Juuri tiedon saanut kaksosten odottaja,IHANAA!

MISCHILIlle tervetuloa:heart:

Mulla on tuossa kuvassa painoa tullu jo 35kg:a:ashamed: (yksösraskauksissa on tullu aina 30kg:a) ja
ja tosiaan, mulla kuulemma reippaasti tilaa rintojen alla vauvoilla kasvaa.. mutta laskeutunut/kiinnittymistä ei viime viikon polilääkärin mukaan ole tapahtunut.

Mua vituttaa nää läskit tänään ihan hitosti taas:'(

Aamu alkoi tosi hyvin ja kauheesti touhunnu, imuroinu, pessy lattiat, vaihtanu parisängyn paikkaa yksin (!), kantanu tuplavaunut alavarastoon... Sitten tuntu että mieliala heitti ihan kärrrynpyörää. Kuopus ei nukkunu päikkyjä, roikkunu koko päivän mussa kiinni, ja jotenkin mieli vaihtu ihme apeaksi:O
Onkos nää nyt jotain hormoonijuttuja....?
Aika valmis olo alkaa olla, toisaalta ei mitään kremppoja nyt oo ollu ni sillee ihan ok olo, nää kilot rassaa, oon ruma kuin perkele:ashamed:

Et sellasta mielialamyräkkää tänään :)
ei taida miehelläkään olla ihan helppoa nää loppuajat kun ikinä tiiä millä tuulella oon...:headwall:

T:Neiti+prinsessat 35+3
 
Neiti-81, ma en voi USKOA, etta sulla olis 35kg tullut lisapainoa! Mihin sa ne oikein katket??? Olet hoikka tuossa edellisen sivun kuvassa (siis mita ei oteta lukuun tata vyotaronymparystaa, mutta sehan on nyt meilla kaikilla ns. menetetty peli :) ) Sulla ei ole laskeja missaan eli taitaa tosiaan hormonit puhua sun suun kautta... Jonkun sivuston mukaan hormonit hyrraavat taas kunnolla tassa loppuvaiheessa ja itse olen myos ollut aika rajahdys-itkualtis viime ajat. Kuulunee siis asiaan.
 
Halinalle, oikeesti on 35kg:a mittarissa, elopainoa kuvassa 110kg:a, Toki mulla siis on runkoa se 182cm johon se kätkeä, mut on noi lukemat silti kaameat :ashamed:
ja neuvolassa siitä usein valittavat :/ Kun sitä vaan tulee..
 
Mischili tervetuloa :flower:

Mulla vaihtelee nää mielialat kyllä välillä siihe malliin et huh! Välillä onnensa huipul ja välil aivan kaikkea muuta :/ Syytän hormooneja! Omasta mielestä alan olla iso.. vaikken ole. Lähinnä kaik muut sitä mieltä et siis tuol sun mahas kaks vai?!?! Painoa siis tullu se vajaa 2kg edellee mutta paisunut kyllä olen. Kai se muualt sitte siirtyn mahaan :D

Huomenna lähtää hakee meille uus isompi auto :) Saakin sitte istua autos sen 3,5h suunta...uuh.

Neiti-81 ei susta kyllä tosiaanka uskois et tullu lisää painoa 35kg!

Meidän pojat on masussa ollut tänään tooosi villillä päällä :D Kiva toki tuntea heiät kun sitte tietää kaiken olevan ok. Joka kerta ultrassaki ollu vaikeeta saada mittoi näistä ku niin kova meno päällä :) Ens viikol sit rakenneultra ja sen jälkee lääkäri tutkailee tuon alapään tilanteen... yh!

