Juu ne olivat meidän lapset

vieras
Olimme muutama vuosi sitten Pendolinolla matkalla pienen serkkutyön ristiäisiin 3 v. ei oikein kuullut Tikkurilaan saapumiskuulutuksia. Kysyi ensin mikä paikka tämä olikaan, ai Pippurilako? Heteken hiljaisuus, keitä äiti täällä Tippurilassa oikein asuu? :D



 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Niin siis mitenkäähän nämä kaksi eivät voi mennä toisin päin. ;) Eli että koska Suomalaiset ovat niin negatiivisia, niin sitten joku tälläinenkin voi häiritä näin paljon ;)
No muuta sit mukuloinesi jonnekin positiivisempaan maahan, jos ei kelpaa. En jää kaipaamaan.
Mun siippani on ns. lapsiystävällisestä ja positiivisesta maasta, ja siellä kyllä joku komentaa hyvinkin nopsaan lasta joka ei osaa istua kauniisti vaikkapa bussissa. Kuri on kova, ja jos sitä ei omat vanhemmat pidä niin joku toinen pitää. Ja hyvä niin :xmas:
Kenties just tän vuoksi ihmisten asenteet siellä ovat lapsiystävällisiä :)
 
Niinpä näin
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Kyllähän mekin maksettiin lippu ja meil on oikeus nautti junamatkasta ja antaa lasten nauraa ja leikkiä.
Kulta pieni, siihen lipun hintaan sisältyy PAIKKAlippu, ei oikeutta mekastaa ja kirkua miten haluaa. EIKÄ pomppia penkeillä.

Jos olisin ollut junassa oisin varmaan pyytäny konnaria vippaamaan teidän mäkeen. Kerran oon todistanu kun se yhelle äitilapsiparille tehtiin, kun pikku aurinko ei tajunnu että EI oo asiallista kirkua käytävässä vaikka osastossa kivasti muut hätkähtikin.

Konnarilla on oikeus poistaa toisia matkustajia häiritsevä asiakas, jos hän ei kehotuksesta tokene.
 
Ei se ole mitään vitun mököttämistä, jos ihmiset haluavat saada edes hetken hengähdyksen kenties omassakin kotona olevasta härdellistä.
Toki jutella voi ja olla sosiaalinen, muttei sentään tarvitse apinaksi ryhtyä, niinkuin ap:n perhe teki
 
Siis
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Mitä olikaan puhetta siitä negatiivisuudesta, anna mun vajota syvälle mun murheeseen ihan rauhassa julkisestikkin ;)
Luuletko sä ihan vakavissas että sen hellantelttujen kirkuminen toimis jotenkin POSITIIVSENA asiana matkustajien mielestä?
 
Kyl mä ainakin mieluummin julkisessa kulkuneuvossa kuuntelen mieluummin lasten iloista kikatusta tai höpötystä, kuin juopon örinää tai kiukuttelevan lapsen kiljumista. Olisin varmaan alkanut juttelemaan lapsesi kanssa, jos olisi tullut mulle juttlelemaan, ei olis ollu eka kerta ku juttelen vieraan lapsen kanssa julkisessa kulkuneuvossa.

Mut mä en olekaan eteläsuomalainen :D
 
vieras
Ihania nää jotka luulee, että heidän kullannuput on maailman suloisimpia ja kaikki rakastaa niitä ja kaikki haluaa kuulla miten ne laulaa ja kaikki haluaa nähdä miten hienoja pellehyppyjä ne osaa tehdä ja kaikki haluaa kuulla niiden tarinoita tunnista toiseen. Sä varmaan myhäilit tyytyväisenä ja ylpeänä kun sun lapset olivat huomion keskipisteenä?
 
Kyllähän lapset saa olla lapsia ja nauraa iloiten mutta en mä alkaisi itse tieten tahtoen junassa villaannuttamaan.
Varsinkaan jos ja kun siellä on tyyppejä jotka ovat juuri härdellistä saapuneet junaan ja ajattelevat että ihana hetkinen olla rauhassa =)

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kyllä musta käytöstapoihin JUNASSA kuuluu istua ihan turvallisuussyistäkin suunnilleen siinä paikallaan peppu penkissä. Jutella tietty voi, mut ei nyt kuitenkaan kirkua ja mekastaa siihen tyyliin, että siltä ei saa rauhaa kukaan muu vaunussa istuva.

Ei se oo mitään paskanvaikeena olemista, että huomioi muutkin.

Mihin junassa tarvii rauhaa?

