Jumppavinkkejä kotiin?

Hei!

Tarvitsisin vinkkejä kuinka kohottaa kuntoa kotosalla. Jumppaan avuksi löytyy jumppapallo, ja painoksi kohta 6kk pieni prinssi. Tarkemmin sanottuna kaipailen siis ohjeita jumppaliikkeisiin, joilla saa nostettua kuntoa ja poltettua rasvaa. Tavoitteena olisi terveellisempi arki, mutta mahdollisuudet liikuntaan rajoittuu lenkkeilyyn vaunujen kanssa ja vesijuoksuun (kun miehen työvuorot antaa myöten), ja haluaisin tähän lisäksi jumppavinkkejä joita voisi aamuisin tehdä pojan kanssa tai ilman. Painotettakoon heti alkuun, että tavoitteena ei ole "himolaihdutus" eli minusta ei tule totaalikieltäytyjää sokerin eikä rasvan kanssa vaan aion jatkossakin juhlissa syödä kakkua ja lauantaisin pitää karkkipäivän, mutta nyt kohtuudella :saint:

Painoa on pudotettavana rutkasti, tavoite pitkällä tähtäimellä n.20kg tai kun oon peilikuvaan tyytyväinen :) Terveyden kannalta ainakin 10-15kg on "häädettävä" joten vinkit tulee tarpeeseen! Keväämmällä kelien lämmetessä ajattelin aloittaa myös "20min jouksuohjelman", onko kenelläkään tarkempia ohjeita siihen? Käsittääkseni vuoroin kävellään ja juostaan 2o min tai 2 min, olen kuullut niin monenlaista :)Kesällä tämä korvaa sitten vesijuoksun kun kylän ainoa uimahalli menee kesäksi kiinni :( Kuntosalikäynnit eivät oikein mahdu arkirutiineihin, enkä haluaisi jäädä siihen loukkuun että kun ei pääse salille niin ei tule tehtyä mitään.

Erityisesti pitäisi rasvaa saada poltettua "alleista" sekä vatsasta.

Olen aiemmin pudottanut painoa painonvartijoissa, mutta se oli mulle liian laskelmallista. Nyt oon päättänyt vain yksinkertaisesti alkaa syödä terveellisemmin ja liikkua enemmän. Kunnon kohoaminen painonpudotuksen aikana auttaa sitten jatkamaan liikuntaa vaikka tavoitepaino olisikin saavutettu.

Olen myös ajatellut ottaa aluksi käyttöön Alli-laihdutuslääkkeen, katsoakseni kuinka se toimii. Luulisin että siitä on aluksi ainakin paljon hyötyä koska olen näin reilusti ylipainoinen (160cm ja n.90kg), ja jos paino alkaa heti alussa pudota nopsaan niin se kannustaa sitten jatkamaan kun putoaminen hidastuu ajan kuluessa.

Kiitollisena siis vastaanotetaan kaikki vihjeet, sanallisina tai kuvallisina! Mielelläni vaihdan myös kokemuksia ajan kuluessa mikäli joku samanhenkinen tänne eksyy :)

:heart: Uusi elämä alkaa maanantaina 4.1.2010 :heart:
 
Kirja: Anna Ryynänen: Jumppaa vauvan kanssa, Gummerus
Sain lahjaksi. Oli ihan ok.

Ehdottomasti paras jumppa on ollut Wii Fit! Mulla tuli ekassa raskaudessa melkein 30 kiloa ja tolla Wiillä (jooga, lihaskunto, aerobinen liikunta) ne lähti. Tottakai imetyskin laihdutti ja ne ihanat, pitkät vaunulenkit. Mutta se, kun vauva otti parin tunnin päiväunet ja käynnisti Wiin ja teki kunnon treenin, oli ehdottomasti päivieni ilo! Suosittelen lämpimästi!

Mulla on myös jumppapallo, mutta se on hankittu "pienemmälle minälle", joten se ei soveltunut "suurelle minälle". Muutenkin toi Wii vei niin mennessään, että pallot ja käsipainot unohtuivat. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mussupussu:
Kirja: Anna Ryynänen: Jumppaa vauvan kanssa, Gummerus
Sain lahjaksi. Oli ihan ok.

Ehdottomasti paras jumppa on ollut Wii Fit! Mulla tuli ekassa raskaudessa melkein 30 kiloa ja tolla Wiillä (jooga, lihaskunto, aerobinen liikunta) ne lähti. Tottakai imetyskin laihdutti ja ne ihanat, pitkät vaunulenkit. Mutta se, kun vauva otti parin tunnin päiväunet ja käynnisti Wiin ja teki kunnon treenin, oli ehdottomasti päivieni ilo! Suosittelen lämpimästi!

Mulla on myös jumppapallo, mutta se on hankittu "pienemmälle minälle", joten se ei soveltunut "suurelle minälle". Muutenkin toi Wii vei niin mennessään, että pallot ja käsipainot unohtuivat. :whistle:
Pelasitko sitä joka päivä? Sillä hien saa tosissaan pintaa :D Kähee peli on!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minskii:
Alkuperäinen kirjoittaja Mussupussu:
Kirja: Anna Ryynänen: Jumppaa vauvan kanssa, Gummerus
Sain lahjaksi. Oli ihan ok.

