*Jouluvauvat 2014 * <3

Nioliina Täällä "entinen" tupakoitsija myös, ennen meni aski päivässä ja nyt kun plussasi, niin ei mulla silti riittänyt itsehillintä lopettaa ihan täysin. Vaikka mielipiteitä asia nostaakin pystyyn, niin silti sorrun siihen yhteen tupakkaan päivässä :( Ja haluaisin niin paljon lopettaa, niin paljon, mutta pitäis jostain saada se viimeinenkin voima siihen. Vaikkakin luulisi kasvavan pienokaisen olevan se voima ja halu siihen, mutta silti.. Toisaalta askista yhteen tupakkaan, on jo mulle iso askel ja tarkoitus on jättää se yksi kessukin pois heti mahd.pian!
Oon muuten aina ollut todellinen kahvimummo, kahvia koko ajan nassuun jotta pysyy päivä vireänä, nooh.. eilen oli sitten se päivä, kun pelkkä kahvin haju alkoi oksettamaan, tänä aamuna tottumuksen nimissä napsasin aamukahvit tulille, ja kaadoin jopa kuppiin saakka.. Hyi helv! : /

Mulla ei juurikaan oireita ole ollut, joten pienikin vihlominen mahassa saa karvat pystyyn.. Paitsi ne tissit, voi juma.... kun tekee aamuisin kipeetä vaihtaa asentoa sängyssä, tuntuu että ne painaa tonnin ja on niin pinkeenä ja kosketusaroista puhumattakaan :D Hassua kun nuorimman lapsen imetyksen jälkeen niistä tuli taas perinteiset A-kupit (sellaset roikkuvat nahkapussit), niin nyt on piukeet B-kupit (ja mieshän on nyt ihan innoissaan)

Pikkuihra ja ? 5+1
 
Minulle taisi käydä huonosti. Eilen aamulla herätessä raskausoireet olivat poissa, päivällä tuli pyyhkiessä kirkasta verta ja nyt aamulla taas. Varasin ultran ensi viikon torstaille, mutta kyllä tämä nyt kovasti näyttää siltä, että sen saa perua ja minut poistaa listalta :( Uutta putkeen vaan, todettiin miehen kanssa. Parempaa jatkoa kaikille! Palaan, jos tämä onkin vain kehon oikuttelua.
 
Hei ja onnea alkuun kaikille plussanneille (rosma toivottavasti säästyt pelkällä säikähdyksellä)!

Eli eilen plussattu, tänään laskurien mukaan vasta 4+0. Oireita ei ole nimeksikään (pieniä vatsatuntemuksia ja pientä väsymystä), joten yritän malttaa mieleni ja vasta varovaisesti iloita tästä alkaneesta raskaudesta. Päälimmäisenä tunteena kuitenkin vielä epäusko (minäkö raskaana?!) ja huoli siitä meneekö kaikki hyvin tästä eteenpäin. Pari testiä varmasti tulee vielä tehtyä lähipäivinä, jotta saan raskausajatuksen iskostettua itseeni. :) Toivottavasti kaikkien meidän odotusajat sujuu mutkitta ja saamme iloita joulukuussa lahjoistamme.:heart: Minulle voisi päivittää:

Milja82/31v./1.lapsi/19.12/KOS
 
Minä en oikein pysty mihinkään keskittymään kun niin kovasti ahdistaa ja pelottaa että tässä käy samalla tavalla kuin kaksi kiertoa sitten... Ja kun tää stressaaminen ei auta suuntaan eikä toiseen yhtään mitään. Ja minä tiedän sen. Mutta silti ahdistaa. Tänään olisi menkkojen pitänyt alkaa mutta eihän ne nyt ala eikä viikon päästä kukaan voi vielä tietää. Nauttimaan en silti pysty enkä olemaan onnellinen. Katsotaan sit pääsiäisen jälkeen jos edelleen raskaana ollaan, josko sit jo vois alkaa pikkuhiljaa asennoitua.

