Juoko teiän miehet

  • Viestiketjun aloittaja harmaa mami
  • Ensimmäinen viesti
harmaa mami
kaljaa tai siideriä alituiseen? Meillä alkoi miehellä siideriä menee keväällä joka viikko, aluksi en kiinnittänyt siihen sen enempää huomiota, mutta nyt tuo näyttää jo huolestuttavalta. Kysyin siitä, niin sain vaan vastaukseksi ettei muka juo. Tuolla makaa sammuneena nyt ekaa kertaa.
 
tinga
Ei meillä sen kummemmin juoda. Saunaoluet ja ruokaviinit yleisin alkoholipitoinen juoma. Ei joka päivä/kerta. Viihteellä on käynyt lapsen syntymän jälkeen jotain kerran puolessa vuodessa, sillonkin tulee yleensä ennen valomerkkiä kotiin. Itse olen ollut viimeksi jossain, eli pikkujoulut työpaikalla viime joulun alla.

Ja voin kyllä sanoa ettei tossa vaiheessa tunnusteta itselle tai vaimolle alkoholin liiallista käyttöä. Otappa ja googleta alkoholismi niin saat vähän faktatietoa kuinka asian kanssa edetä. Isäni on alkoholisti, ja tämän hän myönsi vasta vuosikymmenien jälkeen.
 
Kyllä, mun mies joi kun se aloitti perjantaina, se jatkui maanantaihin asti. Töistä poissa oloja Eikä kotonakaan, onneksi ollut kun kännäsi. Ei ollut väkivaltainen. Nyt olut antabus kuurilla joitain kuukausia. Ihan eri mies ja aikaa riittää lapsellekin, eli olla isinä. En kyllä enään jaksaisi katsoa sitä juomista, tarvii se lapsi isiäkin, eikä "kännikalaa".
 
mie
Meillä mies juo siideriä ja olutta ehkä päivittäin. En pidä sitä hälyttävänä kun illalla ottaa sen yhden oluen kun lapset nukkumassa. Perjantaisin juo enemmän eli myös viiniä ja ehkä viskiä tms. mutta silloinkin vasta enemmän, kun lapset nukkumassa. Hän ei hirveesti humallu, ei ole väkivaltainen tms eikä käy juurikaan kapakoissa (ehkä noin 3 kertaa vuodessa) eikä muissa "pippaloissa" joihin työnkin puolesta saa kutsuja.

Hän on kuitenkin jo yli 40 v eli en ole alkanut paapomaan tai opastamaan tässä asiassa ja koska ei juo enemmän kuin perjantainan ja/tai lauantaina eli töihin se ei vaikuta, niin eiköhän juominen ole vielä hallinnassa. Sitten kun työt tai lapset alkaa kärsimään isän juomisesta, puutun siihen. Eniten tässä tissuttelussa mua rassaa se rahanmeno.
 
josku on juonu ihan sikana..nyt on ollu vuoden ja kakspäivää juomatta pisaraakaan alkoholia.. seuraavan vuoden urakka on kuulema tupakoinnin lopetus... :heart:

paljon tasasempaa eläminen nykyään ja autolla pääsee millon mihinkin kun rahat riittää menoveteen ja kuski on selvä...

ehkö miun isän kuoleminen haimasyöpään pysäytti tosiaan miettimään omaa elämäänsä...
 
äityli savosta
Kyllä minä suon miehelleni sen "rentoutus" oluen illassa. Mies ei ole väkivaltainen, eikä humalahakuinen. Sanoo ölpä helpottava työstressistä palutumisessa, ja se on mielestäni ihan ok! Oma isäni käytti ongelmaan asti, joten tiedän kyllä, missä raja vastaan tulee.
Mukavaa syksyä!
 
tiukkapipo
Saunaolut la iltana ok, mutta joka viikkoista, humalahakuista alkoholin ottamista en hyväksy enkä kato lasten kanssa joka viikonloppu. Osani juoppojen sietämisestä olen saanut minäkin aikoinani.
 
ossu
Kyllä juo, jos juomia on kaapissa. Talvella joi joka viikonloppu, kyllästyin, sitten vähensi. Kesällä meni juomia paljon, kun oli alituiseen juhlia, vieraita tms.

