Juuri tiedon saanut kaksosten odottaja,IHANAA!

Tervetuloa Leonor Ketjuun.Kannatta malttaa mielensä ettet joudu sairaalaan makaamaan.Kotona huilaaminen on kuitenkin niin eriasia.

Voi miten ihania kuvia on neiti81 saanut meille tänne.

Sunshine84 mitäs masuasukeille kuului?Mulla eto olo hävisi 12 viikon jälkeen. Sen jälkeenkin tuli niitä huonous kohtauksia mut huomasin että olin syönyt herkkuja tai muuten huonosti.
Mitähän Halinallelle kuuluu? Ja jonnu mikä on vointi?

Mä olen täs pyrkinyt siivoomaan isompien poikien vaatekaappeja.Eka otin 8vuotiaan huoneen ja siirsin kaikki pienet 3vuotiaan kaapin eteen.Nyt täytys alkaa käydä pieninmän kaapit läpi et saa siirtää sieltä vaatteet tulevien poikien kaappiin. Mut kyl tää alkaa tää maha olla vähän tiellä. Sunnuntaina mittasin mahan ympäryksen ja huimat 115cm näytti mittanauha.
Mutta kyl tää pää on kumma. Mulla menee yöt hermoillessa synnytystä. Mä kun toivon kovasti että pääsisin normaaliin synnytykseen ja kauhea toive olisi että pojat olisi kummatkin pää edellä tulossa. Mä kun en halua että mua silvotaan,eli leikattas välilihaa. Tiedän aika monta ihmistä joille se on tehty ja kyl hyö kärsii siitä. olkoon tapahtumasta vuosi tai 20 vuotta. Eräs tuttu ei voi ajaa polkupyörällä juuri sen takia ja eräs tuttava sanoi ettei seksi tunnu miltään enää.Leikkaus haavan kohta on kipeä ja vihloo ikävästi sänky hommissa yms. Mutta nyt jatkamaan kaappiprojektia.

Tv: mononen ja mortti&vertti 27+5
 
Heipähei. Jonnun vointi on ollut väsynyt ja huono vointinen. Eilinen pv meni melkein taas nukkuessa, kun yöllä kukuin ja ravasin wc.ssä. Eilen taas pari krt oksensin. Tänään ensinmäistä krt tunsin itseni virkeäksi aamulla, kun lapset herätin 7.30. Jaksoin pyykata ja silitellä pyykkejä. No sitten iski pakollinen täysväsymys ja nukuin 2,5h. Mutta ei ole ollut tänään vielä huonoa oloa!!! Mulla silvottiin esikoisesta reilut 7.v sitten väliliha. Oli kauan kipeä ja tunnoton. Mutta parantunut. Torstaina olisi taas aika taysiin ja voisin jo toivoa,että vauvat syntyisivät ensi viikolla!! Meillä meinaan esikoinen lähtee mummin matkaan lappiin hiihtolomalle ja olisi hyvä aika olla sairaalassa. Mutta eihän nämä vauvat tietenkään sitä katso koska syntyvät. Mulla on to kampaajakin aamusta ja su olisi asunnon ensinäyttö joten parempi pysyä vauvojen vielä sen aikaa masussa ;))) t. jonnu ja masuasukit vk 35+6
 
Heissuli!

ONNEA KAIKILLE VAUVAT SYNNYTÄNEILLE HIRMUISESTI!!!!

Ja täällä ne liikkeet tuntuu vihdoin, tai ainakin niin oletan. Perjantaina ois tuo varsinainen rakenneulta sitten. Jospa ne sukupuolet siellä varmistuis jo :D.

Leonor Minullahan seurataan kanssa tuota kohdunsuuta, koska äidilläni on ollut kahdessa viimeisessä raskaudessa narut. Perjantaina varmaan taas kuullaan mikä tilanne, mutta tähän asti ei ole ollut mitään ongelmaa sen suhteen. Lepäilyä vain. Olen itsekin jäänyt vuoden vaihteessa kotiin vuotojen takia ja olen kyllä todennut että parempi näin. Saa silloin huilata kun siltä tuntuu yms. Välillä kyllä käy aika todella pitkäksi.

