juoko teillä koululaiset maitoa ruokajuomana?

  • Viestiketjun aloittaja ...........
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
No huhhuh, "kanaruokien kanssa juodaan cokista".
Ilmeisesti teillä ei kovin usein kanaa ole?
Meillä syödään pääasiassa vaaleaa lihaa ja olen olettanut että näin on vähintään puolella väestöstä kun on jo yleisesti tiedossa miten epäterveellistä punainen liha on ihmiselle.
Johan olisi lasten hampaat tippuneet pois jos aina kanan kanssa tarjottaisiin KOKISTA.
Miksi ylipäätään opettaa lapsille limukan juontia ruokajuomana, ei voi ymmärtää..
 
vierailija
Meillä juovat yleensä rasvatonta maitoa 7 ja 8-vuotiaat. Itse en juo ku ei ole tuntunut sopivan vatsalle. Rahkaa, jogurttia ja uustoa käytän. Siinähän ei ole sitten muuten mitään järkeä, että maidonjuontia pidetään huonona ja mätetään kuitenkin maitorahkaa proteiinihimossaan :D
 
Meille on tullut suositus kouluterveydenhoitajalta, että maitotuotteita pitäisi käyttää puoli litraa päivässä kalsiumin saannin takia. Tyttömme 11 vee ei paljoa käytä muita maitotuotteita paitsi koulussa syö keittoja tai puuroja. Eli rasvatonta maitoa vaan joka päivä edes pari kertaa.. Ennen söi jogurttiakin, nyt ei enää kelpaa. Itse en tee ruokaa, jossa on maitoa, joskus laitan vähän kermaa kastikkeisiin ja itse juon vettä.
 

Yhteistyössä