Jouluvauvat maaliskuussa

Joulukuun vauvat


23.11
MM- ja tyttö (38+6, 3340g, 49 cm)

27.11
Hapikko ja poika (39+3, 3700g 51cm)

30.11
polka ja poika (3830 g, 52 cm, rv 39+5 )

1.12
Suzyco ja Alisa (rv37+6, 3220g, 49cm)
Mötkylä ja poika (rv 39+3, 3350g, 49,5 cm)

3.12
Porsche & Nanna (3310g 49cm)

5.12
hippula ja poika (4200g ja 51cm)

6.12
Joulumami ja Laura (klo 19.07 (3410g, 49 cm, pipo 34,5cm)

7.12.
Asrai ja poitsu (rv42, 4335 g ja 53 cm, klo 12:16)
menninkäinen & "ti-ti-uu", (rv 40+1,3880g ja 50cm)
Aries ja poika (3880g ja 52 cm)

8.12
vanessa ja ella-adele (klo 05.19. 3026g 47,5cm)

10.12.
Landir + tyttö (41+1, 2780 g, 49 cm)
peppi+poju (rv 41+0, 4040g, 53 cm, klo 23.52.)

11.12
apa ja poika (rv 37 3090g 49,5cm)
Shamandalie ja Noora (rv 40+1, 4735g ja 52cm, klo 20.20)

12.12.
pinkeiju+keijukaistyttö (rv 38+2, 2670g, 46.5cm, pipo 32,5cm)
Gleo ja tyttö (4160g ja 53cm)

14.12
Veeruska -81 ja tyttö (rv 41+4,3435 g ja 49 cm)
Saparo+Niko (39+0, 3740g, 52cm, klo 5.27)
Elmeri ja Ella (40+1, 3410g & 49cm)

15.12
mirsu ja eemil (rv 40+6 3830g 57cm)

16.12
Schätzchen ja tyttö (3400g ja 50 cm, rv 40+3)
sofianna ja poika (rv38+2, 3640g ja 51cm)

17.12
rillukka ja Jussi (rv 38+6, 3030g ja 49cm klo 7:27)
Tuitsu ja Ella (rv 41+6 3345g, 51 cm, 37 cm pipa)

18.12
Liinuli84 ja Miro (rv39+5 , 3044g, 47cm, pipo 34,5cm )
Kiekura ja poika (3814g & 52cm, klo 9.18, rv 39+6)
Hula ja tyttö (rv 41+4,klo 15.03 3815g ja 52cm)

19.12
Riikkuli ja tyttö (rv 41+3, 4450g ja 54cm klo 16.40)

20.12
Lumienkeli ja tyttö (rv 39+5 3380g 48cm)

21.12
Oisku ja poika (rv 40+1, 2870 g, 50 cm)
Vetiver ja poika (rv 42, 3600g, 52cm)
Äitiliini75 ja tyttö ( rv 41+0; 4 350g, 53 cm; 34,8 cm; klo 03.05)

22.12
Myrskynmerkki ja tyttö (40+2, 3560g, 49cm)

23.12
Jouluvauva 07 ja tyttö: (41+4, 3555g, 50,5cm)

25.12
Helkky- ja tyttö (rv 40+3 3912g 52cm )
Riinuska ja Minttu (rv42+2 53cm, 3260g, 33cm klo 4.23 )

27.12
Minky ja poitsu (rv 41+1, 3985g, 53cm, pipo 36,5cm)
Anni76 + tyttö (39+5 3490g/51cm)
Nora79 ja Jenny (rv 41+3, 52cm ja 3900g, klo 7.21)
Janiela ja poika (4 kg, 54 cm)

28.12
Maija80 ja poika (rv 39+5 3595g ja 50cm ja pipo 36)
liplap ja poika (rv 41+6, 4240g ja 54,5cm, pipo 36cm)
lilleriina ja tyttö (40+6, 3280g, 50cm. 34cm)
Mainiomamma ja Maija (3880g ja 53cm rv 39+4)

31.12.
Vesseli-80 ja poika (rv 40+6 3845g 53cm)

1.1.
Kiia ja Kalle (3560cm 51cm klo 5:19)
minimi + tyttö (41+1, 3250g, 50cm, pipa 33)

10.1.
enkuli ja poika (rv 41 + 6 3350g 50cm. )

15.1
Mafiamamma ja tyttö (rv 42+4, 3610g ja 51,5 cm klo 16.08 )
 
Maaliskuun kunniaksi laitoin uuden pinon pystyyn! Hyvää kevättä (vaikka sitä talvea ei tullutkaan, ainakaan tänne etelään) kaikille, ja tervetuloa munkin puolesta kaikki uudet, kiva kun saa uutta verta tähänkin pinoon.

Meillä toi poika on taas nukkunut muutaman päivän tosi hyvin, yhtenä yönä meni jo 7 h putkeen heräämättä. :eek: Liekö vaikutusta sillä että sai edellisenä päivänä sen rotarokotteen. En tiedä mut tyytyväinen olen, ihanaa kun päivät ei enää mee jatkuvassa väsymyksen sumussa.... Tai sitte se on vaan kasvanut sen verran että jaksaa jo paremmin.

Olikos se nyt enkuli kenen siisteysintoilija anoppi oli tulossa kylään? Jaksamista vaan, toivottavasti se ei jää pidemmäksi aikaa. Suosittelen myös sitä että lykkäät imurin kouraan jos se jotain alkaa urputtamaan. Mä olen siinä onnellisessa asemassa että mun anoppi ei juurikaan sekaannu meidän elämään. Kerran erehtyi, ja toista kertaa tuskin tulee. :whistle: Mä taidan olla joskus vähän "miniäzilla"

Mammy hienoa että oot päässy jo pidemmille kotilomille.
 