19+1
 
Anteeksi kun tulin kurkkiin tänne ketjuun, mutta sattumalta lukiessani näitä, niin aloin haikeana muistelen omaa tuplaraskautta..Nyt mulla on puolivuotiaat toisilleen höpöttelevät kaksoset ja ei kohta äippä pysy enään perässä..:)Vaikka siinä oli omat riskinsä, jännityksensä, kipunsa ja aika kuorma kannettavana, niin silti huomaan yllätyksekseni ikävöidä sitä raskautta..Hassu minä..Heh,Vielä ku oon vannonnut, etten enään yhtään lasta tee..Niin ja neiti81 ei kyl uskois kiloja sulle tulleen noin paljon.. Tuosta suurin osa painosta on varmasti myös turvotustakin..Itselleni painoa tuli lopulta 26 kg (rv. 37), kun olin niin turvonnut ja synnärille jäi melkein kaikki kilot turvotuksineen viittä kiloo lukuun ottamatta..Ei ollut loppumetreillä hehkee olo, mutta koitin olla katsomatta peiliin..;) Mulla turvotuksiin syy löytyi veritukoksesta jalassa..:( Mutta monille raskaana oleville tuota turvotusta tulee muutenkin ilman mitään syytä.. Onnea kaikille masun asukeista ja voimia kovasti loppuun asti. Pian tekin saatte omat nyyttinne..:)Koittakaa levätä ja kerätä voimia tulevaan, vaikka se hankalaa onkin..:)
 
HELLUREI PITKÄSTÄ AIKAA :wave:

Vihdoin alan palata elävien kirjoihin. Tosiaan kaksi viikkoa pidin tuota noroviirusta, tai ainakin näin oletetaan. Lääkekuuri on nyt poikki sekä rauta, että saadaan maha rauhoittumaan. Eilen sain kys:llä lääkäriltä luvan ottaa imodiumia tarpeen mukaan, koska raskaus on jo näin pitkällä (tänään rv 17). Tosiaankin tähän täytyy olla tietysti lääkäriltä lupa, ei omin päin saa mennä napsimaan. Viime yön olikin sitten ilmaa mahassa niin paljon, että tuntui maha halkeavan. Toivotaan että alkaa kovettumaan. Peruskunto on aivan maissa.

Mutta eilisen varhaisrakenneultran mukaan vauvelit voi hyvin, olivat jopa isoja viikkoihin nähden. Vastasivat viikkoja 17+3 ja eilen oli 16+6. En olisi kyllä uskonut viimeisen pariviikkoisen takia. Lääkäri olikin sitä mieltä, että ovat käyttäneet minun "vararavinnot" hyväkseen ja hyvä että sitä oli vähän ylimääräistä tässä tapauksessa :p.

Mononen-79 Kyllä tuli käytettyä maitohapot ja kaikki raskauden sallimat konstit, ei vain tuntunut auttavan. Onneksi eilen sain luvan kokeilla Imodiumia. Se on ennestään tepsinyt minulla.

Nyt vain pitäisi malttaa vielä muutama päivä syödä vatsaystävällisä tuotteita. Vaikka mieli tekisi niin paljon kaikkea :headwall:.
 
Viimeksi muokattu:
Nicci kylläpä se tauti sitte kesti sulla, onneks jo parempaa!!

Nyt ois sitte uus auto pihassa, kiva kiva kiva :)
7h autos istuen ei kyl ollu kivaa...millo puutu jalat ja millo niitä särki.. Muutenki välil särkee jalkoi vaikkei ns mitää normaalist poikkeavaa oo tehny. Onkos teillä muilla ollut tällästä?

