Juuri tiedon saanut kaksosten odottaja,IHANAA!

:heart:Oi siellä rupee olemaan jännät paikat SoonFab4 ja Neiti-81.llä. Voi ei malttais yllä millään odottaa omia tuplia syntyväksi. Nyt menossa rv 33+5 Viime yönä en saanut nukuttua kun aina kun vaihto kylkä jompi kumpi vauvoista painoi inhottavasti ja oli taas tuskaisen kuuma. Laiskana en avannut edes ikkunaa. No iltapäivästä sain otettua onneksi tunnin päikyt ennen, kun hain pojan hoidosta. Tiistaina olisi taas Taysissa kontrolli ja odotan mielenkiinolla sitä, kun kiinnostaisi kovasti mitä nyt sanovat sukupuolist... toinen varma poika ja toinen ehkä ja sitten onkin ollut toinen varma ja toinen pahassa asennossa ja viimeksi nuori nais lääkäri toinen varma poika ja toisella napanuora edessä, mutta hän sanoisi että tyttö :) Mulla on ollut kauan ikävä vaiva, että aamusin on aamupalan jälkeen maha sekaisin melkein juosten saa mennä wc.hen... tuo on ehkä kamalin vaiva mitä nyt on ollut.. edes kamala närästys ei vedä vertoja tuolle... mies on taas innostunut katsomaan meille toista isompaa autoa, kun nyt toyota corolla verso 5 paikkasena miun käytössä ja miehen käytössä opel vectra.. eli jatkossa ei koko perhe mahduta autoon.. ja asuntoakin ollaan katseltu... mutta ei löydy molempia miellyttävää asuntoa ;/ no ehkä nuokin asiat sutviintuvat pikku hiljaa. Nivuset on koko ajan kipeinä.. tai no aamusin eivät vielä ole, mutta melkein makoilessa menee päivät.. odotan jo kun pääsen vauvojen kanssa vaunulenkkeille.Kunhan ne vaunutkin ensin tulisivat vauvapoppiiin :D Sellaista tänne..
 
JONNULLE tsemppiä asunto ja autoasioihin!


Supistaa supistaa, polttaa ihan kunnola, muutaman tunnin jo, mutta kah, kun heräsin kuopuksen kanssa, niin johan rauhottu.....
Eiks niitte kuuluis kiristyy liikkuessa? :/ PÖH ja PAH.
Kuitenkin ihan sellasia ettei niiden kans enää voinu maatekaan olla...

T:Neiti+sitkeetSissit 37+4
 
Hello!
Neiti-81 Tsemppiä näihin päiviin. Niin lähellä mutta niin kaukana.. Ihana että äitisi tuli teidän luo. Monta yötä valvoneena varmasti jo henkinenkin tuki todella tarpeen, ja äitihän on aina äiti :heart: Mutta varmasti vaavit on jo pian sylissäsi :hug:

SoonFab4 Onnea tähän päivään! Onkohan pienet jo syntyneet vai vieläkö siellä käynnistystä odotellaan....Jännittävää!!

Eikä taida Halinallellakaan enää kaukana olla h-hetket. Ilmottelehan päivää jolloin saapi sitten pitää peukkuja!

Tuo sokerirasitus on varmasti jännä paikka, mutta hyvin se menee Mononen, usko pois. Ystävällä ponppas tässä taannoin testissä ja joutui melkein koko raskauden pistämään, mutta sanoi että äkkiä siihen tottuu kun tietää sen olevan vauvalle tärkeää :) Ei ole maailmanloppu vaikka tulisi sanomista :hug: ( Itse en tuosta mitään ymmärrä, muuta kun että olen hirmu perso makealle ja joskus mietin että ei voi tehdä hyvvää jos meinaa herkuttelut karata lapasesta :ashamed: )