Kiitos Oisku uudesta pinosta..

Täällä ei osata päivällä nukkua (äiti).. ja olen miettinyt, että kun toi poika jaksaa olla päivällä vain tunnin hereillä ja nukkuu vain tunnin ja syö koko ajan, että ei taida pitää mun maito sitä kylläisenä :eek: .. Yöksi saa aina vähän velliä ja nukkuu tosi hienosti..
jahas taas herättiin..
 
:wave: Pitkästä aikaa! Täytyy tulla korkkaamaan maaliskuun pino :D

Pikakuulumisia; Imetysura osaltani on nyt siis finaalissa :ashamed: En ole enää pariin viikkoon imetellyt. Korvikkeella mennään. Koliikki, valvominen ja oma vähäinen syöminen sekä sen myötä radikaali painonpudotus tekivät tehtävänsä :'( Mut nyt on kuitenkin äiti ja lapsi tyytyväisiä, eikä iltahuutojakaan enää ole niin usein.

Nukkumisesta; rytmi on edelleen väärinpäin. Pisimmät päiväunet kestää 4-6 h ja öisin vauva herää 2-3 tunnin välein. Kaipa se siitä joskus kääntyy :| Itselle rankinta nykyään on kavuta joka kerta ylös sängystä, ravata alakertaan, lämmitellä korvikkeet, nostaa vauva sängystään ja syöttää pullosta. Toista se oli alkuun perhepedissä kun vaan törkkäsi tissin vauvan suuhun ja syötteli. En itse edes kunnolla herännyt toimituksen aikana.

Meillä on vauvalla sänkynä suvussa kulkenut rottinkinen vauvansänky joka on jäämässä pieneksi. Kohta on siis edessä vaihto pinnasänkyyn. Mitenköhän vaihdon saisi suoritettua mahdollisimman kivuttomasti??? Pitäsköhän vielä "pienentää" pinnasänkyä vuoraamalla se jollain...?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Itselle rankinta nykyään on kavuta joka kerta ylös sängystä, ravata alakertaan, lämmitellä korvikkeet, nostaa vauva sängystään ja syöttää pullosta.
Ootko koittanut syöttää huoneenlämpösenä? Mä laitan illalla just ennen nukkumaanmenoo pulloon valmiiks maidon, ei tarvi murehtia lämmityksiä. Helpottaa huomattavasti eloa, ja on meillä ainakin kelvannut. Lukeehan siinä purkin kyljessäkin että voi antaa huoneenlämpöisenä. Avaan siis aina illalla uuden tetran että on varmasti mahdollisimman tuoretta. Muistaakseni tuolla monikkopuolella joku kirjoitti että laittaa maidon lämpimänä termariin, eli sitäkin voisi kokeilla.
 
Snoopy poika sai ekan satsin maissivelliä kun täytti kaksi kuukautta. Sitä ennen yöt oli tosi rikkonaisia. Parhaillaan tunnin välein tissillä ja sitten päivät kitistiin.. Ilta huudot ovat hieman helpottaneet, mutta ei kokonaan.. Nukkumaan meno toisinaan aikasmoista hulabaloota, mutta ilta illalta nukahtaminen omaan sänkyyn onnistuu paremmin.. Vellillä nukkuu ekanpätkän 4-6h ja toinenpätkä 3h.. En heti antanut joka ilta, kun meillä ainakin nestlen velli aiheutti vaan sen, että herättiin taas tosi tiuhaan ja piereskeltiin koko ajan.. Muksu velli sopii pojalle parhaiten..
 
Toi termarivinkki oli hyvä =) Neiti karjuu jos maito liian "kylmää" (lue: alle 37...) mutta on varmaan vaan tottumiskysymys. Helpottaishan se eloa (ja yöunia) huomattavasti! Ja kiitos Oisku myös tästä pinon päivityksestä!
 
Snoopy: löysin sen termarivinkin tuolta vauva-lehden keskustelusta, ole hyvä!
"Pieni tuttipullo menee korkkeineen sellaiseen avarasuiseen (oisko joku "ruokatermos) termariin! Alkuaikoina lämmitettiin pullot jo illalla, sujautettiin termariin, korkki kiinni ja termarit sängyn viereen."
 
Mukavaa kun Mammy kävit taas kertomassa kuulumisia! Raskaus, synnytys ovat sellaisia hormonimylläköitä, että siihen yhdistettynä vielä stressi, niin helposti kuppi keikahtaa nurin. Appiukot eivät voi tietää tämmöisistä asioista välttämättä mitään.

 
Mammyn kuulumisia on kiva lukea. Paljon voimia ja jaksamista sinne koko perheelle! Mukava, kun olet uskaltanut tulla tänne kirjoittamaan...

