juhlien ruokatarjoilun ongelmia....

Ollaan tässä suunniteltu pojan rippijuhlan menuuta. Poika on saanut itse vaikuttaa tarjottaviin ruokiin. Eka kommentti oli että mä en sit halua mitään nakkeja ja lihapullia ja mullehan se sopii. Itsekin tykkään tarjota juhlissa jotain muuta vaihteeksi ettei aina nakkeja ja lihapullia.
Nyt tää ei sitten kelpaa mutsille siis mun. Hän on sitä mieltä että aina pitää ola nakeja ja lihapullia että lapsetkin syövät jotain. Pöydässä olisi varmasti sellaisia juttuja mitä lapsetkin voi ja tykkää syödä.
Tiedän kyllä että pari kutsuttua perhettä(mun sukulaisia) on tosi nirsoja sekä vanhemmat että lapset, mikään lihapullia eksoottisempi ei uppoa.
Ongelma on vaan se että lupasin pojalle ettei lihapullia ja nakkeja tuu ja tietenkin se että jos vaikkapa laittaisin ne niin sitten pitäis karsia muita ruokia pois.
Että voi olla vaikeeta........
Tarpeeksi kauan mietin listaa kun on vierailla noita allergioita ja parilla keliakia ja sitten vielä noi nirsot :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 14:59 vieras kirjoitti:
Jätä nakit rohkeasti pois vaan.
Juhlien pitää olla juhlan sankarin näköiset!
Nirsot syököön kotona ja pitäköön suut supullaan, allergiset pitää tosin huomioida, niin kuin olet tehnytkin.
Mä oon täysin samaa mieltä. Nirsojen oma häpeä jos ei hyvä ruoka kelpaa :D
 
Kiitos ,alkoi jo tuntua siltä että mä tässä nipotan kun en vaihda tarjottavia.
On tullut nin monta vuotta tarjottua lasten kutsuilla nakkeja ja lihapullia että ihan innostuin että nyt saa pistää parastaan pöytään.
eli tapakset ja muut pysyy ja vieraat saa mennä vaikka mäkkärin kautta kotiin jos ei kelpaa.
 
No kuka nyt tarjoaa rippijuhlissa nakkeja ja lihapullia?! Ei oo miun mielestä kyl kovin juhlavaa...
Mitä jos kokeilisit vaikka uusia perunoita, silliä, savukalaa, esim. paahtopaistia, piirakoita munavoilla, salaatteja... ja tietysti jotain makeita kahvin kans... Varmasti löytyy jokaiselle jotakin. Teette kuitenkin sellaset juhlat, jotka itse haluatte! =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 15:01 RangaTanga kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 14:59 vieras kirjoitti:
Jätä nakit rohkeasti pois vaan.
Juhlien pitää olla juhlan sankarin näköiset!
Nirsot syököön kotona ja pitäköön suut supullaan, allergiset pitää tosin huomioida, niin kuin olet tehnytkin.
Mä oon täysin samaa mieltä. Nirsojen oma häpeä jos ei hyvä ruoka kelpaa :D
Ihan samaa mieltä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 15:08 Soluttautuja kirjoitti:
Mulle ei tulis mieleenkään tajota rippijuhlissa nakkeja ja lihapullia, nehän on ihan illanistujais ruokaa =)

Minä laittasin esim. pasteijoita, karjalanpiirakoita + munavoita, voileipäkakkua..
Sama täällä, meillä ei ole edes lastenjuhlissa välttämättä nakkeja ja lihapullia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 14:52 äippä kirjoitti:
Ollaan tässä suunniteltu pojan rippijuhlan menuuta. Poika on saanut itse vaikuttaa tarjottaviin ruokiin. Eka kommentti oli että mä en sit halua mitään nakkeja ja lihapullia ja mullehan se sopii. Itsekin tykkään tarjota juhlissa jotain muuta vaihteeksi ettei aina nakkeja ja lihapullia.
Nyt tää ei sitten kelpaa mutsille siis mun. Hän on sitä mieltä että aina pitää ola nakeja ja lihapullia että lapsetkin syövät jotain. Pöydässä olisi varmasti sellaisia juttuja mitä lapsetkin voi ja tykkää syödä.
Tiedän kyllä että pari kutsuttua perhettä(mun sukulaisia) on tosi nirsoja sekä vanhemmat että lapset, mikään lihapullia eksoottisempi ei uppoa.
Ongelma on vaan se että lupasin pojalle ettei lihapullia ja nakkeja tuu ja tietenkin se että jos vaikkapa laittaisin ne niin sitten pitäis karsia muita ruokia pois.
Että voi olla vaikeeta........
Tarpeeksi kauan mietin listaa kun on vierailla noita allergioita ja parilla keliakia ja sitten vielä noi nirsot :headwall:
Ne on sun poikas ainut laatuiset juhlat, ei äitisi, ottakoon eväät mukaan jos ei kelpaa, tee niin kuin poikasi kanssa sovit.
 

Yhteistyössä