Juuri tiedon saanut kaksosten odottaja,IHANAA!

Hei taas! Nettipimennon ja sen jälkeen puhtaasti laiskuuden vuoksi tullut vähänlaisesti seurattua ketjua, nyt taas skarppaan!

Onnittelut synnyttäneille ja tsempitykset loppusuoralla "kituville" :D

Itse olin tänään ä- polilla kontrollissa aamulla. Sellainen kuva ainakin jäi, että kaikki oli hyvin! Paino-arviot rv 17+5 197g ja 201g. Keskikäyrän vauvoiksi sanottiin. Molemmilla vettä saman verran ja välikalvo heilui vielä vapaasti. Ja kahden viikon päästä uusiksi...

Olisi mielenkiintoista kuulla teidän kaksosten painoarvioita suunnilleen näillä viikoilla!


Enna ja Pojat(?) 17+5
 
sori taas nopeasti kirjoitettu teksti. Pitäisi varmaan sitä vähän muokata ennen kun lähettää helpommin luottavaksi ja kirjoitusvirheet pois :) Rintapumpusta piti vielä mainita. Itse olen hommannut aventin sähköisen pumpun. Ihastuin siihen kakkosen aikan niin paljon, että nyt on samanlainen kaapissa odottamassa vauvvoja. Samoin aventin höyry sterilisoija on hommattuna, kun sitä monet on kehunut että olisi kaksosten kanssa vaivaton.. sitä ei ole mulla kahdessa aikaisemmassa raskaudessa ollutkaan .
 
Nurkkajussiina: Valtavasti onnea pojista :flower: Mahtava yllätys ;)
Rintapumpuista: Meillä löytyy kanssa tuo aventin sänkökäyttönen ja olen siihen erittäin tyytyväinen! Meillä on myös tuo mikroon laitettava sterilointilaite.. onneksi ei tarvitse keitellä :)
Neiti: Aivan syötävän suloiset kastemekot <3!
MissChili: onnittelut varovaisista tyttölupauksista! :) vaikka eihän mikään arvaus täysin varma ole, me saatiin sillon samoilla viikoilla kanssa lupaukset, jotka ihme kyllä piti paikkansa..
Tanita: Ihanaa potkuja :)
mamacitalle onnittelut tuplauutisesta! voin allekirjoittaa, että onhan se raskausaika melko erilaista ;)
Mononen: ne tutan vaatteet on kyllä niin hyviä, jos olisin ollut viisas olisin ostanut niitä yöpukuja, joissa on alhaaltakin avattavat vetoketjut. Sairaalassa oli niitä ja ne oli niin helppoja. :)
Halinalle: Mikähän siinä on, että se tauti tulee aina just ennen synnytystä? :D toivottavasti olet jo parantunut!

Tsempit Neiti-81, jonnu, Soonfab ja halinalle viimeisille päiville ennen synnytystä! Lepääminen taitaa olla poissuljettu vaihtoehto, muistissa on ne kamalat kivut ja liikkumisen vaikeus :( Toivottavasti pian ovat vauvat maailmassa :heart:

Meidän vauvat voi hyvin. Sairaalassa oltiin 6? päivää, keltaisuus vaivasi poikaa ja hän oli valohoidossakin 24h. Kotiinlähtöpainot oli pojalla 2650g ja tytöllä 2595g. Neuvoläntäti kävi viikon päästä kotiutumisesta, jolloin painoa oli jo 3000g ja 2920g. Voin sanoa, että ei tämä kaksosten hoitaminen ole yhtään niin hankalaa ja stressaavaa kun pelotellaan. Minulla ainakin on vielä kaikki intiaanit kanootissa. Toki maidon pumppaaminen on aikaa vievää ja ollaan tuskailtu korvikkeiden kanssa (yritetty totutella johonkin merkkiin edes, mutta mikään ei tunnu kelpaavan). Oma maito riittää vielä toistaiseksi, molemmat juo 90ml/ syöttö. Nyt kokeilussa se valion korvike, näyttää toimivan parhaiten. Laitan aina joka syötöllä 10ml korvikerra sekaan. Ei tarvitsisi sitten miettiä joka syötöllä saako sitä omaa kertymään tarvittavaa määrää, vaan olisi varasuunnitelmakin ;).

Ulkoiluun saatiin lupa, jahka nuo pakkaset laskee alle -10. Helpottaisi esikoisenkin hoitoa, kun saataisiin kaikki raitista ilmaa ja tyttö voisi peuhata tuolla hangessa ylimääräset energiat.