19+2
 
31+6 voi luoja kuinka nivuset voikin olla kipeät.. enkä mitään erityistä ole tehnyt. Istuin kahvilla pari tuntia ystävän kanssa ja siitä nouseminen teki tuskaa saati autolle käveleminen.. no pojan kanssa ulkoiltiin neidin jumpan ajan 1h joka teki ihan hyvää. Leikittiin mm. hippaa. Voi kuinka avuton äiti täällä on tällä hetkellä.. en pystynyt kun vähän kävely askelia ottamaan kun leikimme hippaa.. kotona sohvalta en iltasella meinannut päästä ylös.. tai en päässyt ilman 7.v tyttöni apua.. huoh... tänään oli muuten ok päivä, mutta eilen sitten olinkin ihan poikki ja väsynyt.. tui nukuttua koko päivä, kun tyttö oli koulussa ja poika hoidossa. Tänään sain laitettua kehdot vauvoille valmiiksi sänkymme viereen. Ja kyllä vaan ahdasta on.. ne mahtuivat juuri ja juuri sänkymme ja takan väliin... siinä on aikasemmin ollut korituoli ja olis kiva, kun se olis mahtunut olemaan jos istualtaan haluan syöttää esim. yöllä, mutta ei se nyt vaan mahdu mitenkään olemaan siinä. Häpimamma- minkäs auton te nyt ostitte? en jaksa lukea taaksepäin nyt ketjuja... varmasti siel siitä olet kirjoittanut.. meillä ei mies ole kerennyt nyt pohtimaan meidän auto ongelmaa.. meillä siis tällä hetkellä miehen käytössä opel vectra ja mun käytössä toyota corolla verso 5 paikkasena... ja 2 lasta ennestään ja kun nämä kaksoset syntyvät niin ei mahduta koko perhe enään yhteen autoon... että sellaista tänne.. kirjoittaminenkin on nykyään niin vaikeeta, kun ei meinaa jaksaa eikä ajatus luista. muisti pätkii ja siitä kertoo se että tänään en muistanut mihin olin auton parkkeerannut, kun kaupassa kävin ;///
 
Huomenta! Täällä yksi uunituore kaksosodottaja vailla vertaistukea :)
Saatiin maanantaina kuulla np-ultrassa, että tulossa on yhden sijaan kaksi pikkuista, ja fiilikset on vielä melkoisen sekavat. Varhaisultrassa viikolla 6+5 näkyi vain yksi sikiö, en varmaan uskalla enää ultraan mennäkään, jos vaikka kyytiläiset lisääntyy joka kerta :D
Näillä näkymin tulossa olis diamnioottis-monokoriaaliset kaksoset, odotellaan kutsua KYSin äitipolille "diagnoosin" varmistukseen.
Laskettu aika olis 2.8., toivottavasti kaikki menis hyvin ja saatais pienet terveinä maailmaan :heart:
Regalo ja Karvamadot 12+5
 
  • Tykkää
Reactions: häpimama
Jonnu kaks vuotta vanha dodgen journey tuli meille :). Tosiaa 7 paikkanen. Jos sattuu olee tilanne et kaikkien kans pitäs johkii mennä ei mahuta siltikä :D Mut se tosi harvoin et niin. Siinä tapaukses sit mennää kahel autol. Toinen tollai perus farmari renaultti mikä miehen vanhemmil käytös mut saadaa se aina kun tarvitaan kyllä.

Regalo tervetuloa joukkoon mukavaan ja onnea tuplista :) :flower:

19+3
 
Moikka,

Tänään alkoi 16 raskausviikko ja väsymys ja oksentelu ovat tipotiessään -onneksi. Jonnu, mulla on myös ollut aivan käsittämättömät nivuskivut ja kävin niiden takia fysioterapeutin puheilla. Sain neuvoksi hankkia tukivyön ja se on kyllä osoittautunut ihan käteväksi. Se auttaa kipuihin silloin kun sitä pitää, mutta ei esimerkiksi öisin. Mulla ainakin öisin särkee nivusia niin että heräilen siihen kipuun, mutta lääkäri vakuutteli, ettei syytä huoleen ole. Toivottavasti kivut kohta helpottaa, mutta odotettavissa lienee jos jonkinlaista kremppaa.