Me käytiin eilen ekakerta äippäpolilla. Lääkärin tekemä ultra siellä ja kaikki meni ok. On se uskomatonta miten paljon tietoa ne osaavat jo nähdä nykyajan laitteilla. Vauvat olivat miltei täysin saman kokoisia ja lapsivedenmäärä ok. Näitähän meillä nyt syynätään kun yhteinen takaseinäistukka niin tarkka on seuranta toistaisesti. Seuraava käynti jo ensiviikon torstaina ja siitä eteenpäin viikon enintään kahden välein.. Sukupuolta kun kyseltiin niin lääkärin henkilökohtainen arvaus (viikkoja siis eilen 17+2) oli että tytöiltä ne minusta vaikuttaa mutta kaikki vauvathan ovat aluksi tyttöjä....(ja niinkuin Jonnun kohdalla sai lukea, niin ei ole aina niin selvää vielä isommillakaan viikoilla ;) Ilmoittelehan mitä tänään veikattiin? ) Minulla ollut itselläni vahva tyttö olo joten uskon että neljä prinsessaa mahtaa kesällä perheessämme olla =) Mieheni vaan naureskelee että kyllä ne munasarjat vielä palleiksi laskeutuu, hän siis veikannut poikia ;)
Vaan olipa mitä oli niin ihana oli kuulla että kaikki toistaisesti näyttää juuri siltä miltä pitääkin.

Töihin palaan huomenna, tuntuu hyvältä ajatukselta koska olo tosiaan jo pirteämpi ja kaipaan työkavereitani jo kovasti. Heti kyllä jään pois jos uuvutus meinaa palata!

Vähän mahtavaa Tanita nuo ilmaiset vaunut! Minua hirvittää että miten sitä saa kaiken tarvittavan tavaran kasaan ilman vararikkoa.. Ehdin ensimmäisen sarjan jälkeen antaa kaiken pois kun ajattelin että ei sitte kun ei kerran tule enempää...Onneksi näyttää että kävi toisin :)

Nyt pittää kyllä toimeta ihtensä siivoushommiin!

Hyvää oloa odotukseen ja tsemppiä kaikille jo hilkulla oleville :kiss:
 
Täällä vielä mitään oo :D ei nämäkään helpolla antaudu, eilisiltaiset lupaavat parin tunnin supistukset taas hävis ja lääkäri sanoi nyt aamulla että tänään ei käynnistetä, koska salit täynnä. Odotus siis jatkuu... Limatulpasta taisi tulla loput kyllä tänä aamuna, et jotain positiivista. Tsemppiä neiti-81:lle supistuksien kanssa, että ne jatkuis :)
 
Tsemppiä soonfab4! Vähäkö jännään sunki puolest :)

Vähä välii käy tääl kurkkimas mitä kuuluu teille jolla h-hetki ihan käsillä :)

Tää menis huomen taas äippäpolille. Jännittää seki et onko kaik jees.

misschili mullaki yks istukka ja näin mut ei kyl viel oo yhtää lisätty käyntei tai siis tiivistetty. Kai siinki eri käytäntö eri paikois sit.

21+2
 
MissChili: juu kyllä kaikki lahjoitusapu on hieno juttu, kuten kavereilta tulevat vaatteetkin, niin ei ihan iskisi konkurssi, kun se pakollinen erilaiseen asuntoon muuttokin on edessä eikä muutenkaan tää ensikertalainen vielä varmaan edes ymmärrä mitä kaikkea tavaroita vauvoja varten tarvitsee. :)

Tänä aamuna vuoteessa makoillessa uskon tunteneeni ekat ihka oikeat potkut <3 Ihan käsiin asti tuntuivat kun pidin niitä vatsan päällä ja molemmilla puolilla, vauvoilla oli tarmokas heräilytuokio <3 Ei nuo voineet mitään muuta olla kuin nyt _niitä_ mitä olen odottanut niin paljon..

Jännäilypeukutukset Soonfabille ja Neidille :)

19+5
 
Täällähän on menossa varsinainen jännitysnäytelmä, tsemppiä Neiti-81 ja SoonFab4! Ja Omppuf:lle onnittelut vauvoista! :heart:

Uusi kaksostenodottaja ilmoittautuu mukaan. Nyt menossa viikot 10+6. Yksityisellä ollaan käyty useamman kerran jo ultrassa tarkastamassa tilanne, malttamattomat :D Lähinnä näin alussa on mietityttänyt pysyvätkö molemmat ylipäätään matkassa. Nyt alan jo uskoa :) Näillä on kaikki ilmeisesti omaa, eli ne pienimmät riskit sen suhteen. Kahden viikon päästä on eka "virallinen" ultra lääkärillä äitiyspoliklinikalla, eli sitä odotellessa. Kovasti jännittää kaikki. Kaksi lasta on ennestään, 4 v ja 2,5 v. Ja ihan erilainen raskaus on tämä, paljon vahvemmat oireet, kuvottavaa oloa, yökkäilyä ja armotonta väsymystä. Tosin nyt on jo alkaneet helpottaa ja toivottavasti menevät kokonaan pois ja pysyvät myös!