Loppuu pari kuvaa. Ensimmäinen synnytysaamulta ja viimeset kuvat joissa vauvat 2 vk.





 
Hei!

Omppuf Voi kuinka ihania nyyttejä!!

Joku kyseli asuntoasioista. Eli meillä sellainen tilanne, että juuri ollaan rakentamassa taloa, joten asuntoasia ratkeaa sillä. Pitäisi huom. pitäisi olla tuossa 2-3kk sisällä valmis (tietenkin pihahommat sitten lumien hävittyä). Ottaa vähän enemmän aikaa kun appiukko tekee kaiken miltein ja pitkästätavarasta.

Itsekin pohdin tuota hb hommaa, että pitäisikö minun ottaa kaksi tabua kun hb oli tiistaina vaan 105. Noh yhdellä käski sh mennä ja tulla parin viikonpäästä mittauttamaan. Ei kyllä ole yhtään mukavaa touhua, varsinkaan veskihommat rautakuurin aikana. Ja vielä jos joutuu loppu ajan vetelemään.

Nicci+vaavit 19+3
 
Herttileeri tuota Omppuf:n synnytysaamun mahaa :D Ja suloiset beebet kertakaikkiaan sieltä on tullut. =)

Soonfab: kas, en oo edes huomannut että rakenneultrani on tuon keskeytysajan yli.. nooh, kädet kyynärpäitä myöten ristiin ettei löytyisi mitään kamalaa. Aion muuten mennä jonnekkin yksityiselle 4D ultraan myös vielä, sielläkin näkee tarkemmin ilmeisesti kaikenlaista ja onhan ne kuvat ihan huikeita jos sattuu vauvat olemaan oikein päin ja hyvin. Oletteko muut käyneet tai suunnitelleet käydä ??
Kallistahan se on ja omalla kohtaa juuri nämä asuntoasiat tässä vie talouden ihan sekaisin ja siihen muut hankinnat päälle, huuh, mutta kaikki vauvojen eteen, pakko selvitä. :)

20+1
 
Tanita- itse pienestä kaupungista käymme tampereella keskusäitiysnevolassa ultrassa. En tiedä onko sama käytäntö jos yhtä odottaisi, kun silloin vielä kun odotin meidän 7v ja 4,5v meillä vielä oli ultraus kotipaikkakunnalla, Mutta siis siellä k.äitiysneuvolassa rakenneultrassa lääkäri näytti 4d ultraus kuvaa ja sain todella hyvät kasvon kuvat vauvoista itselleni.
 
jonnu: ai, olen luullut että aina niitä varten pitäisi mennä yksityiselle. No meillä rakenneultra on keskussairaalan äitipolin sikiötutkimusyksikössä, eihän sitä tiedä jospa sielläkin sitten olisi mahis nähdä 4D kuvaa. :)

Ennanniina: tuollaista tietoa löytyi: "isyysvapaa on monikkoperheessä myös 18 arkipäivää. Lisäksi isä voi käyttää monikkopidennyspäiviä samaan aikaan, kun äiti on äitiys- tai vanhempainrahakaudella. Kaksosista pidennyspäiviä myönnetään 60, kolmosista 120 ja nelosista 180 arkipäivää. Pidennyspäivien pitämisessä on sama sääntö kuin vanhempainrahapäivien jakamisessa muutenkin eli jakso voi olla lyhimmillään 12 arkipäivää ja jaksoja olla kummallakin vanhemmalla enintään 2. Isäkuukautta ei lasketa näihin kahteen jaksoon, vaan se voi olla erillinen kolmas jakso. Isäkuukauden aikana äiti ei voi saada enää vanhempainrahaa."
 
Tanita, väännätkö vielä rautalangasta :D Lyhentääkö tuo isän monikkopidennys äidin vapaita?

häpimama, hyvin samankokoisia kavereita ollut teilläkin! :)

Omppuf, mielettömän komea maha! Ei millään pahalla, mutta miten pystyit olla tuon mahan kanssa? Nukkua, ajaa autoa.... edes hengittää?! Vähän hirvittää minkälaiset mittasuhteet oma maha saavuttaa, pituutta kun on vaan puolitoista metriä niin ei kauheasti ole tilaa kun eteenpäin kasvattaa.