Eli nyt on sit jotakuinkin vasta 4+0 eikä mitään oireita pitäisikään olla vielä. Eikö? Silti olo on etova mutta en tiedä onko sekin vain toiveajattelua. Repäisykipuja mulla on myöskin tälläkin kertaa, kakkosen ja kolmosen raskaudessa oli molemmissa näitä alussa muutaman viikon. Niin ja olo on kuumeinen, mulla on 37 ja rapiat mittarissa, samoin oli näiden kahden edellisenkin raskauksissa. Esikoisesta en enää muista kun siitä tulee kohta 10v. Mutta noin muuten ei tunnu miltään. Nipistää joo sieltä ja täältä ja välillä OIKEASTI tuntuu kuin liitokseen särkisi. En tiedä voiko sekään olla mitenkään mahdollista. Ärsyttää olla tämmöinen hermoheikko vaikka ikääkin tulee tänä vuonna jo 35 enkä ole ekaa kertaa pappia kyydissä. Sanokaa nyt jotain fiksua, vaikka että lakkaa nyt murehtimasta kun et asialle mitään voi.
 
Toivottavasti Rosma olisi jotain harmitonta :hug:

Palelee ja väsyttää ihan kauheasti siinäpä tän hetken oireet, ei vielä etomista onneksi.

Hoitovapaalla minäkin tällä hetkellä =)

Neuvolan varasin myös, 2 viikon päästä 7+0 olis sitten eka käynti. Siitä tää sitten virallisestikin lähtee taas ja ennenkun huomaakaan on odotus jo ohi vaikka nyt tuntuu ikuisuudelta.




Astre ja pikkuinen (työnimi haussa täälläkin) 5+0 :heart:
 
Rosma :hug: Toivotaan, että kuitenkin olisi niitä kehon omia oikkuja.

Tuosta hoitovapaasta. Mulla loppui just pari päivää sitten edellinen äitiysloma ja nyt sitten heinäkuun alkuun saakka hoitovapaalla. Sitten olen luvannut palata töihin ja mies jää kuukaudeksi esikoisen kanssa kotiin. Sitten Onni aloittaa elokuun alussa hoidon kun mieskin joutuu palaamaan töihin kesälomalta. Eli Onni käy sitten 3 kuukautta hoidossa, minä 4 kuukautta töissä. Tässä nyt olen pääni puhki koittanut miettiä, että kuka voisi Onnia nuo pari kuukautta hoitaa, ettei tarvitsisi muutaman hullun kuukauden takia hoitoon laittaa :( Itselle kuitenkin mahdotonta jäädä kotiin, sillä rahat on tiukilla jo nyt!

Vaivaako muita hillitön palelu? Muistan edellisestä raskaudesta tämän saman jutun, että koko ajan palelee ja mikään peitto ei tunnu auttavan. Muuten edelleen melko oireeton olo. Tänään kuitenkin hieman vahvempi viiva jo testissä :)

CJ ja papu 3+5
 
Mulla on kanssa ihan järkyttävää palelua, olen töissä välillä kolmen villapaidan kanssa. Teen siis toimistotyötä... Olen flunssan piikkiin laittanut kun työkaverit on ihmetelly, mutta ei varmaan kauaa mene läpi... :D Niin ja väsymystä on kanssa ollut, mutta tuntuu että sekin on vähän helpottanut tällä viikolla. Muita oireita ei sitten olekaan, ainakaan vielä :)
 
Rapaperitaivas > Joka raskaudessa oireet tulee kun tulee :) . Olet niin kauan raskaana kunnes toisin todistetaan. Olet siis joka hetki raskaana. Onnea siitä! Mikään ei vie sitä pois ja toivotravasti voit pian rentoutua.

Rosma: vuotoja tulee ja menee.. toivottavasti tämäkin on sitä:). Pidän peukkuja jatkumisen puolesta!

Joku puhui tupakasta>
Tupakka: Poltin aikanaan ja raskausaikaan teki tavallista enemmän mieli tupakkaa ja alkoholijuomia. Kiero elimistö? Mutta onni on vahva mieli. Ymmärrän sinua ja kannustan. Pystyt kyllä siihen vaikka elimistö tekisi voltteja! Ihme oireira kyllä.. liekö ne sitten edes tupakoimattomuudesta sinulla? Ehkä vain raskauteen liittyyviä.

itse voitin tupakanhimon ja välillä itketti nikat. Se ei ollut pientä se oli voitettu henkien taisto ja itsetuntemuksen kohottaminen korkeammalle tasolle :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: esteri76
En malta olla kommentoimatta, kun käyn lueskelemassa päivittäin teidän kuulumisia.

Onnea hurjan paljon plussanneille ja halit ryhmästä pudonneille. Minä siis viime vuonna olin Joulukuun odottava. Käyn haikeudella lukemassa teidän juttuja. Tuo oma pikkumies syntyi vasta tammikuun 3., mutta jotenkin kamala vauvakuume nostaa päätään.

