Juuri tiedon saanut kaksosten odottaja,IHANAA!

Juu Jonnu, näin minäkin olen ymmärtänyt että ollaan muualtakin "palstatuttuja" :)

Neiti-81 Onneksi oli vaan flunssa, vaikka ajatellen lähestyvän synnytyksen kannalta, joka sullakaan ei varmaan ole kaukana, on kurja olla kipeänä...

Tuosta kaksosraskauteen liittyvistä peloista ja riskeistä... Itse sain tietää viikolla 12 näistä tuplista ja kyllä tuli sillon mieleen, että ei olis haitannu vaikka olis tienny vasta rakenneultrassa asiasta. Kyllä sitä sen verran lävähti huoli ym harteille, että mitä tästä nyt tulee. Minulla on onneksi "turvallisin" vaihtoehto vauvojen kannalta eli kaikki on omaa molemmilla, mutta jos miettii tilannetta että jakaisivat jotain, olisin varmaan ihan säikkynä koko ajan, että ettei mitään kävisi...Nyt kun viikot lähenee tuota 35, alkaa mennä jo ennenaikaisuuden pelot pikkuhiljaa ohi, vaikka vielä sen pari viikkoa saisivat siellä olla kasvamassa... Oon ollu neuvolakorttien mukaan muistakin aika aikasessa vaiheessa paikat auki ja lyhyt kohdunkaula, mutta silti jokainen on syntynyt täysiaikaisena, että mulla se taitaa olla vaan se juttu miten raskaudet menee...

SoonFab 34+4
 
Täällä on saikkuiltu keskiviikkosta lähtien, huomenna pitäis lähteä taas iltavuoroon kokeilemaan työntekoa. Ilmeisesti karvamadoilla on kasvupyrähdys meneillään ja kohtu supistelee sen vuoksi tosi kivuliaasti. Ei tullut töissä istumisesta mitään, vaikka työ on pelkkää puhelimeen vastaamista ja näppiksen naputtelua :/
Ja Ennanniina: Kyllä, maanantaisen ultran ja tuplauutisen jälkeen oon ehtinyt jo useampaan kertaan toivoa normaalia yksösraskautta. Mullakin on taipumus stressata etukäteen vähän kaikesta, eniten tällä hetkellä huolestuttaa noi monokoriaalisuuteen liittyvät riskit.
Vaikka en kyllä pois antaisi kumpaakaan matosta, äitin pienet :heart:
Tulis nyt vaan äkkiä se kutsu äitipolille, rauhoittais mieltä kummasti kun pääsis taas ultraan katsomaan kyytiläisiä.

Regalo ja Karvamadot 13+1
 
Regalo, nimenomaan! Ensin toivoo, että olisipa raskaus ollut normaali ja sitten heti perään, että olisi ollut edes normaali kaksosraskaus eikä näin riskialtis.

Mutta näillä mennään!

Mulla on muuten tänään ensimmäinen päivä ilman pahoinvointilääkettä ja ihan kohtuullisen pienellä kuvotuksella olen selvinnyt. Maanantain äitipolikäynnillä tuli käsky jättää lääke pois hiljalleen...

Siivosin vaatekaapistani tänään pois vaatteet, jotka ei enää sovi päälle, eikä sinne sitten paljon mitään jäänytkään :D

Enna ja tuplat 15+6
 
Viimeksi muokattu:
Oih, paljon onnea Omppuf! :heart::heart:

Kuinka ihanaa kuulla, että ootte vieretysten :)

Sitä mä niin jännään (kerran tehohoitolapsen kanssa sairaalassa pumppaamalla imetystä käynnistäneenä), että kunpa vaan olot järjestyis niin, ettei eri osastoilla olla pitkään. Sektiohaavan kanssa osastolta toiselle, jälkisupparit jakuvana riesana, koko päivän eestaas vaeltaminen EI ole herkkua.

