*Jouluvauvat 2014 * <3

Tervetuloa wenda, etkös sinäkin kirjoitellut lokakuisissa? Meitä on aika monta jo tässä ryhmässä jotka ikävästi sieltä tippuivat :( Toivottavasti nyt saadaan joulunyytit syliin asti :heart:

Lurtsi, toi viikkonäytöllinen digi on kyl ja kans yks... :D Nimittäin mulla on kans kaapissa kaks sellaista ja mietin kokoajan käyttäiskö sen heti huomenna kun pitäis poksuu viikko viis vai odottaisko varmuuden vuoksi päivän pari, ettei tuu mitään paniikkia jos se näyttääkin liian vähän ihan vaan sen takii että mulla nousis arvot vähän normaalia hitaammin. Helmikuussa digitesti näytti 3+ viikoilla 5+2 eli ehkä odotan tiistaihin :)

Tänään on ollut eka päivä niin etten ole kokoajan miettinyt peloissani keskenmenoa, en tiedä mistä johtuu? Pelottaa edes kirjoittaa tähän mutta on jotenkin erilainen, varmempi olo?


ss 4+6
 
Noi digitestit on vain suuntaa-antavia. lähinnä oon kattonu niistä, ett nouseeko hormooni. Se meni muistaakseni jotenki et arvoilla 50-200, näyttää sen 1-2vko, 200-2000 2-3 viikkoa ja yli 2000 on se 3+ viikkoa.

Mulla otettiin tosiaan toi r.hormooni veresta viime raskaudessa viikolla 4+3 ja oli silloin jo 4400 (eli digi ois näyttäny sen 3+, vaikka viiikkoja vasta noin vähän) eli kauhean yksilöllistä toi hormoonien nousu on. Mulla näemmä lähtee aina vauhdilla kohoomaan.
 
Sunnuntai huomenta kaikille!

Eilen tuli hommattua sitten uudet juoksuvaatteet ja sykemittari! :D oon yrittänyt onkia raskauden aikana juoksemisesta tietoa ja jossain luki, että syke saisi maksimissaan olla, ööh..155. En tiedä muistanko oikein. Haluan jatkaa tuota juoksemista mahdollisimman pitkälle, niin pitää alkaa nyt seurailu puuhiin, ettei siitä vauvalle tuu mitään vahinkoa.

Eilen tuli niin järkyttävä närästys päälle, että tietää kyllä olevansa raskaana, sillä mulla ei ikinä muuten närästä :kieh: yök! Muuten jatkuu samaa rataa.

Murunen ja jotain? (nimi kans vielä hakusessa) rv 6+5
 
Se olis nyt sit virallisesti testattu....digi kertoili yhä edelleen samaa kuin torstaina eli Raskaana 1-2! Pikkuse aiheutti harmaantumista hiuksissa heti aamusta! :D Mut sit kun täysin heräsin, ni tajusin et ehkä se on vielä ihan normaalia näyttää noin jos hedelmöittymisestä ei oo vikkoja kun se tasan 2 tai 2+1 (itse lasken sen vielä tuon jälkimmäisen mukaan =) ) ja vielä miten sitte hCG nousee! :D Voi ihminen olla höyry! xD PeSun sivulta kattelin ni vko 4 hCG määrä olis: 3-426 ja vko 5: 18-7340, ni on se kai iha ok tuo digi tulos? :D

Ja yks mitä mie saan vihdoin tehä, on se et mie voin laittaa tähä "allekirjoitukseksi" Ansku ja ("työnimi")+raskausviikot...eikä Ansku ja kiertopäivät! :D Elämän pieniä iloja! :LOL:

Ja ja...tämmönen pieni himotestaaja kun en juurikaan ole...eli olen, ni pitihän se mennä ja tilata Kotitesti.fi:stä se digitestin tuplapakkaus ku oli niinkin "halpa" kuin 18,90€ sis. 2.lk postin! =) Saapa tehä sit loppu viikosta taas...ja jos se sit ei oo noussu ni ei varmaa oo just kauheen hyvä juttu, mut murehdin sitä sitte! Nyt aion olla vihdoin ja ekaa kertaa ikinä niiiiiin raskaana ku voi olla kunnes toisin todistetaan! :heart:


Ansku & Itu 4+1
 
Ansku Minä testasin ekan kerran 4+2 ja silloin antoi viikkoja 1-2. Eikös sen ihan normaali tulos pitäis olla? Muutama päivä siitä näyttikin jo 2-3. Sen jälkeen en ole testaillut. Kyllä tässä raskaana ollaan. ;)

Crystal & pikkuinen 6+6
 
  • Tykkää
Reactions: Ansku83
Sunnuntaita.