Anoppi lähti just miehen siskon kanssa ovesta ulos kohti Tahkoa. Sinne kun on meiltä niiin pitkä matka, ovat varanneet (ONNEKSI!!) sieltä ensyöksi hotellihuoneen ja huomenna tulevat vielä piipahtamaan meillä, ennen kun jatkavat matkaa takaisin PK-seudulle. Mulla hajoaa niin pää tuohon noita-akkaan, siis tulevaan anoppiini. Se tyyli, millä se lässyttää ja lepertelee tuolle pienelle pojalleni saa itseltäni niskavillat nousemaan pystyyn. Kokoajan on pojan kimpussa vouhkaamassa... Tai jos ei ole siinä, niin komentelee koiriamme pois pois... koska niistä lähtee niin kauheasti karvaa ja ovat mielestään tunkemassa itseään liian lähelle tuota "maailman suloista vauvaa". Tänä aamuna heräsin siihen, kun hän istui keittiössä mieheni kanssa kahvilla jutellen. Toisin sanoen, hän valitti kokoajan siitä, kuinka sotkuista meillä on ja kuinka paljon tässä talossa on hommaa ja kuinka nuo koirat on kokoajan tiellä ja siinä sivussa arvosteli mieheni elämänvalintoja ja sitä, että on päättänyt muuttaa tänne kauas (jonka vuoksi hän näkee pojan poikaa niin harvoin) ja nyt vielä työttömänäkin. Eihän meidän elämästä tule yhtään mitään, kuulemma... Kahvin juotuaan alkoi hän kuulemma sitten siivoamaan ja touhuilemaan, järjestelemään paikkoja yms. *huokaus* Koko eilisilta meni siinä, kun hän mieheni siskon kanssa joko jutteli kaiken maailman julkkiksista ja arvostelivat niiden tapoja olla ja elää tai sitten kikattelivat kuin teinit konsanaan ja supisivat selkämme takana. Ei helvetti... Onneksi lähtivät. Pääni ei ois kestäny hetkeäkään enempää, vaan olisin räjähtänyt ja sanonut rumasti.
Kahen viikon päästä pitäis lähteä PK-seudulle hoitamaan pojan ristiäiset. No, tiedänpä kysäistä yösijan omalta äidiltäni, joten anoppi nähköön pojan poikaansa ainoastaan siellä seurakunnan tiloissa. Sillä noi koirathan kulkee meiän mukana, eikä omalla äidilläni onneksi ole samanmoisia asennevammoja. (sori valitustulva, mutta johonkin pakko purkaa..).
 
Heippa, sunnuntaita!

Rota sai sitten vauvan mahan sekaisin, torstaina annettiin kitisi to.pe yön mahaa tunnin verran ja kakki limaa. sama juttu jatku perjantain joka syötöllä tuli kakat ja kitinää ihan samaan aikaan pe-la yönä kun edellisenäkin ja loppu kun sai kakattua. Viime yönä kakkasi kuuden jälkeen, tuli onneksi itkuitta pelkällä ähinällä ja tunnin päästä tärähti uudestaan.
Reppana.
lauantaina oli kiukkunen kun amppari.
Toivottavasti nyt pian menee ohi, yöt on ollu niin hyviä nyt meillä että ei menis rytmit ihan sekasin tossa pieru-showssa.

Oltiin neuvolassa torstaina ja juttelin tädin kanssa tosta vellistä ja sanoi että siitä ei oo mitään ravitsemuksellistä hyötyä, että pitää vaan mahan kauemmin täyden tuntuisena ja suosittelee vaan että jos oikeen tiheeseen herää niin silloin annettaisiin sitä. Ja piti vellin antoa sen saavuttamiseksi että nukkuu kokoyön läpi huonona juttuna imetykselle, yösyötöt kuulemma takaa jatkuvan maidonnousun.
Sai mut sen verran vakuuttuneeksi että en edes kokeile. Mä en koe itteäni väsyneeksi jos tahti pysyy tossa neljässä tunnissa, imetystä kuitenkin kestää loppujen lopuksi aika vähän aikaa ja mulle imetys kuitenkin on helppoa ja vaivatonta.

me siirryttiin nyt virallisesti käyttämään kokoa 62. :D
Tytär oli neuvolassa 59 cm ja 5,5 kg. Pikkunen tirppa.
 
Tere pitkästä aikaa :wave:

Kiitos Oisku kun uuden pinon aloitit. :flower:

Oli tässä taukoa, oli tota vellijuttua täällä ja vähän iski mielialanlasku kun mietin et oliko vika kuitenkin vaan mun korvien välissä ja taas hätäseen aloitin vellin kanssa vaikkei oikeesti ois tarvetta vai mikä... No, en sit viitiny ees konetta avata ja tulla tänne, muutenki paha mieli ja toiset sinnikkäästi jatkaa täysimetyksellä niin ois mieli vaan pahemmaks menny... :ashamed:

Pikaseen luin helmikuun viimeiset sivut, vastailen mihin muistan...

Oliko se MM- joka kyseli vaunuista, joo, käytiin ostamassa sitten Borat, ne mun kakkosvaihtoehdot. Hyvin kärryt toimii, tosin on hankala kulkea kun ne menee suoraan kun on tottunut et vaunut puoltaa koko ajan. :headwall: Arvatkaas montako kertaa oon jääny johonkin oven ja vaunujen väliin kun vaunut tuleeki suoraan eikä käänny kauemmas ovesta. :headwall: :LOL: Oli viime vuoden väri nuo vaunut (ja mun mielestä kivammat kun tän vuoden :whistle: ) niin oli sitten alennettuun hintaan. Ja kun patja oli vielä musta (siis likainen se päällyskangas) niin saatiin siitäkin vielä -20e, vaikka pesemällä se puhtaaksi lähti. ;)

Anopeista ollu puhetta... Mä tulen hyvin anopin kanssa juttuun, kun nähdään korkeintaan kerran viikossa. :whistle:

