Juuri tiedon saanut kaksosten odottaja,IHANAA!

Moikka! Täälläpä on jo jännät paikat!!!
Ite kävin tänään np ultrassa ja samalla katottiin istukat,kalvot yms. Tulos oli että meille tulee todennäkösesti identtiset! Omissa pusseissaan, mutta muu onki yhteistä. r vkt 15 seuraavan kerran ultraan ja siitä eteenpäin sanovat et varautua käymään 2vkt välein. Niskaturvotukset oli ihan normaalit ja vastas kummatki täysin viikkoa 11. :)

Onko teillä tietoa onko identtisyys periytyvää? Luin että ei olis.

Iltatähteni*2 11+1
 
Moro emännät!

ompufille ekaks kiitos selonteosta ja voimia kotiin:hug:.
Soonfab Mulla eka raskaudesta limatulppaa tuli pari päivää ennen, mut toisesta en edes huomannu ku vedet holahti.Jännitys tiivistyy.
Nicci koita malttaa pari viikkoa ja voin luvata ettet arvaile enää liikkeitä. Itse tunsin liikkeitä aikaisemmin, mut kun 20 viikko koittaa ero on huomatta ja varma. Koita maltta ja luotaa itseesi :hug:.

Ja sit NurkkaJussiina onnea huomiselle. Huomennahan saat vauvat masustasi. Mua ihan jännittää puolestasi.Toivotaan että sektio menee hyvin ja pääset toipumaan nopeasti osastolle pikkuisten luo. Kerrohan sit kuulumisia kun jaksat.:flower::hug:

Joku kyseli imetyspaidoista ja itselläni on yhtä kokoa isommat ku normaalisti käytän odottamassa kaapissa viime raskaudesta ja kyllähän ne sen verran venyy ja paukkuu et varmaan saa ahdettua päälle.

mononen ja mortti&vertti 24+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja iltatähteni;27970215:
Onko teillä tietoa onko identtisyys periytyvää? Luin että ei olis.

Iltatähteni*2 11+1
Identtisyys on sattumanvaraista, erimunaisuus periytyvää äidin puolelta(yleensä hyppää sukupolven yli) näin mulle sanottu. Meillä suvussa erimunaisia kaksosia, lähimmät meidän suvussa mulla isoveljet kaksoset, ja äidin serkulla on kaksoset :)
 
Heips, tämä liikkeiden odottaja/jännittäjä käväs tänään neuvolassa ihan vain mielenrauhan vuoksi tarkistuttaa sydänäänet, heti ja selkeästi ne sieltä onneksi kuuluivat, 145 syke molemmilla. :) Täytyy vain jaksaa odotella, jospa nuo epäilemäni kuplinnat ja hentoilet kopsuttelut sillointällöin tuolla ihan alhaalla on niitä ja voimistuvat kohta. Tänään siis poks 19+0

Ihanat kastemekot Neidillä ja sänky odottelemassa :heart: Tsemppiä jännittävällä loppusuoralla olijoille kovasti.
 
  • Tykkää
Reactions: häpimama
PikaHeippa!

Kolmessa osassa ollaan.
Ihanat pojat 2500g ja 2600g syntyivät suunnitellusti aamusella leikattuina.
Kaikki meni hyvin, olemme samalla osastolla koko porukka ja vessareissuunkin jo nousin.
Kovin on rauhallista toistaiseksi, kovasti herättelyä edellyttävät ruoka-aikoihin.
Semmoisen yllärin pukkasi, että vaikkka koko raskausajan on meille kirjattu dikorionaalinen geminiraskaus ja yhteenkasvaneet erilliset istukat takaseinämässä, niin nämäpä olivatkin omissa vesipusseissaan yhteisen suonikalvon sisässä, yhteisellä istukalla varustetut identtiset poitsut.
Mitä ihanimmat!
Tsemppiä kaikille!
Palataan paremmalla näppäimistöllä.