Kiva huomata CirsiJanita, että myös KAKS:illa on joku saamassa vauvoja. ;) Itsekin samaisessa puljussa pojan pyöräytin. :)

Tupakoinnista: itse poltin ennen raskautta kuon korsteeni. Plussan jälkeen päätin lopettaa. Raskausaika meni ilman tupakkaa. Imetys meillä ei onnistunut vauvan refluksiini oireiden takia. Tai oikeastaan kyllästyin vaihtamaan vaatteet iteltä ja pojalta joka syötön jälkeen ja kun pullosta piti kuitenkin antaa. Vähän petyin omaan itseeni ja nyt poltan taas. -.- Kamalaa.
Minä en itse tuomiste tupakoivia äitejä, jos se pysyy kohtuullisena. Ja kohtuullisena tarkoitan 1-2 tupakkaa päivässä. Toki parempi on lopettaa, mutta se on hankalaa. Ja kyllä se yksikin tupakka putoaa pois kun alkaa tuntea liikkeet ja raskaus muutenkin näkyä. Kuka kehtaa ison mahan kanssa pistää tupakaksi, jos joku on näkemässä? Oikein paljon tsemppiä tupakattomaan raskausaikaan!!
Suurin osa mun kavereista ovat polttaneet ja lapset ovat terveitä. Tupakoivat äidit kyllä aiheuttaa aina riitoja.

Oikein ihanaa odotusaikaa. Ja vannon, että jatkossakin kuikin teidän kuulumisia. ;)

Paivih ja pikku-ukko 3kk 8pv
 
Varovaisesti tulisin mukaan, jos mahtuu? Ja jos yksi seniori" huolitaan joukkoon :) Ti plussattu apteekin omalla, tänään varmisteltu Cb:n digillä ja raskaana 2-3 luki näytöllä. Jos tässä loppuun asti päästään, olisi tämä papunen prrheen 8. lapsi :) Kuopusta ennen oli 2 kkm, siksi iso mörkö nyt varjostaa tätä odotusta. Vanhin on tällä hetkellä 16 ja nuorin 1, 5 vuotias :)
Onko jo jotain fb ryhmä olemassa? Vaikka voi ollakin loppu edessä tällä odotuksella, olisin halukas liittymään ryhmään?
Tabletilla en tietoja saa eriväriseksi, mutta jos joku lisäilisi tiedot?
La laskurin tulos, jos neuvolaan asti päästään, ni tarkentelen sitä sitten :)

Ikiäiti/ 41v/8. lapsi/16.12/SatKs

Ikiäiti ja toive n.4+4
 
  • Tykkää
Reactions: esteri76
:( pakko sanoa tupakasta vielä.. Että tupakkalasten oireet näkyvät usein aikuisena mielenterveyden ongelmina. Tupakan häkä sikiölle laittaa puolustusreaktion päälle joka suojelee sikiön kasvua ja torppaa osin samaan aikaan " selviytymisen kannalta vähemmän tärkeät kasvut" kuten hermoston ja aivojen tietyt alueet ( käyttäytyminen, hillintä, oppiminen, tunteiden säätely ) jne. Lisäksi tyttölasten munasoluihin voi tulla solumuunnoksia ja poikien kiveksiin vaurioita jotka näkyvät seuraavan supolven lasten vammoina syntyessä. ( isoäidin perintö lastenlapsille sikiöajalta ).

Syntymäpainohan on VAIN 200-300g pienempi keskimäärin mutta siinä ei näykkään ne aivojen plus hermoston muutokset.


En neuvoisi edes vähäiseen tupakointiin. Se 1 päivässä voi olka väärään aikaan joskus kun ei voi tietää millä minuuteilla ne tärkeät hermoradat kehittyy? Entä jos juuri silloin :/. Tupakkaa voi korvata feikkitupakalla tai 1 laastari kun siinä on vain nikotiini.


Anteeksi tyhmä saarnani mutta oikeesti mietin työnikin puolesta lasten kasvua terveiksi aikuisiksi myös mielenterveydeltään. En aio pitää enempää luentoa.. :p

ja hei, kävin itse sen taiston läpi itku kurkussa monta kuukautta. En väheksy vaikeutta lopettaa. Itkuun auttaa 20min metsässä tai hikiurheilu...tai juustokakku
 
Täällä ois yks joulumasukki porukkaanmukaan.