Vauvan nukkumisesta: Meillä nukutaan vuorokaudesta n. 16h, tietty yöllä hereillä syömisten ajan, syö kerran yössä. Meillä on alettu tarttua leluihin, ja pehmokoira löytää myös tiensä suuhun kunhan se on tarpeeksi tiukassa molemmissa käsissä. Vauvan kanssa leikitään niin et katellaan leluja ja koitetaan niihin tarttua. Ja sit asettelen leluja niin et ne näkee mut ei ihan ylety, joutuu tekemään töitä et sais lelut. :D Ja sitten on esikoisen vanha tollanen mölylelu, joka soi ja vilkkuu kun painaa oikeasta kohtaa. Siinä jaksaa mahallaan olla pitkään(?) (vartin verran parhaimmillaan) kun saa sen itse soimaan kun laittaa osin lelun päälle mahallaan (vaikee selittää, koitan jossain kohtaa ottaa selventävän kuvan ;)). Sitten tuo tykkää kun unirätillä kutittelee naamaa. :) Ja muutaman päivän aikana Noora on alkanut mahalla ollessaan pitää päätä hyvin ylhäällä (katselee mm. telkkua :D) ja tykkää seurailla mitä isosisko puuhaa. Ja karjuminen alkaa kun sisko menee pois näkyvistä eikä itse pääse perässä vaikka kuinka jaloilla potkii. :heart:

Meillä kelpaa huoneen lämpöinen velli. Illalla annan huoneenlämpöistä ja loppu jääkaappiin joka nyt ollaan otettu päivällä, kun on niin pieni tippa jäänyt ettei seuraavaksi illaksi riitä enkä jaksa pelata uuden ja "vanhan" vellin kanssa. Neiti syö iltaisin siin 80-120ml velliä vaihtelevasti, siihen päälle toinen tissillinen maitoa ja sitten nukkuu 6-7,5h, joskus enemmänkin. Enää en ole ennen imettämistä antanut cuplatonia, mutta ennen velliä annan kun se tuntuu pierettävän enemmän vaikka ei vatsavaivoja sen kummemmin olekaan. Maissivelli neidille ei kelpaa, mutta riisivelli menee heittämällä alas. :LOL: Pelkäsin et vellin aloittaminen aloittaa myös pulauttelut, näin ei onneksi käynyt. On niin ahne tyttö et pitää kaiken ruoan itsellään minkä vähänkin saa. :LOL: Niin, ja ennen vellien aloittamista oli pisin unipätkä 2,5h päivin öin. Nyt kun tyttö herää, jaksaa olla hereillä hetken ennen kuin on nälkä, ihanaa kun vauva herää hymyilevänä ja alkaa heti höpötellä eikä tarvitse karjua nälkää heti. :) Tuntuu että tyttökin jaksaa olla touhukkaampi kun nukkuukin paremmin... :) Niin, ja velliä tosiaan siks, kun maitoa mulla tulee edelleenkin yli tarpeen (muuten kuin iltasyömisen jälkeen saan pumppailtua vielä siitäkin tissistä mistä on syöty n. 75-100 ml) mutta se ei pitkään täyttänyt... (Yrittää nyt selitellä ja puolustella vellin aloittamista, ettei itelle tulis enää niin paha mieli mitä se tossa jo oli... :ashamed: )

Nyt kuuluu äidille kutsu, syömään ja seurustelemaan, pienempi neiti heräsi... :) Niin, ja tervetuloa uudet! :)

Jotain vielä piti kirjoittaa, mut en muista mitä... Eipä se kai tärkeetä ollut...
 
Pakko tulla pikaisesti kommentoimaan Shamalle kun isäntä vielä ajaa tota partaansa, ennen kun tulee mun seuraksi :) .
Älä nyt rakas Shama ota itteesi tuota vellittelyn analysoimista! :hug: Mäkin olen nyt antanut parina iltana velliä 20ml maidon sekaan ennen nukkumaan menoa.
En ole kyllä vielä huomannut vaikutusta nukkumisen pitenemiseen, pikkuhiljaa..
Tuitsun tavoin mäkään en ole luopunut yötissittelystä, se on sentäs melkeen yksi harvoista kerroista vrk:ssa kun tyttö ottaa tissiä mukisematta. Ei se siitä täyty mutta mulle se on henkisesti sellanen juttu että saadaan nukkua lähekkäin ja se on meiän juttu.
VAikka herääkin syömään melkeen tunnin päästä aina uudestaan..
Musta sä olet Shama loistomamma! :heart:
 
Heipot!!

No niin.. Poika nukahti ihan itsekseen sänkyynsä ja kello oli 21:30 :D..

Shamandalie: Usko pois, täällä kanssa huono omatunto soimaa tuosta vellistä.. Idea ei ole siinä, että minun maito loppuisi. Se vain on ihan vesilitkua tuolle pojalle. Päivällä jaksaa olla hereillä 30min ja nukkuu 45min ja niin se päivä sitten meneekin. Tänään annoin ekan kerran velliä päivällä ja nukkui 3h ja jaksoi olla hereillä 2 ja ½h.. Elikkäs minun maito ei tee poikaa tyytyväiseksi.. Silti on huono äiti fiilis kun joudun antamaan tuota velliä. Ei täälläkään nukuta koko yötä, vaan herätään kyllä 2 kertaa yössä ja silloin kyllä tissimaidolla mennään.. No kaitpa sitä sitten joskus on sinut asian kanssa.. No velliä en oli huvin vuoksi alkanut antamaan, vaan ihan itseni ja pojan hyvin voinnin kannalta. Niin ainakin itselleni uskottelen..

Enkulilla oli ollut "kivaa" anopin kanssa.. No kiva, että tajus mennä hotelliin :D ..

Kivaa Mammy et sinulla menee jo paremmin ja kotona olo sujuu kivemmin :D .. Sinun kuulumisia on eritoten mukava lukea..