Nurkkis ja pojjat 0,6vrk
 
NurkkaJussiina tupla onnittelut:heart::heart: Ei malttais millään odottaa että saa omat nyytit kainaloon :))) mulla on pari pv ollut kauhea turvotus päällä. Viime yönä aamuyöstä en saanut nukuttua kun kädet ihan turvoksissa ja koko päivän jatkunut.. juonut ja levännyt olen ;// no se pieni liikunta joka myös auttaisi on jäänyt, kun en pysty liikkumaan. No huomenna pidän 4,5v pojan kotona ja mennään perhekerhoilemaan. Tämä pv meni sängyssä loikoilessa kun käsiä vaan tykyttää turvotus...
 
NURKKIKSELLE onnittelut!:heart::heart:

eilen supisteli lupaavasti, suolikin tyhjeni, mutta iltaa myöden lopahtivat, ja nukuin oikein mainiot yöunet... eli härnäämiseksi se sitten meni :/

Mutta 37+0 POKS , eli täysiaikaset kaksoset meille on tulossa:heart:
Nyt ei taas merkkiäkään mistään, eli odottelua, odottelua..
 
Onnea NurkkaJussiinalle!!! Onko poikia vielä mitattu?

Oon miettiny minkä kokosia vaatteta ootte hommannu kaksosille odottamaan? Jos ne yleensä painaa tuoss 3000g tietämillä niin miten pitkiä ne on? Meniskö 55cm. Aikasemmille lapsille en oo noita 50cm vaatteita hommannu ku ne ei oo sopinu ku just sillon ku ollaan tultu laitokselta kotia. Mulla ois hirvee hinkuommella jo lapsosille vaatteita! Tais tulla ompelukoneen osto eteen :D Tähän asti oon lainannu äitini konetta.

Kertokaa mitä liikuntaa ootte harrastanu kaksosraskauden aikana? Ite oon käyny kuntosalilla ennen raskautta ja reenannu tavotteellisesti. Nyt käyn edelleen mutta siirryin ylläpitävään reeniin. Teen kahvakuulalla reenin. Lisäksi käyn kävelemässä.

Mun syömiset on kyllä ihan repsahtanu. Itsekuria ei oo yhtään! Eilenki tein pannaria ni montakohan palaa meni... monta! Tänään täytyy zempata. Onneks pannaritki loppu :D Jos jotain tekee ni ei kärsi ottaa yhtään.

Iltatähteni*2 11+3
 
Miten ihana alku helmikuulle! Sylintaydelta onnea nurkkajussiinalle ja koko perheelle! Olipa teilla tosiaan aika yllatys viela odottamassa :) Kuullostaa silta, etta alku on lahtenyt hyvin kayntiin ja kaikki voivat hyvin. Odotamme innolla lisakuulumisianne!

Iltatahteni, liikunnasta ja urheilusta raskauden aikana. Itselleni tama oli helppo valinta, kun olen aktiiviuimari ja joogi ja naita lajejahan nyt muutenkin suositellaan raskauden aikana. Tosin huomattavasti kevyemmalla tempolla olen mennyt. Hieman valilla kirpaisi, etta entinen tehouimari porskutteli loppuvaiheessa siella mummojen ja pappojen seassa... :kieh: (Nyt en ole enaa pariin viikkoon uinut noiden harjoitussupistusten tiivistymisen takia; laakari kehotti odottamaan, etta tytot ovat talla puolella mahaa ja maailmaa ennen altaalle palaamista.) Mutta eikohan tassakin pade taas tama ihana yleissaanto, etta oman voinnin mukaan ja kroppaa kuunnellen...

Wow, helmikuussa ollaan ja sehan tarkoittaa sitten sita, etta taalta aika moni alkaa jakautumaan. Neiti-81 on varmaan jo pian tositoimissa, sitten Soonfab ja me... Huih! Joko teidan olo on valmis? :)

Ihanaa vloppua kaikille!