Tiukuliina89/24/4. Lapsi/20.12/K-hks. En saa punaiseksi kännykällä.

Tänään tein ekan testin ja haalea mutta erottuva viiva tuli ja muutaman päivän on ollu jo äklö olo ja molemmille puolille nivusta nippailee välillä.

Meillä tää lasten saanti ei ole niin helppoa kun meillä molemmilla perinnöllinen geeni poikkeama joka aiheuttaa jokaisessa raskaudessa sen että vauva voi olla sairas eli ei ole elinkelpoinen. 25% riski meckelin syndroomaan ja näitä löytyy jo 3 noitten 3 elävän lisäksi.

Meillä saadaan varmistus viimestään rv16 mutta viimeks jo huomattiin rv12.

Nyt siis menossa vasta rv 3+6 mutta mukana mennää kunnes toisin todetaan.
 
Voi kauhea Tiukuliina! Oot aika urhea, kun kuitenkin uskallat vielä raskaaksi tulla. Sulla on varmasti takana aina järkyttäviä kokemuksia :'(

ikääiti: wau, että sulla on iso perhe! Minä meinaan tän papusen jälkeen kyllä NIIIN lopettaa tämän touhun :D

Tupakkinaisille: Been there, tupakan lopettaminen on ihan sairaan vaikeeta, jopa raskaana ollessa. Itse en nyt siis polttanut, mutta aikaisemmin kyllä. Eli onneksi ei ole nyt sitä lopettamisen tuskaa tässä. Itse oon ihan huoletta korvannu tupakan syömisellä ja ikävä kyllä se on näkyny vaa´assa.

raparperitaivaalle isot tsempit. kuullostaa ihan mun viimeiseltä raskaudelta. Aina kun esim. ostin jonkun vauvatavaran, olin ihan varma, että ei sille tule käyttöä, kun jotain kamalaa tapahtuu. Ei mulla muuta neuvoa ole, kun juttelu esim. terkalle ja ehkä kotidopplerin osto?
 
LilyAlice Niinpä, täällä ollaan. Uskomatonta. :heart:


En oo tänne jaksanut vielä kirjoitella kun oon yhdessä kerhossakin ja iltaisin oon niin väsynyt ettei paljoa ylimääräistä jaksa. Varsinkin kun töissä on ollut niin kiireistä.

Tuosta kotiinjäämisestä. Meillä alkoi vauvan yritys melkein kolme vuotta sitten eli hyvin on ehtinyt säästöjä kertyä kun aloitin säästämisen äitiyslomaa varten jo vähän ennen sitä... Voi olla että olen sen maksimiajankin kotona. Riippuu vähän mikä on miehen työtilanne. Hänen työpaikallaan on YT:t menossa. Muutenhan meillä on vakituinen työ molemmilla.

Onko kukaan muu jo käynyt neuvolassa? Itse kävin jo maanantaina. =) Tuntui vähän hassulta olla siellä kun se on niin jännä ajatus että on raskaana. Pahoinvointia mulla ei oo ollut vieläkään. Neuvolassa kyllä sanottiin että ole vain tyytyväinen ettei ole. Ensi viikolle tuli varattua varhaisultra yksityiseltä. Silloin on 7+2, joten toivottavasti näkyy sydämen lyönnit jo!