Mies ei ole agressiivinen, ilkeä, epäsosiaalinen eikä muutakaan humalassa, joten toisinaan siedän kännäystäkin. Yleensä kehuu vaimonsa maasta taivaaseen siinä olotilassa:) Jokaviikonloppuista juomista en katso, mutta olen sitä mieltä, että yksi olut vaikkapa muutamanakin iltana viikossa voi sopivasti rentouttaa. Siis yksi!
 
ei meistä juo oikeestaan kumpikaan koskaan..sillon tällön saunaolut tai siideri 1 pll mieheen mutta kaupungilla saakka tai kotona kalsarikännejä meilä ei harrasteta.
mies joi ilmeisesti tarpeeksi ennen meidän tapaamista että sai tarpeeksi ja mä en ny koskaa oo ollu kova ottaan,edes sillo ku tuli 18v. täyteen.
kaupungilla oon käyny ite pojan syntymän jälkeen 3 kertaa ja viimesestä kerrasta on yli 4v. aikaa.
kysy mieheltä onko sillä joku tietty syy juoda!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.09.2006 klo 19:21 teerenpilkku kirjoitti:
Lasin viiniä tai kaksi tai oluen ehkä pari kertaa viikossa. Lomalla voi joka iltakin. Juopottelua ei harrasteta, enkä kyllä sietäisikään.

tuota se meilläkin ja siinä parissa oluessa/lasillisessa kulkee kyllä se meidän yläraja molemmilla ellei sitten ole joku tilaisuus joka kestää puoliltapäivin puolilleöin (no puolilta öin kyllä häippästään oli mikä juhla vaan, ei vanha jaksa eikä kiinnostakaan)
 
vkoloppuna juodaan muutama bisse,siis yhdessä,joskus enemmän joskus ei ollankaan.lapsille saunalimsat ku aikuisille saunakaljat.me kyl voidaan otta bisset lasten näkösillä,miksi juoda salassa??baarissa käydään harvakseltaan..........
 

Ei pahemmin.
Meillä tosi harvoin alkoholia koko talossa..
Joskus (4-5 ploa vuodessa) ostetaan viinipullo jos tulee vieraita, tai muutama olut jos saunavieraita.
Itsellemme harvoin ykkös olutta saunajuomaksi.

Juomme "kännit" korkeintaan 2 krt vuodessa, ylensä yhdessä jossain isommissa kemuissa tai kaverien kanssa ravintolassa.

Riittää mainiosti meille.
 
nimettömänä nyt
Viikonloppuisin tuota oluen tissuttelua on. Perjantaina kun kotiutuu töistä niin yleensä avaa oluttölkin (tosin tulee illalla vasta 18-20 välillä) ja hörppii muutaman ei kuitenkaan varsinaisesti humalassa.
Lauantaina sitten iltapäivästä, alkuillasta myös aloittaa ns. tissuttelun eli muutan on ottanut ennen saunaa ja sitten "tietysti" ne saunakaljat ja saattaa lauantai-iltana ottaa telkkaa katsellessa pari drinkkiä tms.
Joskus sunnuntain puolellakin pari olutta.
Näin kotona ollessa ei kuitenkaan ole varsinaisesti humalassa, sillä oluttölkki ei vaihdu heti tyhjennyttyä uuteen kuitenkin sen verran on, että auton rattiin ei enää lähde (työkseen muuten autoa ajaakin) kun on sen suhteen tosi tarkka.
Mies on kova tekemään töitä ja ikinä työt tms. ei ole kärsineet. Ja viikonloppuisinkin meillä on tässä kotipiirissä sillä aina joku projekti ja homma eli ei juuri koskaan ole ns. jouten.

Tosi harvoin mies käy ns. viihteellä, mutta sitten kun käy niin usein juo ja aamulla on tosi krapulainen ja pahoinvoivakin.

Silti olen joskus ns. huomauttanut juomisesta sillä pelkään että se lisääntyy. Syynä tähän on oma alkoholisti-isä ja tämä peikkona kummittelee.

En itsekään ole mikään absolutisti ja viikonloppuina normaalisti saattaa punkkupullo yhteensäkin mennä minullakin. Mutta jostain syystä nyt kun olen raskaana ja juomatta niin tuohon toisen juomiseen kiinnittää enemmän huomiota.
 