NurkkaJussiina sekä Aron&Byron 36+6
 
Onnea Omppuf!!!! Sitte ku jaksat ni kerrot kaikki! Miten on lähteny menemään yms :)

Täällä masussa on aivan mieletön kasvuvauhti päällä! Koko viime viikon on vihlonu mahaa ja välillä ollu kivuttomia supistuksiaki. Keskiviikkona päästään ultraan! :) Kaveriki kauhistu mun pyöristymisestä ku ei oltu viikkoon nähty :D Tuumasin vaan että ja tämähän on vain alkua :D Ei kai tässä muutakaan voi. Välillä ahistaa oma muodonmuutos kun oon ollu aikas tiukalla ruokavaliolla ja kovalla treenaamisella. Sit pitääki höllätä ja löysistyä.

Se mua kiinnostais minkä kokonen tuo kohtu on nyt jos sitä vertaa normi ykkös raskauteen. Koska jos se on vkt 26-28 ykkösen täys aikasen kokonen ni sillonhan vkt 13-14 olis vkt 20 kokonen.

Välillä on käyny ajatuksen reunalla et oispa yks vaan. Mutta sitte kuitenki onnellinen et on kaks. Tosin, en vielä uskalla ees, tavallaan, iloita kahesta koska pelkään et toinen on kuitenki jääny matkasta poisa. No, keskiviikkonapa tuo selviää miten on käyny :)

iltatähteni*2 10+5
 
Poks poks puolessa välissä ollaan :)

Juu täällä kans välil stressaa tuosta kun yhdel istukal mennään.. Toistaseks kasvan molemmat hyvin. 3g oli viimeks painoeroo. Torstaihi ei onneks enää pitkä aika kun pääsee taas kurkkii pikku miehii.

Mul kaikissa kolmessa ed. raskaudes kohdunkaula alkan lyhentyy ajois ja auennu myös. Eka synty 36+4, toka 40+4 ja kolmas 40+1. Et jotenki oletan nytkin paikkojen alkavan valmistautuu hyvis ajois.. Kuha ei liikaa!

Välillä juu pyörii mieles et ai kaks..oho! Yks kerrallaa kiitos ois ollu kiva. Mut tosiaan en tätä mihkää vaihtas enkä näistä luopuis <3 Toivoo ja oottaa vaan et saa molemmat syliin sitten kun aika on kypsä :)

20+0
 
Ilmoittaudunpa minäkin tänne kirjoittelemaan, kun juttujanne lukemassa olen jo tovin aikaa käynyt. :) Olen 38v. ensiodottaja, tavattoman onnellinen, että olen etuoikeutettu "harvinaisuus" joka saa kaksi pientä ihmettä yhtäaikaa. :heart: Tämä selvisi jo vkolla 5+jtn kun ultrattiin eka kerran. Käyn seurannoissa tosi tiheään, koska samantien plussauksen kanssa selvisi että sairastan tyypin 1 diabetestä, monenlaista riskiä siis riittää, mutta pitää vaan toivoa, että hyvin menisi ja vauvat olisivat terveitä. Muutama yritys päättyi aiemmin kesken, korkea sokeri on voinut olla syy. Tämä raskaus kuitenkin käynnistyi taas ihan luomusti, ei ehditty mitään tutkimuksia tai hoitoja aloittaa, toivon että sokru saatiin nyt niin ajoissa kiinni, ettei se olisi ehtinyt aiheuttaa mitään rakennevaurioita sikiöille.

Minkäänlaisia pahoinvointeja tai ihmeempiä vaivoja ei ole ollut koko aikana, hengästymistä nyt vähän ja välillä jotain venymisvihlaisuja. Vatsa on suuri ja ihana :D Liikkeitä epäilen tunteneeni nyt parina viime päivänä, sellaista pienenpientä hentoista kopsahtelua tuntuu joskus alhaalla vasemmalla. En osaa ajatella missä kohtaa vauvat tuolla sijaitsevat, onko toinen oikealla ja toinen vasemmalla navastani katsoen, niinkuin nt-ultrauksen laitteen liikuttelusta vatsan päällä päättelin, vai ovatko he tuolla "päällekkäin" niinkuin toisen sairaalan ultraaja kerran mainitsi ??
Näissä katsastuksissa kaiken on todettu tähän mennessä olevan niin hyvin ja normaalia kuin mitä voi nähdä. Eri pusseissaan ja omilla istukoillaan ovat. Rakenneultraa 3 vkon päästä odotan innolla, jospa sukupuoletkin sitten näkyisivät. Niin ja pieni pelko vilahtelee välillä mielessä, että kunhan ei löytyisi mitään ikävää.