Crystal & pikkuinen 6+4
 
  • Tykkää
Reactions: LilyAlice
4h;n työpäivän jälkeen olin niin kuoleman väsynyt että piti ottaa reilun tunnin päikkärit : /. Tänään on yhtäkkiä tuo himoitsemani mineraalivesi alkanut maistuun ihan kauhealta!! Jano on hirveä kokoajan...
Tuossa jouduin tänään päikkäreiden jälk vähän stressitasoa nostamaan ja hoitelemaan asioita, nyt alkoi juiliin vatsaa ja selkää niinkuin menkat alkais ihan just :(. Vaikka eihän se automaattisesti mitään tarkoita, yhdessä raskaudessa kivut oli ihan järkyttävät ja säteili reisistä polviin asti, silti kaikki oli hyvin.. Täytyy nyt koittaa ottaa rauhallisemmin.
Tissit; 3lasta imettäneenä ne on olleet kokoa 75a (lättymallia)..Nyt huomasin tänään että ne suorastaan pursuaa näistä rintsikoista jotka ennen oli ehkä jopa hieman isotkin =). Täytyy lähteä liiviostoksille, jeeee:D. Oon niin iloinen että saan taas hetken nauttia tisseistä ( oikeasti olen vakavasti harkinnut viimeisen vuoden silareita, mutta nyt ei sitten tarvitsekkaan ). Esikoista odottaessa tissit kasvoi alkuraskaudessa koosta 75A kokoon B85 , siis ihan muutamassa viikossa. Toivoa sopii että nytkin kävisi näin, toisaalta se herättää ihmisissä ehkä huomiota ja joku saattaa arvata mistä moinen tissinpaisuminen johtuu... Kun muuten on pieni kuin kirppu, suurentuuneet ryntäät kyllä on sellainen asia mikä varmasti ekana huomataan... Imettäessä ne paisuu sitten vielä enemmän =).
Töissä meillä haisee toisessa henk kunnan wc;ssä viemäri, tänään meinasi yrjö tulla kun vessaan menin.. Eilen kaupassa kalatiskiä ohittaessani sai ottaa nenästä kiinni, yök. Muuten ei pahoinvointia vielä ole näkynyt, eikä tarvitse välttämättä näkyäkkään.. Toisaalta on hyvä että täällä riehuu nyt vatsatauti, kukaan ei kiinnitä huomiota yrjöilyyn, voi laittaa ykätaudin piikkiin :p. Tosin kukaan ei varmaan usko että se tauti viikkokaupalla kestää... Raskaudet on niin erilaisia, ekasta tytöstä ykäsin vksta 6 vklle 17, pojasta tasan kerran, toisesta tytöstä muutaman kerran sen muutaman viikon jatkuvan öklötyksen lisäksi..

5+2
 
Tuulentyttö > kyllä on rankkaa ollut. Ensimmäinen meckelin todettiin rakenne ultrassa 2006. Ja keskeytys tehtiin rv23+1. Toisen kohdalla kävin istukka testissä ja kun vastaus saatiin rv15 niin näkyi myös ultrassakin ja keskeytys tehtiin rv 17 2007. Tää kolmas huomattiin jo np-ultrassa ja keskeytys oli rv13+1 syyskuussa 2013. Meckelin syndroomaan kuulu se että munuaiset kasvaa niin suuriks että peittää lopulta koko vatsalaukun, takaraivo ei umpeudu ja sieltä pursuu kudoksii ainakin ulos ja sit löytyy ylimmääräset sormet ja varpaat. Istukka testiin en oo enää menossa kun sen tulokset saa vasta rv15 jälkeen jolloin tän sairauden näkee ultrallakin eli en mene enää kiduttaa itteeni sillä testillä. Kaikki nää meckelit on ollu poikia.

Faceryhmä > minkäslainen tää face ryhmä on eli onko salainen. Niin ettei kaverit nää että on kyseisessä ryhmässä. Ryhmä kyllä kiinnostaa kovasti jos on salainen ainakin tällä hetkellä.
 
Murhe voi rintojen kanssa olla toisinkin päin. Ennen lapsia olin A80, nyt kolmannen jälkeen F85.... Pystymalli unohdettu kauan sitten, mutta silareiden tarvetta ei kyllä ole, imetysten aikana malli on aina ollut lähinnä Dolly Partton.
Minuakin palelee ihan koko ajan, jurppii sillä ennen on ollut aina juuri päinvastoin eli raskaudet ovat olleet elämässäni se aika kun kerrankin aina on ollut lämmin.
Kivasti nämä päivät sujuu, eikä edes stressi pukkaa.
Ruttu 6+3
 
Heippatirallaa..

Harmillisesti sattu itelle sellane tilanne,että olin hakenut hoitoalan koulutukseen ja tänään oli pääsykokeet.. siellä sitte pukkas etovaa oloa ja janotti ja pissatti.. kiljuva näläki tais olla vaikka kiskasin kotona lähtiessä lautasellisen puuroa.. kuuli varmaan koko muu porukka kun maha möyrysi hiljaisessa isossa testiluokassa..
Harmittaa sinänsä että olen jo kauan haaveillut alasta.. nytkun jos toivottavasti pääsen sisään, niin ehdin käydä kuitenkin koulua jonkun verran.. ja jatkaa sitten.. pelottaa vaan että mitäne tuumaa siellä koululla ne opettajat ja muut ja koska mun kannattee ilmottaa olevani raskaana.. : /

