Jugurttien sokerimäärät on suuria, kokeilkaapa

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
maistuisiko maustamaton jugurtti ja siihen pikkulusikallinen hilloa! Sokerimäärä jää silti alhaisemmaksi kuin valmisjugurtissa! Myös marjoja, hedelmänpaloja, hunajaa, tai vaniljasokeria kannattaa kokeilla!
 
"Tuikku"
Tällaista jugurttia minäkin mielelläni syön. Tuon kakkoskommentin voisin jättää omaan arvoonsa. Toki jokainen päättää itse mitä syö, mutta monille varmaankin ihan hyvä ja tervetullut vinkki!
 
  • Tykkää
Reactions: Eleonoora86
"vieras"
Itse en edes ajatellut asiaa, ennen kuin lapsi alkoi olla siinä iässä että ajattelin jugurtin olevan hyvä välipala. Hurja määrä sokeria tai makeutusainetta.. :O

Maustamatonta meillä syödään nyt ja vaikka sitten Pilttiä sekaan, menee kuitenkin myös sellaisenaan lapsellekin. Hassua kun jotkut äidit vauhkoavat vaikka nyt sokerimehuista ja silti lykkäävät tavallista jugurttia lapselle..
 
"Mie"
[QUOTE="jepp";28374316]Minä laitan sokeritonta vauvan hedelmäsosetta maustamattomaan jugurttiin. Tulee makeaksi ja on parempaa kuin sokerijugurtit.[/QUOTE]

Minä myös! :) tai teen silleen että laitan tehosekoittimeen sekaisin maustamatontajukurttia, piltin (hedelmää tai marjaa) ja yksi banaani, ja sekaisin. Tulee vähän niinkuin selllainen löysä jugurttijuoma, nam!
 
  • Tykkää
Reactions: Eleonoora86
"viiden äiti"
[QUOTE="jepp";28374462]Muksun soseissa ei ole lisättyä sokeria, kun taas Piltin soseissa useimmiten on. Siksi suosin Muksua. Tietysti niissä on hedelmien omaa sokeria kuten hedelmissäkin, mutta sitä ei ole lisätty.[/QUOTE]

Kaiken lisäksi piltissä on lisättynä hedelmäsokeria eli fruktoosia joka nykytutkimusten mukaan on vaarallista. Maksa joutuu hajottamaan sen samalla tavalla kun alkoholin. Piltti on meillä pannassa, muksua suositaan.
 
"Hmmm"
Meillä laitetaan puolet maustettua ja puolet maustamatonta jugurttia, näin sokerin määrä puolittuu mutta jugurtti on kuitenkin hyvää.
Valion pehmeä rasvaton maitorahka on muuten tosi hyvää, ei sellaista karvaan hapanta ollenkaan. Kannattaa kokeilla joskus jugurtin tilalla, pitää paremmin nälkääkin. Luraus mansikkasoppaa vaikka kaveriksi tms niin herkkua on!

Lasten hedelmäsosert on todella sokerisia, sillä sokeria se on hedelmäsokerikin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28374317]Itse en edes ajatellut asiaa, ennen kuin lapsi alkoi olla siinä iässä että ajattelin jugurtin olevan hyvä välipala. Hurja määrä sokeria tai makeutusainetta.. :O

Maustamatonta meillä syödään nyt ja vaikka sitten Pilttiä sekaan, menee kuitenkin myös sellaisenaan lapsellekin. Hassua kun jotkut äidit vauhkoavat vaikka nyt sokerimehuista ja silti lykkäävät tavallista jugurttia lapselle..[/QUOTE]

Joo, tai muksu ei saa karkkia,keksiä,limpparia tms., ei ikinä,koskaan, milloinkaan, missään tilanteessa ja sir syödään Valion makujugurttia 4-6 purkkia päivässä :-D ei ymmärrä...m
 

Yhteistyössä