Täällä muuten kiva viikonloppu takana.. Meillä on ollut nyt jo muutaman päivän tuo omaan sänkyyn nukahtamis opettelu, kun minun käsilihaksen ei enää jaksa kannella tuota 5 ja ½ kilon ihmistä.. Pikku hiljaa menee paremmin.. Ja on se vaan niin helpompaa kun se sinne sänkyynsä nukahtaa itse =) ja äidillä ylpeä olo, kun vauvasta tulee iso poika :D ..

Tuitsu meillä kanssa Rotateq aiheutti viikon vatsan väänteen.. Tai siis kunnon huudot.. Ripulia pukkas, joka pierasulla ja muutenkin vatsaa väänsi. Kuulemma Rotarix olisi ollut hellempi rokote, mutta lääkäri suositteli tuota Rotateqia ja se me otettiin.. 2 viikon päästä saa seuraavan ja silloi osaa jo varautua huuto iltoihin..

No mä menen kanssa nukkumaan..

Rillukka ja poitsu
 
Alkuperäinen kirjoittaja Porsche:
Pakko tulla pikaisesti kommentoimaan Shamalle kun isäntä vielä ajaa tota partaansa, ennen kun tulee mun seuraksi :) .
Älä nyt rakas Shama ota itteesi tuota vellittelyn analysoimista! :hug: Mäkin olen nyt antanut parina iltana velliä 20ml maidon sekaan ennen nukkumaan menoa.
En ole kyllä vielä huomannut vaikutusta nukkumisen pitenemiseen, pikkuhiljaa..
Tuitsun tavoin mäkään en ole luopunut yötissittelystä, se on sentäs melkeen yksi harvoista kerroista vrk:ssa kun tyttö ottaa tissiä mukisematta. Ei se siitä täyty mutta mulle se on henkisesti sellanen juttu että saadaan nukkua lähekkäin ja se on meiän juttu.
VAikka herääkin syömään melkeen tunnin päästä aina uudestaan..
Musta sä olet Shama loistomamma! :heart:
Kiitos. :hug: :) Meillä kyllä on yöt pidentyneet, mutta velliä meneekin illalla melkeen se koko purkillinen... Mut muuten mennään tissimaidolla sentäs, vähän parantaa omaa mieltä... Tai siis olen päivisin antanut sen vellitipan mitä illalla jäänyt ettei tartte pois heittää... :whistle: rillukka meillä kans oli tuo parisen tuntia maksimi mitä nukuttiin maidon voimalla, ja kun velliä sai niin jaksaa olla ainakin sen parisen tuntia hereillä... Ja tottahan se vauvakin väsyy kun ei nuku kuin pari tuntia pisimmillään. Mut mä vaan oisin halunnu jatkaa täysimetyksellä ainakin neljä kuukautta. :'( Mut kai se vauvan kokokin siihen vaikuttaa? :|

Vaikka se vellittely mua harmittaa, niin on se kuitenkin kiva illalla laittaa tyytyväinen ja hymyilevä tyttö sänkyyn. :heart: Ollaan yökkärin pukemisen jälkeen olohuoneessa juotu velli ja sitten tissiä päälle, sitten hetki sylisää höpötellään ja röyhitään, sitten on halittu isosisko ja iskä ja sitten oon vienyt tytön sänkyyn. Tänäänkin laitoin neidin sänkyyn, tämä puolilla valoilla mua katsoi ja hymyili, annoin rätin käsien väliin ja tutin suuhun ja siinä sit tyttö painoi silmät kiinni ja alkoi nukkua. :heart: Kyllä se vähän sitä huonoa omatuntoa korjaa kun toinen ilmiselvästi kiittää kun on vatsansa täyteen saanut ja jaksaa nukkua kunnon unet. :heart: Öisin meilläkin tosiaan saa tissimaitoa sen kerran kun herää, ja pääsääntöisesti päivisinkin... :)

Nyt tämä lähtee sohvalle isännän kainaloon katsomaan pelastajia...

Ihanaa, miehellä ens viikko töitä ja sitten on kaks viikkoa vapaata. Mennäänkin laivalle perheen voimin ensimmäisellä lomaviikolla... :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja rillukka:
Täällä muuten kiva viikonloppu takana.. Meillä on ollut nyt jo muutaman päivän tuo omaan sänkyyn nukahtamis opettelu, kun minun käsilihaksen ei enää jaksa kannella tuota 5 ja ½ kilon ihmistä.. Pikku hiljaa menee paremmin.. Ja on se vaan niin helpompaa kun se sinne sänkyynsä nukahtaa itse =) ja äidillä ylpeä olo, kun vauvasta tulee iso poika :D ..
Eiköhän se nukahtaminen siitä itsekseen ala sujua. :) Olen kyllä ikionnellinen siitä, että meillä molemmat tytöt nukkuu helposti. Illalla kummatkin alkaa itsekseen nukkua kun sänkyyn peitellään ja isommalle iltasatu luetaan ja päiväunille esikoinen peitellään ja sitten melkeen jo nukkuu. Vauva taas nukkuu useasti jo siinä kohtaa kun vaatteita puetaan, ja vaunuihin kun nostaa niin hymyilee ja laittaa taas silmänsä kiinni... :heart:
 
Terve!

Tervetuloa uusille ja Mammylle kiitos kun kerroit tarinasi :)

En ookkaan vähään aikaan kirjotellu..on ollu kaikenlaista tässä.