Kiva että täällä on näin aktiivista! Ja monia muitakin suunnilleen samassa vaiheessa olevia odottajia. Jännitetään yhdessä!

mamacita74 ja nimettömät 10+6
 
Huomenta keskiviikkoon!

Täällä taas vauvauutisia oottelemassa, jännittää miten Neidillä ja SoonFabilla tänään menee :)...

Tervetuloa mamacita74 joukkoon mukaan ja tuplasti Onnea odotukseen!

Täällä aamu alkoi vanhempia neitejä kouluun touhutessa (vanhin tänä aamuna 37v aikuisopiskelija ystäväni joka asustaa koirineen meillä lähijaksojen ajan ;) ja isäntää töihin toivotellen. Sitten kun mökki tyhjeni karvakorvia lukuunottamatta, istahdin tähän sohvan kulmaan huokaisemaan. Heti alkoi aamujumppa masussa :heart: Minun vasemmalla oleva tönijä on tähän mennessä ollut vähän aktiivisempi, oikealtakin kyllä pukitaan, mutta vähän harvemmin.

Töihin paluu iltavuoroon vähän jänskättää mutta ei stressaa enää. Toivon että pystyn vielä olemaan moonta vkoa tienestissä.

Mitenkäs teillä miehenne ja mahdollisesti vanhemmat lapsenne ovat suhtautuneet tietoon kaksosista ja odotukseen käytännössä oloineen kaikkineen?
Meillä mies oli järkyttynyt aluksi(yleensä siitä että tuleekin vielä lapsia). Mutta ylettömän onnellinen. Kun olot olivat pahimmillaan, juuri joulun alla, niin teki ja touhusi kaiken mahdollisen jotta saan levätä. Ja tytöt hyvänä apuna :heart:. Jälki/tapa ei aina välttämättä ole ollut sama kun miten itse tekisi, mutta ajatushan se tärkein on. Hormonimyrskyt koittaa ymmärtää, mutta onhan se joskus vaikeaa...mnä kun osaan olla välillä oikea jäärä :headwall:. Mutta tosi paljon olen saanut tukea,niin perheeltä ystäviltä kuin suvulta. Ihan hävettää välillä kun yhtälaillahan hekin näitä lapsia odottaa,ja tuntuu että toisinaan on niin omanapaista tämä elo nyt...Näiden ja kuopuksen välille tulee ikäeroa melkein yhdeksän vuotta ja esikoiseen 11 vuotta, hekin siis jo ymmärtävät ja osaavat pelätä/jännittää/toivoa.Eli ovat odotuksessa täysillä mukana.
Joooo, olipas omaa napaa taas tosiaan! Kertokaa tekin, miten läheiset ovat ottaneet raskausajan huomioon? Entäs työyhteisöt?

jepjep, toimeen se on kai noustava tästä lätisemästä, vielä jos pääsee ylös ;) ( liitoskipuja siis ollut nyt täälläviikolla) ..

Raikasta talvipäivää mamat ja masukit

Chili ja typyt? 17+4
 
Täällähän viettää moni jo jännittäviä loppuhetkiä. Käykäähän päivittämässä tilannetta meille perässätulijoillekkin :)

Kävin ottamassa influenssarokotteen ja sh kyseli samalla vointia. Sanoin, että muuten ihan ok mutta väsymys on hurjaa, voisin vain nukkua. Sh ehdotti että otetaan samalla hemoglobiini ja tulos paljasti, että anemiaahan se näytti. Hb oli 109 siitäkin huolimatta että juon rautalitkua ja monivitamiinissäkin on rautaa. Rauta-annosta nostetaan ja kahden viikon päästä on uusi aika. Verenpaine oli myös aika matala (mulla yleensäkin on) josta sh huomautti, että kyllä vaan raskaus on aika kova rasitus elimistölle -etenkin tuplaraskaus. Tuntuu hullulta olla näin raihnainen jo nyt, vaikka raskauttakin on vielä (toivottavasti) puolet jäljellä.