Minulle tulee perussairauden ja kaksosuuden takia ihan varmasti suunniteltu sektio, LA on 27.6, mutta kaiketi melkoisesti aikaisemmin nämä näkee sitten maailman. Kesän alkua siis odotellaan malttamattomana, edellisen sivunkin hienot kuulumiset toivat niin hymyn huulille, että voi kuinka odottaakaan näkevänsä omat pienet ja sen mahdollisen "yhteyden". (ONNEA paljon Omppuf :flower:)

Kertoilkaapa kiltit lisää, miten olette ekoja liikkeitä havainneet ja mistä kohtaa, miten niitä alkaa sitten erottaa, että ovat eri vauvojen liikkeitä eikä saman, miltä ne tuntuvat kun alkavat voimistua verrattuna ekoihin, jne.? :D

Tanita ja tuplaturbo (mahan nimi ;)) 18+3
 
Onnea Omppuf! olenkin jotenkin väärin laskenut/laittanut viimeksi raskaus viikkoni. Eli mukamas jo vk 34 joo ei nyt ihan ollut niin, mutta tänään siis vk 32+4 :D
Ti olis sitten Tayssissa kontrolli ja tarkoitus päästä ekaa krt käyrille. Meidän Pojan hoidossa oli viime viikolla kihomato epäily. Joten meidän perhe lääkittiin varmuuden vuoksi ja siivosin ja pyykkäsi koko perjantai päivän. Lauantain vielä jatkoin aamupäivän ja vietiin lapset mummeille. No poika vietiin anopille ja anoppi sanoi, että hänen mielestä mahani olisi laskeutunut... no lähdimme la tupareihin parin tunnin ajomatkan päähän.. ennen puoliväliä missä oli tarkoitus pysähtyä ja syödä niin mua vihlo vähän väliä vattasta.. vähän jo rupes pelottamaan, kun tokasta lähtö tuli kun mua vaan vähän vihlo, mutta säännöllisesti. no vihlonnat luojan kiitos loppuivat kun pääsin jaloittelemaan.. yöllä kotiuduttiin ja aamupäivän otin rennosti ennen, kun haettin lapset mummeilta ja loppu illan olen yrittänyt levät. Sen vrt pelästytti nuo vihlomiset, että en taida enään noin kauheesti rehkiä ja puunata... sellaisia tänne.. taas vähän sekava kirjoitus, mutta melkein toinen silmä on jo unessa :))
 
Omanapainen päivitys:
polilta kotiuduttu taas,
vkot 36+3.

RR oli kohonnut, 140/98
Muuten lääkäri kovasti kehu että näytän niin elämäni kunnossa olevalta :D heheheh, kannatti meikata:LOL: Lisäksi kehu kovasti et mul on synnyttäjän kroppa täysin :O Kysyin et aijaa, niin totes et pitkä kroppa, saa ponnistusvoimaa, ja lantiossa rutkasti tilaa isollekin vauvalle :D No, kiva tietää:LOL:

pikkuiset ovat n. 2,9kg ja 2,750kg, eli tasaisesti kasvavat samaan tahtiin, ja nyt lääkäri uskalsi melko varman lupauksen sanoa että tyttöjen vehkeet siellä edelleen näyttää olevan:heart::heart:
molemmat ovat nyt raivotarjonnassa taas, ja yllärinä tuli että... tADAA, kohdunsuu on 2 cm:lle auennut! (supistuksiahan mulla ei oo ollu, mitään mainittavia, eilen muutamia vihlasuja)
Näillänäkymin 2 vkon päästä kontrolli, JOLLOIN myös sitten pitää varautua siihen että aletaan hätyyttelemään tyttöjä maailmaan, mutta lääkärin vahva veikkaus oli, että ennen me sinne jo päädytään (niin ne aina lupaa :D ). Käski lähtee aika hätäsesti jos hiukankin siltä tuntuu (mulla aikaisemmat synnytykset nopeita) ja sano et mieluummin liian aikasin kun että liian myöhään.