PS. Onko taalla muita huivi-intoilijoita? Taalla Keski-Euroopassa on ainakin todellinen huivibuumi ja kaikki tuntuvat huivittelevan vauvojensa kanssa. Mekin mentiin mukaan buumiin ja aloitettiin hubbyn kanssa huivilla kantokurssi (kaikkeen sita tassa hormonimyrskyssa rupeaakin :) ) Rakastuimme kursilla paljon kaytetyn saksalaisen hoppediz merkin hop tye liina-reppuun. Onko kukaan kuullut tasta Suomessa? Itse en ainakaan suomalaisilta sivustoilta loyda mitaan merkintaa tasta; ovat vaan niin pirun kalliita, olis mahtava loytaa kaytettyna.
 
vaateiden koko onkin hankalampi juttu, meidän lapset kun synty keskosina, niin 44 oli liian isot aluksi...
ja niitäkin oli vaikee löytää.... mutta niitä pieniä ehtii kyllä hankkii sit JOS lapset pieninä syntyy, kun onhan siinä joku viikko yleensä sairaala-aikaa
 
Ommaa nappaa, ommaa nappaa...
Toista päivää supistelee silleen "kivasti", yöks ne kyllä häipy. Kontrollissa kävin; kanava hävinnyt kokonaan, kolme senttiä auki, et sen puolesta jotain on tapahtunu. A-vauvan kasvu on edelleen hidastunut, b-vauva kasvaa kauniisti keskikäyrällä. Painoarviot oli nyt 2200 g(2400g)/2670 g, tuo suluissa oleva a:n koko oli pään koko laskuissa mukana, mutta koska sen koko ei enää ole välttämättä oikea, koska on niin alhaalla ja luiden välistä ei kunnolla saa mitattua tai jotain... Eli ma menen taas käyrille ja ke lapsivesipunktioon, jossa katsotaan onko keuhkot jo kehittyneet ja sitten mahdollisesti käynnistetään... Iik! Tai ellei viikonlopun aikana satu syntymään, koska tämä olo on vähän semmonen...Lääkärin mukaan se luonnollinen käynnistyminen olisi paras vaihtoehto.

NurkkaJussiinalle isot onnittelut pojista :heart:

Iltatähteni mulla on ainakin tooosi paljon 50 cm vaatetta vauvoille ja joitain hajanaisia löytyy pienempiäkin kokoja. Todennäköisesti kuitenkin syntyvät vauvat on yksösiä pienempiä...

Neiti-81 Hieno saavutus, täysaikaisuus :) Saat multa täältä näitä supistuksia :D

Liikunnasta raskausaikana alkuaikana työ kävi liikunnasta, sen verran oli fyysistä ja loppuaikana ei saanu tehdä mitään... Eiköhän kroppa kerro aika hyvin, mitä pystyy tekemään ja miten paljon :)

Supisteleva SoonFab ja kirppu ja jätti 35+3
 
Heippa Kaikille,pitkästä aikaa!

Onnea uusille tuplaplussanneille ja ONNEA etenkin vaavinsa viereen saaneille OMPPUFille ja NURKKAJUSSIINALLE!! :flower: Aivan ihania uutisia on saanut täältä lukea.
Itse luonnollisesti haaveilee että saisi alateitse synnytellä, ihan sen toipumisenkin kannalta mutta Nurkkajussiinan kuulumiset toi uskoa ja luottamusta siihen että leikkauksestakin voi lähteä hyvin sujumaan vaaviarki :) . Kiitos kun jaksatte jakaa näitä asioita kaiken vauvantuoksuhuuman keskellä.