Enna ja Pojat 17+6
 
Moikka!! :)
Viikonloppu menny lepposasti ja leivarissa tulet <3
Kyl viime viikolla töissä meinaa supistella ja töitten jälkeen. parina päivänä on kesken päivän tullu mielettömän huono-olo! ekalla kerralla meni ohi vasta ku olin oksentanu ja toisella kerralla kerkesin syyä. Eilen taas sama homma. Meni syönnillä ohi. Teen työkseni ripsien pidennyksiä ja rakennekynsiä ni työasento ei oo häävi ku istuu koko ajan ja vielä vähä eteen kallellaan. Sit ripsissä hoitopöytä painaa mahaa, nyt jo! Nytte kun viikonloppu vapaana ni supisteluja ei oo ollu vaikka oon kotona touhunnu ihan normaalisti.
Ihan niinku ois eilen illalla nukkumaan mennessä tuntu ekat liikkeet <3 Oli ihania!!

Pystyn juomaan taas kahviaki :D Pariin kuukauteen ei oo kyenny juomaan. Ja vehnä+sokeri tuotteet närästää.

Ompuff mietin kans et miten pystyit toimimaan tuon mahan kans.

Iltatähteni*2 12+5
 
toi monikkopidennys ei lyhennä äidin vapaita. ja sen voi siis käyttää joko äiti tai isä. ja isä voi käyttää sen samaan aikaan äidin kanssa tai sitten lopuksi. Meillä mies onnistu lasten synnyttyä olemaan 2,5kk kotona käyttämällä kaikki lomansa+isyysvapaa+lomarahat vapaana, joten meillä jäi sitten se 60 päivää vanhempainvapaan jatkoksi. Tämä oli hyvä, kun lapset syntyi keskosina, alkuun todella tarvitsi sen toisenkin vanhemman, ja sitten sai lapset olla pidempään kotona isin kanssa, kun itse menin töihin =). Ja sitten mie jäinkin jo taas uudelle mammalomalle <3
 
Asunnosta: Me asutaan rivari-kolmiossa. Tarkotus olis mahtua tähän vielä ainakin pari vuotta. Neliöitä on 70 :)

Rautaa: Mulla ei käynyt vatsalle 2 tablettia, joten söin vaan yhtä. Kävi alhaisemmillaan siinä sadan pinnassa sitten loppuraskautta kohden nousi ihan itsekseen..

Isyysvapaa: Mun mies pitää 6 päivää firman maksamaa isyyslomaa ja 12 päivää kelan maksamaa. Isäkuukaudesta on turha haaveillä näillä meidän tuloilla. :/ Pitää kaikki näin alkuun, niin opitaan rutiinit ja muut yhdessä.

Äitiys-/vanhempainvapaasta: Mulla loppuu vanhempainvapaa 10.2.2014, eli tuliko sitä ylimäärästä 60 arkipäivää? Jokatapauksessa huomattavasti pidempään saa olla ns. "paremmalla rahalla", meinasin sitten jäädä vielä ainakin vuodeksi kodinhoidontuelle.

liikkuminen mahan kanssa: Muillakin tuplien odottajilla varmaan samanlaiset fiilikset loppuajasta ;). Eihän tuon kanssa liikuttukaan juuri mitään. Mä makasin vuodelevossa 27+4- 33+5, jonka jälkeen sai luvan liikkua. Nivuset ja lantio muutenkin oli siinä vaiheessa niin huonossa kunnossa, ettei sitten pystynytkään edes normaaliin kävelyyn. Joten makasin sängyssä kyljellään kun rantautunut hylje. Nyt on sitten erittäin ihanaa liikkua normaalisti ja kasvatella pikkuhiljaa niitä lihaksia takasin <3. Mullakin on pituutta huimat 158cm, joten mahanympärys oli viime päivinä n.130cm ja sf 48 :D

Päiväsänkynä toimii täällä tuplavaunut, ei nuo mötkylät enää semmoseen pieneen sairaalasänkyyn peittoineen mahtuiskaan <3
 
Omppuf, aivan ihanat pikkukaarot! Taydellisen suloiset, kylla noita kuvia katsellessa sydan suli. Ja aika vaikuttava tosiaan toi sun viimehetken massu :D

Taalla alkaa flunssa olla ohi, helpottaa tata tukalaa oloa hieman. Meilla oli pe laakaritapaaminen, ensi ke laitettiin viela yksi ultra, jotta saadaan lopullista varmistusta asennoille ja silloin paatetaan myos kaynnistys/leikkauspaiva. Nyt kun olo on nain raskas, vasynyt ja kompelo ja ei jaksa enaa hirveasti hippailla ja puuhailla, niin alkoipa tama loppuaika todella tuntumaan odottamiselta... Mitenkas loppuajan karvistelijat Neiti-81 ja Soonfab jaksavat tanaan? Ja onhan Jonnukin siina heti meidan jalkeen.