Mutta nyt siis odotellaan pariviikkoa että josko spontaanisti tytöt päättäis maailmaan putkahtaa. Pitänee siivoilla, saunoa ja sekstailla tänäänKIN :D :D

Mutta juu, omanapaista nyt tuli, jäipä kiva fiilis, eikä patistanu puntarille lekuri edes, sano et mitäs väliä sil nyt enää on :D

T:Neiti+prinsessat 36+3
 
Moro emännät ja aivan hurjasti kauheasti ONNNEA OMPUFILLE!!!!!!!!:hug: Toivottavasti pääset jossain vaiheessa kertomaan synnytyksestä.

Tervetuloa jälleen uusille tulokkaille TANITA ja Sunshine84 ihana kun ketju lisääntyy kummastakin päästä:LOL:

Iltatähdelle sen verran et olen sairaslomalla ihan sen takia ku olen siivooja ammatiltani ja päivääni kuuluu nostelua ,kyyristelyä ja kyykkimistä aika vahvasti ja kroppa supisteli sen verran rajusti et olin aivan kuralla. Joululoman jälkeen pari päivää yritin, mut toisena päivänä tulin itkien kotiin ku koski niiiin kovaa. Onneksi sain tilanteen "haltuun" illan aikaan. Lääkäri tuumas seuraavana päivänä ettei leikitä asialla, eikä kysin lääkäri enenpiä kyselly ku jatkoi sairaslomaani. Toisaalta kun miettiin ni turvallisempi on kotona tuusata ja tämä aika on loppu pelissä lyhyt aika omassa elämässä.
Siitä tulikin mieleeni Ennanniinan komentti et toivos jossain vaiheessa et olis ykkösraskaus. Ensishokin mentyä ohi ni mulle tuli kyl sellainen etuoikeutettu olotila. On se niin hienoo ku oma kroppa voi kantaa kahta mussukkaa samalla kertaa. Tottakai pelottaa ja ahdistaa (minua ainakin valtavasti) silloin alusa mutta nyt ku jätkän pätkät vetää potkunyrkkeily harjoituksia ni ei enää huolestuta niin kovasti. Lähinnä joskus miettii tulevaa synnytystä ja kauheasti toivon et pääsee normaalisti alatie synnytykseen. Mut aika aikansa kutakin.NurkkaJussiinalle Mulla oli viikonloppuna vahva parisuhdeketutus. Teki miel kerätä kimpsut ja kampsut ja sanoo isännälle et pidä p...... No nyt ku nukku hyvin yhden yön ni elämä taas hymyilee.

Neiti-81 voi vitsi ku tuli hyvälle tuulelle lukiessa sun viimestä kirjoitusta. Jäämme jännityksellä odottamaan kuinka kauan vielä pysyt kasassa. Ja Nauti nyt sekstailusta, sitä ei tiedä millo on tauko eessä.:p

Tv: Mononen ja mortti&vertti 24+4
 
  • Tykkää
Reactions: Neiti-81
Näyttää käytännöt käynnistyksen suhteen vaihtelevan hirveesti paikkakuntakohtasesti. Täällä käynnistetään viimeistään 38+0, tai parii päivää yli jos odottaa kaksosia. Kuulemma sitten alkaa olla riskiä istukan kestävyyden kanssa yms. Eikös se niin ollut jos istukka tai muut yhteisiä riskejä aikasempaan synnytykseen on huomattavasti eneän kun "ideaali" tilanteessa. Juttelin tuossa aamupalalla yhden identtisien poikien äidin kanssa.. hänet oli lekkattu 37+5, pojat painoi n2900 ja 3200. Eli hänellä kaikki oli mennyt hyvin, vaikka lääkärit oli huolestuttaneet muutamaan otteeseen arvioillansa. Parempi varmaan olla suuremmin miettimättä ennen kun on suurempia tapahtumassa. Itse makasin googlettamassa vauvojen syntymäpainoja ja ongelmia (myös katsomassa keskosten kuvia) viikolta 27+4, jolloin jouduin sairaalaan. Murehdin kovasti tulevaa synnytystä ja itkeskelin tulevia ongelmia.