Omassa raskaudessa ollaan menossa vko 16+6. Pahoinvoinnit ja päänsäryt ovat onneksi jääneet taa. Henkinen jaksaminen onkin sitten ollut vähän koetuksella.. Väsytin itseni alkuraskauden aikana, pikkuhiljaa huomaamattani, todella lahjakkaasti. Kärsin siis todella väsymyksestä, mutta töissä yritin kuitenkin painaa niinkuin aina ennenkin. Väsy eikun lisääntyi, eikä työvuorojen välissä kerennyt enää palautua, vaan pää painoi jo työvuoroon mennessä. Siinä sitten kivasti unohtelee asioita ja huolia kertyy kun pää sumussa menee..ressiähän se sitte pukkas. Ja vajaa parivkoa sitten maanantaina isäntä jo sano kun itkun kanssa ähisin iltavuoroon lähtöä että elä lähe, hae saikkua,..vaan ei,kun väkisin töihin. No puolitoista tuntia jaksoin ja sitten itkien,supistellen ja ihan raunioina kotiin. Onneksi ihana neuvolatätini sanoi heti puhelimessa että tuleppa käymään, kurkataan vauvojen vointi ja sitten kotiin leppäämään. No nyt kaikki hyvin, kun saanut kunnolla levähtää. Vieläkin supistukset tulee muutaman tunnin touhuamisen jälkeen mutta eivät ole kipeitä.
Maanantaina sitten äippäpolille ekakäynti, jännittää mitä sieltä kertoillaan. Mutta jospa sitä uskaltaisi huoleta ainakin palailla töihin jos kaikki on masussa hyvin :)

Jännä miten noiden pelkojen kanssa menee sellasta aaltoliikettä. Välillä on ihan luottavainen olo, etenkin neuvola/lääkärikäyntien jälkeen. Sitten taas kun polin aika lähestyy tai huomaa miten älyttömän pitkämatka on vielä siihen että saa pienoisensa syliin, niin pelot alkaa kolkutella pintaan. Puhuminen on kyllä tosiaan auttanut siinäkin asiassa. Ja toisten positiiviset kokemukset, täällä esimerkiksi :)

Mulla on jotenkin ihan pallo-olo jo nyt. En tajua miten tuo maha voi olla näin järjettömän kokoinen jo. Ja painoa tulee vaikka en muka ees syö kun ihan tavallisesti.Höh. En ole itse huomannut edes turvotusta tms. mikä tätä painon nousua selittäisi. Varmaan osansa antaa tietenniin se että ennen raskautta tupakoin ja tein ruumiillista työtä. Nyt,sauhuttelun loputtua kuin seinään sekä fyysisen työn vaihduttua kevyempään on varmaan elimistö ihmeissään jo näistä. Siihen sitten raskaus päälle. Liikuntaakin saan harrastaa rajallisesti nuiden supistusten takia...

No niin, nyt kun sain naukua nuo huoleni pois niiin jo helpotti. En yleensä tykkää valittaa etenkin kun olen tästä tilastani yli kaiken kiitollinen. En muualla kehtais nuita asioita kiktistäkkään, mutta teille uskallan sanoa. Te, paremmin kuin kukaan muu, tiedätte että vaikka kolottaa ja huolet pakottaa, niin se ei tarkoita sitä etteikö olisi onnellinen.
Nautin jokaisesta päivästä mahani kanssa ja toivon yli kaiken että saisin vielä syliini nuo koputtelijat tuolta masusta :heart:

Juu, ja nyt kun tämän asian paljouden taas näen niin taidan suosiolla kirjoitella vähän useammin niin jos yhelle sivulle mahtuisi nämä tarinat.

Hyvää vointia ja reipasta mieltä kaikille :kiss:

Chili masukkeineen
 
Se on moro!
Ja kauheasti, hirveästi onnea NurkkaJussiinalle.:):flower: Ihana kuulla että leikkaus onnistu ja sinä itse ja vauvat voivat hyvin ja ilmeisesti mieskin pysyi tajuissaan.Näin sitä huomataan että kaikki ei vältämättä näy ultrassa ja noi koko arviot heittää.
Tarina helpottaa minun sektio pelkoa.:whistle:

Neiti-81 sehän se vanha sanonta on et sauna persilja ja seksi. Hienosti olet jaksanut ku ajattelee sun taivalta. Toivottavasti itse pääsee samaan,Tarkoitan raskausviikkoja. Pidetään peukkuja että h hetki olis pian.