Huomaan olevani aika hysteerinen välillä tämä raskauden kanssa. Tulkitsen omia tuntemuksiani liiankin kanssa josta seuraa aika ahdistuneitakin ajatuksia. Tämä on siis toinen raskauteni enkä ensimmäisen kohdalla muista olleeni lainkaan näin pelokas. Toistaiseksi en ole vielä edes ehtinyt pelkäämään synnytystä, kun on pitänyt jännittää jos jonkinlaisen vuodon/säryn/oudon tunteen takia. Ihan vihoviimeinen asia mitä tuollaisessa paniikkitilanteessa kannattaa tehdä on tietty googlata 'tietoa' netistä mutta sitäkin olen valitettavasti tehnyt ja välillä on tullut luettua aivan kauheita juttuja.

No, kevättä kohti mennään ja sitä mukaan kun viikot etenee niin mieli varmasti jo keventyy. Liikkeitä olen yrittänyt jo tunnustella mutta toistaiseksi mitään en ole havainnut (tämäkin on välillä saattanut minut hysterian partaalle...).

Hyvää vointia kaikille! Mamis
 
Moro emännät!
Ja tervetuloa Regalo ketjuun ja onnea tuplista:flower: Hienoa kun olet päässyt matkaamme.
:attn:NurkkaJussiina missä olet???????

Neiti-81, voi sua ja sun mieltä. Toivottavasti et ole pahemmin vaipunut synkyyteen. Ei sulla onneksi enää monta kertaa tartte kohdata hoitajaa joka noin niuhottaa. Tsemppiä.

Kävin tänään kysillä ja jälleen outuja naamoja vastassa. Mut oli kyl jännä et meidät otti vastaan opiskelija ja hän oli kyl paljon ammattimaisempi kuin kätilö jonka matkassa hän oli.
Pojat olivat kasvaneet hienosti ja a-vauva oli vaihtanut paikkaa. Eli joka oli viimeksi a-vauva oli nyt b-vauva. 740g ja 745g oli kaveruksilla kokoa. Sairaslomani jatkui ja nyt en mene enää töihin vasta kuin hamassa tulevaisuudessa. Saa keskittyä vaan odottamaan.Saatiin ihania kuvia 4d:nä. Oli ihana näyttää pojille vauvojen naamoja.

Tuli käytyä kaupoilla vähän huonoilla kengillä ja nyt ristiselkä laulaa hoosiannaa. No huomenna parempi olo sit. Nyt neulomaan ja katsomaan töllöä.
Kaksosten päivää odotellessa eli 2.2. Yleensä on monikkoperhe ry:illä on jonkin sortin tapahtumia silloin Ympäri suomea.

TV: Mononen-79 ja mortti&vertti rv 23+6
 
Mamis80 itselläni olli myös aluksi kaiken näköistä huolta.. oli vuotoja ja en tuntenut liikkeitä kun vasta reippaasti yli 20vk. No nyt ei tarvitse pelätä ja huolestua ettei liikkeitä tunne. Muistan, kun kakkosesta iltaisin törkin vatsaa tai join mehua jos en tuntenut liikkeitä, mutta nyt kyllä tuntee vähän väliä. Harvinaista jos ei tunne liikkeitä :D Mulla on ollut koko ajan tukivyö käytössä, mutta toissapäivänä jouduin siitä luopumaan, kun ei enää mahdu vaan puristaa. Enkä kyllä viitsi enää hommata uutta, kun ei tiedä onko pari vk odotusta jäjellä vai onko vielä yi kk. Tänään heräsin jo 5 aamulla, kun ei vaan uni tullut. No setvin pyykkejä ja laitoin lapsille aamupalat valmiiksi. Ei päivälläkään vielä väsyttänyt, kun vasta iltapäivästä, kun piti jo hakea poika hoidosta kotia.. no nyt odotan kun kuuta nousevaa kun kello on 19 että se olisi jo 21 ja pääsisi nukkumaan. Tajusin tänään että tänään on 33+0 Eli huomenna alkaa jo rv 34 :D apua... hih.. jänskättään rupiaa pikku hiljaa..
 
Mononen-79: miksi oot saikulla?