MissChili : meidän 4-v esikoinen otti asian aika innoissaan vastaan ja ilmoitti, että sieltä tulee sitten tyttö ja poika. Ollaan kerrottu hänelle, että meidän perhe on tosi onnekas kun saadaan kaksi vauvaa kerralla ja tuo on ilmeisesti tehnyt aikamoisen vaikutuksen esim. yhtä lasta odottavalle ystävälle esikoinen sanoi ylpeästi, että ''ai sulla on vaan yksi vauva mahassa mutta mun äidilläpä onkin kaksi!''. Mies käy asiaa läpi hieman hmm....materiaalisesta näkökulmasta kuten uuden auton ja asunnon hankinta jne. Mutta kyllä pieni liikutuksen kyynel näkyi silmäkulmassa kun hän näki tuplat ensikertaa np-ultrassa. Mun hermoilut ja panikoinnit mies ottaa aika lungisti, varsinkin kun sanoin hänelle, että mulle pitää nyt vaan sanoa että kaikki on varmasti ihan hyvin.

Hyviä vointeja kaikille.
Mamis ja tuplat (rv17)
 
Moro emännät.
Kylläpä Neiti-81 nyt koetellaan.
Muistan hyvin miten tuskaa se on. Mulla eka raskaus meni viisi päivää yli.Poika syntyi sunnuntaina, mutta supistelut alkoi perjantai iltana vähän ennen puoltayötä seksisession jälkeen. No ne tuli tunnin ja puolen tunnin välein. Lauantai päivä meni lampaantaljan alla kuulostellen ju supistuksia tuli jopa välilä 10minuutin välein mutta hiljeni iltaa kohden, Vaikka saunoin yms.... Sunnuntai yö meni ketruissa supisteli puolen tunnin ja tunnin välein. Aamu yöstä sain nukkuttua enemmän ja aamulla ihan säikähdin kun en tuntenut vauvan liikkumista.Sit soitin synnärille kahdeksan maita että voisiko tulla käymään siellä, ja yllätys että olin jo 4cm auki.Eli saliin suoraan.Tuntu tosi tyhmälle ja tuumasin että näinköhän tämä täältä tänään syntyy.klo:11 aikoihin supistelut koveni ja sit tuli tunne et kyl se vielä tänään tapahtuu. Siinä ähistellessä, supistelujen väli viisi minuuttia loppuun asti, poika syntyi noin neljän aikaan iltapaivällä.
Mut kyllä väsytti ku kahteen yöhön ei oikein ollut tullut nukkuttua ku muutama hullu tunti.
Onneksi seuraavalla kerralla ei tarvinnut arpoja öitä, ku neljän aikaa aamulla meni lapsivedet ja poika syntyi puoli neljän aikaan iltapaivällä.
Tuli täs sit kerrottua synnytyskertomus.

Anteeksi en meinannut tajuta TERVETULOA mamacita74 ketjuun. :hug:

Ja piinassa pitävät meitä Neiti-81, Halinalle ja soonfab:popcorn:.

Misschilille voimia töihin. Meillä on ollut vaihtelua kuinka ihmiset on asiaan suhtautuneet, mut näin jälkeenpäin ajatellen ja vinkkinä uusille et ei kannata ottaa nokkii alku kommenteista. Ihmiset menee shokkii uutisen kuultua ja suoltaavat suusta mitä sattuu ja vähän ajan päästä kun ovat uutista sulatelleet ovat ihan onnessaan. Oma mies oli tietty onnelline uutisen kuultua, meille kun lapset eivät ole helposti tulleet ja vanhin poika 8v. on kanssakkin ollut ihan soikee onnesta. Vähän vajaa 4vuotias kun ei ymmärrä oikein vielä asiasta, mutta odotuksessa kovasti mukana. Olen jääkaapin oveen tulostanut babycentterin sivuilta" tuplavauvat äidin mahassa" olevan kuvan että nuorempi osaisi hahmottaa asian. Ja kovasti äitin mahaa iltaisin rasvailee.