Niin eli huomioi muut niin että jutteleen niille ja koittaa nauraa niiden kanssa. Eikä koita leikkiä ettei ketään olisi olemassakaan siellä junassa
mihin junassaa tarvii rauhaa?
oletko ajatellut että ihmiset tulevat junaankin kovin erilaisista ympäristöistä,töistä, sairaan omaisen luota,on menossa vaativaan työhön, on itse sairas ja tuhansia muita olosuhteita. silloin jos julkisessa kulkuneuvossa ei saa matkustaa "omassa rauhassaan" vaan ympärillä esitetään tietentahtoen "perheteatteria" ei ole oikein eikä soveliasta. kiukuttelevat lapset on asia erikseen, niille ei aina mahda mitään, mutta asiansa osaava vanhempi yleensäkin.
tilannetajua,kiitos!
Näinpä! Sinä, ap, et todellakaan ole mikään, etkä kukaan päättämään siitä, kuka sitä rauhaa missäkin kaipaa. Mutta vaikutat sen verran yksinkertaiselta ja itsekeskeiseltä tapaukselta, että ei taida mennä perille. :whistle: Kuten joku edellä sanoi, toivottavasti joku ensi kerralla vetää niitä kakaroitasi kengällä päähän, lujaa.:D
 
Kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja Taasko täällä:
Kyl mä ainakin mieluummin julkisessa kulkuneuvossa kuuntelen mieluummin lasten iloista kikatusta tai höpötystä, kuin juopon örinää tai kiukuttelevan lapsen kiljumista. Olisin varmaan alkanut juttelemaan lapsesi kanssa, jos olisi tullut mulle juttlelemaan, ei olis ollu eka kerta ku juttelen vieraan lapsen kanssa julkisessa kulkuneuvossa.

Mut mä en olekaan eteläsuomalainen :D
Voi että kun sä oot niin ihanan sosiaalinen ja niin paljon parempi ihminen kun eteläsuomalaiset! Että ihanko oot vieraalle lapselle jutellu, voi vallan että ihan!
Ai että sentään kun oot valosa ihminen, oisit varmaan vielä syliin ottanu ja pusun moiskauttanu, tikkarin antanu kotimatkalle!

Ihan kivaa joo. Mut se että SINÄ pidät penkeillä pomppimivista ja huutavista lapsista ei edelleenkään tarkota että yhtään kenenkään muun tarvis istua pienessä suljetussa tilassa kuuntelemassa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihania nää jotka luulee, että heidän kullannuput on maailman suloisimpia ja kaikki rakastaa niitä ja kaikki haluaa kuulla miten ne laulaa ja kaikki haluaa nähdä miten hienoja pellehyppyjä ne osaa tehdä ja kaikki haluaa kuulla niiden tarinoita tunnista toiseen. Sä varmaan myhäilit tyytyväisenä ja ylpeänä kun sun lapset olivat huomion keskipisteenä?
Jep!:D Omat on kyllä hauskoja, ihania ja rakkaita, mutta muuten en kyllä lapsista juurikaan pidä. Tiedän myös etten ole ainoa joka ajattelee näin.
 
vieras
Ööh, ai mihin junassa tarvii rauhaa? Monet käy junalla töissä päivittäin ja junassa ehtii hetken levätä... tai tehdä töitä, kuten minä. Sun herranterttujesi riehuminen ei välttämättä ole kamalan hellyyttävää muitten mielestä kuin sun itsesi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taasko täällä:
Kyl mä ainakin mieluummin julkisessa kulkuneuvossa kuuntelen mieluummin lasten iloista kikatusta tai höpötystä, kuin juopon örinää tai kiukuttelevan lapsen kiljumista. Olisin varmaan alkanut juttelemaan lapsesi kanssa, jos olisi tullut mulle juttlelemaan, ei olis ollu eka kerta ku juttelen vieraan lapsen kanssa julkisessa kulkuneuvossa.

Mut mä en olekaan eteläsuomalainen :D
Peesailen :whistle: :D

Mutta toisaalta, olisi ihan hyvin mahdollista että olisin ollut tulossa mummoni sairasvuoteelta tai 16h työpäivän jälkeen matkalla kotiin, eikä sillon kyllä ois paljoo naurattanu jos ap:n lapset ois kirkuneet vieressä. Asioilla kun on niin monta puolta.
 
Ihmettelen
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Kun pitivät hauskaa paikallisjunassa. Toinen hyppien ja pomppien penkeiltä ylös ja alas ja innoissaan osoitellen kaikkea, ja jopa jutellen seuraavaan penkkiriviin. Toinen isänsä sylissä nauraen ja kutitus"kuolemaan" nikotellen. Jep se oli minun mieheni, joka riehutti niitä lapsia ja sai heidät nauramaan ja rieuhumaan vähän lisää ja kyllä minä olin se äiti joka ei tehnyt elettäkää puuttuakseen tilanteeseen.
Kiva, että lapsilla oli hauskaa, veetut muista ihmisistä.

Itselläni on 3v villikko ja kotona painaa huoneesta toiseen kuin mikäkin ja pitää ääntä ja mennä toohottaa.