Ehdottomasti paras jumppa on ollut Wii Fit! Mulla tuli ekassa raskaudessa melkein 30 kiloa ja tolla Wiillä (jooga, lihaskunto, aerobinen liikunta) ne lähti. Tottakai imetyskin laihdutti ja ne ihanat, pitkät vaunulenkit. Mutta se, kun vauva otti parin tunnin päiväunet ja käynnisti Wiin ja teki kunnon treenin, oli ehdottomasti päivieni ilo! Suosittelen lämpimästi!

Mulla on myös jumppapallo, mutta se on hankittu "pienemmälle minälle", joten se ei soveltunut "suurelle minälle". Muutenkin toi Wii vei niin mennessään, että pallot ja käsipainot unohtuivat. :whistle:
Pelasitko sitä joka päivä? Sillä hien saa tosissaan pintaa :D Kähee peli on!
Kyllä pelasin! Silloin kun vauva oli pieni, oli tosiaan aikaa sitä pelata. Nykyään käyn ihan oikeassa jumpassa ja lapsi on lapsiparkissa leikkimässä sillä aikaa. Liikunta pitää tehdä itselle mahdollisimman helpoksi ja mieluisaksi ja sitä se Wii tosiaan on. Nyt oon harkinnut sitä Fit +:ssaa... Ostaako vaiko eikö ostaa...
 
Askelkyykky on tehokkain jalkaliike. Ei tarvi tehdä ku 2x15 molemmilla jaloilla niin jo tuntuu seuraavana päivänä. Ja jos ei tunnu niin lisäät kertoja. Muokkaa lähes kaikkia jalkalihaksia. Eikä kestä kauaa ku ne tekee. Tympeitä ne on mutta niin pirun tehokkaita lyhyessä ajassa että viitsii tehdä :D Siinähän voi vauvaa pitää sylissä jos on hyvä tasapaino ja toki pitää olla jo jonkin verran voimaa jaloissa. Mut tuon tekee toisaalta niin nopeesti että varmasti vauva viihtyy sen aikaa lattiallakin..

Sitten toinen mikä tulee mieleen niin rintalihakset voi tehdä vauvan kans, makaa selällään lattialla ja nostaa vauvaa suorille käsille ylös.

Vatsalihaksiakin voi tehdä niin että vauva istuu ja nojaa jalkoihisi kun makaat selälleen lattialla polvet koukussa ja sitten nostat vaan päätä ja yläselkää ylös. Siinä ku vielä kiljaset että kukkuu joka kerta niin saat naurunki kaverilta :heart:

nämä nyt aluksi tuli mieleen...

niin ja selkää voit tehä kans ihan huomaamatta leikkien ohessa kun makaatte molemmat mahallaan lattialla ja sää laitat kädet niskan taakse ja siitä nostat rintaa ylös lattiasta.

hih.. meidän jätkä (7kk) makaa lattialla mahallaan ja ryömimisen välissä nostaa kädet ja jalat ilmaan ja heiluttaa niitä suht rivakasti. Senku tekis ite perässä niin vois hyvinki hiki tulla :LOL:
 
Fit - sivustolta löytyy jumppaohjeita ja lehtiä voinee lainata kirjastosta. Siellä oli viime vuonna minusta kerran ohjeita pallojumpalle. Mä tallennan tv:n jumppia ja niiden mukaan teen tai sit ihan perusliikkeitä mitä on vuosien varrella tullut tehtyä ja hyviksi havaittua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minskii:
Alkuperäinen kirjoittaja Mussupussu:
Kirja: Anna Ryynänen: Jumppaa vauvan kanssa, Gummerus
Sain lahjaksi. Oli ihan ok.

Ehdottomasti paras jumppa on ollut Wii Fit! Mulla tuli ekassa raskaudessa melkein 30 kiloa ja tolla Wiillä (jooga, lihaskunto, aerobinen liikunta) ne lähti. Tottakai imetyskin laihdutti ja ne ihanat, pitkät vaunulenkit. Mutta se, kun vauva otti parin tunnin päiväunet ja käynnisti Wiin ja teki kunnon treenin, oli ehdottomasti päivieni ilo! Suosittelen lämpimästi!

Mulla on myös jumppapallo, mutta se on hankittu "pienemmälle minälle", joten se ei soveltunut "suurelle minälle". Muutenkin toi Wii vei niin mennessään, että pallot ja käsipainot unohtuivat. :whistle:
Pelasitko sitä joka päivä? Sillä hien saa tosissaan pintaa :D Kähee peli on!
Minäkin kyllä suosittelen tuota wii fittiä! Tosi hauska on pelailla ja kyllä siinä vajaassa tunnissa saa hien kunnolla pintaan ja seuraavalle päivälle lihakset kipeiksi! Itse päivittäin jumppailen ja hyvältä tuntuu!

 

Yhteistyössä