Raskaus ja synnytyskertomusta:
27+4 otettiin sairaalaan kun kohdunkaula oli lyhentynyt riskirajalle. Ensimmäisinä päivinä pistettiin kortisonit ja siirrettiin Oysiin. Vauvojen painoarviot oli tuolloin n. 1kg luokkaa.
30+6 siirrettiin takasin Kokkolan keskussairaalaan, edelleen vuodelepoa vessa ja suihku luvalla (ruoka tuotiin sänkyyn.
Jouluaatoksi pääsin reiluksi viikoksi kotiin kotiin makamaan klexane piikkien kanssa.
Rv 33+4 kontrollissa 3cm auki ja kanava hävinnyt (ulralla vajaa 1cm jäljellä), pistettiin 3. kortisoni ja lähetettiin kotiin.
3.1.2013 synnytys käynnistyi 33+5 supistuksilla ja kohdunsuu aukesi 5+cm sairaalassa ennen kun synnytys saatiin pysäytettyä. Jäin sairaalaan olemaan.
35+6 Tilanne pysynyt samana, pääsin sairaalasta kotiin (sovittiin käynnistyspäivä) koska eivät halunneet synnytyksen käynnistyvän kotonakohdunsuun tilanteen takia

Synnytys 36+5: saavuttiin sairaalaan klo 7.00 ja asettauduttiin saliin
Klo 9.10 lääkäri saapuu puhkaisemaan kalvot
Klo n.10 Ekat kipeät supistukset jotka muuttuvat säännölliseksi puoli 11, oksitosiini tippa 10mg/tunnissa, joka lopetetaan vartin kokeilun jälkeen kun supisti taukoamatta
Klo n.11 pyydän epiduraalia tilanne kohdunsuulla sama.
Klo 11.30 anestesialääkäri puuduttaa (Oli muuten ihana tunne kun kivut lieveni).
Klo 12.30 Tarve ponnistaa, kohdunsuu täysin auki, 12.38 ponnistus aloitettu (paikalla 3 kätilöä, 1opiskelia, kaksi synnytys lääkäriä, 1 lastenlääkäri.
Klo 12.40 A vauva syntyy kahdella työnnöllä pisteillä 8/9
B vauvaa asetellaan oikeaan paikkaan, ultrataan ja työnnetään vatsanpäältä alaspäin.. Puhkaistaan kalvot.
Ponnistus alkaa 12.51 ja tyttö syntyy 12.52.

Vielä ollaan osastolla kun poika on saanut valohoitoa 24h ja nyt odotellaan jos keltaisuus pysyisi aisoissa. Hengityksen kanssa ei ole ollut ongelmaa, eikä painojenkaan.

Omppu, tommi ja mimosa 5 päivää.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mononen-79
Hei matamit!

Kiitos Omppuflle pitkasta kirjoituksesta. Olet todellinen sissi! Oli sulla monivaiheinen ja varmasti paikoitellen raskas raskaus. Onneksi kaikki on nyt nain hienosti ja molemmat vaavit voivat hyvin! Ja aiti myos, tietty! :) Kuinka monta paivaa luulet olevasi sairaalassa? Taalla kaksosraskausista kehottavat varautumaan noin viikon sairaalakeikkaan.

Tervetuloa uusille! Tanne vaan pohdiskelemaan ja hakemaan vertaistukea.

Auttakaahan viisammat ja kokeneemmat: ajattelin pistaa pari kappaletta imetyspaitoja tilaukseen, mutta rupesin miettimaan tuota kokokysymysta. Talla hetkellahan pukeudutaan niihin vaatteisiin, jotka paalle menevat (erityisesti miehen villapaidat ja loysat pyjamat :) ), mutta ei enaa pitkaan. Eli minkakokoisia imetyspaitoja olette ostaneet, esim. koon suurempia kuin ennen raskautta? En tietty etsi mitaan slim-fittia, mutta naa telttavaatteetkin alkavat vasyttamaan...