Mutta julkisilla paikoilla häneltä on pienestä asti vaadittu hillitty, muita huomioonottava käytös.
Se ei aina ole helppoa, mutta julkisilla paikoilla vanhempi ei mene mukaan lapsen riehuntaan vaan ohjaa lapsen mielenkiintoiseen hiljaiseen tekemiseen.

Meillä on reissuilla mukana laukku, jossa on palapelejä ja kirjoja.
Tehdään niitä ja katsellaan maisemia ja jutellaan siitä mitä ulkona ohi vilahtaa.
Ei reuhota, ei hypitä (lapsi on oppinut sen, että ainoastaan kotona ja mamman ja papan luona saa pomppia sohvilla, muualla pidetään kontit maassa)
Ja ihan onnellinen lapsi on.

Vanhemmille tämä tuottaa vähän vaivaa, meinaan lapsen kanssa hillitysti leikkiminen.
Onhan se helpompaa antaa lapsen olla kuin villipeto.
 
Kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Alkuperäinen kirjoittaja Taasko täällä:
Kyl mä ainakin mieluummin julkisessa kulkuneuvossa kuuntelen mieluummin lasten iloista kikatusta tai höpötystä, kuin juopon örinää tai kiukuttelevan lapsen kiljumista. Olisin varmaan alkanut juttelemaan lapsesi kanssa, jos olisi tullut mulle juttlelemaan, ei olis ollu eka kerta ku juttelen vieraan lapsen kanssa julkisessa kulkuneuvossa.

Mut mä en olekaan eteläsuomalainen :D
Peesailen :whistle: :D

Mutta toisaalta, olisi ihan hyvin mahdollista että olisin ollut tulossa mummoni sairasvuoteelta tai 16h työpäivän jälkeen matkalla kotiin, eikä sillon kyllä ois paljoo naurattanu jos ap:n lapset ois kirkuneet vieressä. Asioilla kun on niin monta puolta.
Ja juuripa siksi vois antaa sen rauhan kanssamatkustajille, kun ei tiedä osuuko junaan juuri niitä "lapsen kirkasta ääntä" rakastavia. Sille vieraalle lapselle kun voi jutella jopa eteläsuomalainen silloinkin kun lapsi ei riehu ja rieku. Joten en ymmärrä miten tuo lapsirakkaus nyt liiemmin tähän liittyy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Ei se ole mitään vitun mököttämistä, jos ihmiset haluavat saada edes hetken hengähdyksen kenties omassakin kotona olevasta härdellistä.
Toki jutella voi ja olla sosiaalinen, muttei sentään tarvitse apinaksi ryhtyä, niinkuin ap:n perhe teki
Peesaan tätä.

Monille junamatka on rentoutumishetki duunin ja kodin välillä.
Ja joillekin se on osa työaikaa eli hommia täytyy tehdä.
Itse tykkään lukea junassa kun siellä on siihen aikaa ja rauhaa.

En pidä noista mitään mököttämisenä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja Taasko täällä:
Kyl mä ainakin mieluummin julkisessa kulkuneuvossa kuuntelen mieluummin lasten iloista kikatusta tai höpötystä, kuin juopon örinää tai kiukuttelevan lapsen kiljumista. Olisin varmaan alkanut juttelemaan lapsesi kanssa, jos olisi tullut mulle juttlelemaan, ei olis ollu eka kerta ku juttelen vieraan lapsen kanssa julkisessa kulkuneuvossa.

Mut mä en olekaan eteläsuomalainen :D
Voi että kun sä oot niin ihanan sosiaalinen ja niin paljon parempi ihminen kun eteläsuomalaiset! Että ihanko oot vieraalle lapselle jutellu, voi vallan että ihan!
Ai että sentään kun oot valosa ihminen, oisit varmaan vielä syliin ottanu ja pusun moiskauttanu, tikkarin antanu kotimatkalle!

Ihan kivaa joo. Mut se että SINÄ pidät penkeillä pomppimivista ja huutavista lapsista ei edelleenkään tarkota että yhtään kenenkään muun tarvis istua pienessä suljetussa tilassa kuuntelemassa.
Niin ja se että sinä et pidä niistä ei tarkoita, että niiden elämään pitäisi sinun takiasi rajoittaa. Kätöstavoista puiheenollen muualla kuin Suomessa hiljaa istuminen on loukkaus muita kohtaa ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Alkuperäinen kirjoittaja Taasko täällä:
Kyl mä ainakin mieluummin julkisessa kulkuneuvossa kuuntelen mieluummin lasten iloista kikatusta tai höpötystä, kuin juopon örinää tai kiukuttelevan lapsen kiljumista. Olisin varmaan alkanut juttelemaan lapsesi kanssa, jos olisi tullut mulle juttlelemaan, ei olis ollu eka kerta ku juttelen vieraan lapsen kanssa julkisessa kulkuneuvossa.