Iltatähteni
Itse olen hommannut 50cm vaatteita ja ajattelin hommata kyl vielä lisää. Ja tosta liikunnasta et siihen pätee kyl se" oman voinnin mukaan". Puoleen väliin pystyin lenkeilee reippaasti, mutta sit pit alkaa hiljentää tahtia.Yks äiti ihan ketjun allussa kyl sanoi et liikkukaa kun on mahdollista huonolla tuurilla makaatte viimeisiä viikkoja sairaalassa ja liikkua ei saa. Ainahan sitä pysyy paremmassa kunnossa ku pystyy liikkumaan mahdollisimman pitkään.

MissChili koita rauhoitua hyvä immeinen, ei työ tekemällä lopu. Iskee vielä masis ku tuollalailla riehut,ei hyvä. Itse toki tiedät parhaiten vointisi, mut kuuntele rakasta joka myös näkee sut päivittäin. Itse olen muutaman kerran elämässä väsyttänyt itseni melkein puhki, mutta rakas mieheni on onneksi viheltänyt sit pelin poikki jos en sitä itse ole tajunnut. Nyt osaan olla armollisempi itselle ja otan asiat huomattavasti rennonmin ja tiedätkö mikä etu siinä muuten on. Nyt huomaa paljon paremmin ne ONNEN hetket jotka ennen lipui ohitse huomaamatta. Ja pinna on kasvanut huomattavasti ku hiljentää tahtia. :kiss: USKO POIS. Hienoa että pystyt puhumaan jonkun kanssa, mä en ilennyt.


Mutta nyt saunaan ja jännityksellä odottamaan jäämme teitä pitkällä olijat:popcorn:

Mononen ja mortti&vertti 25+1
 
LIIKUNNASTA, sen suhteen olin aluksi tosi varovainen, mutta mulla onkin paljon keskenmenoja taustalla.. vaikka TIEDÄN ettei itse voi niihin vaikuttaa niin iisisti oon koko raskausajan ottanu. kevyttä liikuntaa. Nyt kovenevaan tahtiin kun saavat jo syntyä:D

MISSCHILI, nyt otat ihan rauhallisesti hyvällä omallatunnolla, niitä voimia kun tarttet vielä:heart:

SOONFAB taitaa jakautua ennen mua vielä:LOL:

VAATTEISTA, mulla pienimmät 50cm:ä, mutta tosiaan, oon niin "hyvillä" viikoilla ja vauvat on hyväkokoiset, etten usko tarvitsevani pienempiä.. :D
Jos näin hyvin viihtyvät niin kohta saa suoraan 80cm vaatetta ostaa kun syntyvät:LOL:

(.)
Vauvat on olleet tosi rauhallisia nyt..
mutta mitään ei tunnu tapahtuvan. Eli kasassa ollaan.. hiukan alkaa käydä olo kärsimättömäksi.. vaikka ei saisi.
Päivä kerrallaan :)

T:Neiti+masussa viihtyvät masukit 37+1
 
Huomenta :wave:

Kyllä, lupaan rauhottua, jos sanani syön niin mörökölli minut syököön :) . Nimenomaan tuota Onnen hetkien lipumista ohi surin kun olin eniten puhki poikki. Nyt on jo helpottanut kun reilusti on myöntänyt ettei kaikkee vaan tartte jaksaa.