muita oireita on ollu armoton väsytys..nukuin hyvällä omalla tunnolla reilut 3h päikkärit.. kauhea palelu, sormet kohmeessa alvariinsa ja tutisuttaa..nukun kahdella täkillä..ja sukkahousut ja verkkarit jalassa!!! villasukkia unohtamatta..
ja olenki ihmetellyt jo tovin kun kaikki hajut jotenki tuntuu voimmakkailta..
voisin siivota koko ajan koska se tuoksu on niin hyvä.. samoin pyykätä :D :D
ja pissahätä ja päänsärkyä ajoittain.. pahaa oloa ei oo ollu muutako tänä aamuna siellä testeissä mut saatto johtua myös siittä jännittämisestä..

Muoks * oireena vielä jatkuva mielialavaihtelu.. itkua tihrustan millon mistäki.viimeksi tänään kun näin oravan pudottavan kävyn ja se ei löytänyt sitä * )huuto naurua) :D:D:D:D:D::D:D

meillä onki vähän tämmönen hassu tilanne,että minä ja mieheni olemme seurustelleet vasta 11 kuukautta.. edellisestä liitosta yksi lapsi..
mies oli ihan sekaisin kun ilmoitin hänelle raskaudesta.. on kuitenkin tällähetkellä lomailemassa lapissa, joten saa siellä vähän rauhassa tuuletella ajatuksia.
Meillä ei ollut hankinnassa lapsi, ainakaan vielä. Mutta oltiin kuitenkin ehditty puhua että lapsi tulee jos on tullakseen. Onhan tämä aika nopeaa tahtia, mutta jokainen taplaa tyylillään..

mulla on myös sellanen tilanne,että mulla ei todellisuudessa oo mitään käryä paljonko mulla pitäs olla viikkoja.. laskurin mukaan 4+ jotain.. kuukautisissa ollu kierto n.34 vuorokautta.. mutta ne on ollu todella epäsäännölliset..
ja esikoista odottaessa oli juuri tämän takia vaikea määrittää raskauden viikot, joten passitivat heti ekalta neuvolakäynniltä suoraan ultraan missä selvis että viikkoja onki enempi ku luultiin.. luulen että tässäkin taitaa käydä niin. :whistle:

omaa napaa, kun tässä kiireellä yritin selata kaikkien kirjotuksia kielipitkällä mielenkiinnolla. Täytyy joutua nukkumaan että jaksaa huomenna touhuilla sukulaisten kanssa.

Tsemppiä kaikille!

:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Täällä nuorimmat päättivät aloittaa aamunsa jo 6.20, joten kahvi tippumaan ja toive päiväunista ilmoille:)

Rosma:hug: Toivottavasti kaikki menisi kuitenkin hyvin ja vuoto oli harmitonta. Itse vuodin nelosta odottaessani kirkasta verta kolmesti, rv4, rv6+ ja rv 16+. Syytä vuodoille ei koskaan löytynyt, mutta raskaus jatkui loppuun asti.

Tiukuliina: Todella rankkoa asioita olette kyllä joutuneet käymään läpi. Niinkuin joku sanoikin, niin rohkea ja vahva olet kyllä:hug:

Tupakoinnista oli puhetta. Itse olen myöskin polttanut ja lopettanut jo usemmankin kerran. Nyt savuttomuutta on takana lähes 7 vuotta. Lopettaminen on todella vaikeaa, mutta ehdottomasti sen arvoista. Itselleni viimein päätös lopullisesta lopettamista kypsyi, kun katsoin lapsiani ja mietin, että kuinka he voisivat koskaan antaa anteeksi, jos minä aiheuttaisin itselleni nnenaikaisen kuoleman asialla, jonka olisin voinut lopettaa. Odotusaikana olen pohtinut, että en halua raskauden jälkeen jokaisen flunssan ym. kohdalla miettiä, että johtuuko kaikki siitä että olisin polttanut odotusaikana. Nämä siis minun jatuksiani ja ketään en ala tuomitsemaan.

