Jumaliste,100e rahaa ylioppilas lahjoihin!!!

Minua alkais mahoton nolottaa jos jollekin meidän perheen jäsenelle tois joku, jonka tietää pienituloiseksi jonku kalliin lahjan. tiä sitte mitä sen lahjan kans tekisi..

minä olen kyllä sitä mieltä, että jos on vähän rahaa niin varmaan löytyy josku kympin tai max parin kympin juttu, joka näyttää arvokkaammalta kuin on.. :whistle: ja kirjakaupasta olen minäkin monesti hakenu alekirjoja.. ja sitten kun sinne vielä on tilikin niin vaikka ostais useammankin kirjan niin ne voi sitte maksaa osissa..

ja todellakin pelkkä ruusu ja kortti on jo aika ihanaa ja juhlavaa minun mielestä. :heart:
 
Minä haluaisin viedä valmistujais- ym juhliin jotain henkilökohtaista ja persoonallista, ei mitään tusinakamaa. Sellaista, joka muistuttaa antajasta.

Kamalin lahjalista jonka olen nähnyt, niin siinä oli vain ja ainoastaan villeroy ja bochia eikä sekään mitään halpaa sarjaa....
 
just
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 09:35 hattivatti lehmilaitumella kirjoitti:
mä en edes kehtais laittaa jotain kahtakymmentä euroa, jos juhliin menen, niin vähintään sen 50 euroa vien ja ruusukimpun jos en juhliin mene, niin sitten laitan postissa tuon 50 euroa. ja jos ei olis sitä laittaa, niin sit ostaisin jonkun lahjan, se olis mukavampi kuin se kymmenen euroa kortin mukana, vaikka ei oliskaan kovin kallis.
Itse opiskelijana kyllä kehtaan siskolleni antaa 30 euron lahjakortin ihan täysin. Meillä ei olla niin persoja rahan perään ja siskokin entisenä opiskelijana nykyisenä ylioppilaana tietää tasan opiskelijoiden tilanteen. Tuskin hänelläkään olisi varaa tuota kummoisempaa lahjaa tuosta vaan viedä jollekin. Pääasia että on muistettu ja se jos vähistä rahoistaan pistää sen 30 euroa millä yleensä on syönyt kuukauden on monesti arvokkaampaa kuin se että joku hyvä tuloinen tulee paikalle 100 euron kanssa. Itse en osta siksi mitään koska siskoni on toivonut rahana ja lahjakortteina koska itsekkin on tiukilla tulevan kesän joten varmasti se minun nolo 30 euron lahjakortti kelpaa hälle.
 
Itsekin kirjoittanut
Voi voi!!! Kyllä on rahanarvo monilla tosiaan hämärtynyt....

Miksi ihmeessä pitäisi Yo:lle viedä vähintään 50 e:n lahja ja ruusupuska ja kaikkee muuta????

Eikös se mene niin, että ajatus on tärkein!?!?!?!?

Ainakin pitäisi mennä. Jos itse menisin yo-juhliin, eikä minulla olisi varaa ostaa kalliita lahjoja, veisin esim. kortin ja ruusun. Ja jos yo siitä loukkaantuisi, niin se olisi sen häpeä!! Ei yo-juhlia järjestetä sen takia, että saisi valtavan kasan mahdollisimman kalliita lahjoja!!!!!

Mun mielestä on tärkeää, että yo:ta muistetaan jotenkin, mutta siinä ei ole rahanarvolla väliä! Jo pelkkä kortti tai ruusu riittää =)

Hyvää ylioppilaspäivää kaikille ylioppilaille ja heidän vanhemmilleen!! :flower: =)
 
Itse viime vuonna ylioppilaaksi kirjoittaneena, sain 20? kaukaisilta sukulaisilta ja naapureilta, kummeilta ja lähisuvulta sain vähän enemmän, tutuilta sen 10-15? :) Sitten monilta tuli astioita joita keräilin sekä kukkia.
 