Meille oli jo tuomio annettu, ettei todennäköisesti ilman hoitoja lapsia enää tule, ja lapsettomuushoidot eivät tuntuneet meille oikeilta, kun kaksi kaunista tervettä tyttöä jo meille on suotu.
Vuosia oltiin ajateltu ettei lapsia meille enää suoda, ja sitten ihmeenkaupalla tuplaonni! Siksikin ajattelen nyt (kun uskallan vähän rauhottua ja olla onnellinen), että ihan sama vaikka joutuisin koko ajan saikuttamaan tai kiloja tulisi satakaupalla tai jouduttais taloudellisesti ahtaalle tai mitä vain..Kaikki on toisarvoista, tämä on nyt tarkoitettu mennä näin :heart:

Voi että miten jännittävää kun täällä alkaa olla jo useammat jännät paikat. Kohtapian saatte pikkuisianne osa jo sylitellä.

Antoisaa lauantaipäivää jokaiselle =)
 
:wave:

Oooh... Nurkkajussiinalle hurjasti paljon onnea!!!!!

Neiti-81 Mahtava massu... onnea jännäilyyn ja viimeisiin hetkiin :heart:

Omat kuulumiset:

Tänään siis ekaa kertaa salille käyty vuoto/sairastelu tauon jälkeen. Ai että teki hyvää! Eihän siellä kamalasti riehuttu, mutta erilaista liikuntaa kun kävelu ja venyttelyä (kun ei kotosalla tuut tehtyä :|). Nyt meinaa vähän alamassussa tuntua, mutta kohta pötkölleen.

Olen jostain syystä eilisestä illasta asti ollut tosi tympäätynyt. Jäin vuoden vaihteessa kotiin yhteisestä sopimuksesta, ja pelkäsinkin että näin tulee käymään. Nyt vain odottelen, että talo valmistuu ja pääsis muuttamaan. Tähän menee kuitenkin vielä muutama kk. Kertokaas naiset, mitä ihmettä te teette kotona? Kun ei ole niitä isompia lapsiakaan. Ja kaikki harrastuksetkin ovat iltapainotteisia.

Nicci+ vaavit 18+5
 
:LOL: Neiti-81 IHANA toi sun maha. Käy ku karviselle konsanaan. Tosta tuli mieleen oletko käyttänyt tukivyötä ja minkälaista? Ja toinen miten saat noi kuvat tänne palstalle? Mä en niinku tajuu?


Mua hermostuttaa kauheasti se sokeri rasitus testi. En tajua miks:O. Meillä kun on sukurasite tämä homma ja nyt ku toi isäntä on mun kaverina päivät pitkät ni jotenkin näille hermoille tarvii hyvää. Äsken tuli tehtyä omena piirakka ja hölmö laitoin kuorutteen päälle, muuten olis voinu lopun laittaa pakkaseen, ei himoittais jääkaapissa.Eihän sitä toki ole pakko syödä, mut......

Kävikö kukaan eilen monikkotapahtumissa? Savon suunnalla olis ollu pilkkitapahtuma, mut isäntä ei (yllätys) halunnut sinne. Mä olisin niin kovasti, mut en olis yksin sinne halunnut mennä ku matkaa olis tullut tosi paljon. Onneksi systeri tuli perheineen syömään ja saunomaan illalla et sai IHMISIIN kontaktia. Toi ukko on sit joskus yks mörkö!.

Kaivoin vanhat imetysliivini esiin ja jotenkin oli päässy kuminauhat hapristuu, eli uusia täytys hommata.
Kaikesta huvittavinta on et mulle on tullut välillä sellainen olo, et ihan oikeastikko meille on tulossa vauvat ja sit iskee paniikki et miten ihmeessä siitä selvii meidän hermoilla ja sit kohta olen jonkun vauva kuvan äärellä ihan onnesta soikea et jee ,meille tulee kaks vauvaa. Ihan hullun hommaa. Taitaa nurkka hulluus iskeä.:confused:

Onko muuten kellään sama ongelma ku mulla et jos istuu pitkän aikaa paikallaan ja nousee ylös ni alapäätä repii et täytyy oikein kopata kiinni et rauhoittuu toi repivä tunne. Varmaan suonikohjuja tullu sinne....
Mutta nyt kuuntelee "iltapotkunyrkkeilyt" et pääsee sänkyyn rauhoittuu.