Ikävä kyllä sitä kaljaa on ruvennut menemään enemmän kuin mistä mä tykkään. Asiasta keskusteltu tiukastikin, mies omien sanojensa mukaan rentoutuu työviikon jälkeen, alkuun ihan okei, mut kun se pakkaa aina vaan lisäntymään ja lisääntymään,sekä määrä että päivät. Nyt mennyt pari viikonloppua kuivana, kun lupasi lapsille ettei ota mitään. Toivottavasti jatkuu sama linja sellaset 50 vuotta vielä... Kyllä mä vedän suht helposti pultit kyseisestä asiasta ja mieskin sen tietää, olematta tossun alla mitenkään osaa varoa sitä tiettyä rajaa ylittämästä, saattais olla ulkoruokinta ajankohtainen. Olen yhden alkoholistin kanssa elänyt ja eronnut, toista taistelua sen nesteen kanssa en edes aloita, pitää heti kättelyssä päättää kumpi on tärkeämpi, minä, parisuhde ja lapset vai alkoholi muodossa missä tahansa. :kieh:
 
Kyllä tuo joi joka ilta 6-12 tölkkiä, eli humalaan asti, kunnes sitten latelin vaihtoehdot; jos meinaa joka ilta vetää kännit, minä ja lapsi muutetaan pois ja lastansa ei tule näkemään kun valvonnan alaisena. Alkoholisti on juu kyseesä ja pirullinen sellainen. Nyt on ollut pari viikkoa arkipäivät selvin päin(kiukkuinen kun ampiainen), viikonloppuna annoin ottaa pe yhden ja la yhden saunakaljan. Olen tehnyt päätöksen että jos mies ei pysty lopettamaan itse, eikä suostu hakea apua, en jää enää paapomaan aikuista miestä ja siivoamaan kännisen ukon jälkiä, milloin oksennusta pitkin poikin, milloin kuseskelee pitkin nurkkia kun on sammunu sohvalle eikä kännipäissään löydä vessaan :/
 
Tosi harvoin humalassa. Kalareissuilla ottaa sixpackin (josta viimeksikin tuli yksi pullo kotiin asti...) ja ehkä joka toinen kuukausi käydään jossain, jolloin tulee otettua enemmän.
Pulloja on kaapissa aika paljonkin, mutta sinne ne varmaan vanhenee; 3 vuotta sitten pikkujouluglögeihin ostettu kossupullokin on edelleen puolillaan.
Olen kiittänyt monta kertaa hänät tästä, isäni nimittäin on juonut ja juo enemmän kuin tarpeeksi ja siitä kärsin edelleen.
 
Ratkaisun tehnyt
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 14:31 unna kirjoitti:
Kyllä tuo joi joka ilta 6-12 tölkkiä, eli humalaan asti, kunnes sitten latelin vaihtoehdot; jos meinaa joka ilta vetää kännit, minä ja lapsi muutetaan pois ja lastansa ei tule näkemään kun valvonnan alaisena. Alkoholisti on juu kyseesä ja pirullinen sellainen. Nyt on ollut pari viikkoa arkipäivät selvin päin(kiukkuinen kun ampiainen), viikonloppuna annoin ottaa pe yhden ja la yhden saunakaljan. Olen tehnyt päätöksen että jos mies ei pysty lopettamaan itse, eikä suostu hakea apua, en jää enää paapomaan aikuista miestä ja siivoamaan kännisen ukon jälkiä, milloin oksennusta pitkin poikin, milloin kuseskelee pitkin nurkkia kun on sammunu sohvalle eikä kännipäissään löydä vessaan :/
Karkasi se meilläkin mopo käsistä. Mies yritti lasten takia olla selvin päin ja käytti välillä antabusta, mutta sit taas mentiin. Vuosi sitten tuli yksi raja täyteen ja hain avioeroa. Koko kuluva vuosi ollaan käyty perheneuvolassa ym apua hakemassa tilanteeseen. Elokuussa hetin kamat ulos kun hän oli ollut jälleen useamman päivän ryyppäilemässä. Eilen vein eron kakkos osan käräjäoikeuteen ja pian homma on selvä siltä osin. (Tänään on hääpäivä) Lapset voi nyt paremmin ja itsekin saan nukuttua. Mies kyselee miksi häntä ei ole varoitettu, että näin voi käydä. Rakastan sitä miestä mutta en voi elää sellaista elämää, eikä lapsetkaan. Jostain syystä mies ei vain tajua, että naisen raja tulee täyteen kun perheessä on pieniä lapsia joita pitää suojella. Kyllä kaksi aikuista voi elää vaikka kuinka epäsuhtaista juoma kulttuuria. Voimia sinulle. Se ei ole helppoa.
 

Yhteistyössä