Aika hämärtynyttä todella osalla ajattelu. Meillä on iso perhe ja isot suvut ja monta kummilasta, joten mitenkään ei rahat riitä älyttömyyksiin. Rippijuhlia, häitä, yo-juhlia on monet joka keväälle, synttärit, ristiäiset ym. päälle.
Kimppalahjat on parhaimpia, 10 euroa ja useampi henkilö saa hyvän lahjan aikaiseksi, kuin että jokainen veis jotain pientä. Voisitko ap liittyä johonkin yhteislahjaan?
Toinen vaihtoehto on tehdä itse tai viedä kukka/kukat ja kortti.
 
Mites olis ihan joku käyttöesine esim juustohöylä tai kaulin kauniissa paketissa? Varmasti ihan älytön idea jonkun mielestä, mut kun muistelen itse saamiani yo-lahjoja, eniten juuri nämä astiat ja maljakot ovat olleet tarpeen.
 
Mä en itse suosi kukkia lahjana, koska ne kuihtuu niin äkkiä pois. Ja joillekkin niitä tulee valtavasti. Itse aikoinaan lähdin heti yo-juhlien jälkeen töihin muualle, niin kukat jäi äidin iloksi.. harmitti kun itse ei voinut niistä nauttia. Mun veli, minä ja siskoni päästiin perättäisinä vuosina yo:ksi niin helposti arvaa kuka sai vähiten kukkia.. veli tietenkin.
Itse olin kiitollinen kaikista lahjoista joita sai, lahjan arvosta riippumatta. Luulempa että täällä nurkkaperällä tän taidon osaa vielä monikin nuori.

Kälyn poika pääsee yo:ksi, lahja on yhteinen anopin kanssa (mies ja anoppi menevät juhliin) sit ajattelin käydä muistamassa muutamaa yo:ta jos heillä vain on rahankeräyslistat jossain. Juhliin tuskin lähden
 
:eek: siis ihan kauheta. Mä en ikinä antais mitään 50e jollekkin yo lahjaksi. korkeintaan 30e.
Kympillä voisin etsiä jonkun korun tai jotain kivaa.

Häihin musta pitäis viedä vhän isompi lahja kuin yo juhliin.
Ja meidänkin häihin ihmiset toi noin 20e per pää,lapset ilmaiseksi.Mutta joku vähemmän. Kaikki tietenkin antaa mitä on antaa.
En itsekkään kyllä mitään kamalia summia laiitaisi lahjoihin.
Menneyt ihan yli nää summat. Tottakai joku isomummu tai kummisetä jolla on rahaa voi sen 50e. Mutta että nytodottaa joka vieraalta niin isoa summaa
 
Monella ylioppilaalla on myös pankissa lahjatili, sinnekin voi laittaa sen kympin jollei pääse juhliin osallistumaan.Ompahan ainakin muistanut ja se on lahjansaajan oma häppee, jollei osaa rahaa arvostaa :kieh: .
Tuntuu että koko ajan mennään kaikkihetimulletänne-periaatteella ja kaikki 50 euroa halvemmat lahjat ovat ei mitään.
Rohkenen vahvasti epäillä, jotta kaikki ylioppilaat kokoavat jotain astiasarjaakaan, kaikille se kipan pohjassa lukeva pentik tai marimekko tai arapia ei merkkaa hevon h elvettiäkään, joillain on pikkuisen eri arvot.
Mutt jos näitä' juppeja on siunaantunut sukulaisiksi, joille mikään muu ei merkkaa mitään kuin se ruskeen värinen seteli, sillehän ei mitään voi... :/
 
En oo koskaan osallistunut töissä noihin lista keräyksiin. Mä en käsitä miks pitää aivan vieraille muksulle antaa rahaa. Vaikka työkaverin tuntee niin en kyllä koskaan oo välttämättä laittanut rahaa.
Menköön töihin niin saavat sieltä rahaa. :p

nim.merk. pihi :kieh:
 

Yhteistyössä