Pitkia pellavia vaan kaikille tasapuolisesti :D Toivottavasti olette kaikki saaneet laskiaispullia (kyllapa olisin mielellani syonyt muutaman!).

Ai niin, ja hyvaa kaarmeen vuotta! Meidan lapsista tulee siis kaarmeita (paitsi sun Omppuf, ehditte viela lohikaarmeen puolelle); tallaisia kaunottaria ja kulkureita siis kiinalaisen horoskoopin mukaan luvassa:

Käärme – älykäs esteetikko

Arvoituksellinen Käärme-ihminen ei pidä meteliä itsestään, mutta herättää silti uteliaisuutta, missä ikinä liikkuukin. Tämä romanttinen esteetikko rakastaa kauniita asioita ja elämän hienouksia ja hänessä on hieman elitistin vikaa. Käärme on myös syvällinen ja älykäs pohdiskelija, jolla on tarkka näkökyky. Ihmissuhteissaan käärme saattaa olla mustasukkainen ja omistava ja suututettuna kostonhimoinen ja pitkävihainen.
 
Laskiaissunnuntaita kaikille. Meillä on täällä sairastupa. Poika aloitti kuumeilun torstaina ja iso sisko liittyi lauantaina mukaan kuumeiluun. Itse olin tyttöjen kanssa istumassa iltaa eilen lauantaina. Yskin mökillä jonka olimme vuokranneet leirintäalueelta melkein kehuhkot pihalle. No tänään sitten olikin tosi kurja olo. Flunssainen ja yskäinen ja kurkku kipeänä.. mahaan jo sattui aina, kun yski, kun ei ole niitä vatsalihaksia joillla yskisi. No toivotaan, että tämä menee ohi ja pääsisin tiistain taysiin kontrolliin. Kauhea into olisi taas kuulla mitä lääkäri sanoo vauvojen sukupuoista. Me tehtiin sellainen radikaali päätös että laitetaan meidän asunto myyntiin :D loppu viikosta tulee myyntiin. Eli jos menee heti on 3kk aikaa tyhjentää asunto ja ettiä alle vuokra-asunto.. hih.. mihinköhän me ollaan ryhdytty :S no toivomme toki että menisi nopeasti kaupaksi. Sitten kun menee etsimme meille sopivan tontin ja otamme avaimet käteen talopaketin :)) tätä kun ollaan jo monta vuotta suunniteltu!
 
JONNULLE tsemppiä asunnon myyntiin!

OMPPU, vitsi mitkä kääröt:heart::heart: Mä jo niin ootan et näkisin omani :heart:


Tänään suuntana Porin polikontrolli ja toivotaan et alkaisivat käynnistellä näitä ulos.
Olisin ihan valmis!
Kuopus herätti 4.15, joten yöunet jäi lyhyiksi taas...

T.Neiti+Prinsessat 38+3
 
Hellurei :)

Neuvolakuulumisia: Painoa lähdostä tullu nelisen kiloo ja tuo sf-mitta 24cm. Hb lasken reippaast ja nyt oli 91. Paineet ja muut ookoo. Kovin liikkuvaisia vauvoja oli taaskin sydänääniä kuunneltaes :). Nyt pääsee sitte täyttelee kelan lappui ja oottelemaa pakkauksia :p. Torstaina ois sit eessä sokerirasitus hyiii...!

Meillä omakotitalo jossa eessä nyt remppaa. Meil ku ei oo ku kaks makkarii ni tehää yks lisää. Se sit eriasia koska se remppa alkaa... Hiukkasen ahtaaks kun tämä käy tai no on jo sillo ku kaik lapset meillä.

Jokohan neiti-81 pääsee tositoimiin??? :)

22+1
 
Omppuf, onnea vielä toooosi suloisista vauvoista! Mutta täytyy kyllä kanssa kauhistella tuon mahan kokoa... Huh-huh! Itselläni on ylipainoa ja mahaa ennestäänkin ja tähän päälle vielä tuollainen niin en tiiä miten tässä käy. Tietysti täytyy toivoa että vauvat pysyvät mahassa mahdollisimman pitkään, mutta silti... Nyt alko kyllä ihan pelottaa :x

Itselle ei mitään erityistä, nt-ultra on 20.2. eikä tässä sitä ennen taida mitään erityistä tullakaan, kunhan vaan odottelen.

