Juu hei vaan tiukkapipoinen täti citarista!

  • Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"joo"
[QUOTE="a p";23845861]Ei se lapsi niitä nakkeja sieltä syönyt, pakkaus oli avaamaton. Mielestäni ihan sama asia, kuin esim. se, että lapsi kantaa lelun kassalle aikeenaan se ostaa. Tai että aikuinen kasaa syliin tavaraa, jonka sitten ostaa. Tyttö piteli pakettia kädessään, käänteli ja tutki ja välillä hieman kulmasta maistoi. Paketti ei uinut kuolassa. Mukanani oli lapsen isä, joka on poliisi, eikä hänkään nähnyt aiheelliseksi puuttua vauvan nakkinäpistykseen. Asia olisi ollut eri, mikäli vauva olisi avannut paketin ja popsinut nakit ja sen jälkeen poistunut maksamatta.[/QUOTE]

nakkinäpistys voi taivas :) Mutta olen sun kanssa samoilla linjoilla :) Minäkin annan meidän typylle tutkittavakasi tavaroita, jotka ostamme ja ei omat lelut ei uteliasta typyä kiinnosta yhtä paljon kuin nakkipaketit :)
 
"joo"
[QUOTE="Chili";23845965]Joo, ja usein näkee niitä tapauksia, kun vauva on musertanu ja kuolannu leipäpaketin pilalle. Sitten tuote vaan jätetään kassalle.. "ei me otettakkaa" joo, ei varmaan ota, kun leipä on muussattu..
Näissä tapauksissa olen sanonnut vaan, että tuote pitää maksaa koska lapsi on sen selkeesti pilannu jo. HArvemmin ne kuolat itekseen pussiin jää.. ja leivät harvemmin murentuu.
JA parasta on se, että lapsella naama värjäytynyt siitä leipäpussista. JA siihen saattaa mami vielä todeta- "ei meidän kullannuppu sitä ole syönnyt"[/QUOTE]

leipäpaketin tuhoaminen on eri asia, minä en ainakaan antaisi meidän typylle sellaista jonka voi tuhota ja jos sellaisen saisin, maksaisin sen kiltisti.
 
SIis mitä
[QUOTE="joo";23846009]leipäpaketin tuhoaminen on eri asia, minä en ainakaan antaisi meidän typylle sellaista jonka voi tuhota ja jos sellaisen saisin, maksaisin sen kiltisti.[/QUOTE]

Siis, eli antaisit jonkun tuotteen jota lapsi voi lähmiä ja kuolata, kunhan se ei hajoa? ja istten jätät sen kuolasena johonkin?!
 
pha
Mutta miksi ap veti herneet nenään, jos joku tulee neuvomaan?
Jos kaikki ei vaikka tykkää siitä, että jäkäjäkä-akat puuttuu niiden asioihin? Hienoa, jos sä saat vain oivaltavia ja eämääsi helpottavia neuvoja, mutta kaikilla ei ole yhtä hyvä tuuri:D

Sellainen toimintatapa nostettakoon nyt esille, että jos lapselle on pakko antaa kaupassa jotain syötävää (kerran elämässä suotakoon täydellisillekin äideille ajoitus- tai organisointimoka), niin niitä syötäviä voi ostaa samantien kaksi. Kassalle annetaan vain avaamaton pakkaus ja sanotaan, että lyö sen kassaan tuplana, kun oli pakko antaa lapselle jo toinen, kitooos. Näin kaikilla on elo kivaa ja siistiä.
 
"Vieras"
[QUOTE="äiti";23845493]Joka läksytit minua siitä, että syötän pienelle nakkeja. Olin antanut 9kk ikäiselle nakkipaketin käteen ja vähän se sitä maistelikin. Kuitenkin ihan ehjä paketti, eikä tyttö nakkeja eläissään syönyt. Olimme juu ostamassa nakit, mies aikoi ne grillata. Ihan viihdykkeeksi annoin kun meinasi hermo mennä vauvalta. Joku täti tuli sitten ripittämään, että vastuutonta ja tiedetäänkö me edes mitä kaikkea nakit sisältää ja että vähän vois miettiä ennenkuin lapsia hankkii. Että sellaista.[/QUOTE]

Hyvä, hyvä tiukkapipotäti. Minua itseäni ällöttää lasten hommailut kaupassa. Huudetaan, karjutaan, kosketellaan kaikkia tavaroita. Muuten sitä tavaroiden puristelua tekevät suurin osa aikuisistakin. Eikä kukaan täti tai setä tai äiti tai isä kuule, kun sanon viisivuotiaalle, ettei tavaroita saa puristella.
 

Yhteistyössä