Ihanaa etta Neiti-81 kaikki hyvin, tytothan kasvavat teilla oikein hienosti ja vaikutat jopa mailissasi oikein iloiselta ja energiselta! Piti sinulta kysymani turvotuksesta, jota sulla oli ainakin pari viikkoa sitten (muistan se kuvan jalastasi...) Itsellani myos oikea jalka on alkanut iltaisin muistuttaa elefantin jalkaa ja halusin vain tiedustella, etta seurasitko sa asiaa jotenkin erityisesti; kehotataanko Suomessa esim. ottamaan systemaattisesti yhteytta lekuriin jos alkaa turpoamaan vai vasta jos turvotus on huomattavaa? Itsellani toistaiseksi laskee turvotus yon aikana (nukun jalat hieman kohollaan), mutta paivisin saattaa jopa nilkkaan hieman sattua, toisinaan jopa ylareidessa hieman "vetaa" lihaksen kohdalla. Kiitos etukateen vinkeista tan suhteen!

Ihanaa paivaa kaikille!
Halinalle 35+1
 
Ihanaa etta Neiti-81 kaikki hyvin, tytothan kasvavat teilla oikein hienosti ja vaikutat jopa mailissasi oikein iloiselta ja energiselta! Piti sinulta kysymani turvotuksesta, jota sulla oli ainakin pari viikkoa sitten (muistan se kuvan jalastasi...) Itsellani myos oikea jalka on alkanut iltaisin muistuttaa elefantin jalkaa ja halusin vain tiedustella, etta seurasitko sa asiaa jotenkin erityisesti; kehotataanko Suomessa esim. ottamaan systemaattisesti yhteytta lekuriin jos alkaa turpoamaan vai vasta jos turvotus on huomattavaa? Itsellani toistaiseksi laskee turvotus yon aikana (nukun jalat hieman kohollaan), mutta paivisin saattaa jopa nilkkaan hieman sattua, toisinaan jopa ylareidessa hieman "vetaa" lihaksen kohdalla. Kiitos etukateen vinkeista tan suhteen!

Ihanaa paivaa kaikille!
Halinalle 35+1
Mulla itseasiassa turvotus hävisi, tai laski vähän, kunnes nyt on taas palannut.
Pelkkä turvotus itessään ei kuulemma ole vaarallista, sitten jos siihen liittyy näköhäiriöitä, päänsärkyä tai valkuainen pissassa niin silloin pitää tarkemmin seurata ettei ole raskausmyrkytykseen viittaavaa.

paras lääke on juoda vettä paljon, paljon ja PALJON..., kintut ylös mahdollisimman usein, Myös jos saat isännän hieromaan jalkoja niin sekin pitäs helpottaa oloa.


Olin neuvolassa olin tänään ja nyt sitä valkuaista pissasta löyty (mulla esikoisen kans ollu r.myrkytys) mutta nyt oli eilisestä paineet laskeneet alemmas, joten huolta ei ole.
Turvotus on massiivista, mutta muuten ei oloon ole vaikuttanut. ensi viikolla uusi käynti neuvolaan jossa katsotaan paineet+pissa varmuuden vuoksi, ettei pääse kehkeytymään mitään vaarallista.

OMPPUlle vielä onnittelut:heart: oli varmasti kaiken lepäilyn arvoista, mutta varmasti aika raskasta tuo loppuaika!
 
Tänään käyty Taysissa kontrollissa/ käyrillä. Vikkeliä kavereita, kun toinen saatiin käyrille niin toinen olikin mahdoton tehtävä saada. Sanoivat kyllä, että yleensä tämä on helpompaa.. tuli jo vähän huono olo siinä makoilessa. Tällä hetkellä 32+6 ja viime kerrasta toinen oli kääntynyt. Eli molemmat olivat päät alaspäin. Painoarviot 1875g ja 2016g Toinen on koko ajan ollut selvä poika ja toinenkin rakenneultarassa näyttäis pojalta.. kerran sen jälkeen olen kysynyt ja toinen täysin selkeä poika ja toinen ehkä poika.. no nyt kysyin niin toinen täysin varma poika ja toisella napanuora vähän esti näkyvyyttä ja arvio tytöksi :D joten edelleen täällä jännityksessä pidetään onko ne 2 poikaa vai sittenkin toinen tyttö :D Mulla on ollut jo varmaan pari kk maha löysällä ja nyt viimeiset 2-3vk vielä enenmän.. eli kun syö jotain on mentävä hetken päästä wc.hen tai housuihin tulee.. tästä mainittin.. no ei ole tälläistä tapausta ollut.. heh.. ja halavat varmuuden vuoksi ulostenäytteen mistä katsovat mm. salmonellan ja pari jotain muuta mitä en muista.. kohdunkaulaa edelleen se 4cm jäljellä ja 2vk päästä taas kontrolli
 