Haluis niin avautua ja kertoa tänne ajatuksiaan mutta enpä taida mennä niin syvällisiin asioihin..tiivistettynä sanon vaan että on paha olla ja miehen kanssa välit meni niin huonoksi että mun oli pakko lähteä lasten kaa kotoa pois,miettimään mitä haluan.
Elämä näitten kahden pienen kaa olikin kummallekkin rankempaa mitä luultiin eikä yhteistä säveltä tuntunu löytyvän missään. Väsyneenä kumpikin sitten sano asioita mitä ei tarkottanu eikä mitään puhuttu ja selvitetty kunnolla. Mulla taitaa pukata vähän masennustakin ja taistelen koko ajan sitä vastaan. Mutta nyt jo vähän parempi..kai se tästä. Yksinkään ei haluis olla :snotty:
Mutta se siitä..

Shamikselle: sä oot ihan varmasti tehny oikeen ratkasun ton vellin kanssa,älä turhaan itteäs syyllistä. Jos kaikki on tyytyväisiä ja saatte nukuttua niin parempi niin..jaksatte paremmin sitten esikoisenkin kanssa :hug:
Meilläkin tihenee nyt yösyönti ja oon harkinnu vakavasti velliä,rupeen antamaan sitä varmaan lähiviikkoina.

Jouluvauva07: me taidettiin sitten olla laitoksella samaan aikaan jos phks:ssä synnytytit!?!?

Leikkimisestä; tytöllä on aika paljon ohjelmaa jo tätä meiän arkea katsellessa, seuraa esim isoveljen leikkejä tarkkana ja naureskelee. Viihtyy lelukaaren alla,keinussa tai sitterissä. Aikansa tohottaa kunnes tulee nälkä tai uni. Leluja oon antanu lähelle kosketeltavaks ja välillä hapuilee niitä mutta ei kyllä varsinaisesti tartu. Jos laulaa niin jähmettyy paikoilleen ja yläluomet rullaantuu takaraivoon ihmetyksestä :)

Nukahtamisesta: tyttö nukahtaa itsekseen kyllä,jos hakee unta niin peiton sisään kääröks ja kehtoon. Lähipäivinä on ollu tosi paljon hereillä,yks päivä oli saman verran pystyssä kun isoveli,se oli kyllä jo liikaa. (tais vatsa vaivata,välillä kitisi siihen malliin)


Pulauttelu jatkuu täällä edelleen..mutta nyt on jopa vähän "siistimpiä" päiviä,pärjätään ehkä 3:lla bodylla. Jee..
Edelleen tekee sitä että syömisen jälkeen kätisee jonkun aikaa kunnes tulee röyhtäys..vähän aikaa hiljaa ja sitten taas kitisee. Ja sitten tulee yleensä loiskahtamalla puklua..tää toistuu monta kertaa päivässä,huomenna neuvola niin näkee miten kasvanu.

Anopeista puhetta: mulla on onneks ihan kiva anoppi. Juttuun tullaan ja saa olla oma ittensä. Läpikotasin en sitä vieläkään tunne..joskus on yrittäny neuvoa lasten kanssa mutta ilmeisesti tietää että mä teen just niinkun ite haluun B)

Miehen kanssa ollaan oltu yli kolme vuotta,ei kauheen pitkään siihen nähden että kaks lasta jo :/ kiirettä pitäny. Puolisen vuotta oltiin kavereita ennen kuin alettiin seurustelemaan.
Esikoinen on edellisestä liitosta.

Nyt on pää tyhjä,piti kaikenlaista vastata.

Voimia kaikille väsyneille pienten kanssa..aatelkaa nää nyytit on jo 3 kuisia ja joka päivä niihin saa enemmän kontaktia. Pitäis vaan yrittää nauttia joka hetkestä..ite tajusin sen viime viikolla. Vauva-aika on niin lyhyt että päätinkin yrittää järjestää enemmän kahden keskisiä hetkiä,mies saa olla isomman kanssa jne. Tosin miehenkin kanssa pitäis olla kahdestaan..me ei ikinä olla.

Nyt mä meen ku menee jaaritteluks,morjens :wave:

Myrskynmerkki ja tyttö 2 kk ja 10 pv
 
Hyvää viikon alua kaikille...

Taas yksi viikonloppu takana, joka meni siis älyttömän nopeesti...


Vellikeskustelua ollut... Mä en ole vielä sortunut, enkä taida antaakaan nyt sitten vähään aikaan... Neidillä tulee noista d-vitamiineista jo sellaiset ähinät ja levottomat yöt, ett en uskalla antaa ja toisaalta maidonnoudsu parhaimmillaan yöllä tai siis nostattaa seuraavaksi päiväksi maitoa, joten tissillä mennään... Mutta mä en näe todellakaan vellin antamisessa mitään pahaa. Meidänkin likka on niin kova syömään, ett 2-3 tunnin välein saa päivällä antaa ruokaa ja öisin 1-2 tunnin välein... Mutta muutosta on siihenkin tullut... =)