Kiva huomata, että ryhmässä on usemapi sellainenkin odottaja, jolla jo useampi lapsi, en siis ole ainoa suurperheellinen täällä =)

Oireita ei juurikaan ole. Pikkaisen etovaa oloa, mutta muuten ei juuri mitään. Itse olen aiemmissa raskauksissa kärsinyt melko voimakkaasta pahoinvoinnista, joka tosin on joka raskaudessa ollut edellistä lievempää, eli ehkä tällä kertaa ei tarvitse edes oksentaa... No voi olla että tuo jää toiveen tasolle, mutta katsellaan ja toivotaan :)
Nyt toisaalta hiukan jopa huolettaa, kun pahoinvointia ei ole nimeksikään, että onko kaikki mahassa ok? Eilen kyllä sain kyllä muistutuksen raskaudesta, kun menin ja aivastin. Repäisykipu vatsalla oli kyllä valtaisa.

Hoitovaapasta keskusteltu myös, eli itse olen hoitovapaalla tällä hetkellä ja töihin en palaa ennen uutta mammalomaa.

Niin ja kaikille uusille oikein lämpimästi tervetuloa :heart:

Hyvää viikonloppua kaikille!

Mimmuli&hippu rv 5+4
 
Huomenta kaikille.
Täällä pikku mies päätti herätä jo puol kuus. :O Onneksi olin itse jo illalla ajoissa nukkumassa niin ei hirveästi haittaa herätä niin aikaisin.

Etova olo senkun jatkuu. Ei kai siinä jos se olis vaan aamuisin mutta kun se jatkuu koko päivän ja illankin. Tänä aamuna on saanut ihan tosissaan puhallella ettei tartteis lähteä pönttöä halaileen. Mulle ihan uus juttu kun en viime raskaudessa kärsinyt minkäänlaisesta pahoinvoinnista. Sormet ja varpaat ristissä toivon ettei tämä mene oksenteluksi. Mä niin inhoan oksentamista. Yöh.

Tuosta tupakoinnista: Mä olen polttanut niiiiiin kauan että ei tämä taas helppoa ole. Viime raskaudessa en voinut olla kokonaan polttamatta ja vaikka terve poitsu syntyikin niin päätin että seuraavassa raskaudessa kyllä en polta. Ja se on kyllä pitänyt onneksi. Enkä aio tämän raskausajan jälkeen kyllä alottaa uudestaankaan.

Lurtsi: Vähän sama tilanne täällä. Minulla on tosiaan tuo kaksi vuotias ennestään. jonka isä ei ole missään vaiheessa ollut milläänlailla kuvioissa. Vuosi sitten tapasin nykyisen mieheni ja tässä ollaan vuodessa muutettu yhteen, menty kihloihin ja nyt sitten vauva tulossa. Joku kai sanois että liian nopeasti kaikki tapahtunut mutta minkäs teet kun kolahtaa niin kolahtaa. Ja minä olen kyllä ajattellut asiat aina niin että jos tuntuu itsestä oikealta ja hyvältä niin millään muulla ei oo merkitystä.

Mulla onkin viikot omien laskujen mukaan 5+1. Laskurit antaa erin. Mutta menen omien laskujen mukaan nyt kuitenkin. Varhaisultran päätin varata tuonne parin viikon päähän. Pitää vaan ajaa kaks tuntia tästä Kuopioon ultraan. Lähempänäkin olis mutta hintakin olis sitten sen reilun satasen enemmän.

Olikos täällä jo keskustelua siitä että oletteko jo kuinka monelle kertoneet raskaudesta vai ootatteko niihin maagisiin 12vk? Mä olen lähimmille ihmisille kertonut. Ja mies kertoi vanhemmilleen eilen. Hiemanhan se mietityttää että jos meneekin kesken niin sitten joutuu senkin kaikille kertomaan mutta toisaalta, ne ihmiset kelle oon kertonut on niin läheisiä että se ei haittaa.

Nioliina 5+1
 
Hei kaikki!

Tiukuliina: olet kyllä joutunut kokemaan kovia :hug: toivotaan, että tällä kertaa sujuu kaikki hyvin :)

Tervetuloa uusille ja onnittelut :)

Nioliina ja Lurtsi: täällä kans on ollut aika nopeeta tahtia, parin kk seurustelun jälkeen yhteen muutto ja siitä pari kk kihlat ja seuraavana vuonna naimisiin ja raskaaksi :D tällä tiellä ollaan edelleen ja parisuhde on ihme kyllä säilynyt vielä hyvänä ja uskon, että tullaan olemaan koko loppuikämme yhdessä :heart: Aikaisemmin kaikki ihmettelivät miks pitää niin nopeessa tahdissa tehdä kaikki, mutta niinkuin Nioliina sanoi: kun kolahtaa niin kolahtaa :D

Hyvin paljon on samanlaisia oireita monella eli, palelua, väsymystä ja ei sitä kuuluisaa pahaa oloa. Hyvähyvä! Toivotaan, ettei edes tule :p

ja tsemppaukset niille, joille sitä on!