Ja apua, laskiaispullat jäi syömättä vaikka tykkään niistä tosi paljon! Jospa tänään.

mamacita74 + 3A&4B 11+5
 
Hei mamat!

Soonfab, oletko sa jo tositoimissa pian??? Olin nakevinani maalis/helmipalstalla jotain taman suuntaista... Pidathan meidatkin ajantasalla! Jannaa :) Ja Neiti-81, mita polilla sanottiin???

Jonnulle tsemppia flunssan taltutukseen! Just oma on ruvennut haipymaan, joten ymmarran todella hyvin miten kurjalta tuntuu.

Osaako joku sanoa, etta miten se 37 vkon "taysaikaisuus" (vai mika termi se nyt olikaan) lasketaan eli onko se heti kun 37 tulee tayteen vai 37+6?

Mukavaa paivaa kaikille!
 
itselläni tänään 34+5 ja huomenna olisi tays kontrolli. Myös kiinnostaa kovasti Halinalle78 kysymys miten se lasketaan.. täysistä viikoista itse olen jotenkin ymmärtänyt! eli vk 37+0 olisi ollut jo se täysiaikaisuus... Lähden lasten kanssa aamulla päivystykseen istumaan, kun itselläni oli kovin kurja olo. Evästä, kärsivällisyyttä ja lapsille tabletti mukaan. Kiitän onneani, että mie oli jättänyt tabletin kotia, kun se tarvii sitä välillä töissä ja onkin töiden kautta meillä. Sen avulla lapset viihtyivät 3h kitisemättä siellä. Mutta kannatti käydä. Molemmilla lapsilla korvatulehdukset. No ekaluokkalainen onkin launataist ollut kuumeessa ja pikku mies torstaista asti. Itelläni poskiontelontulehdus. Nukuin lääkkeen oton jälkeen parin tunnin unet.. neiti kyllä kävi kerran herättelemässä ja pyysi että jo heräisin.. no kävin antamassa lapsille vähän ruokaa ja jädet ja sain jatkaa unia. Nyt jo parempi olo onneksi. Vaikkakin ei vielä terve olo. Teetä ja kuumaa mehua on mennyt monta litraa varmastikkin. No nyt vain odotetaan että tervehdytään. Neiti on lähdössä mummin kanssa hiihtoloma vk.lla vk9 lappiin joten olisi kiva, kun 2vk päästä oisi terve ja itse että pääsisi kämpän puunaan kuvausta varten ja valmistautumaan rauhassa tulevaan synnytykseen.
 
Huomenta mammat!

Luvassa spoileri: oli ihan pakko tulla onnittelemaan Neiti-81 prinsessoista! ONNEA, ONNEA, ONNEA! :heart: Nain etta olit pistanyt rivin jonnekin tasta, mutta en kirjoittele muilla listoilla ja halusin kuitenkin sua onnitella, niin levitan nyt tietoa. Odotan jannityksella lisainfoa niin synnytyksesta kuin alkumetreista.

Soonfabista ei ole kuulunut mitaan, oletkohan sinakin synnytyssalissa...? Kuten jossain palstalla sanottiin, niin taa on kuin tosi-TVta seurais, paitsi jannittavampaa; ma en malta pysya pois taalta...

Meilla on huomenna (37+3) viimeinen ultra, jonka aikana karsivalle ja karsimattomalle mammalle ja papalle pitais vihdoin antaa paivamaara. Sita odotellessa...

Mukavaa paivaa kaikille ja jonnulle pikaiset paranemiset!
 
Neiti-81 onneksi olkoon!!! Ihana uutinen!!

Viikonloppu meni hyvin ku malttoin olla rauhassa. No, tänään naapurikuntaan töihin ja työtavaroitten kantamista. Perille pääsin ni suppas kipiästi nyt onneks vain hetken.
Tuntuu että voisin syyä ihan miten paljon vaan! Tuntuu ettei pohjaa tiu ollenkaan vastaan
porukoilla pyörähin ni oisko menny 5 pannarin palasta ja pari kuppia mansikkarahkaa. Oi voi. No, vauvat tarttee. :)

Aamulla rupeski issias vaivaamaan ihan kunnolla. Varovasti saa liikkua. :(
Iltatähteni *2 13+0
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä