Juuri tiedon saanut kaksosten odottaja,IHANAA!

Neiti-81 ja Mononen-79 Ette usko miten paljon teidän sanat oloani helpottaa. Olen itsekin jo rauhoittunut, mutta huomenna kun taas on toi neuvola niin eiköhän sitä vaa'alle taas pääse. Ihme kyllä neuvolassa ei ole asiaan puututtu, mut siellä Kys:llä.

Sain tänään tiedon, että monikkovalmennus järjestetään sittenkin vielä nyt eli toukokuussa pääsen Kys:lle tähän. Siispä kysymys Monoselle; Kävit muistaakseni tämän... Kävittekö vielä erikseen synnytysvalmennuksessa vai tuleeko tuossa 2:n illan aikan synnytysvalmennus myös.

Nicci ja jäbät 26+1
 
Nicille:Emme ole käyneet erikseen muualla valmennuksessa...

Kysillä Ensimmäisenä iltana esittäyty mannerheimin lastensuojelu liitto ja sit oli parisuhteesta yms ja toisena iltana oli hulvaton esittäytyminen savon monikkoperheet ry:stä. Se osio oli minusta ja miehestäni kaikista valaisevin.Kaikilla yhdistyksen jäsenillä oli kaksoset ja he kerto arjesta ja sen pyörittämisestä,kommelluksista ja kokemuksista. Sit oli ns. synnytys valmennus joka oli suurpiirteinen eli eivät suuremmin eritelleet tapahtumia, mutta jos kysy ni tietoa kyllä sai. imetys juttu sit käytiin synnärillä katsomassa synnytyssalin huone. Näin lyhykäisyydessään. Toivottavasti valaisi asian.

Tv: Mononen
ps: Missä luuraa LIBAR ja HALINALLE78???? Kävin tätä ketjua läpi ja libarilla on 17.4 laskettu aika, joten missä mennään ?
 
Viimeksi muokattu:
Leonor Oli pakko tulla sinua tsemppaamaan tänne,kun huomasin tilanteesi.
minähän jouduin viime toukokuussa normi äitipolikäynnillä vuodelepoon. Oli ollut vatsan kiristelyjä ja muutamana päivänä ristiselkä todella tulessa-- hirvittävät menkkakivut.
Lääkäri sitten ultrasi ja tilanne oli huono. kohdun suu sisäpuolelta tunneloitunut laajasti ja kanavaa oli 1cm jäljellä. Viikkoja 21+6 silloin. Viikonlopuksi sitten ottivat osastolle- maanantaina uusi ultra ja tilanne huonontunut edelleen. Siispä makaaminen jatkui. sain kortisonit heti,koska synnytystä ennakoiva pikatesti oli positiivinen. Lisäksi vuode laitettiin Brandeleburgin asentoon (suomeksi pää alaspäin makasin).
Hirvittävä pelko tietenkin,että jos nyt syntyy, niin ei käytännössä mitään tehtävissä.
24 viikkoa, kun tuli täyteen minut siirrettiin yliopistolliseen sairaalaan, koska siellä olisi sitten keskosten tehohoitoyksikkö. Stressiä lisäsi se,että sairaala oli yli 200km päässä kotoa eikä kaupungissa asunut ystäviä. Ainoa vieras oli mieheni.
No päivä kerrallaan mentiin ja kerran viikossa ultrattiin- huonoimmillaan tilanne oli se että kanavaa oli jäljellä vajaat 0,5cm. En saanut nousta sängystä kuin istulleen syömään, käydä vessassa joka oli omassa huoneessa sekä kerran viikossa suihkuun veivät rullatuolilla.
Näin mentiin8 viikkoa, jolloin saatiin lupa siirtää sänky normaali asentoon-- hieman outoa oli ,ku oli tottunut jo siihen pää hieman alaspäin makaamiseen..
No 77 vuorokautta kaikkiaan makasin sairaalassa ja jokainen päivä oli pieni voitto. Kotiin pääsin rv 34+6 sillä ehdolla että jatkan kotona makaamista sinne 36 viikolle saakka ellei tietenkin synnytys olisi käynnistynyt ennen sitä.
Oli luksusta päästä kotiin, vaikkakin vain makaamaan.
No 35+6 päätin,ett nyt riittää makaaminen. Kohdunsuun tilanne oli siis sillon kun kotiin pääsin se, että sormelle auki olin..
aloin liikkumaan kerralla aivan normaalisti ja lopulta kävi niin,että synnytys käynnistyi vasta 38+6 vesien menolla. Siitä 5h myöhemmin syntyi täydellinen pieni poika.
Manasin monta kertaa sairaalassa ollessani ja itkin, raivosin kun halutti kotiin-- mutta oli se tämän arvoista.
Eniten ärsytti siinä maatessa,kun joku tuli viereen sanomaan,että onhan se niin lyhyt aika sinun elämästäsi-- totta, mutta kukaan joka ei ole itse maannut samassa tilanteessa ei voi tulla sanomaan että tietää mille se makaaminen oikeasti tuntuu.

Tsemppiä sinulle kovasti ja toivottavasti pienet malttavat pysyä yksiössään&lepo auttaa sinuakin ja pääsisitte turvallisille viikoille. :heart:

Terveisin Tillu ja "Hippu" syyskuun söpöliinit 2012 porukasta.
 