Mut mä en olekaan eteläsuomalainen :D
Peesailen :whistle: :D

Mutta toisaalta, olisi ihan hyvin mahdollista että olisin ollut tulossa mummoni sairasvuoteelta tai 16h työpäivän jälkeen matkalla kotiin, eikä sillon kyllä ois paljoo naurattanu jos ap:n lapset ois kirkuneet vieressä. Asioilla kun on niin monta puolta.
Ja juuripa siksi vois antaa sen rauhan kanssamatkustajille, kun ei tiedä osuuko junaan juuri niitä "lapsen kirkasta ääntä" rakastavia. Sille vieraalle lapselle kun voi jutella jopa eteläsuomalainen silloinkin kun lapsi ei riehu ja rieku. Joten en ymmärrä miten tuo lapsirakkaus nyt liiemmin tähän liittyy.

Kukaan ei kirkunut, ihanadsti luettu "rivien välistä" mitä haluttu ;)
 
Kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Niin ja se että sinä et pidä niistä ei tarkoita, että niiden elämään pitäisi sinun takiasi rajoittaa. Kätöstavoista puiheenollen muualla kuin Suomessa hiljaa istuminen on loukkaus muita kohtaa ;)
Kerro missä maassa junassa hiljaa matkustaminen on loukkaus muita kohtaan, oi sinä globalisaation airut ja kulttuurien yhdistäjä?

Kyllä lasten elämää pitää rajoittaa, ihan kotosalla sekä julkisissa paikoissa, toki eri asioissa. Rajoitta kasvaneista näkee sitten surullisia esimerkkejä esim. sinun lastesi kaltaisissa.
 
Kyllä mä tykkään nykyään kun pienet lapset tulee höpöttämään ja pelleilevät kun omat on jo pikkasen isompia.MUTTA en tykkää yhtään jos esim.pitkällä lennolla rynkytetään koko ajan selkään tai kiljutaan,tiiä sitten kuinka pitkä teijän junamatka oli B) :D

Mutta ihanaa että vanhemmat osaa ottaa rennostikkin.
 
Rautalanka
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Niin ja se että sinä et pidä niistä ei tarkoita, että niiden elämään pitäisi sinun takiasi rajoittaa. Kätöstavoista puiheenollen muualla kuin Suomessa hiljaa istuminen on loukkaus muita kohtaa ;)
Mutta kun.. me ollaan Suomessa, jos et ole vielä huomannut. Menkää sit ulkomaille riehumaan ( ei sielläkään sitä saa ihan vapaasti tehdä). Ja riehuminen älyttömän möykän kera on eri asia kuin normaaliäänellä juttelu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Niin ja se että sinä et pidä niistä ei tarkoita, että niiden elämään pitäisi sinun takiasi rajoittaa. Kätöstavoista puiheenollen muualla kuin Suomessa hiljaa istuminen on loukkaus muita kohtaa ;)

*reps*

Joo, jos vaikka kaksi ihmistä matkustaa autolla pitkän matkan, niin voidaan pitää epäkohteliaana jos toinen ei lainkaan halua keskustella. Niinkuin Suomessakin, elleivät sitten kyseessä olevat ihmiset tunne toisiaan läheisesti ja ole "sovussa" hiljaa. Mutta ei tarkoita sitä että vieraitten ihmisten pitäisi junassa pälättää toisilleen kuin henkensä hädässä. :D Melkein missä tahansa maassa junassa riehuvia lapsia EI pidetä äärimmäisen kultturellin kohteliaisuuden ilmentymänä!
 
å
Onko mitään raivostuttavamppaa ku se että jonkun tenava roikkuu väärinpuolin penkissä pällistellen takana istuvaa ja höpöttäen koko ajan jotain? Tai jos ei höpötä niin tuijottaa.

Jos siitä matkasta oon maksanu, haluan saada istua ihan rauhassa penkissäni ilman mekastavia ja pomppivia mukuloita. Kyllä jonkinlaiset käytöstavat vois pennuilleen opettaa.
 
Kyllä nyt paikallisjunas pitää osaa käyttäytyy! Penkeis kyl pitäis istuu nätisti ihan oman turvallisuudenkin takia ja en miekää haluis kuulla pentujen mekastamista pienes tilas...ei oo kyl liikaa pyydetty et ees sen pienen matkan jokainen käyttäytyis nätisti. Hiukan kunnioitusta kannaihmisiä kohtaan :)
 
Tasku Venus
Mua ei ainakaan kiinnosta jutella kenenkään kersoille junassa. Miksi helvetissä mun pitäis jos mä EN HALUA? Mua suorastaan vituttaa tuollaiset pennut jotka tulee höpöttelemään tyhmiä juttujaan. Ap on aika hemmetin palikka ei voi muuta sanoa.
 

Yhteistyössä