Onko teillä repäisykipuja? siis aivan järkyttäviä..nousin nopeasti penkistä kun puhelin soi, piti ihan kumartua kun tuntu että aaltoileva repivä kipu riipaisi nivusissa ja alavatsalla jossain syvällä siellä.. en muista kokeneeni tämmöstä esikoisen aikana..

Pyöriny tässä muutenki kaikenmoista mielessä tähän raskauteen liittyen..
Esikoisen kohalla seurattiin sokereita, ei koskaa ehditty rasitukseen kun poika päätti syntyä.. varmasti tänki aikana seurataan..
ja miettiny myös sitäki että miten mulla kerty raskauden aikana noin 30 kiloa painoa..
sehän selvää..ei mitään liikuntaa ja söin mitä mieli teki ja mitä halusin..
tässä raskaudessa pitää ottaa ihan iisisti ja tarkkailla syömiset ja liikkua.

onko teillä jotain vitamiinejä yms käytössä? mä oon itte syöny jo vuojen omega 3 kapseleita, ja magnesiumia..pitäs varmaa hommata joku raskausvitamiinipaketti..

aa jänskättää..huomenna soitto sinne neuvolaan :heart:

juoksemisesta mä rakastan juoksua.oon sitä harjotellu tässä vähäsen ja ostin jopa uudet juoksulenkkaritki. mutta mulla on sellane synnynnäinen vamma nilkassa ni se on vähä tuskallista välilä etenki kun tätä elopainoa on hieman, mutta liikunta auttaa siihen vammaan.. harrastin nuorena maastojuoksua ja sitä juoksujen jälkeistä hyvänolontunnetta ei kyllä voita mikään!! :)

kävin jossain toisessa laskurissa kattomassa paljo olis muka viikkoja, näyttäs olevan 4+6.. ja la muka ton laskurin mukaan 15.12... mutta tätä ei tarvii korjata, ku se varmasti tulee muuttumaan vielä..

:heart: nyt lenkille tonne kaatosateeseen. :whistle:
 
Moi kaikille myös täältä. Niin uus tässä ryhmässä, etten osaa oikein kenellekkään henk.koht. mitään vastailla, mutta meidän kuulumisia nyt pikaisesti.
Itselläni todella kovana km pelko, ennen kuopustahan mulla oli 2 kkm, ne on sitten syvältä, kun luulet kaiken olevan ok ja loppujen lopuksi vatsassa onkin kuollut pieni....
No, mutta yritän nyt kuitenkin ajatella, et tuolla vatsassa ois kaikki ok, kunnes toisin todistetaan.

Ikiäiti ja toive 4+6 (tai 5)
 
Ei ole ollut repäisykipuja. En edes tiedä miltä ne tuntuu, mutta vamaan oisin huomannut jos niitä ois ollut.

Vitamiineista oon käyttänyt D-vitamiinia ja folaattia jo yritysaikana. Nyt ostin jonkun raskaus-monivitamiinivalmisteen. Tuli muuten raskausarpivoide kaupan päälle. Missähän vaiheessa sitä pitää käyttää? :D

Ootteko miten tarkkoja syömisien kanssa? Jotenkin ensimmäistä odottaessa varsinkin listeria mietityttää. Uskaltaako sitä enää ulkona syödäkään tai kahviloissa? :ashamed:
 
Hei vaan! Ei täälläkään vielä ole repäisykipuja. Pientä kipuilua välillä vasemmalla, mutta luulen keltarauhasen siellä vaan ilmoittelevan itsestään. Välillä myös kohdun seudulla jomottaa, mutta ei muita tuntemuksia.

Vitamiineista olen syönyt myös D-vitamiinia ja raskaus-monivitamiinia jo yrityksen aloitettua. Päivittäin, ennen plussaa, tuli juotua myös Beroccaa ja syötyä Möller Tuplaa, mutta ne jätin nyt pois (Berocan kohdalla neuvotaan keskustelemaan käytöstä ensin lääkärin kanssa ja Möller Tupla taas sisältää A-vitamiinia, jota ei lisänä suositella raskaana oleville).

Syömisen suhteen yritän elää kuten ennenkin. Yritän olla turhaa murehtimatta, vaikka ensimmäistä odotan ja oikeastaan kaikki mietityttää. Syömätottumukset on jo ennestään varsin terveelliset, joten suuria muutoksia ei tarvitse toteuttaa. Tietenkään en ehdoin tahtoin lähde esim. maksaa tai raakaa lihaa/kalaa syömään, mutta nämä ei ole liiemmin ennenkään kuuluneet ruokavalioon.