Eilen tuli taas "tuhlattua" vauvoihin kun reiman sivuille erehdyin.Sieltä löytyi alennukssa pieniä tutan vaatteita ja ihan pakko oli ostaa muutama pieni vaate. Mutta nyt huilaamaan, viime yönä sydän jyskytti epämääräisen lujaa monta tuntia eikä millään meinannut rauhoittua.Vähän säihkähdin et mitä tapahtuu, mut onneksi aamuyöstä sit helpotti. Kunnes kuopus herätti neljän aikaan.

Mutta huomenna testiin aamulla,yök.:$

Mononen79 ja mortti&vertti25+6
 
Hohoi

Soonfab ja Neiti Joko jotakin uutta! Oi, olen teidän tilannetta seuraillut ja en niin millään malta pysyä nahoissani. Ihan outoa, yleensä en näin vahvasti reagoi. Ehkä kun tietää, että itsellä edessä samanmoinen sitten :heart:

Kävin mittuuttamassa verensokerin ja hb:n. Vs 5.3 juuri syönnin päälle ja hb jatkanut laskuaan (aiemmin 114) eli 105. eli rautaa koneeseen urakalla nyt. Vähän rauhoitti tuo vs kun olen ollut siis aivan varma, että mullahan tuo rd iskee. Kai sitä on alun vaikeuksien takia varautunut ottamaan vastaan kaikki raskausajan ongelmat.

Liikkeitä varmoja sellaisia vielä haikailen. Mutta Mononen lupas, että pian.... koska? kuinka pian? varmastikko?:D

Ihanaa kun pääsit meidän jengiin mamacita74

Nicci ja vaavit 19+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mononen-79
Moikka!

Äippäpolilla käyty ja kaik jees. Perätilas molemmat vielä. Painoa toisella 416g ja toisella 420g. Nyt sitten alkaa kahen viikon välein ravaaminen lääkärissä.

mamacita onnea ja tervetuloa :flower:

Meillä lapset (8,9,12 ) ottan asian tosi hyvin vastaan ja innolla oottelevat tulokkaita :) Mies myös onnellinen asiasta. Itse taisin olla ainut joka oli hiukka shokissa kun selvis että kaksoset tulee :D Mut hyvin tässä sisäistän asian yms jo :)

21+3
 
Juu sikäli täällä uutta et kotiin laittoivat :( Eivät käynnistä, kun ei ole syytä tähän hätään. Korkea verenpaine joka oli ma, laski normaaliksi tuolla sairaalalevossa. Tosin nyt kun on hetken ollut kotona, alkaa taas olla samanlainen olo kuin ma eli pää tuntuu semmoiselta raskaalta. Saa nähdä nouseeko taas paineet, kai se pitää mennä sänkyyn makaamaan. Neuvolassa menen pe käymään kattomassa verenpaineen ja pissan sitten, ettei mitään oo. Ensi tiistai-aamuna, jolloin tulee 37 viikkoa eli täysiaikaisuus täyteen, saan soittaa heti aamulla klo 08, pääsenkö synnytyssaliin ja käynnistykseen. Eli siis kuusi päivää :D Käynnistystä aloitetaan kalvojen puhkaisulla, koska oon väh. sen 4 cm jo auki ja kalvorakko tuntuu ym. Liki puolet työstä jo siis tehty aukaisua ajatellen ;D

Kaksosuutisen vastaanotto oli meidän lapsilla ainakin hyvä :) Eivät meinanneet ensin uskoa että niitä on kaksi...Ja nyt malttamattomina kyselee koko ajan että millon ne oikein syntyy (kuten pikkuhiljaa lähipiirissä muutkin). Töissä kaikki oli ymmärtäväisiä, kun jäi niin aikaisin pois saikulle ja muutenkin kysyi nosteluista ym. saanko tehdä semmosta :)

Hemoglobiinista mulla oli suurimman osan raskaudesta hb 110 paikkeilla, mutta nyt maanantaina otetussa verikokeessa oli 132! Vaikka oon tässä loppuvaiheessa hieman laiskasti syöny sitä rautaa. Hoitaja sanoi, että se tuppaa nousemaan loppuraskaudessa.

Minkälaista pulssitasoa teillä on ollu, kun on verenpaine mitattu? Mulla on jostain syystä nyt pulssi ollu 40-50 välillä eli tosi matala...normaalisti ollu ainakin jotain 60 ja päälle.