Käynnistämisestä kysyin käydessä myöskin Tays:ssa käyrillä, niin kätilö sanoi että viimeistään viikolla 39 käynnistetään. Ja tuokin riippuu tietysti paljon äidin ja vauvojen jaksamisesta ja tilanteesta. Oon meinaan tullu siihen tulokseen että taidan päästä helposti sinne "täysille viikoille", kun aikaa on enää kaksi viikkoa. Supistukset on edelleen kivuttomia ja kohdunkaula ei ole hävinnyt siitä sentistä, niin eiköhän tällä tilanteella loppuaika mennä :D

Tänään siis poksuu 35 täyteen ja eka virallinen äitiyslomapäivä :) Johan tässä kotona on reilu pari kuukautta oltu...

Käyrät olivat kuulemma priimaa ja pe siis menen erikseen lääkärin luokse. Verenpaineen ja pissan kattoivat tuolla ja ne oli ok...

Vauvojen liikkeet on selvästi rauhoittunu, alkaa varmaan tila käydä niin ahtaaksi. Enemmän liikkeet tuntuu enää työntelyinä ihan alhaalla ja sitten kylkiluissa, todella miellyttävää siis :)

SoonFab ja vauvvat 35+0
 
Täällä tuli illalla hieman limatulppaa (tai tulppaa ikinä nähnytkään, mutta semmoista kuitenkin), vauvat liikku normaalia vilkkaammin ja vatsakin toimi siihen malliin että ajattelin yöllä tulevan lähdön, mutta ei. Se semmonen levoton olo hävisi siinä nukkumaan mennessä... Ääh... alan olla niin täynnä tätä mahaa. Mitään ei mahu päälle ja autolla ajaminen on hankalaa ja nukkuminen on tullut parina viime yönä hankalaksi...

Neiti-81 ootko huomannu vielä mitään merkkejä mahdollisesta synnytyksestä?

SoonFab 35+1
 
Morjens!

Nyt alan minäkin olla jo normaali kunnossa pikkuhiljaa. Meinas todella viedä voimat tuo sairastelu. Nyt vasta alkaa tuntua että virkeystaso on noussut. Peruskunto on kyllä edelleenkin aivan nollissa, mutta täytyy yrittää lähteä salille ja varovasti sitä nostaa. Rv:t täällä ois nyt 18+1 ja huoli on taas kohonnut. En nimittäin mielestäni tunne liikkeitä vaikka ehkä jotain pitäisi jo tuntea. En kyllä edes tiedä miltä ne tuntuu, mutta silti.

Milloin siis teillä on liikkeet alkaneet tuntumaan, joista olette olleet aivan varmoja?? Kertokaa mulle!
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta mammat!

Soonfab, OMG, sun viestin innoittamana, rupesin pistamaan heti omaa sairaalakassiani kuntoon (vaavien on kasassa). Meilla on tanaan 35+2 ja jotenkin leijailen viela tallaisessa "ei-ne-nyt-viela-lahde-syntymaan", mutta tuota sun tekstia lukiessa tuli sellainen tunne, etta voivatpa viela paasta yllattamaan meidat! Huhhuh, ihan tassa rupes jannittamaan uudella, eri tavalla :D

Neiti-81, kiitti neuvoista! Isanta paasikin heti eilen toihin ja taas yon jalka ylhaalla nukuttuani, nilkka naytti suht koht normaalilta. Seurataan siis tilanteen kehittymista.

Kaikille mukavaa paivaa!
 
