Junalla paljon matkustavat(kaukojunilla)

Onko ihan mahdoton homma tulla oulusta turkuun kahden pienen lapsen kans? Oliko yöjuna paras vaihtoehto? Maksaako lapsilta jotain jos ottaa esim 2hengen hytin ja lapset 3v ja 1,5v. Mitenhän onnistuu yksin kaikkien kamojen kans...?
 
Juh
Itse henk.koht. matkustaisin yöllä. Oon matkustanu junassa jossa ei ollut leikkivaunua puolitoistavuotiaan kans ja matka oli aivan tolkuttoman pitkän tuntunen kun lapsella ei oo mitään tekemistä. Konnarit auttaa rattaat junaan laiturilta, sinnehän voi vaikka kassin törkätä kyytiin.
 
Päiväjunassa pitää muttei yöjunassa, ne makuuvaunut vaihdetaan yöllä toiseen veturiin. Yks nainen oli kerran kahden pienen lapsen kanssa junassa ja siellä ne samassa sängyssä nukkui kaikki kolme. Eli ei varmaan tarvi maksaa jos noin tekee. Itse kokisin tuon ainakin helpoimpana. Maksaa sitten ittensä vaikka niihin kahden hengen "hytteihin".
 
Alkuperäinen kirjoittaja anksu:
Päiväjunassa pitää muttei yöjunassa, ne makuuvaunut vaihdetaan yöllä toiseen veturiin. Yks nainen oli kerran kahden pienen lapsen kanssa junassa ja siellä ne samassa sängyssä nukkui kaikki kolme. Eli ei varmaan tarvi maksaa jos noin tekee. Itse kokisin tuon ainakin helpoimpana. Maksaa sitten ittensä vaikka niihin kahden hengen "hytteihin".
aina ei sitten saa sitä mitä haluaa. varasin yöjunaan lippua helsinki-rovaniemi ja pyysin alapetiä koska olin raskaana ja jo todella iso masu (olisko jotain 30 viikkoa ollu) ja sellanen mulle luvattiin. no yllätys oli junassa kun mulla olikin kaikkein ylin peti sielä katonrajassa (kolme sänkyä päällekkäin) onneks konnari sai järjestettyä niin että pääsin jopa nukkumaan
 
Kun esikoinen oli pieni matkustettiin PALJON kahdestaan junalla. Tavaraa oli AINA paljon mukana. Kaukalo/turvaistuin, vaunut, kassit yms.
Oulu-Riihimäki väli tais olla pisin yhtäjaksoinen junamatka.

En kokenut mitenkään hankalana olla junassa pienen kans. Tosin oli vaan yksi.. Leikkivaunussa meni aikaa, samoin ravintolavaunussa syödessä ja päikkärit tyttö nukkui mukavasti kahdella penkillä maaten.
 
Kyseinen nainen kyllä nukkuin niiden lapsiensa kanssa keskivuoteessa että tuskin sekään helpoin vaihtoehto on. Onneksi itte sain mahani kanssa sen alapaikan minkä varsinkin. Kahden hengen hytithän on kalliimpia kuin ne kolmen.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja anksu:
Päiväjunassa pitää muttei yöjunassa, ne makuuvaunut vaihdetaan yöllä toiseen veturiin. Yks nainen oli kerran kahden pienen lapsen kanssa junassa ja siellä ne samassa sängyssä nukkui kaikki kolme. Eli ei varmaan tarvi maksaa jos noin tekee. Itse kokisin tuon ainakin helpoimpana. Maksaa sitten ittensä vaikka niihin kahden hengen "hytteihin".
No ei lapsia voi ilmoittamatta tuoda. Kolmen hengen makuuhyttiin tuotaisiin ilmoittamatta kolme aikuista ja kaksi lasta? Tosi kivaa niitä muita matkustajia kohtaan.
 

Yhteistyössä