Niin, meillä on neiti tosiaan nyt sitten nuhassakin, ett yöt on aikamoista hulabaloota... |O Lauantaina oltiin siellä konsertissa ja syömässä ja sitten vielä mentiin istumaan kavereitten kanssa hetkeksi baariin ja oli kyllä tosi rentouttavaa ja mukavaa, vaikka olikin tosi kova väsy... Kahteen asti jaksettiin, mies olis jaksanut pidempäänkin, mutt en viitsinyt katsella känniläisten touhuja pidempään... Itse otin muutaman lasin viiniä, mut lopetin ajoissa, kun halusin olla aamuksi tissityskunnossa... =) Mulla oli rintapumppu mukana ja tulipahan koettua pumppaaminen ravintolan vessassakin... Siis se vasta kamalaa oli. Mä en aluksi saanut millään herumista käyntiin, kun jännitti pumppailla vessassa, jos joku kuulee ja ihmettelee, ett mikä sihinä sieltä kuuluu... :LOL: No, aloin ajattelemaan vauvaa, niin johan lähti suihkuamaan... :D Sain sitten tissit niin tyhjiksi, kun rintapumpulla vaan saa ja kotona vielä yöllä ja aamuyöstä pumppasin... No, jotenkin tuntui, ett eilen sitten tulikin maitoa paljon paremmin kuin pitkään aikaan... Neiti ei meinaa kauheesti tarvinnut syöttöjen päälle korviketta ja oli tosi tyytyväinen muutenkin nuhasta huolimatta... Lauantaiyönä hän sitten olikin saanut maitoa 01 ja seuraavan kerran mies antoi 06 maitoa eli oli 5 tunnin syöttöväli mikä on ennätys... Heräsi kyllä siinä välissä 2 kertaa nenäänsä tuhisemaan ja itkemään, mutt laitoin keittosuolatippoja ja ryystin pumpunelillä ja otin hetkeksi syliin ja kannoin, niin nukahti melkein heti aina uudelleen ja aamulla sitten nukuttiinkin 09. Eli kyllä pelkkä korvike pitää meillä tytön täydempänä pidempaan kuin tissi... Ja viime yö meni kanssa suht mukavasti alkuähinöitten jälkeen. Heräsi ensin tunnin välein, mutta aamuyöstä nukkuin pidempiä pätkiä, niin sai itsekin paremmin nukuttua. Heti tuli levänneempi olo...

Ja kyllä täytyy sanoa, ett tuo lauantai tuli mulle ja miehelle todella tarpeeseen... Oli tosi kivaa ja sitten saatiin ihan vaan istua ja olla kuten mieskin asian ilmaisi...

Myrskynmerkki: Ajattelin vaan, ett onko teillä ketään ketä voisi lapsia tulla katsomaan muutamaksi tunniksi, että saisitten kahden mennä johonkin? Kuulostaa niin tutulle tuo teidän tilanne. Meilläkin on ollut tosi rankkaa parisuhteen saralla, mutta heti kun saatiin hetki olla kahden, niin jotenkin ollaan oltu paremmalla mielellä eilinen ja toivottavasti sama jatkuisi... :hug:

Niin, tosiaan mamma sanoi, ett niin hyvin meni kahden lapsen kanssa, ett tulee tosi mielellään useamminkin hoitamaan ja sitten ottaa lapset mielellään heillekin... Mä kun alkuun jännitin, ett miten mahtaa kahden kanssa nyt sitten pärjätä. mutta onhan hän kaksi lasta itsekin kasvattanut... Sitä vaan tää oma äitiys teettää tämmöisiä mielikuvia, ett mahtaakohan ne pärjätä???? :LOL: Tiettyhän ne pärjää...

Tämmöistä tänne... En muista taas mitä piti kommentoida...


Riikkuli ja pikkuinen meklein 11 viikkoa... :heart:
 
Myrskynmerkki: :hug: Voimia sulle jaksamiseen, ja vaikka nyt ei siltä tunnu, niin kyllä asiat hyväksi vielä muuttuu. :hug: Ja kiitos lohduttavista sanoista. :flower:

Nyt pikkasen pitää kehua, et heräsin aamulla isännän herätyskelloon. :eek: Neiti heräs siinä samaan aikaan sit syömään, mut nukkui 8h45min. :eek: :) Luksusta, viel ku ois itekin tajunnu mennä ajoissa nukkumaan... :whistle: :D

Mutta nyt vaipanvaihdolle ja sit lattialle leikkimään. :D Neiti muuten käänty eilen -vahingossa tosin- mahalta selälle ja sit tuli huuto kun lelut hävis... :LOL: :heart:
 
Shamandalie: Sitä mun pitikin kommentoida, ett miksi tunnet huonoa omaatuntoa vellin antamisesta? Ei kannata. jos neitinne on paljon tyytyväisempi, kun saa velliä ja nukkuukin vielä hyvin, niin eikös se ole pääasia. minäkin olisin jo antanut velliä, mutta en uskalla ton pikkuisen massun takia. Mulla itseasiassa kaksi maissivellipurkkia on kaapissa valmiina... Kyllä minä olisin kanssa valmis tekemään melkein mitä vaan, ett neiti nukkuis yöllä pidempiä pätkiä. Maitotuotannon kannalta myöskin koitan olla vellittelemättä, mutta eikös sulla ollutkin tosi hyvä tuo maitotuotanto? Etkös sä ihan luovuttanut maitoa? Mä yritän taas nostattaa sitä, niin siksikin on parempi ehkä olla antamatta velliä, tiedä sitten...

Tää päivä ollut jotenkin hirmu kiva... :D Molemmat neidit olleet hyvällä tuulella ja itsekin jotenkin jaksanut paremmin. Viime viikolla noitten yövähtäilyjen takia oli vähän sellainen olo, ett mä sekoan. Niin väsynyt olin... |O Olenhan edelleen, mutta tuo lauantai teki todella hyvää mulle... Ja nyt tiedän senkin, ett voin koska vaan pyytää anoppia hoitamaan lapsia, jos omat voimavarat loppu... Mulla on aina ollut tosi iso kynnys pyytää hoitamaan lapsia... En tiedä miksi....

Laitoin broilerikiusauksen uuniin, esikoinen leikkii ja pikkuinen on päikkäreillä. Itse istun tässä ja nautin kahvia... :D Ihanaa vaan olla... Kai se on mieli vähän virkeempi siksikin, kun tuli näköjään vihdoin talvi tänne Turkuunkin päin, edes vähäksi aikaa... ;) Täällä sataa lunta!!!!!!