Väsymystä täälläkin ilmassa vaikka nukuin suht hyvin viime yönä, jos se kroppa vaan valmistaa itteään tulevaan rääkkiin ja yrittää laittaa nukkumaan et ois sit levänny ku on synnytyksen aika...

Kiva kun tulee koko ajan uusia tuplaodottajia, saadaan pidettyä ketju aktiivisena :)

Kotiutunut kokonainen SoobFab ja mörri ja möykky 36+1
 
Huomenta mamat!

Neiti-81, toivottavasti paaset pian tositoimiin! Halun voi aistia niin selvasti ihan rivien valistakin... Onneksi sait aidin apuun, toivottavasti tama on auttanut sua lepaamaan ja ottamaan hieman easymmin! Soonfab, sulla tosiaan on mahtava lahtokohta synnytykselle, melkein puolimatkassa tosiaan tuon avautumisen kanssa. Katsotaan miten lahekkain meidan kaarot syntyvat, jannaa.

Omppuf sta olisi mukava kuulla! Toivottavasti elama on ihanan vauvantuoksuista ja mukavaa :heart:

Joku uusikin oli tullut mukaan sitten viime kerran, nimimerkit unohtuvat talla hattarapaalla... Tervetuloa! =)

Sitten hieman omanapaista valivali osastoa: ma sitten onnistuin saamaan jostain flunssan ihan loppumetreilla, piru vie! Kuume ei onneksi ole noussut, mutta nena vuotaa kuin seula ja kurkkuun on kasvanut kaktus... Tatapa tahan rikkoinaisten oiden, harkkasupistusten, jalan turvotuksen ja muun lisaksi viela kaipasinkin :( Nyt ketutta! Huomenna on se viimoinen laakaritapaminen, jonka aikana paatetaan kaynnityspaiva (eli meidan tapauksessa puukkopaiva, kun neiti A hengailee riippumatossaan peratilassa), mutta varmaan flunssaisena ei ketaan sinne saliin haluta (ellei pakko ole), joten tassa viela varmaan kantelen tata superjalkapalloa ympariinsa hetken... Alkaa vasyttamaan. Oli pakko saada tata ikavaa olo vahan pihalle. Sorry ladies!

Toivottavasti teilla parempi paiva ja toivottavasti kuullaan pian neiti-81 uutisia synnytyslaitoksen puolelta!

Halinalle 36+3
 
Täällä ollaan jo ihan tuskastuneita olotilaan. Ehkä sekin taas vaikuttaa, kun en ole saanut nukuttua. Illalla oli taas tuskasen kuuma ja pyysin miehen avaamaan ikkunan. Väitti että ei kyllä kuuma ole, mutta avasi ikkunan. Oltiin oltu saunassa ja mulla ei vaan henki kulkenut. No aamulla sitten olikin vähän kurkku kipeänä. Eilen kaadoin osan perunoiden keitinvedestä mahalleni ja kivat palohaavat tuli.. huoh... kertoo jo varmaan jotain väsymyksen määrästä. Tänään suostuin tytön kanssa lähtemään käymään ideaparkissa metsästämässä uusia jumppatosussuja ja luistelukypärää.. ei paljon muuta jaksanutkaan, kun vihlo selästä ja mahasta ja väsy tuli. No kotimatkalla (meille autolla n. 20min) vihloi ikävästi taas väillä selästä ja mahasta... samanlaisista vihlasuista tuli lähtö kuopuksesta. Joten kait ne jotain supistuksia oli. Aikasemmin tullut myös jos istuu autossa niin ei maha tykkää yhtään siitä. No ti lääkäri ja mulle soittettiin että vaunutkin saapuvat joko pe tai ma vihdoinkin joten haen ne sitten lääkäri keikalla tiistaina. Nyt rv 34+1 ja nyt jo ihan valmis synnyttämään!!!
 
Auts jonnun vesivahinkoa :( Paranemisia! Pitkällä olijoilla on varmasti tukalaa, olen teitä ajatellut tänään paljon kun itsellä ollut joku ihme turvotuspäivä ja maha ollut entistäkin suuremmaksi paisunut ja kipeä, sekä hengästyttänyt ja ahdistanut henkeä. Sellaista nykyään tekee silloin tällöin. (?)

