JUKKA-TALO paketti

Sarita
Mulla ei oo kokemuksia paketeista, mutta sen verran olen kuullut ettei tuo jättipaketin sisältö tule maksamaan erikseen ostettuna niin paljon kuin tuossa paketissa. Eli käytännössa paketista kannattaa riisua kaikki ylimääräinen pois esim. kaapistot saa halvemmalla ostamalla muualta, samoin kodinkoneet (tai samalla hinnalla laadukkaammat) jne.
 
Me tehtiin talo Jukasta muutama vuosi sitten, ihan tyytyväisiä oltiin kaikin puolin. Myyjä oli loistava, toimitukset ja kaikki muutkin yhteydet tehtaan kanssa toimi niin kuin piti, eikä itse talossakaan mitään vikaa ollut. (Ei siis asuta talossa enään, paikkakunnalta muuton takia myytiin) Toisesta talosta oltas kovin mielellämme tehty niin ikään Jukka, mutta edullisemman hinnan takia päädyttiin toiseen valmistajaan. Tuohon budjettiin en osaa oikein ottaa kantaa, meillä meni budjetti hiukan yli, mutta eiköhän se ole rakentajien keskuudessa enempi sääntö kuin poikkeus se, tuskin sillä mitään tekemistä talopaketin toimittajan kanssa varsinaisesti on. Edelliseen vastaukseen kuitenkin esitän sen verran eriävää mielipidettä, että talotehtaat kautta linjan hyvittävät hyvin vähän pois jätetyistä osista; ts. sillä rahalla mitä saat hyvitystä jättämällä esim. keittiön ja kodinkoneet pois talopaketista, ei takuulla kovin kummoista kalustusta muualtakaan saa. Siksi toisekseen, olen ollut huomaavinani että talotehtaat ovat hieman laajentaneet valikoimiaan keittiö- ja muiden kalusteiden suhteen, joten ei se paketin mukana tuleva kalustus välttämättä mikään huono vaihtoehto ole.
 
kiitos kaikille.... teiltä vielä kysyisin että mikä jukka paketti teillä oli kyseessä kun rakensitte? ja kuinka kauan projeksti kesti? lisää tietoa otan vieläkin mielelläni vastaan. kuinka suuri oli oman työnne osuus ja kuinka paljon käytitte ammattimiehiä?
 
Me päädyttiin pitkän pohdinnan jälkeen kastellista Jukka taloon. Edustaja oli miellyttävä neuvoi meitä ja sanoi mm. että ei kannata ottaa tehdas pystytystä tulee niin kalliiksi ja niissä helpoimmin on ollut käden vääntöä, joten otamme tuntimiehiä 2kpl tulee PALJON halvemmaksi.

Edustaja piirtää kaikki kuvat mitä vaatii, valvoo työtä ja hakee rakennusluvan yms.

Vaikka paketti olikin kalliimpi siihen sisältyy niin paljon tavaraa että käännyimme Jukkaan siksi.Meille tulee tuo huippukoti 134-4 sateelta suojaan pystytettynä.
Kaapistot ilmeisesti teetämme muualla.
 
jorma
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2006 klo 10:52 Maria86 kirjoitti:
Me päädyttiin pitkän pohdinnan jälkeen kastellista Jukka taloon. Edustaja oli miellyttävä neuvoi meitä ja sanoi mm. että ei kannata ottaa tehdas pystytystä tulee niin kalliiksi ja niissä helpoimmin on ollut käden vääntöä, joten otamme tuntimiehiä 2kpl tulee PALJON halvemmaksi.

Edustaja piirtää kaikki kuvat mitä vaatii, valvoo työtä ja hakee rakennusluvan yms.

Vaikka paketti olikin kalliimpi siihen sisältyy niin paljon tavaraa että käännyimme Jukkaan siksi.Meille tulee tuo huippukoti 134-4 sateelta suojaan pystytettynä.
Kaapistot ilmeisesti teetämme muualla.
Niina ja tietysti tuolla tavalla kauniisti ohjaten Jukka -talo pääsee pois pystytys vastuusta.
 
Raksamuija
Maria86, katsokaa sitten, että pystytysporukka hoitaa hommansa kunnialla. Kyselkää suosituksia ja valvokaa. Tehdaspystytys olisi ollut sillä parempi, että silloin tehdas vastaa jos jotain kämmejä tapahtuu. Nyt olette sitten sen varassa, että porukka hoitaa hommansa ja jollei hoida, talotehdas ei ole siitä millään lailla vastuussa, vaan vastuuseen pitää yrittää sitten saada se pystytysporukka ja se on kuulemani mukaan toisinaan hyvinkin hankalaa. Toivottavasti teillä menee kaikki hyvin.

Itsellemme rakennettiin Jukka-talojen versio itse. Pystytyksen hoiti tuuleltasuojaan asti tehtaan porukka ja loput on tehty itse.
 
sopuli
jokaisella projektilla tulee olla vastaava mestari joka on vastuussa rakentamisesta. olen myöskin samaa mieltä siitä että pystytys kannattaa ottaa talofirmalta jolloin rakenteiden tiiviys ym on tehtaan vastuulla. muutama säästetty satku voi olla loppuiän riesa.
 
Olimme itsekin tuota ensin vastaan että pystytys porukka muualta, mutta kysyin edustajalta että miten on jos tulee jotain kämmejä niin kuinka sitten toimitaan. Sanoi että harvemmin on tullut mitään, mutta rakennusmestari jona hän toimii myös vastaa siitä sitten.
 

Yhteistyössä