Riikkuli
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riikkuli:
Shamandalie: Sitä mun pitikin kommentoida, ett miksi tunnet huonoa omaatuntoa vellin antamisesta? Ei kannata. jos neitinne on paljon tyytyväisempi, kun saa velliä ja nukkuukin vielä hyvin, niin eikös se ole pääasia. minäkin olisin jo antanut velliä, mutta en uskalla ton pikkuisen massun takia. Mulla itseasiassa kaksi maissivellipurkkia on kaapissa valmiina... Kyllä minä olisin kanssa valmis tekemään melkein mitä vaan, ett neiti nukkuis yöllä pidempiä pätkiä. Maitotuotannon kannalta myöskin koitan olla vellittelemättä, mutta eikös sulla ollutkin tosi hyvä tuo maitotuotanto? Etkös sä ihan luovuttanut maitoa? Mä yritän taas nostattaa sitä, niin siksikin on parempi ehkä olla antamatta velliä, tiedä sitten...
No suurimmaks osaks kai siksi, kun olisin halunnut vielä jatkaa täysimetyksellä... Ja joo, maitoa riittäis vieläkin ihan luovutukseen saakka, et ei siitä oo kiinni... Kai se suurin syy on se, kun ei se pieni olekaan enää ihan niin pieni, ja kun se imetys kuitenkin on se juttu... Se ois viel kaiken muun hyvän lisäks niin helppo ja kätevä. :D Aina sopivan lämmintä eikä tuu pullotiskiä. :D Ja oot oikeessa, pääasiahan on se et vauva on tyytyväinen ja jaksaa nukkua ja kasvaa ja kehittyä... :heart:

Mistä tulikin mieleeni et nyt tuo kiljukaula ei pysy masullaan ollenkaan, ja suuttuu kun joutuu selälleen. :LOL: Sitten käännellään niin kauan et osaa kääntyä takaisinkin päin. :D

Joo, lunta tosiaan tullut hiljalleen koko päivän. Pysyis sit vaan eikä sulais muutamaan viikkoon pois... ;) Esikoinen on nyt ollut ihan innoissaan kun pääsee pulkka- ja luikurimäkeen... :) Jospa sitä tänään vielä ulos lähtisi, oli tosi ihana ilma kun kävelemässä vähän tuossa kävin... :)
 
Ekaks kaikille sitä tarvitseville oikein iso :hug:

Mä oon kans paininu oikein urakalla tuon huono-äiti fiiliksen kanssa, mut sit loppujenlopuks tulin siihen tulokseen, et huono äiti olisin sillon jos lapseni nälkää näkis, parempi siis antaa suosiolla sitä tuttelia ku antaa toisen nälkää nähhä. Mut todella pahalta se tuntuu ku ei imettämällä omaa lastaan saa ruokittua... Tää asia herättää musas ainakin tosi ristiriitasia tunteita! :'( Mut eiköhän tää tästä!

Mites, joko ootte liikuntaa/laihdutusta alotellu? Mä oon tässä miettiny et jokohan sitä uskaltais jotain alkaa tekemään, pääs noita kiloja tulemaan sillei reilumman kanssa... Eikä sairaalasta pääsyn jälkeen kyl yhtään oo hävinny, olsikohan vika ruokavaliossa... B) :ashamed: Mut en oikein edes tiedä et miten niitä nyt alkais hävittämään, varsinkin ku pitää varoa, ettei innostu liikaa, ettei se vähänenkin maidontuotanto pääse loppumaan. :/

Taidampa käpertyä hetkesi sohvalle kattomaan telkkaria, poika leikkii isänsä kanssa, kyllä ne kieltämättä on aika herttainen näky yhdessä... :heart: :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enter:
Mä oon kans paininu oikein urakalla tuon huono-äiti fiiliksen kanssa, mut sit loppujenlopuks tulin siihen tulokseen, et huono äiti olisin sillon jos lapseni nälkää näkis, parempi siis antaa suosiolla sitä tuttelia ku antaa toisen nälkää nähhä. Mut todella pahalta se tuntuu ku ei imettämällä omaa lastaan saa ruokittua... Tää asia herättää musas ainakin tosi ristiriitasia tunteita! :'( Mut eiköhän tää tästä!
Tää sana on se jota hain, mut ei tullu mieleen millä tunnetta kuvaisin. Toisaalta on hyvä mieli ja onnellinen olo kun vauva on iloinen ja pirteä ja nukkuu hyviä pätkiä lisäravinnon kanssa. Mut kuitenkin toisaalta on huono mieli kun ois halunnut sitä täysimetystä jatkaa... :|

Alkuperäinen kirjoittaja Enter:
Mites, joko ootte liikuntaa/laihdutusta alotellu?
Mulle jälkitarkastuksessa just sanottiin, ettei sais rehkimistä aloittaa ennen kuin on lantiopohjalihakset kunnolla kunnossa. Ei kuulemma edes mitään hikikävelylenkkejä. :eek: Et mä en vielä ole aloittanut "täysillä", ruokavalion olen pitänyt ennallaan (muuttui raskausaikana yllättäen jopa hyväksi, välillä liiankin innolla tuli tarkkailtua mitä söi... :whistle: ) ja kävelyllä olen käynyt, ja vaikka kiellettiin niin ylämäkiä etsien ja puoljuoksua kulkenut et saa hien päälle. :D Mutta en ihan tosissaan... Odotan et tulis kesä, kentät kuivais ja sitten pääsis sinne ottamaan omaa aikaa ja leikkimään pallolla... :p Oi kun on taas ikävä futiskentälle... :D
 

Yhteistyössä