Pöntiäinen ja pöntsykkä rv 6+4
 
Huomenta kaikille!!!

Etovaa oloa oli pikkusen aamulla.. piti pysyä sängyssä ettei heti nouse jotta huono olo helpottas..
maanantaina soitto neuvolaan ja aikaa varaamaan...täytyy varmaan yrittää vinkua myös jonkusortin ultraa koska ei oo tosiaankaan mitään tietoa oikeista viikoista.

Tein eilen Clearbluen digitestin, viikkonäytöllä. Näyttää 2-3.. mut ohjeissa oli et se on hedelmöittymisestä, että tässä kohtaa lääkärin määrittämät viikot olis just tuo 4-5 rv. Sitte silmään sattu kohta jossa oli että testi on vaan 92% varma, ja mikäli kierto on keskimäärin 28 vrk.. ja mullahan se on ihan miten sattuu..sitte rupesin kelaan aika taaksepäin että jos hedelmöittymisestä muka 2-3 viikkoa, ni se ei voi pitää paikkaansa..koska mies on ollu jo muuan viikon reissussa.. ja sillo ei oo ollu minkäänsortin toimintaa vällyjenvälissä joten raskauden on varmaa pakko olla pitemmällä.. en tiedä. patti tilanne joka kyllä selviää tietysti aikanansa.

Mulla on myös tullu kamalia pelkotilanteita, kun hyvä ystäväni menetti parin kuukauden ikäisen vauvansa tuossa viikko takaperin.. että mitä jos mulle käy niin, mitä jos lapsi kehittyy väärin, tai ylipäätään että onko tämä epäoikeudenmukaista olla onnellinen omasta raskaudesta kun ystävä on kohdannut menetyksen.. olen myös miettinyt että miten kerron tästä hänelle..hän on kuitenkin ystäväni ja varmasti haluaisi tietää raskaudesta.. voisko joku neuvoa?? :ashamed:



Nioliina juu..me ei edes asuta VIELÄ yhessä eikä olla puhuttu kihloista. Naimisiin menosta että joskus.. edellisestä liitostani oleva lapsi on jo pian 6 vuotias. Ja tapaa isäänsä säännöllisesti.. ja toi nopea toiminta suhteessa, tässä enää mitään teinejä olla ja elämänkatsomus on ihan eri ku joskus aikanaan.. toiset toimii nopeampaa toiset hitaampaa.. :) ja niinku sanoit että jos kolahtaa, niin se kolahtaa.


Hyvää päivänjatkoa kaikille :) :heart::wave:
 
:headwall: yök! Nyt se etova olo sitten alkoi, ja närästys! Närästystä ei oo ikuna ollut alkuraskaudesta, paitsi nyt ja koskaan muutoin ei närästä.

Närästää ja oksettaa, vuoron perään, kiva :D Muutenkin jotenkin niin masentava ilma, kiukuttaa ja suututtaa, ei parane puhua kenellekään kotona ettei tuu myrskyä ilmaan :D

Pikkuihra ja ? 5+2
 
Lurtsi Kauhea tuo ystäväsi tilanne. Ei ihme että itsellekin tulee pelkoja. :( Tuon takia en viitsi tällä hetkellä edes miettiä mitä kaikkea mahdollista voi sattua...

11h yöunet takana. :D Hieman oli rankka työviikko näköjään.

FB-ryhmään en vielä halua ettei vaan paljastu tutuille. Siinä vaiheessa vasta voisi liittyä kun töissäkin oon kertonut eli se varmaan menee aika pitkälle. Pääsiäisenä meinattiin kertoa raskaudesta minun vanhemmille ja sisaruksille kun näkee heidät. Silloin ois viikkoja 7+4. Mies on sitä mieltä että kertoo omille porukoilleen vasta kesällä. :rolleyes: Hän on nyt hieman varovainen asian kanssa. Eli kaikille muille kertomista saattaa joutua venyttämään sinne asti. Ellei töissä paljastu aiemmin.
 

Yhteistyössä