Oireista: nyt on alkaneet yöheräämiset vessahädän suhteen, mutta on toki seurausta siitä, että janottaa koko ajan! Mutta muutoin edelleen varsin oireetonta. :)

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Milja ja Lahja 4+2
 
Testeistä; viime vkn su testasin prisman halpistestillä ja silloinhan se meni niin että ohjeen mukaan tulos olisi ollut luettavissa min kuluessa, viim 5min päästä. Meinasin silloin heittää jo roskiin kun viivaa ei näkynyt, mutta yhtäkkiä pärähti vahva viiva, juuri ennen 5min. Seuraavana pvnä sama juttu samalla testillä. Eilen ostin apteekin oman testin. Positiivinen mutta yllättävän haalea ( ei siis ollenkaan niin vahva kuin kontrolliviiva), viikkoja pitäisi kuitenkin olla nyt 5+4 ( eilen siis 5+3). Viiva ei tullut siihen heti, kuten on käynyt aiemmissa raskauksissa. Miten helposti saa lähetteen verikokeisiin että näkisi hcg-määrän verestä? Oireita on ( palelu, väsymys, ajoittainen öklötys, juiliminen, pyörrytys, vitutus, rintojen kipu ja paisuminen), mutta olen myös kokenut muutaman tuulimunan jossa oli todella voimakkaat oireet... Ehkä olen vaan hysteerinen????:ashamed:

Kirppa & ylläri 5+4
 
Mää kans harrastan juoksua eikä mulla kyllä oo sykemittaria... Voiskohan sitä juosta ihan sen verran kun hyvältä tuntuu niille viikoille kun se vielä tuntuu hyvältä? Vai mitenkähän tässä nyt pitäis edetä? Jotenkin tuntuu että sinne rv12 asti olis ihan se ja sama mitä ja miten tekee, vai olenko ihan hakoteillä?

Tein äsken TAAS testin eli ihan päiväpisusta vaan ja kylläpä se viiva on vahvempi joten pikkuiljaa alkaa olla olo varmempi. Repäisykipuja mulla on paljon ja juilii ja kuumottaa koko alaosastoa ihan sisäreisiä myöten joten jotain tapahtuu kehossa. Kerroinko kun olin jo viikko sitten ihan varma ettei tule vauvaa vieläkään? Kp22 tuli helakasti verta seksin yhteydessä, ihan niin että mieskin säntäsi pesulle saman tien. En tiedä mikä oli mutta sen jälkeen ei ole tullut. Saa nähdä onko istukka kohdunsuulla vai oliko vain jotain muuta.
 
Täällä löytyy kanssa noita repäisy kipuja. Nyt kunnon vielä flunssa niin aivastus saa kauheen repäisy kivun.

Mä syön minisun mana vitamiineja ja erillistä c-vitamiini pore ja magnesium purutapletti jatkuviin suonen vetoihin ja kyllä auttaa.

Tiukuliina ja hippu rv4+1.
 
Kirppa, soita neuvolaan ja kysy sieltä. Meillä päin on kyllä niin nihkeä neuvolantäti, että ei ihan heti anna noita lähetteitä labraan. Kävin viime raskaudessa yksityisellä mittaamassa ne hormooni, ei maksanu muistaakseni kun jotain 40e se verikoe. Tsempit :heart: Sun oireet ainakin kuulostaa lupaavilta. :) Ja onhan noita juttuja kuullut, että tummenee viivat vasta viikolla 7 tms.

Mulla on aina repäsykivut ollu eka oire raskaudesta, ne alkaa jo viikolla 3+.. Nyt niitä tulee aina silloin tällöin.

Tuulentyttö ja tyyppi 5+2 (kait)
 
Ootteko Kiinalainen synnytyskalenteri | Horoskooppi tutustunu tämmöseen?

kyyläsin tuolta ja oman poikani kohdalla sekä minun ja sisarieni kohdalla pitää paikkaansa..
pelottavaa..ton mukaan tästä seuraavastakin vauvelista pitäis tulla poika. vaikka ei sen väliä kumpi, kunhan on terve :heart: mut siis jotenki pisti vaa mietityttään tää homma..

muoks.. Kiinalainen syntymäkalenteri <-- tuolla erilainen, mutta tossa huomautetaan että pitää kattoa joku kiinalainen syntymävuosi kiinalaisen kalenterin mukaan meni heti monimutkaseksi :D:D:D:D nää on vaan tämmösiä hömppäjuttuja mutta silti ihan mielenkiintosia.
 