Mononen ja mortti&vertti25+3
 
Hei taas. Liikkeiden etsijä täällä uskoo paikantaneensa kopsutteluja nyt molemmilta puolilta alhaalta :heart: sekä sellaista jännää muljuamista, varsinkin tänään kun olen pitänyt totaali makailupäivän, niin on ollut aikaa kunnolla "kuulostella" tuntoja. :) Makaillut olen, koska kumma pakara (??) tai alaselkäkipu on vasemmalla puolella, mitä lienee, toivottavasti ei mikään alkava issias.

Nicci: juuri tällee makaillessahan nämä kotipäivät menee sujuvasti :D No käyn mä koiran kanssa aina pikku kävelyitä ja ystävien luona joskus kahveilla, sitte katselen vain telkkaa ja tietsikkaa. Miekkonen tykkää passata siivoilun ja ruuanlaitonkin osalta aika paljon, että en pääse rasittumaan ;) Kohta kyllä väkisinkin rasittuu jos löytyy uusi asunto jostain maan tasalta, kuten rivari nyk. epäkäytännöllisen kerrostaloasunnon tilalle, niin sitten tulee muuttopuuhat.

Mononen-79: Tsemppiä kovasti sokrujen kanssa. Mulla on vähän erilainen tilanne, eli ikuinen kaveri tyypin 1 diabetes. Eivät ole minkään syömistä kiellelleet, täytyy vain laittaa insuliinia sen mukaan mitä ateriassa on hiilareita ja perusinskat päälle, mutta RD tapauksissa ruokia ja juomia ilmeisesti enemmän tarkkaillaan. Siitähän sitten kuitenkin pääsee eroon, että ei tarvi lopun ikää moista riesaa miettiä.
Sen olen tässä huomannut, että pidemmälle päästessä raskaushormonin määrän kehossa lisääntyessä insuliini ei kunnolla vaikuta ja sokrut tahtoo olla jatkuvasti korkeita, täytyy tykitellä tosi suuria määriä inskaa että se pysyisi edes alle 10 suurimman ajan. Korkeat sitten aiheuttaa huolta vauvelien hyvinvoinnista. : /

Ai niin, sain eilen ilmaiseksi tutuilta vaunut, aika iäkkäät Brio Twinettet joilla mahis mennä vain vauvojen kasvot menosuuntaan, mutta kesällä ihan alkuun varmaan asiansa ajaa ja ainakin jossain kakkoskäytössä sitten. Tuntui jotenkin tämä asia taas todellisemmalta kun niitä ihmetteli, oih..

Tanita & tuplaturbo 19+4
 
Mononen79, aijaa.com in kautta oon ladannu kuvat :)


Yö on menny valvoessa, 10-12 mun välein supistaa, alkoi tuossa puolenyön maissa ja oon aina välillä torkahdellu..
Selkä alkaa olla tulessa, mut ei nää oo viel tarpeeks tiheitä/ kipeitä, joten odotellaan... mut on fiilis et nyt tää on sitä et lähdetään tänään..
Kuopuksesta kiusasi yön samalla tavalla ja päivän
 
Huomenta mamat!

Neiti-81, nyt rupesi jannittamaan oikein todella! Pidathan meidat ajantasalla! Voi, sulla saattaa siis olla jo tanaan vaavit kainalossa.

Nicci lle tekemisen suhteen; itse olen tassa viimeisen kuukauden (jonka olen ollut aitiyslomaa edeltavalla saikulla) shoppaillut amazonin ja huuto.net tyhjaksi ;) katsellut rauhassa kaikki TV-sarjat, joita olin pitkaan halunnut, lukenut, pistanyt raskauspaivakirjaa ajantasalle, samoin vuosien valokuvia... Muutaman hyvan ystavan kanssa on myos tullut notkuttua kahviloissa ja lounailla. Jotkut mammat ovat nailla sivuilla hullaantuneet ompelusta, toiset kokanneet pakkasen tayteen... Ymmarran, etta tuntuu erilaiselta, kun aikaa levata edessa on useampi kuukausi, mutta varmasti loydat mielekasta tekemista!

Mononen, ymmarran hyvin tuon halun saada yhteytta toisiin (monikko)vanhempiin! Meille tama on antanut paljon, jo nyt ennen vauvojen taalla oloa. Itse juhlistimme kaksosten paivaa (vai onko se muuten monikkojen paiva???) kaupunkimme kaksostenjarjeston iltapaivassa; ohjelma oli tietty lapsille painotettua, mutta meille riitti se, etta saatiin keskustelella kaksosten/odottavien kanssa. Taalla on jopa monikkoisien illanviettoja (4-6 vuodessa), joita toiset isat suosittelivat; sielta saa kuulemma paljon hyvaa vertaistukea ja paasee myos vahan tuulettumaan. Sitten on vapaaehtoisen psykologin ohjaama 0-12kk/ 1v-3v keskustelu-inforyhmat, jossa kaydaan lapi kaikkia monikkovanhemmuuteen liittyvia asioita. Tuli ihan onnekas olo, etta on nain aktiivinen jarjesto! Mutta varmasti sakin viela paaset mukaan toimintaan; voisitko ehka menna ensimmaisen kerran yksin johonkin tilaisuuteen mukaan? Ukot ehka innostuvat vahan jalkijunassa naista...?

Omaan napaan ei kummempia. Tanaan poksahtaa 36 viikko. Perjantaina laakaritapaaminen, jolloin paatetaan kaynnistyspaiva. Sita odotellessa hoitelen viimeisia asioita kuntoon. Itse asiassa, kun rupean ajattelemaan perjantaita, niin jopa nousee jannitys... Huh!

Soonfab, mika meno siella???

Mukavaa viikon alkua kaikille!
 
Tyyylsäää ku tääl ei mitää monikko juttui oo :( Ois niin kiva kuulla muiden juttui yms.

Neiti-81 apuuuaaa ku jännää :) Tsemppiä!

Tää kävi eilen pitkällä vitutuksen purku lenkillä joka meni niin että puoles välis iski hirveet kivut.. Eikä tietty puhelinta mukana. Siinä sitte mummo vauhtia köpötellen kohti kotia, vähä väliä piti pysähtyy ja kyyristyy. Selkää, mahaa ja alapäätä sattu niin maan perkeleesti suoraa sanottuna! Vihdoin ku pääs kotii ei voinu ku makaa puol tuntii eteisen lattial kun koski niiin paljo. Supistukset kyllä loppu sit mut muuten edellee liikkuminen sattuu ja särkee paikkoi... Jotta tänää vaa maataa. Ke ois sitte lääkäri joka tsekkaa paikat... toivottavast kaik viel jees!

21+1
 
ketunmarjat ne lopahti, taas:'(
Koko yön valvonu ja itkettää vaan ku ei tää nyt etene ollenkaan...

positiivista: mun äiti tosiaan tuli suomeen ja tuli 3 kassillisen ruokaa kanssa, ja sano et on päivät täällä hoitamassa lapsia et saan levätä. Ja kuulemma palvelu toimii niin kauan kunnes kaksoset syntyy :heart:
meen siis kerää voimia, josko tää ny jossai vaihees uusiks innostuis..
 
  • Tykkää
Reactions: häpimama
Kontrollista osastolle, supistelee joo, mut en tiä lähtiskö tästä synnytys. Huomenna kai käynnistetään, jos ei oo syntynyt. Verenpaine oli korkee, mut verikokeissa ei ollu mitään. Apua, kai se kohta on eessä, synnytys meinaan :) 4 senttiä oli auki, ku lääkäri katto
 
  • Tykkää
Reactions: häpimama

Yhteistyössä