Nicci ja taaperot rv 21
 
Tervetuloa uusille! Mukava ku tulee uutta verta joukkoon :)
Eilen kävin pikasesti neuvolassa ultraamassa et kaikki oli kunnossa perjantain kipujen takia ja lauantain huoon olon takia. Kaikki ok. Tänään olin taas naapurikunnassa töissä ja kylläpä taas iltapäivästä supisteli ja nyt on lonkat kipiänä. Hyvin pieniä liikkeitäki on alkanu tuntua <3

Ens keskiviikkona ois äitipolilla käynti. Pitää sanoo noista supisteluista. Saas nähä mitä sanovat.

iltatähteni*2 14+0
 
olkaas naiset iisisti jos alkaa supistella. Mulla meni kaikki ok rv 30 asti, jolloin olikin kohdunkaulan tilanne romahtanut melko yllättäen (rv 28 vielä normaali kaksosodottajan tilanna) vaikka oli vaan "raskas olo" ja kovottelua. sit makaamaan ja silti nappulat syntyi 32+3. Ja kuopusta odotellessa sit makasin rv26-36.... mut siinä onneks päästiin täysille viikoille. Varmaan mulla siis luontasta heikkoutta paikoissa, mutta silti ottakaa iisisti!
 
Suuren suuret onnittelut synnyttäneille! Aivan ihania vauvakuvia :heart:

Kirjoitin pitkän vuodatuksen tuonne Heinäkuisten pinoon, olo on KURJA! Väsynyt, kipeä ja kömpelö. Eikä ole vasta kun hädin tuskin puoliväli menossa.

Toivottavasti tästä vielä noustaan ja tulisi se energinen keskiraskaus! Tuleehan se, kaksosraskaudessakin, tuleehan?

Enna ja pojat 19+4
 
lisäys edelliseen, kävin lukee siun jutun tuolta toisesta pinosta. Normaalia huolta, mutta suosittelen harkitsemaan vakavasti töistä pois jäämistä. Itse pidin jo rv 20 jälkeen sellasia puolikkaita saikkuviikkoja ja sitten 24 jäin kokonaan pois. enkä päivääkään liian aikaisin, päinvastoin!!! ja levätä olis pitäny paljon enemmän sit muutenkin... niinkun varmaan arvaat, on tullu aika paljon mietittyy että entä jos sitä tai tätä niin vauvat ei ois syntyny kesken.... no, mutta ovat nyt terveitä ja reippaita kohta 3v nassikoita, että kaikki hyvin!
 
Ennanniina ei oo tääl ainakaa viel näkyn mitää suurta energia määrää :/

Leonor tervetuloa :flower:

Tää kävi eilen äippäpolil ja pojilla kaik jees :) Toisella nyt painoa 560g ja toisella 610g. Toinen työns nenäänsä toisen korvaan :D. Toisesta saatiin hieno kasvo kuva, nenä on kuulemma kun äitillä :p. Kohdunkaula lyhentyn 5cm -> 4cm mut eipä siinä vielä hätiä mitiä :). Kahen viikon päästä sitte taas lääkäriin.

Sokereiden seurantaki sujun hyvin eikä arvoissa oo ollu nyt mitää häikkää. Toki vast kahten päivän mittaillu.

23+4
 
  • Tykkää
Reactions: Mononen-79
Tän päivän painoarviot muruille oli 2811g ja 2750g 36+1 edelleenkin b vauva haluaa pitää äidin ja isän ja sisarukset jännityksessä onko tyttö vai poika ;) Ei mitään viitteitä, että syntyisivät aikaisin ;// huomenna labraan verikokeisiin, kun valitin että olen oksennellut ettei pysy esim. aamulla mehut tuli pihalle. Ja verenpaine kait hitusen koholla niin haluavat pois sulkea allkavan raskausmyrkytyksen. Ihan hyvä, että ottavat verikokeet mielestäni hyvä vaan sanoa pienistäkin vaivoista.
 
  • Tykkää
Reactions: Mononen-79
Moro emännät!
Ensimmäiseksi haluan kertoa että tarkastakaa äitiys ja vanhenpainraha juttunne ku saatte päätökset. Mä hölmö luotin viranomaisiin että osaavat hoitaa hommat.Onneksi työnantajan oli ilmoittanut että maksaa tietyn ajan mulle äitiysloman palkkaa jolloin samalla olivat tajunneet että monikkolisäys vanhampain vapaaseen puuttui kokonaan eli 60 päivää normaalin lisäksi.No onneksi asia huomattiin nyt eikä sit ku vanhempain vapaa olis loppunut ja olisin palanut töihin liian aikaisin.

Mutta seuraava asia josta haluan kertoa on se että ku työ jotka olette alkutaipaleella ni liikkukaa, käykää kylissä yms... Vaikka mulla ei ole vasta kuin 28 viikkoa täynnä ni toi autoon meno ja sieltä pois voi olla turhauttavaa ja joskus jopa tuskallista. Kävelyllä olen pyrkinyt päivittäin käymään aamusta, iltapäivällä ei olisi juuri mahdollista jos ei pystys missään välillä huilaa. Tää maha painaa. Välillä on parempia päiviä ja välillä taas ettei mikään onnistu.

no se siitä......
Hyvän kokoisia masuasukeita teillä kaikilla. Mulla olisi huomenna kysillä käynti.Hermostuttaa jälleen miten kroppa on kestänyt ja kuinka pojat ovat siellä kasvanut.

Ollaan isännän kaa pyöritty nyt 3viikkoa 24h samassa torpassa, MÄ TARVIIN KOHTA LOMAA TOSTA UKOSTA.:stick:.

Toivotaan ettei ole raskausmyrkytys ,mutta onneksi asukit ovat jo hyvän kokoisia jonnu. Jos lie norovirus iskenyt.;)

Mutta nyt järjestelemään aamun lähtöä ja hieman taloakin.Ei tartte mummon pyöritellä silmiä sit ku saapuu lapsenlikaksi aamulla.

Antoisaa illan jatkoa tuplamammat asukkeineen.


Mononen ja mortti&vertti 28poks
 
heisan. Labran jälkeen soitettiin Taysiin jatkotutkimuksiin ja käskettiin varautua jäämään yöksi. Sillä tiellä nyt olen. Eli epäilevät alkavaa raskausmyrkytystä ja ainakin huomiseen asti joudun olemaan seurannassa ja antamaan pissanäytteitä/verikokeita. Mies toi luojan kiitos tänään mun kannettavan tänne jottei ihan tylsää ole täällä vain makoilla. Itsellä vointi ihan hyvä, mutta vähän tylsistynyt...
 
Ei kai tämä ketju meinaa tyystin hiljentyä... Vai onko meneillään olevat talvilomat vieneet ketjulaiset mennessään?

Miten jonnu voit?

Itse kävin keskiviikkona nt-ultrassa ja siellä oli kaikki hyvin. Parin päivän verran oli sikiöillä kokoeroa. Eikä ollut kummallakaan kohonnutta down-riskiä. Mutta sitten tulee tietysti uudet jännityksen aiheet, että miten tästä eteenpäin. Mutta semmostahan se on tietysti aina odotusaikana eikä pääty ikinä noitten lasten kanssa...

Mulla ei ole mitenkään tihentynyttä seurantaa vielä, kun molemmat sikiöt ovat omissa pusseissaan ja ihan erillään muutenkin, toisen istukka edessä ja toisen takana. Seuraavaan neuvolaankin on vielä yli 3 viikkoa ja seuraava ultra on rakenneultra huhtikuun puolivälin jälkeen. Tosin meidän neuvolassakin on ultra, joten pyydän varmaan kurkkaamaan kun sinne seuraavan kerran on meno.

mamacita74 ja toukkaset 13+0 eli POKS vaan!
 
Hoi!

Perjantaina päästiin kurkkaamaan massuun taas! Siellä kaikki hienosti ja painoarviot 440 g kummallakin. Ja kyllä.. poikia ne on kummatkin :heart:. Oma olo pojista siis piti paikkaansa. Seuraava käynti on sitten 15.3. jos ei mitään ilmene.

Kertokaas mulle kun mulla lähdöstä noussut nyt paino 8 kg ja rv:t 21+5. Kovati tuolla kys:llä siitä puhuivat ja nyt sitten vahdittava syömisiä ja liikuttava jaksamisen mukaan hieman lisää. Kävelen 3 kertaa päivässä n. 20-45 min./kerta sit yritän 3 kertaa/vko käydä vähän salilla. Nämä on kyllä jo välillä maksimissaan, kun tuntuu ettei jaksa enempää. Sokerirasitukseen joudun automaattisesti, en vain vielä tiedä milloin se on. Jäi vaivaamaan mieltä kovasti. Olenko "lihonnut" jo liikaa? Miten teillä muilla tuo paino noussut. Olen itse muutenkin isokokoinen, eli 177 cm pitkä ja kaikilla tavoilla roteva, en siro.

Nicci ja jäbät 21+5
 
Eikös se painon nousuki ole aika yksilöllistä kuitenkin? Mulla tullu hiukka vajaa 4kg nyt. Pituutta sen 158cm. Liikkumista ei hirveest tuu harrastettuu ku alkaa sattumaa :( Tuntuu et koko alapää irtois ja askeleitten ottaminen tuskaa sitte. Et ei oikeestaa mitää ylimääräst liikkumist pysty enää...

Niin ja onnea pojista :)

Jonnu onkos selvin mitää?

Mie oisin menos ens viikol kätilön kans juttelee ja siitä seuraaval viikol taas se lääkäri. Ja sitte neuvola ja sitte lääkäri... jotta joka vko johki...

Tänää poks poks 24+0 :)
 
Moro emännät!!

:attn:Kevät väsymyskö on iskenyt??????

ekaks omaa napaa. Käytiin perjantaina kysillä ja komeasti oli pojat kasvanut.:heart::heart: rv 28+1 A:herra oli1564g ja B:herra1603g . Kouhdun kaula napakasti kiinni ja 4cm vielä pitkä. Ainut että herrat ovat perätilassa ,kuten aavistinkin. Viime viikolla b:herran kääntyi ja se kyl HUOMASI. No nyt saa istua ku vanhat ukot konsanaan "suuret munat jalkojen välissä" tyyliin. Synnytyksestä oli sen verran puhetta että saan synnyttää kummatkin alakautta jos haluan vaikka ovat perätilassa, uudelleen synnyttäjä kun olen. Ainut este voi olla vain se että kaverukset jos kasvavat tätä tahtia ni ahdasta tulee olemaan.Aika näyttää.Pitäkää peukkuja pystyssä et tajuavat kääntyä suostuisaan asentoon ennen synnytystä.
No se siitä.

Jokohan jonnu pääset tositoimiin kohta? Mitenkäs asunnon myynnin on käynyt vai oliko esittely vasta nyt(dementtia)?Nätti kuva sinusta:)

Vielä ei ole tarvinnut kysille menoja tihennyttää, seuraavan kerran rv 32(ku nyt oli rv28), mutta epäilen ja niin epäili kätilökin ett sit alan käydä kahden viikon välein. Ilmeisesti sen jälkeen alan myös neuvolassa käymään tiheämmin.

Nicci Mulle viime punnituksessa(rv26) oli tullut lähtöpainoon nähen 8kg. Itse olen 172cm pitkä, eikä kukaan ole mulle painosta narissu. Liikkuminen on hidastunut valtavasti, mutta päivittäin pyrin käymään kävelyllä... Meidän neivolatäti sanoi että yleinen ohje on tehdä sokerinrasitus rv24-28 aikana.Mulle tehtiin rv26.

Mitähän HALINALLELLE KUULUU??????

:attn:Lisäsin juuri kuvan joka on tos nimen alla ja eli kuvassa olen rv28+3

Ja noita harjoitus suppareita on ollut mulla kans vaihtelevasti, mut ei kande pelleillä yhtään ton liikunnan kaa jos kohdunkaula alkaa hävitäettei käy huonosti. Ja tosta painosta et myö ite se paino kannetaan eikä kukaan muu et jos on itellä hyvä olla ni pankaa kommentit toisesta korvasta sisään ja toisesta pihalle,näin on.
Mononen ja Mortti&Vertti 28+3
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Nicci;28104668 Kertokaas mulle kun mulla lähdöstä noussut nyt paino 8 kg ja rv:t 21+5. Kovati tuolla kys:llä siitä puhuivat ja nyt sitten vahdittava syömisiä ja liikuttava jaksamisen mukaan hieman lisää. Kävelen 3 kertaa päivässä n. 20-45 min./kerta sit yritän 3 kertaa/vko käydä vähän salilla. Nämä on kyllä jo välillä maksimissaan:
Mä veikkaan, että mulla on paino noussut about 6kg, (tiistaina neuvola, voin sitten kertoa tarkat lukemat) ja viikkoja 22+1. Viime neuvolassa 18+3 oli painoa tullut vasta 2kg, silloin terkka oli tyytyväinen kun paino oli lähtenyt nousuun. Saa nähdä mitä nyt sanoo, jos on tullut 4 kg lisää eli kilo per viikko.

Mun mielestä sä liikut riittävästi, mutta mä tietysti vertaan omaan tilanteeseeni, kun käskivät olla harrastamatta muuta liikuntaa kuin rauhallista kävelyä.. Normaalisti olen pyöräillyt työmatkat 4,5 km suuntaansa ja käynyt sen lisäksi uimassa jne. joten liikunnan määrä on nyt minimissä kun täytyy vain lepäillä kotona.

Missä vaiheessa teillä muilla muuten on alkanut harjoitussupistukset? Itsestä tuntuu, että niitä tulee herkästi kävellessäkin. Jo kauppareissuillakin kiristelee herkästi mahaa, jos yrittää kävellä yhtään rivakammin hyllyltä toiselle. Kipeitä ne supistukset ei ole, lähinnä vain sitä kiristelyn tunnetta.. Olen kuitenkin yrittänyt vältellä noita kivuttomia kiristelyjäkin parhaani mukaan kun se kohdunkaula ei saisi enää lyhentyä. Luultavasti töihin ei siis ole enää asiaa, siellä kun ei voi hirveästi löysäillä.
 
Kovasti tuntuu käytännöt vaihtelevan eri puolilla. Siis tuon seurannan suhteen yms :) Toki tietty varmasti riippuu myös monesta tekijästä kuten onko vauvoillla yhteisiä juttuja vai ei yms.

Meillä poitsit kans istuskelee tuol masus ja mulle sano täl viikol lääkäri et alatiesynnytys mahdolllinen jos a kääntyy pää alaspäin. Muutoin ei. Vaikka nämä ovatkin neljäs ja viides muksu.
 
Moikka. Täällähän myö tayssissa vielä makoilen. Eilen iltasella hoitaja oli sitä mieltä että kyllä varmaan ti pääsen kotia. Mutta näyttäisi siltä etten pääse. Viime toissa yön keräiin pissaa ja tänään paineet otettu jotka oli ok. Hoitaja sanoi että kuulemma vielä ensi yö pitää keräillä pissaa ilta 22 ma iltaa asti 22. No lääkäri kun kävi käynnillä puhu että sen verran jotain siinä pissassa oli että hän sitä mieltä että vaikka paineet ok ja mun olo on kylllä ok. Vähän vain turvotusta niin ensi viikolla käynnistys. Sanoi että riipuu mitä mieltä on huominen kiertävä lääkäri. Jos vain samaa mieltä niin täältä ei ennen vauvoja kotiuduta. Tänään meillä oli näyttö ja mies ei ole mitään soitellut enkä myö sille joten en tiedä miten on mennyt.. no mulla on täällä aikaa vaan suffaillla netissä kun mieskin toi mulle eilen oman koneen ja mokkulan
 
Zemppiä Jonnu pötköttelyyn!!! Sulla kuitenki jo hyvät viikot menossa.

Ite oon flunssan kourissa ollu tän loppuviikon. Tänään piti käyä hakemassa päivystyksestä kuuri ku pää oli ku halolla lyöty. Poskiontelot! Jospa tää tästä. En oo kyl näin sairaana ollu sit pitkään aikaan.

Tosta paino jutusta. Mulle neuvolasta anto ohjeet syömisiin paljonko taulukon pitäis saaha kcal, hh,prot ja rasv/pv. Siinä oli eroteltu eri painoindeksillä olevat. Itelle tuli 3500kcal/vrk!! Painoa pitäis tulla n.20-25kg. Laskin et tekee 0,500-0,600g/vkt. 20 rv olis pitäny ton mukaan tulla 10-12,5kg. Mulle on tullu varmaan 5kg ja viikkoja on nyt 14+5. On syömiset päässy vähä karkaamaan ja liikkuminen on jääny pelkkään kävelyyn ku ei oo muuta voinu tehä suppareitten vuoksi. täytyy taas kokeilla kunhan tästä tervehtyy.

Keskiviikona 27pv olis äitipolilla käynti. Viimeksi sanovat että tästä eteenpäin saa varautua käymään 2vkt välein. Meilllä vauvat on identtiset eli yhteinen istukka mut omissa pussiessaan MUTTA yhteinen suonikalvo. Siksi seurataan tiheeseen. Kotikunnan neuvolaan mulle ei otettu uutta aikaa ollenkaan ku käyn oulaskankaalla sit noin tiheeseen. Sano et jos jotain tarttee sit seurata ni sitte otetaan aikaa.

Ihana, mun äiti sano tänään et oli löytäny ihania vauvojen neulomis ohjeita. Sit totes vaan et niin ku ei vielä tiiä kumpia ne on :D <3

Iltatähteni *2 14+5
 
Viimeksi muokattu:
mulla alkoi kiristelyt tuolla rv 18. (kuten myös on seuraavissa raskauksissakin alkana). ja jotenkin ilmeisesti olen sitä tyyppiä, että se vaikuttaa turhan paljon kohdunkaulan tilanteeseen... että kannattaa kyllä löysäillä jos yhtään kovottelee (vaikka mulle aluks sanottiin ettei kovotteluja lasketa), ettei sit tulis turhia ongelmia pienillä viikoilla...
 

Yhteistyössä