Viimeksi muokattu:
Ton mukaan nyt ois tulossa poika, no jos tämä loppuun jatkuu, niin saattaa pitääkin paikkansa, kun nyt 2 viimeistä on tyttöjä. Mutta tuon mukaan nuorimmaisenkin pitäis olla poika ja sitä se ei todellakaan ole :D Mun olemassa oleva sarja on 4 poikaa ja 3 tyttöä. Ensin syntyi poika, sitten tyttö ja sitten tulikin 3 poikaa peräkkäin :D
 
Mulla ei oo kenestäkään pitäny toi kiinalainen kalenteri paikkansa eli sen puolesta nyt vois tulla tyttö. Nyt ennestään meillä on tyttö ja kaks poikaa niin tyttö sopis hyvin joukkoon vaikka kumman vaan otan kuhan terve ois.
 
Tuo tupakointi puhuttaa aina. Voin myöntää, että koville ottaa itsellänikin.
Olin 18 vuotta kun sain esikoiseni. Hän syntyi 4 viikkoa ennen aikojaan ja muistan kun Se nyyti sylissä siellä sairaalassa itkin mm. sitä tupakointiani. Hän on onneksi kuitenkin kasvanut melko terveenä ja on aina ollut normaalin kokoinen ym., mutta hänellä on tarkkaavaisuuden kanssa lieviä ongelmia. En voi olla pohtimatta, että mitenkä paljon minun odotusajan tyhmyydellä on osuutta asiaan.
Toisen lapsen kohdalla savuttomuus oli automaattinen enkä tuolloin kokenut asiaa olevan mitenkään hankalaa edes.

Nyt on jälleen kerran todella kova sisäinen taistelu ja perjantaina töiden jälkeen repsahdin siihen yhteen. Järkyttävä morkkis tietysti asiasta, mutta kyllä tämä nyt vain vahvistaa siinä päätöksessä pysyä irti tupakasta. Hankin vaikka laastarit alkuun avuksi. Niitäkään ei tietysti suositella, mutta onko kukaan lääkärin suosituksesta/luvalla saanut nikotiiniriippuvuuteen lääkitystä?

Toivoo tietysti jokaisen syntymättömän lapsen puolesta, että moni tavoitteessaan onnistuu. Jos ei täydellisesti, niin ainakin merkittävästi vähentämään.
 
Kävikös muut lapsimessuilla? Mä kävin tänään ja ois kauheesti tehny mieli mennä kokeilee rattaita yms. vauva juttuja, mutta oltiin liikenteessä mun vanhempien kanssa, joille ei olla vielä kerrottu ni piti sitte vaan pysytellä muissa jutuissa xD

Tänään tein sellasen kaupan halppistestin ku oli kaapissa... Kaksi viivaa pärähti ihan sekunnissa ruutuun, että sen puolesta ainaki hyvä juttu :D Ens viikolla ajattelin tehdä ehkä sen digin vielä, jos siinä ois sitte viikot noussu :) Sen jälkeen voiski sitte varata sen varhaisultran. Koitan sinnitellä sen kanssa sinne 7+ viikolla ni näkyis sit varmana jotain :)

oireista: Tissit on NIIIIIN kipeet. suihkussa käyminenki sattuu niihin :D Varsinkin nännit. Vatsalla välillä menkkamaisia kipuja, ei kovinkaan kovia kuitenkaan ja välillä just niitä repäisykipuja. Väsymys on ihan jäätävää. Voisin nukkuu kokoajan. Nälkä on kokoajan, mikä vaan ei kuitenkaan uppoa. Pahoinvointia tulee aalloissa. Pahimmillaan on jos vatsa pääsee kovin tyhjäksi. Oksentanut en kuitenkaan onneksi ole. Kakonut tyhjää sitte vaikka kuinka monta kertaa. Tunteet heittelee laidasta laitaan ja itku tulee kyllä järkyttävän herkällä. Näiden oireiden myötä on tullu aika varma olo tän raskauden myötä. Oon päättäny, että tää lapsi syntyy terveenä sit joulukuussa ;D

Mulla on huomenna kehittämiskeskustelu ja ajattelin kertoa pomolle raskaudesta. Jännä nähdä mitä sanoo ja jatkaako mun työsopparia sen äippäloman alkuun (nyt se on kirjotettu heinäkuulle)

Kamala flunssa on iskeny päälle. Se lisättynä pahoinvointiin ja väsymykseen, ni olo on aika vetämätön. Saas nähdä miten jaksaa työviikon.

Mä toivon tyttöä. Tää meidän ainokainen on poika. Toki rakastaisin poikaa yhtälailla jne... mutta kyllä se ois ihanaa saada jotain vaihtelua pikkuleegoihin ja miekkoihin xD Vähän myöhemmin teen varmaa kaikki klassiset sormustestit yms.

Ainiin ja kahvi haisee ihan järkylle. Miehelle tuli kotona kahvin keitto kielto :D Onko muilla samaa hommaa, että kahvi saa kakomaan?


H3n3 ja emppu (keksittiin tekonimi) 5+2
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä