta kyllä on ja ihan samanlaista kuin aina ennen menkkoja. Ensimmäinen neuvola on varattu 23.4 :) pari viikkoa saa vielä jännittää!

Rv 5+5
 
Ihan pimeetä. Tein raskaustestin tänään. Oikeasti pitäisi tehdä se vasta torstaina. Mutta se näytti plussaa kuten tiesinkin. Ivf raskaus kyseessä. Hämärää... Tämä taitaa pysyä kun on niin paljon oireita jo nyt testikin löysi helposti sen hormonin.
testi siis 4pv ennen lääkärin neuvomaa veritestiä. Veritestiin en mene. Ihan turhaa se olisi.

olisko joku vk 4+2 .. (;ivf: n mukaan vasta 3+6rv )
 
  • Tykkää
Reactions: esteri76
Dragonfly77 koska sulle tehty alkion siirto? Oliko kyseessä PAS vai tuoresiirto? Nyt vasta muuten huomasin että olit ehdotellut kivoja nimiä tälle jouluvauvaryhmälle tuolla edellisessä ketjussa, voidaan vaihtaa tohon etusivun otsikoksi joku kivempi jos haluatte? :)
 
Hei kaikille!
Mä kerkesin jo kerran kirjoittaa tuonne vanhaan ketjuun. Mulle sais päivittää:
LA 11.12/24v/2.lapsi/K-PKS
Kivasti jo porukkaa tullut tänne, ihania joulutonttuja meille tulossa <3
Omia oloja ei juurikaan ole, muuta kuin saatan yhtäkkiä suuttua jostain verisesti. Mieskin sanoi mulle tänään että hän voi jo ilman testiäkin antaa positiivisen tuloksen :D ja palelen. Muita oireita ei ole, toivottavasti se etova olo ei tulekaan!

Kerronpa hieman itsestäni. Olen 24-vuotias maitotilan emäntä ja meillä on ennestään tyttö (2/2013).
 
Täällä tuulentytön odotuskaima ihan samoilla tiedoilla ikää lukuunottamatta eli 12.12.2014/neljäs lapsi/KOKS/26v :) meillä kolme tyttöä ennestään 6/09, 12/11, 9/13 eli pienin rakas kohta 7kk. Oireita ei vielä ole mut jos noudattaa aiempien kaavaa niin ens viikolla alkaa.
 
Mullakin viimeistä viedään, että nyt pitää nauttia ja olla ihan höperö: ottaa kuvia ja hihitellä. Ja yrittää olla huolehtimatta. Meinaan vielä loppuviikosta tehdä digitestin niin nään onko hormoonit nousussa.

Astre: onpa meillä samanikäiset nuoremmat. Voinko udella, että ootko etelä vai pohjois kymenlaaksosta? Mie oon täältä etelämmästä ;) Toi koksin alue on kuitenkin aika laaja =) Onnea kaikille plussanneille ja tarroja meille kaikille. Meinaan tunnin päästä varata ajan siihen ultraan. Veikkaan et saan sen aikasintaan 25 päivä. VÄHÄNKÖ PITKÄ AIKA OOTTAA :LOL: Nää alkuviikot on aina jotenkin piinaavia. Veikkaan, että mulla pikkasen vähenee nää viikot, koska ovis oli varmaan pari päivää myöhemmin (menkoista laskettuna) Mutta digiin tuli tosiaan perjantaina 2-3, et eiköhän tää tästä.

Pahaa oloa ei havaittavissa, lievää rintakipuilua ja repimiskipuja. Ja väskää

Tuulentyttö ja onnenpallo 4+3 (kait)
 
Ja onnea kaikille plussanneille :flower: Ryhmän nimen vois tosiaan muuttaa. Joulukuun joulupallot? Joulukuun joulutontut? Joulukuun joululahjat? Joulukuulle vauvaa odottavat? Joulun paras lahja 2014?

Oon tosi huono näissä, pidetäänkö äänestys? Ja lisää ehdotuksia, joku söpö?
 
Täälläkin hiljaiseloa, tosin koitin juuri muistella, että kaikissa synnytykseen päätyneissä raskauksissa ollut alussa varsin hiljaista. Lähinnä painon tunne alavatsalla= housut mallia kuminauha ja rinnat arat. Nyt lisänä etominen jos ei syö koko ajan jotain. Pitäisi lienee vaihtaa hedelmiin ettei kottikärryllä tarvitse viedä synnärille.
Enää viikko varhaisultraan, jaksaa jaksaa...
Kuinka moni ( hyvissä ajoin kysyy..) on ajatellut ottaa tuon 2014 äitiyspakkauksen. Itse otin esikoiselle, kahdelle seuraavalle en ja nyt minusta oli taas kivat vaatteet ja ajattelin ottaa.
Ruttu 5+6
 
Minulle voi myös päivittää:

26 v. / LA 6.12 (netin laskuri, tarkentuu myöhemmin) / 1. lapsi / TYKS

Hippu*, siinä taiskin tulla vastaus sun edellisessä ketjussa esittämääsi kysymykseen... :)

Eilen kerrottiin mun vanhemmille iloisesta uutisesta... Vastaanotto ei ollut aivan niin ylitsepursuavan onnellinen kuin olin kuvitellut, mutta mahtaneeko johtua siitä että on itse niin innoissaan, ettei voi käsittää miksei kaikki ole... Ja toki vanhempani tiesivät että yritämme, joten heidän mielestään se ei varmaan ollut kuin "ajan kysymys"...
 
tuulentyttö, täältä etelämmästä minäkin :) muutaman kilometrin päässä koksilta. Ja joo on kyllä nää pienimmät samaa ikää :heart: Minkälaisia fiiliksiä ollut nyt plussan jälkeen? Mul vaihtelee kauhun ja ilon tunteissa :D

Astre ja pikkuinen 4+3 :)
 
Tosi hyviä nimiä. Mutta joulukuun joululahjat tosi kiva tai joulukuun joulunyssäkät!

tuli omia ehdotuksia mieleen..huumorillisia myös.

JOULUKUUN JOULUPALLEROT
JOULUKUUN VAIPPAPÖKsYLÄISET
JOULUKUUN HAIKARANPESÄ
 
Viimeksi muokattu:
Astre: Mie asun ihan koksin vieressä, viimeeksi kävelin synnyttämään :LOL: (nyt varmaan joku vois jo tunnistaa, mutta jos niin paljon kiinnostaa, ni antaa mennä vaan)

Mulla fiilikset vuorotellen pelokkaat (et onko kaikki ok, vauva terve, onko siellä kohdussa mitään, miten jaksan näin pienellä ikäerolla jne) ja vuorotellen oon ihan innoissani, että tekisi mieli vaan hymyillä lakkaamatta. Taustalla tosiaan niitä keskenmenoja, niin en nyt kauheesti tästä viitsi huudella. Vielä.

Hei, joulukuun joulutortut? Tai joulupiparit? :LOL:

Varasin ajan ar ultraan, sain sen niinkuin 6+6 (miinus plus kaksi päivää, pikemminkin miinus) 25.4 perjantaille. Eli vielä kaksi viikkoa ja viis päivää. Huoh. No se ois sitte se eka etappi, toivottavasti menee kaikki hyvin.
 
Onpas meitä täällä jo monta :). Ja paljon hyviä ehdotuksia ryhmän nimeksi. Mä olen huono keksimään mitään, joten jätän sen lahjakkaampien hommaksi :D.

Kysymys kaikille, koskee varmaan enemmän uudelleensynnyttäjiä, onko teillä vatsassa turvotusta? Mä oon nimittäin niin turvoksissa, että kohta on vaikee peitellä :O. Ei mulla muualla turvotusta ole mut vatsa näyttää tosiaan siltä kun olis 20+ viikoilla.

Täällä on mielialat melkoisessa vuoristoradassa. Lähinnä tämä raskaus huolettaa. Ensin pelkään ettei kaikki ole hyvin, kun alavatsasta vihlaisee ja selkää jomottelee. Tänään on ollut oireettomampi päivä, joten tottakai huolestuin, että kaikki ei ole hyvin kun ei ole oireita. No, ehkä tämä sitten on oire, kun stressaan, oli olo mikä tahansa :D.
 
Meime> yleensä kaikki menee hyvin :D ,
. Asiaanhan voi vaikuttaa jopa lähes kokonaan itsekin joidenki juttujen osalta. Raskaus terveys ja ruoka vaikuttaa. Esim. Jos lukee aiheesta foolihappo ja raskaus, kevyt / normaali ruoka, tupakoimattomuus, ei epilepsia lääkkeitä ym. Niin alta puolet jää riskiä jäljelle kun miettii noi.

Syyselo> kivaa kun käyt :D symppaan sinua.. itsekin käyn toisessa ryhmässä lukemassa kuulumusia

chokomom> minulla tulee iso massu jo viikolla 4. Liikun ja syön kuten ennen. Se on joku geeneissä okeva juttu joillakin. Näytän nyt viikolla 4 että oisin neljännellä kuulla..
 

Yhteistyössä