Juuri tiedon saanut kaksosten odottaja,IHANAA!

Moro!

Ja kamalan paljon onnea Neiti-81 prinsessoista. Toivottavasti kuullaa jatkokertomuksia jossain vaiheessa.

Soonfab4 mikä on tilanne siellä? Tänäänhän olet mennyt käymään lääkäris.

Ennanniina Meillä oli kokoarviot rv18+5 A:300g ja B:286g
Omppuf ihania kuvia.Antoisaa jatkoa, kauheasti haleja. Toivottavasti käyt meitä muistamassa välillä.

Tanita Meillä 4d kuvat otti kys.

Iltatähteni Mä kans olen katsellut noita vaavi sänkyjä, mut tulin siihen tulokseen et äitiyspakkaus vie saman asian vähän aikaa. Säästää siinäkin.

häpimama Saanen kysyä miksi tekevät noin aikaisin testin? Silloin kun mulle suunniteltiin sitä ni nauvolantäti sanoi että rv24-28 tehdään testit. Mulle tehtiin rv 26 ja testi meni LÄPI, vaikka pelkäsin että "narahdan".

Käytiin laskiaismäessä ja olisi ollut poniajelua,mut eihän meidän 4.v sankari sit loppupelissä uskaltanut. Se on toi uho välil niiiin kova.
Kävin iltakävelyllä hakemassa postista reiman paketin ,jossa oli tutan 50cm vaatteita. Aika isoja 50cm. Tässä kovasti pohdin pistänkö palautukseen.

Mutta nyt sohvan nurkkaan huilaamaan. Laskiaistiistaita kaikille.
Mononen ja mortti&vertti rv26+5
 
Onnea onnea neiti-81 :flower: <3

No en tiiä miks pitää mennä sinne nyt mut samapa tuo :D Must jotenki muutenki typerää et sinne pitää mennä vaan sen takia et oot yli 25v. Mun säkäl siel kyl varmaa käry käy...

Meille ei tuu mitää ylimääräsii sänkyi. Yhtee pinniksee alus mihi rakentaa pienen pesän niinkuin edellisillekin muksuille :)

22+2
 
Flunssaista iltaa. Otin 1h nokoset kun olin taas kuoleman väsy. No tää flunssa varmasti vie voimat. Toinen lapsista on jo kunnossa, mutta eka luokkalainen yskii keuhkot äitin kanssa pihalle ja on kuumeessa. Myös ihmettelen miksi noin aikasin Häpimammalla sokerinrasitus, mutta jos on erikäytäntö eri paikkakunnilla. Meillä se piti varata vk25-28 ja kuulemma täällä aina laitetaan jos on monikkoraskaus sinne. Tänään kävin taysissa kontrollissa ja kaikki oli ok. Viikon päästä sitten uudemman kerran. Nyt painoarviot 34+6 2394g ja 2242g. Eikä tuo toinen edelleenkään halua krt kumpaa sukupuolta on. Nyt ei edes osannut sanoa yhtään kumpi on kun oli niiiiin mykkyrässä. Mahan sekasuuteen ei ole tullut vastausta. Näytteet oli ok. No itse olen sitä mieltä, että vauvat vain painavat niin paljon johkin suoleen, että laittaa mahan sekaisin. Meillä on vauvoja varten hommatuna Roban kehdot.

Roba 4 in 1 täydellinen sänky / kehtopaketti, Eltern Gustav - Lauran Lastentarvike

käytettyinä. Toisen hommasin, kun vielä luulin yhden vauvan olevan kyydissä ja kun saimme tiedon kahdesta löysin käytettynä toisen eri värisen. Meille piti tulla huomenna asunnon välittäjä kuvaamaan meidän asuntoa, mutta jouduttiin siirtämään se maanantaihin, kun täällä on nyt niin tautista sakkia.
 
vielä sairaalassa sokeriseurannassa ja puhelimel hankala päästä sivustolle jatkoa siis kun kotiudun. mut lyhykäisesti: 11.2. klo 17.34 syntyi neiti a komeilla mitoilla 3420g ja 49cm pää edellä, klo 17.54 tuli neiti b perässä pylly edellä mitoin 2860g ja 48cm. nopeasti meni ja ehdittiin vain ilokaasua saamaan kipuihin, ja kyllä perkele teki kipiää, mutta palkinto joka sekunnin arvoinen!!!! vierihoitoon pääsivät heti, 9 pisteen tytöt, oma maito riittää, yhteisimetys sujuu, kokoero tuli yllätyksenä kaikille, b.n istukkakin oli puolet pienempi kuin a:n, ja kalkkeumiakin oli jo.
mutta lisää kun kotiudutaan <3
voi kuulkaa, maailman ihanin fiilis!


EIKÄ NÄRÄSTÄ YHTÄÄN!!!! :D
 
Onnittelut Neiti-81 perheelle!! . Voin helposti uskoa, kun sanot että fiilis on maailman ihanin. Tuo loppukaneetti pisti kyllä nauramaan :)

Tänään alkoi 19 raskausviikko ja voi jumaleissön mitkä suonenvedot mulla on öisin. Keskellä yötä herätessäni kuvittelin hetken, että joku ampui mua jalkaan. Nyt juuri ei ole vaivana mikään muu kuin nuo samperin krampit (venyttelyt, magnesium tupla-annoksena, vesitankkaus, yms kokeiltu on!) jotka valvottaa ja pitää työkunnon minimissään. Ja edelleenkin hysterisoin sitä, että liikkeitä en voi rehelliseti sanoa tunteneeni. Välillä jotain pientä kuplintaa muttei mitään selvää liikehdintää ja rakenneultraankin on vielä aikaa melkein 2 viikkoa, joten kärsivällisyyttä tarvitaan.

Onko kukaan teistä pk-seudulta ja suunnitellut menevänsä kättärille tai naikkarille synnyttämään? Meidän neuvolassa ei oikein tiedetty miten naikkarin remontti vaikuttaa kesäsynnytyksiin. Onko joku jo saanut ohjeistusta siitä? Entäs monikkovalmennukset, eikös ne ole yleensä järkätty naikkarilla, mutta entäs nyt?

Erinomaisia vointeja kaikille odottajille ja jo vauvelinsa kainaloon saaneille!

Mamis
 
Huomenta mamat ja hyvaa ystavanpaivaa! :heart:

Kiva kuulla susta (ja teista) Soonfab! Ja paljon onnea koko perheelle! Hyvankokoiset vaavit sullakin ja hyva, etta voit jo paremmin. Odotamme lisauutisia.

Pikaisesti taalta: saimme eilen tietaa, etta se on ensi maanantaina menoa sitten (eli 38+0). Olimme henkisesti valmistautuneita ensi viikkoon (jota toivoimmekin, olo on sen verran kypsa), mutta jonkinasteinen shokki iski silti... Nyt alkoi viime hetken aherrukset & sprintti: ostimme porukoiden lentoliput tanne, hoidimme viimeiset hallinnolliset asiat (esim katilon kotivierailut n. 10 kertaa) ja vimpat ostokset (mm. apen synttarikakkuun; juhlimme viela la lounaalla ja ajattelin leipoa lime-ricotta tortun. Prioriteetit! :) ).

Aurinkoista paivaa kaikille toivottelee halinalle, joka jatkaa edelleen asian sulattelemista
 
APUA! Siis mistä nyt sais valtavat onnittelut liikenteeseen, Nieti-81 Ompa hyvän kokoiset tyttäret ja Soonfab4 hirveesti kauheesti onnea koko perheelle. Hienoa että olet selvinnyt kouristuksesta ja pääset nauttimaan vauvoista. IIk! Ihan onnen kyynel vierähti.

mononen ja mortti&vertti27
 
Onnea vauvat syliin saaneille :flower:

Rakenneultra oli tänään, selkeästi siellä on tyttö ja poika. :heart: :heart: Olen niin onnellinen että voin vain hymyillä hassusti koko ajan.. Kaikki vaikutti olevan ihan kunnossa ja normaalia, painoarviot 348g ja 363g, molemmilla omat istukat takaseinämässä ylhäällä. Oi että, ihana ystävänpäivä. :)

Tanita ja tuplaturbo 21+0 *poks*
 
Viimeksi muokattu:
Neiti-81 hurjasti onnea ihanista nyyteistä. Täällä edelleen flunssa jyllää. Kävin tänään korvalääkärillä, kun korvaa vaan vihloo. Mutta ei ollut tulehdusta. Kokeili mun leukaluita ja kuulemma leukaluut ja niska ihan jumissa ja suositteli hierojaa. Ja miten hyvä säkä onkaan meidän tytön kummitäti on hieroja ja erikoistunut juuri leukojen/kaulan alueen hierontaan. Mulla tuntuu ihan pinkeältä pallolta tuo maha eikä tunnu antavan yhtään periksi. Nivuset helkkarin kipeät eikä pysty kunnolla kävelemään.. raivostuttaa tää, kun mitenkään päin ei ole hyvä... nyt vk 35+1
Kun tämä yskä edes hellittäisi, kun sattuu aina mahaan kun yskii.. sori tää oli tänään tälläinen valitus kirjoitus, mutta ei nyt vaan ole mitään hyvää kirjoitettavaa..
 
SOONFABILLE onnea!

Pikainen tarina synnytyksen kulusta nyt kun 2 lasta on koulussa ja loput 3 nukkuu niin jos ehtis. eilen kun kotiuduttiin niin vähän härdelliä täällä vielä :D


ELI:
..

ja toinen kaksosista heräsi -.- eli palaanpa kotvan kuluttua uudelleen yrittämään :D


klo 9.00 lääkärintarkastuksessa kohdunsuu 3cm auki, sentti kanavaa ja paksu reuna jäljellä. vauvat olivat myös tosi ylhäällä.
Epäkypsä tilanne mutta lääkäri uskalsi antaa käynnistysluvan kun aikasemmat syntyneet hyvin. B vauva oli heittäny itsensä perätilaan vielä.
Siirrytään saliin.

(sori tää tosi tunteeton + mekaaninen kirjoitustapa, mut täst tuli muuten niin pitkä et en ehtis ikinä missää välis kirjottaa tätä :D )

klo 11. vihdoin kalvot puhki. Esivalmisteluissa meni aikaa, ja tehtiin ne ensin koska mulla vesienmenojen jälkeen aina vauhdilla homma edenny.

12.00 alkaa supistella 10 minuutin välein.

13.00 4cm auki, kanava hävinnyt, paksua reunaa. Vauvat todella ylhäällä edelleen. ei laitettu tippaa kun homma edennyt

14.00 Oksitosiinia varovasti, tilanne ei edennyt.

15.00 Vauva a tullu hiukan alemmas, muuten sama tilanne, varovasti lisää tippaa.

16.00 polilääkäri tulee riehumaan miksi tipat ei oo kaakossa jo ja miksi kalvot puhkastu vasta 11 aikaan et olis heti tarvinnu et saadaan virka-aikaan homma toimimaan. 6cm auki, paksureuna, pyydän ilokaasun kun oksitosiinia lisätään reilusti

ajantaju hävisi, mutta kauniit ja rohkeat oli alkaneet (pyöri siinä taustalla :D) eli n. 17 aikaan sanoin että ponnistuttaa. 7cm auki, reunaa jäljellä. Epäuskoisena kätilö sano että oikeestiko jo ponnistuttaa. Parin supistuksen ajan tunne voimistui, tilanne ei muuttunut. Kätilö kokeilee kohdunsuuta supistuksen aikaan, ja huomaa että supistuksenaikana kohdunsuu aukeaa täysin ja saliin pelmahtaa kymmenkunta ihmistä kiireellä.
Lääkäri tulee ottamaan A-vauvaa, yksi ottaa napakan otteen b-vauvasta mahan päältä, kolmas kuuntelee B:n sydänääniä anturilla. (paikalle on kutsuttu myös lastenlääkäri, gynekologi, parikin (?) kätilöä ja 2 opiskelijaa oli myös mukana
17.34 syntyy A-vauva virkeänä pääedellä yhdellä (?) supistuksella

vauva viedään tarkastettavaksi, ja b vauvaa pidellään, kuunnellaan ja lääkäri lisäksi ultraa miten on tulossa. On ylhäällä joten kalvoja ei heti voida puhkaista (ettei napanuora luiskahda ensin) ja odotellaan että saadaan alemmas.
B-vauva laskeutuu täydellisessä perätilassa, kalvot puhkaistaan ja samantien lääkäri leikkasi epparin rutiinina (perätilasynnytyksessä rutiinitoimenpide) ja yhdellä ponnistuksella syntyy B-vauva 17.54 melkein pöydälle. On myös virkeä ja lähti tarkastukseen.

Mun hb ennen synnytystä oli 102, joten istukat piti painaa nopsasti ulos, ja lääkäri seisoi tuolilla ja koko kropan voimin nyrkein painoi istukat ulos.
Opiskelija ompeli epparin.

Tosiaan, koko ero vauvoilla oli yllättävän suuri, kun piti samankokoiset olla.
A-vauva 3420g ja 49cm, istukkakin yli 700g
B-vauva 2860g ja 48cm, istukka melkein puolet pienenmpi 400g(!) A:n istukan koosta
Oli myös merkkejä jo kalkkeutumisesta.
Jos en ihan väärin muista, sanottiin yhteinen suonikalvo oli (??) , mutta erilliset istukat ?

Kaiken kaikkiaan ihan oppikirjasynnytys, ja pelkän ilokaasun voimin (joka tosin riistettiin ponnistusvaiheessa tottakai) ja tosiaan kipiää teki, mut oli kyllä kaiken vaivan ja vähdin arvoinen :heart:

Maitoa tulee reilusti, alusta asti riittänyt ja imetys sujuu. :)
Vähän pienet kellasti, mutta onneksi ihan pikkasen vaan.

Mutta tosiaan, nyt on aika härdelliä kotona noiden 8v, 7v, 1v3kk ja kaksoten kanssa kuten varmaan huomasitten :D
kaksoset kun tankkaavat maitoa TODELLA paljon, mikä tietty kuuluu ekat viikot asiaan. Koko viime yön ovat syöneet ja olen tunnin nukkunut, mutta onnistuneesti heräsin tuon taaperon kanssa klo 4, 7 aikaan isommat tytöt heräs, aamupalat kaikille, isot kouluun, taapero 9 korvilla ekoille päikyille ja vauvatkin siinä välissä syötin, ja ehdin siivotakin ja päiväruokakin on tuloillaan :D mut ei ole paljoa feisbuukkailemaan joutanut:LOL:

Nyt tajuaa oikeesti paljonko fBhen muuten uppoaa aikaa, kun aika hyvin kaikki ehtinyt tehä kuitenkin :O sinne on niin helppo jumittua....:ashamed:

T.Neiti+Prinsessat 4vrk
 
Viimeksi muokattu:
Ihana lukea toisten synnytys tarinoita, Jatkoa odotellessa. Kuinka painon kanssa on käynyt Neiti81?
mutta nyt jään jännityksellä odottamaan sitä ja Soonfabin tarinoita ja Maanantaita,jolloin Halinalle pääsee tositoimiin.
 
Heippa!

Ja onneksi olkoon kaikille jotka ovat saaneet vauvansa! :heart:

Mä olen ollut tosi väsynyt, etten ole oikein jaksanut mitään. Oikeastaan käynyt väkipakolla töissä ja nukkunut. Pahoinvointi hellitti hetkellisesti vain huomatakseni että se tuli takasin entistä pahempana :x Ei auta säännöllinen syöminenkään enään.

Maanantaina sitten katsomaan pirpania ultraan :heart: Nyt laittaa ruokaa, kun on sen verran energiaa :LOL:

Sunshine ja pirpanat 10+6
 
Kiitos neiti-81 kattavasta synnytyskertomuksesta! Ihania kuvia olit viela jaksanut lisata, voi noita pikkuisia =)

Sunshinelle tsemppia pahoinvointiin! Itsella se oli aika hvetillista viikot 6-12/13, sen jalkeen parani olo huomattavasti. Toivottavasti sullakin loppuu pian! Se on ihan kamala tila; en muistele ilolla noita tyoviikkoa, metromatkoja... Joten todella isot tsempit sinne!

Hyvia viikonloppuja kaikille!
 
Onnea vauvansa saanneille!! <3 <3 Aivan ihana lukia synnytyksestä että miten kaikki on menny. On todellaki ollu muutama ihminen enemmän mitä yhtä lasta synnyttäessä :D Ihania kuvia!!!

Itellä oli eilen töissä melkonen kantamisen ja reissaamisen päivä. Aattelin jo etukäteen et illalla kipeenä ni ihmettelin etten ollukkaan. No, sepä kostautu tänää! Meinasin jo soittaa oulaskankaalle että mitäs tehään. Alapää tuntu niinku puukkoa ois työnnetty ja supisteli. Onneksi oli melkein vapaa päivä.
Ihana ku fb:ssä yks tuttu laitto viestillä onnittelut. Hällä on myös kaksoset ja kerto että olla yhteydessä jos on jotain mielenpäällä. :)

iltatähteni*2 13+3
 
joo, tuolla tuplasynnytyksessä riittää väkeä. meillä oli kolme kätilöä, yksi mulle ja molemmille lapsille omat, sitten gyne ja lastenlääkäritx2 eli molemmille lapsille omat koska tiedettiin että teholle vauvat lähtee heti. ja sitten jotain muutakin väkee välillä kävi. ja A:n synnyttyä alateitse B jäi jumiin, joten sitten vielä leikkurin väki lisäksi =) Mutta kaikki hyvin lopulta! mullakin jäi aika paljon painoo synnärille ja loput hurahti miinukselle parissa kuukaudessa kun lypsin lapsille. Ja syödä ja juoda sai kyl niin kun vaan kerkes!!
 
Moi kaikille! Olen jo muutaman viikon lueskellut teidän juttuja ja nyt vihdoin sain aikaiseksi oman nimimerkin, jotta pääsen kirjoittelemaan.

Odotan kaksosia ja viikkoja on tällä hetkellä 21+2. Viikko sitten oli rakenneultra, jossa näkyi 2 tervettä poikaa, joilla molemmilla omat istukat ja pussit. Vointi on ollut hyvä, välillä hieman töissä supistellut ja nyt sitten rakenneultrassa sanoivat kohdunkaulan olevan sen verran lyhyt, että jouduin jäämään jo sairaslomalle. Ei vielä kuulemma tarvitse huolestua, mutta ei saisi enää lyhentyäkään. Nyt sitten yritän ottaa hieman rennommin ja olen joutunut jättämään urheilun pois.

Ihmeellistä olla nyt jo sairaslomalla, kun vointi on kuitenkin niin hyvä. Maaliskuussa on seuraava kontrolli ja katsotaan jatkuuko sairasloma vai menenkö hetkeksi takaisin töihin.

Onnea minultakin kaikille vauvat jo saaneille :)
 

Yhteistyössä