Se on nyt sitten virallinen puoliväli täynnä ja tasan viikon päästä rakenneultra, iih. :) Ja tuli varmistus uuden asunnon saannista, jee. Onkos muut joutuneet asumisjärjestelyjä miettimään kaksosuutisen takia ?? Tässä kerrostalokolmiossa olisi pärjätty yhden lapsen kanssa, mutta koen mahdottomaksi raahata portaissa kahta vauvaa ja koiraa, kiva päästä maan tasalle ja että on pieni takapiha. :) Vähän stressaa alkaa myymään tätä vanhaa, että meneekö kaupaksi aikoihin..

20+0 *poks*
 
JONNULLE jaksuja ja TANITALLE onnea puolvälinrajapyykistä:heart:

HALINALLELLE paranemisia!:heart:

SOONFAB, mikäs sulla hb? Mulla leposyke huitelee sadassa, mut neukkutäti tiesi kertoa että johtuu alhaisesta Hb:sta mulla (tippunu 155 --> 106)

MAMACITALLE tervetuloa!:flower:

hei naiset, mulla poksui sitten tänään 38 + 0
Oon päättänyt nyt olla märehtimättä "miks nää ei synny" ja ottaa tänään positiivisen asenteeni takaisin:kieh:
Ei siis MITÄÄN (!!!!) uutta, ei mitään tuntemuksia. Yön nukuin heräämättä... :D

T:Neiti+takiaiset 38+0
 
Hb oli mulla nyt noussu 132 (ma 4.2.), kun tähän menessä ollu koko ajan 110 paikkeilla. Hoitaja osastolla sano, et nousee yleensä loppuraskaudesta. Oon itse asiassa nyt loppuaikana syöny tosi laiskasti rautaa, joten sinänsä se oli yllätys :)

Neiti-81 Kai ne kohta jo ottaa sua käynnistykseen, ei kai kaksosista missään sairaalassa pidetä niin kauaa ku yksösestä. Tayssin käytäntö on kuulemma et viim. viikolla 39 aletaan käynnistää. Ja hyvä puoli tuossa noin pitkälle pääsemisessä on se et saat vauvat vierihoitoon ja pääsette pois nopeasti sairaalasta :)

Asuntoasia asun kolmen lapsen kanssa neliössä, tosin hissitön talo ja toinen kerros, mutta en ole siitä ottanut itselleni ongelmaa. Kyllä tänne vielä kaksi pientä mahtuu :) Nuorin nukkuu minun kanssa samassa makkarissa ja isommilla on omat huoneet. Kohan nähdään kuin vauvat nukkuu ja häiritseekö nuorimman nukkumista, saattaa hän mennä keskimmäisen kanssa samaan huoneeseen...

Tanita sulla on yllättävän "myöhään" rakenneultra..? Oon kuvitellu et se on aina hyvissä ajoin, jos jotain vakavaa löytyy, että voidaan vielä raskaus keskeyttää (olikohan sen virallinen raja 21 viikkoa, vai muistanko väärin). En toki halua maalata piruja seinälle ja siellä todennäköisesti on kaikki hyvin :)

Halinalle eipä sullakaan enää kauaa mene, kun saat omat syliin :) Tuu sit ilmottelee käynnistyspäivää

Jonnu tsemppiä sinne, musta tuntu et siitä 32-34 viikosta eteenpäin alko taas aika kulua nopeasti eteenpäin, joten kohta oot jo vauvat sylissä sinäkin :) Tiistaina rupeet lääkäriltä kyselee käynnistyksen perään...

( . ) Täällä on kans hävinny synnytykseen viittavat oireet kokonaan, supistelee harvakseltaan, eikä ees kipeesti yhtään. Limatulpat tuli jo ja meni, vauvojen liikkumisesta ei voi päätellä mitään (joka toinen päivä ne on rauhallisia ja joka toinen päivä villiintyy), vatsa toimii tasaisesti (ihanaa että toimii, ummetusta en kaipaakaan). Vesien lorahdus-tuntemukset on aina vetistä valkovuotoa... Mitäs muita "oiretta" vois olla :D

Vauvoille oon laitellu vaipat, rasvat, talkit ym. valmiiksi, keitelly tutit ja tuttipullot. Ostanu varoiksi äidinmaidonkorviketta... Jos vaikka sattuu, et oikeesti käynnistävät sillon tiistaina (neljä päivää aikaa, hih hii).

Kai tästä tarvis mennä siivoilee vaatehuonetta...olis jotain pientä puuhaa, ennen kuin käväsen neuvolassa mittamassa verenpaineen...

SoonFab ja vauvvat 36+3
 
Moro!
Kävin eilen juomassa litkun ja yllätys että se oli niin hyvän makuinen,raikas vadelma. Ensimmäinen tunti meni kiikkutuolissa kuunnellen ku masuasukit innostui sokerilitkusta. Onneksi oli neuvola viimeisen tunnin aikana,oli aika paha olo muuten.

Verenpaine oli korkea 148/78.Mut sanoin kyl heti et kotimittauksessa ei noin korkealle pääse ikinä. Kotona kun mittaan ni lukemat ovat 110/60. Hemoglobiini oli vain 114 vaikka olen alusta lähtien syönnyt rautaa eli eilen aloitin tupla annoksella paukuttaa. Sf mitta oli huimat 33cm. Ja painoa oli tullut lähtöpainosta katsottuna 8kg250g. Ei paha ajatellen et eilen tuli 26viikkoa täyteen. Mut muuten kaikki ok.

Meillä onneksi on vielä yksi huone tyhjillään täs 4vuotta sit rakennetussa talossa. Onneksi olin kaukaa viisas kun suunnittelin talon silloin.

OLETTEKO HOMMANNU RINTAPUMPPUA ? tAI ONKO KOKEMUKSIA MINKÄLAISESTA LAITTEESTA?

Loppukiriä ja kauheasti voimia:hug: soonfabille, neiti-81 ja halinalle78. Sorry jonnu etten vielä sinua loppukiriin kannusta(parin viikon päästä sit) ,mutta voimia:hug: siitäkin edestä.
Muille haleja:hug: ja asukkaiden kasvatusta tasapuolisesti.

Voimakasta Parisuhdeketutusta poteva mononen ja mortti&vertti 26+1
 
Heisan. Vaikka olo on tosi väsynty niin itsekkin toivon, että muutaman viikon masussa ainakin vauvat viihtyisivät. Se, kun on parhaaksi vauvoille. Viime yön sain aamuyöhän noin. 4 asti hyvin nukuttua kunnes heräsin wc hätään. No sen jälkeen taas ei väsyttänyt. Meidän 4,5v pojalla nousi iltasella kuume niin jäi äitin seuraksi tänään kotia. No on kyllä kiva, kun on ollut seurana ja leikkinyt tosi nätisti. Otin meinaan vajaan tunnin nokoset pojan leikkiessä sillä vällin. Kylläkin sai tulla herättelemään jos olis ollut jotain asiaa. Mä en ole sen jälkeen hemoglobiinia mitannut tai mitattu, kun taysiin siirryin. Varmaan se on liian alhainen ja väsynys johtuu siitä osittain. Me asutaan 3-4h ja keittiö rivarissa ja käytiin yhtä taloa katsomassa toissapäivänä. No mies ei siitä innostunut, kun ollaan jo pari vuotta mietitty rakennuttamista. Mutta sopivaa tonttia ei ole löytynyt.. tai meillä maatilkku mihin on pitänyt saada rakentaa vuoden 2014 jälkee ja nyt sitten ei saakkaan niin katsellaan josko löytyis muualta hyvä tontti.. mutta rattaat laitettiin siltä osin pyörimään että aamulla meillä kävi asunnonvälittäjä arvioitsemassa meidän kämpän ja ens viikolla tulee kuvat ottamaan ja loppu viikosta sitten myyntiin. Jos hyvin käy ja menee kaupaksi niin 3kk vapautumis aika ja mennään vaikka sitten johkin vuokralle ja hommataan se tontti. Nopeasti sitten avaimet käteen talot tulee pystyyn. Mua ei mikään muu riepo tässä raskaudessa, kun se että mulla on koko ajan melkeinpä ripulilla maha. Aamuyöstä kun en saanut söin ja sitten kun istuin sohvalla hetken tietokoneella niin taas melkein sai juosta wc.hen.. mitään muuuta en odota niin paljon, kun että tuo ikävä vaiva loppuisi!!
 

Yhteistyössä