Onnea Soonfabille matkaan :)) mulla kakkosesta lähti aamulla limatulppaa ja iltasella sitten 23 aikaa lähdettiin laitokselle ja poika oli ulkona ennen 2. Eli sulla taitaa olla todella lähellä synnytys. Nicci. Itse en tuntenut liikkeitä kun vasta joskus 20vk jälkeen.. ja mulla kuitenkin 2 lasta ennestään, mutta en silti tuntenut.. että älä nyt turhaan ole huolissasi.. kyllä ne vielä tunet kyllästymiseen asti. Mä jouduin viemään tänään ulostenäytteen labraan, kun maha koko ajan ripulilla.. varsinkin kun on aamupalan syönyt niin hetken päästä saa juosta vessaan. Lääkäri haluaa jotain näytteitä siitä ja hyvä niin. alkuun ei ollut näin sekasin sentäs maha, mutta nyt on jo kiusallista. Pitäisi kans itselle varmuuden vuoksi pakata valmiiksi sairaalakassi. Ettei sitten kun lähtö tulee tule hätä käteen, kun ei ole pakattunut. Nyt vk 34+0
 
oi, pitää aina käydä täällä fiilistelemässä. Omat kaksoset on jo 2v8kk ja kuopuskin 1v4kk. nyt kun odotan nelosta, niin on taas ihana lueskella teidän raskausjuttuja. on se vaan tuplaodotus niin omanlaistaan.
'
Joku oli huolissaan liikkeistä, mie tunsin tuolla 20 viikolla varmasti, jotain kuplintaa 18 vkolla.

nauttikaa hetkistä ja muistakaa levätä. Ja kyllä siitä makuustakin selvii... itsellä takana toisessa raskaudessa 10vkon makuu, mutta loppuhyvin kaikki hyvin!

soja
 
Omppuf kiva kun jaksoit kertoilla koko tarinan :)

Soonfab ooooi että! Kohta saat vauvat syliin :)

Tänne rantautunu jonkinmoinen turvotus kylää. ÄH, eeeen pidä! No ehkä se siitä taas laskeutuu.

Täällä taas hirrrvee jännitys päällä kuten aina ennen äippäpolille menoa. Huomen siis rakenneultra + lääkäri. Vaikka tosi kivaha se on mennä taas kurkkii pikkusii <3. Mut aina pelko persees jos jokin onki pieles....

20+3
 
Neiti-81 ootko huomannu vielä mitään merkkejä mahdollisesta synnytyksestä?

SoonFab 35+1
Nope, ei niin mitään merkkejä. Tukala olo kokoajan ja vauvat on vilkkaita. Mullakin tosiaan tänään ollu ihan kaikkea muuta kuin energinen olo, ihan veto pois ollut.. plääh.. miksiköhän?
Pinnasängyn sain eilen valmiiksi (kävin patjan ostamassa) ja petivaatteet.

Mulla paljon vihreää koska makkarimme on vihreä, ja siihen on ihana yhdistää pinkkiä sitten kuitenkin:heart: eikä sitten jos tuleekin yllätyksiä synnytyksessä niin olla ihan kriisissä pinkkien jutten kanssa :D
Myös toisen kastemekon ostin, kun yks mulla jo onkin :) kappahlista oli pakko hakee samis, on niiiiiiiin superihanat:heart:

Tollasen kivan retrot ja pitsimäiset. Vähän erilaiset kuin aina satiiniset. Ehkä hiukan tyttömäisetkin :D ja näillänäkymin se on hyvä vaan :D

NICCI, mä tunsin ekoja liikkeitä vasta 20 vkon korviklla vaikka aiemmissa raskauksissa jo 15-18 vkoilla tuntenut, eli ei huolta! mulla istukat edessä joten ne vaimentavat tehokkaasti, tai vaimensivat :)

HÄPIMAMALLE tsemppiä ultraan :)

JONNUHAN saa jännitellä loppuun asti onko siellä kaks poitsua vai kenties...:heart: oma hauskuus muuten siinäkin että saa jännätä :D

SOJALLA riittää varmasti arjessa puuhaa :heart: Ihanaa. tsemppiä nelosen odotteluun!

Jahas, lastenpaimennukseen :)
Perjantaina ollaan täysaikasia täällä! :)
 

Yhteistyössä