Mulla on nyt parina iltana ollu vaimat ihan poisa ja sellanen ahistava tunne mahassa. Eilenki meni sit ohi ku pääs rauhottumaan ja olemaan paikollaan. Ja nytte on kyllä joka ilta tuntunu samalta vähä niinku supistais. Voiko jo tällä viikolla tuntua...? vkt 10+1 menossa.

Oon tän päivän kahtonu kankaita netistä ja tekis niin mieli jo ommella vauvoille vaatteita!! Haluisin vaan ensin tietää kumpaa lajia siellä on.
 
Halinalle78, kiitos lohdutuksesta kokoeron suhteen :) Toivottavasti tilanne olisi kaventunut seuraavaan ultraan mennessä.

Oletteko muuten muut toivoneet, että raskaus olisi ollut normaali "yksösraskaus"? Minulla on tällainen tyhmä ajatus koko ajan kun pelko kaikista komplikaatioista on niin kova :( Tämä polilla hyppääminen, ultrien odottaminen/pelkääminen, sairausloman uhka supistusten takia ym. Molempiin vauvoihin on kiintynyt jo kovasti, mutta pelkään koko ajan, että jotain menee pieleen, enkä saa elävänä kumpaakaan.

Hysteriaan taipuvainen Enna ja Tuplat 15+4
 
Hello Ladies!

Ooooh, anteeksi, en mie tajunnut ollenkaan, että täällä joku saattaisi kaipailla, kun kuitenkin verkkaisesti on kirjoiteltu suhteutettuna noihin päivittäin vilkkaana käyviin pinoihin. Juu siis, ihan yhes koos ollaan. Se meidän päivämäärä on tammikuun viimeinen, voitte vapaasti jännäillä mukana puolestani =)
Oon täs yrittänyt, minkä liitoskipuilulta ja supistelulta oon jaksanut, laittaa tätä huushollia semmoiseen kuosiin, että olis hyvä nyyttien kanssa kotiutua.

Ennalle toivottelen rauhallista mieltä :hug:
Mä muistan edellisten raskauksien aikana paljon enemmän kantaneeni maailman murheita harteillani. Siis miettinyt synkkiä asioita, pelännyt, vahtinut liikkeitä hysteerisemmin ja nähnyt kaameita painajaisia. Ihmeellisen helpolla olen päästänyt itseni tällä kerralla. Ehkä moni muu huoli on jäänyt toisaalta parisuhdeketutuksen alle. Tohon pitäis varmaan laittaa perään R ympyrässä, sen verran rutinoitunut ketutuksenkerääjä löytyy täältä, rekisteröidä vois tavaramerkikseen...

No mutta, mun kohdalla tämä rupeaa olemaan lähes jälkiviisastelua. On ollut helppo pelätä vähän, kun murheita on ollut vähän.
Kuitenkin näitä kaksosraskaustyyppejä on erilaisia ja omani on se riskittömin vaihtoehto. Siinä mielessä olen päässyt siis helpolla. Mutta toki tässä tätä jännättävää tuon leikkauksen kanssa vielä riittää. Voi kunpa olisi olemassa vaihtoehto sille, vaan ei ole. Siinäkään kohtaa yksösraskaus ei mua pelastaisi, kohti suunniteltua sektiota olisin menossa yhdenkin vaavin kanssa.

Eikä Enna tuo teidän kokoero kyllä oikein tunnu suurelta ainakaan tässä vaiheessa vielä. Meillä on ultrissa olleet vauvat suorastaan hämmästelyä aiheuttaneen samankokoisia. Niiltä mitoiltaan, mitä siellä nyt otetaan. Ja just kätilökin siitä tiistaina ääneen sanoi, että "ne on sit tosiaan arvioita nää ultran antamat painot". Tämä kävi meillä ainakin esikoisen kanssa toteen: aamulla 42+0 ultran arvio oli 3600g, syntymäpaino 2800g. Kokenut neuvolantäti oli raskauden puolesta välistä alkaen sanonut palpoiden "vajaa kolmekiloisen, siron, vauvan kasvavan kohdussani". Toki ultraamisessa on montra hyvää puolta!

Saas nähdä siis mitä sieltä ensi viikolla pihalle tupsahtaa. Koko ajan on meille niistä pojista puhuttu, mutta tän viikon polikäynnillä kehotettiin saapumaan ensi viikon leikkausvalmisteluun pari tytön nimeä mukana, semmoiset kun puuttuu meidän hätäkastelomakkeesta kokonaan. Ihan vaan koska mikään ei ole niin varmaa, kuin epävarma!

Muuten polikäynnillä oli kaikki mallikkaasti. Herrasväki oli onneksi kasvanut kiivaasti viimeaikoina (ainakin siis sen ultran arvion mukaan :D ), painoarviot olivat nyt 2,6 ja 2,7kg, kun ne viimeksi ultratessa olivat tasan 2kg kummallakin. Ekan kerran meidän mukeloille siis saatiin pienikin kokoero, tähän asti ovat olleet mitoiltaan ihan samat. Kohtuullisen pientä ja miehistä porukkaa on siis ennustettu, mutta sen sitten näemme, pitikö ennuste paikkansa.

Vaikka ei jotenkin uskois olevan mahdollista, niin toinen vauvoista oli sitten kiepauttanut itsensä perätilaan. Tarjonnallahan ei meidän kohdalla niin ole väliä, kun sinne leikkuriin kuitenkin joudutaan, mutta luulis jo olevan moisille flipeille turhan ahdasta! Ja luulis, että olisin sen huomannut, muutenkin, kuin liike-elämän strategisten paikkojen muutoksesta. Mut en mitään ratkaisevasti suurempaa muljahdusta kyllä ole rekisteröinyt. Viimeksi siis molemmat rt:ssa. Ehkä oli velipojjan naama alkanut tympiä :LOL:

Neiti-81, kuva on kyllä hehkeä! Yritä olla ajattelematta niitä lukemia. Ymmärrykseni on silti puolellasi, olen jo kuukausia kutsunut itseäni tuplavalaaksi. Ja se valas, se on myös ruma kuin prkl. Ihan pian vanheneekin taas vuodella. Huokaus.

Oon taas muutamina öinä saanut vähän paremmin unta ja tsiiiiiisus, että on syntinen olo, kun herää. Ihan kauhuissaan, että "voi mikä huono äiti olen, ei mitään havaintoa liikkeistä tuntikausiin". Ihan sama, kun välillä on liitoskipujen kanssa ihan jäätäviä kylkimakoilupäiviä, niin sitten paremman päivän koittaessa on ihan huono omatunto "turhaanko eilen makasin" ja "noinkohan siellä enää kukaan elää ja kasvaa, kun käveleminenkin on näin helppoa". Pöhkö olen juu :wave: !

Niin ja täällähän on uusiakin tuplaäitejä taas useita. Tervetuloa! Hakeutukaa ihmeessä monipuolisesti vertaistuen pariin. Me ollaan paikallisessa monikkoyhdistyksessä ja sieltä jo saatu monenmoista kontaktia.

Jos nyt yrittäis taas niitä syntisiä unia sitten. Voikaahan hyvin ja paksusti. Hyvin paksusti! :heart: :heart:

NurkkaJussiina sekä Alpha ja Beta 36+5
 
Yhtäkkiä se maha sitten pullahti. Tänä aamuna ei mennyt enää omat farkut kiinni ja sain laittaa äitiyshousut jalkaan (rv15+2). Nyt tuntuu kyllä oikeasti tosi paksulta ja oma peilikuva hymyilyttää. Ennanniina me olemme näkökään samoilla viikoilla :) . Mullakin on ollut aika pelokkaat ajatukset ja kieltämättä välillä oon huokaillu, että olispa tää 'vain' ihan tavallinen yksösraskaus. Onko sulla on ollut jo kovia supistuksia?

Hyviä vointeja kaikille, etenkin loppumetriläisille onnea lähestyvään koitokseen!

Mamis
 
Polikäynti jälleen takana, ja ensi viikolla jopa kaksi kertaa sinne. Ensin ti pelkästään käyrille ja sit pe lääkärin luo. Kivasti tuo lisälaskua :( Tosiaan en taida sit käydä enää tuolla neuvolassa. Onneksi matka sairaalaan ei oo mikään huikeen pitkä (n. 13 km).

Mutta siitä tämän päiväisestä käynnistä; ensin olin diabeteskätilön juttusilla ja koska nyt arvot oli suht hyvät, muutamia repsahduksia lukuunottamatta, jatketaan samaan malliin eli ruokavaliolla sokereiden suhteen, ei siis insuliinia, jee :D Mittasi samalla painon (kolmessa viikossa oli lisääntynyt vain n. 1 kg :confused:) ja verenpaineen (127/87, hieman noususuhteessa...) ja pissan (protskut ja sokerit -/-). Käyrillä olin jonkun aikaa ja yksi supistus siihen piirtyi, tunsin sen kyllä mutta ei se mikään kipeä ollut, mutta näytti isolta siinä paperilla...

Lääkäri otti vastaan kahden kandin kanssa, mittasivat oikein sf-mitankin, jota ei tuolla tays:ssa oo aiemmin mitattu. Oli nyt 35 cm (viimeksi viisi viikkoa sitten 30 cm). Sitten katsoivat käsin kohdunkaulan tilanteen, kaulaa n. 1 cm jäljellä, auki 1,5 cm koko matkalta. Kortisonia lääkäri vielä mietti, mutta juteltuaan ylilääkärin kanssa, olivat tulleet siihen tulokseen ettei tarvitse toistaa. Painoarviot oli nyt 2200 g/2370 g. Jotain pientä häikkää oli a:n napavirtauksissa, lääkäri katsoi niitä monta kertaa, mutta ei sen kummemmin avannut asiaa...

Synnytystä odotteleva,
Soonfab ja makeasta pitävä pikkusisko ja laiheliini-pikkuveli rv 34+3
 
Uusille kaksosten odottelijoille onnea isosti! :) neiti81: olet kyllä erittäin siro! Taitaa olla siis puntari vain rikki,toki turvotuskin tekee paljon! Pelokkaille odotteilijoille paljon tsemppiä, onneksi meillä on täällä suomessa tosi hyvä hoito ja tarkkailut. Vuodelepokin tunnetusti auttaa jos supistukset tekevät pahojaan. Toivotaan että kaikki tässä ketjussa olevat pääsevät hyville viikoille ennen synnytystä! Meille syntyi eilen pienet kaksoset rv 36+5. A- poika 2830g/46,5cm py 34,5. B-tyttö 2590g/46cm py 33cm. 9 viikon makoilu kannatti ja sain heidät suoraan vierihoitoon <3. Synnytys oli nopea ja kivulias. Kalvot puhkaistiin aamulla 9.10 ja ekat supistukset tulivat n. 10. A syntyi klo 12.40 ja B 12.52. Epiduraalin kerkesin onneksi saada! Nyt he ovat jo reilun vuorokauden ja nyt jo näkyy erikoinen lasten välinen yhteys <3
 
PAAAALJON ONNEA OMPPUF <3 :flower:
Kiva kun sait vauvat myös heti viereen :)

Sunshine84 onnea kovasti ja tervetuloa :flower:

Ihan tyhmää kyl kun tääl ei tot paikallisyhdistystä oo :(

Tää oottelee kovasti ens viikkoa ja torstaita ku pääsee kurkkaa taas masukkei :) On siis rakenneultra ja sit lääkäri sen jälkee. Selvii sitte vaikuttaaks muutamii vuosii sit tehty konisaatio kohdunkaulan kestavyyteen myöskin. Ja meinaa kysyy senki et onko nää edellee poikii :D

19+5
 

Yhteistyössä