Viimeksi muokattu:
Huh, taas saa huokaista hetkeksi! Äitipolilla käyty ja kaikki oli niinkuin piti. Neiti A 795g ja Neiti B 805g :) Keskikäyrän vauvoja molemmat. Molemmilla oli vettä ja virtsarakot ja vatsalaukut toiminnassa, mitä kuulema myös seurataan identtisiltä kaksosilta säännöllisesti. Kohdunkaulakin oli pidentynyt tässä kotona chillaillessa. Vauvat on molemmat poikittain, joten olo on aika tukala.

Mukavaa Pääsiäistä! :)

Enna ja typsykät 24+4
 
tillu k iva lukea tarinasi, toi uskoa mullekin taas tähän touhuun, vaikka tilanne vähän eri. Edellisessä raskaudessa makasin rv26-36 ja poju syntyi rv 39, eli kaikki meni hyvin. Ja sain onneksi kotona maata, mutta oli se silti raskasta. nyt odotan nelosta rv 23 menossa, ja kiristelyt taas alkanu :| ja meidän kaksoset synyi rv 32, ilman kummempia kiristelyjä, vaikka sillonkin kerkesin pari viikkoa sairaalassa maata. Eli riski kuienkin olemassa ohon keskosuuteen. EI taas fiilikset kovin kummoset ole.

Hyvä kuulla että eleonoralla ja ennaniinalla tilanteet nyt rauhalliset, eikun vaan lisää päiväiä ja viikkoja.... ja mukavaa pääsiäistä!
 
Mukava Tillu kuulla ns. onnistumistarinoita vuodelevosta.

Mulla on siitä onnekas tilanne, että mies sekä sisko pääsevät käymään melkein päivittäin. Kavereitakin on käynyt kiitettävästi, joten vielä ei ole tullut kova koti-ikävä.

Voin vain kuvitella miten hankalaa on niillä, joilla perhe on toisella paikkakunnalla ja ikävä isompia lapsia jne. Mulla on kuitenkin optimaalinen tilanne olosuhteisiin nähden :)
 
Moikkelis moi ja hyvää pääsiäsitä!

Täällä alkaa pahoinvointi hellittää ja elämä normalisoitua. Maha kasvaa vauhdilla. Eipä ole enään ongelmia salailla asiaa :LOL:

Neiti 81:llä on aivan ihanat vauvat. Itse saa vielä tovin odotella.

Ja hyvä että Leonorilla ja Ennianniinalla on parempi tilanne.

Mutta nyt tää lähtee tuonne ulos ulkoilee tuonne ihanaan auringonpaisteeseen!

Sunshine ja Pirpanat 17+0
 
Moro
Mononen juu kun kys:llä lauantaisin ois ollut 3 tunnin synnytysvalmennus, johon oisin sit joutunut viel menee, jos ei ois tän 2:n illan aikana saatu. Mut hyvä näin, että vielä kerkeää käydä sen (ainakin toivottavasti kerkeän). Miten muuten jakselet? Joko alkaa synnytys mietityttämään vai meneekö jo rutiinilla :whistle:

Eilinen oli taas kipujen päivä/ilta...huoh! Liitoskivut alkoi viime viikolla ja suoraan ihan sellaisina, et oksat pois. Tuntuu et nivuset venyy äärimmilleen kun pukeutuu/ottaa askelia ja välillä vihloo häpyluuhun (kai) yms. Eka säikähin, et mitä nytkö ne tulee. Neuvolassa lohdutteli, et ne vaan pahenee loppua kohden :kieh:. Oisko kellään neuvoja mikä vois itsehoitona lieventää kun ilmeisesti kävely pahentaa niitä. Olin illalla taas niin kypsä olooni :headwall:

Nicci+jäbät 26+4
 
Viimeksi muokattu:
25+0 POKS! :D

Oli pakko tulla poksauttamaan tännekkin, olen niin onnellinen tuosta välietapista! Seuraavaksi tähtäimessä rv 30. Melko hitaasti etenee tämä kaksosraskaus...muistaakseni yhden odotus oli nopeampaa :xmas:

Kuinkas on pääsiäinen sujunut? Meillä meni ensin hajalle astianpesukone ja eilen illalla kärähti myös pyykkikone, jee... Eipä tässä muuta rahanmenoa olisi ollutkaan : / Saa heti pyhien mentyä ohi mennä tekemään kauppaa kodinkoneliikkeeseen.

Eilen bongasin sopivasti juuri ennen pyykkikoneen kosahdusta nettikirppikseltä brio primo turvakaukalot molemmille vauvoille ja ehdin niistä lyödä kaupat lukkoon. Olisi varmaan jääneet ostamatta, jos olisin tiennyt, että joudutaan hankkimaan myös pesukoneita tähän samaan hässäkkään. Mutta onpahan nyt hankittuna nekin!

Minulla on oikeen maanvaivana nenäverevuoto. Useana iltana nyt parin viikon aikana tullut nenästä veri kun "saavista kaatamalla". Tosi inhottavaa kun ei meinaa sitten loppua millään vaikka olisi kylmää niskassa ja nenän päällä. Toissa iltana meinasin jo panikoitua kun yli tunnin kesti vuotaminen. Onko muilla tätä? Oletteko keksineet mitään keinoa saada verenvuotoa loppumaan nopeasti?

Nukkumaan pitäisi mennä, mutta sisäinen kello ihan sekaisin.

Enna ja tytöt 25+0!!
 
Hei
Minulla oli loppuraskaus vähän rankka, sain raskausmyrkytyksen ja hepatoosin ja makasin sekä porvoossa että naistenkliniikalla. Raskaus käynnistettiin viikolla 35 ja kaksoset syntyivät 13.3.2013 :) poika painoi 2900g 47cm pitkä, tyttö 2370g 45cm pitkä.

Synnytys oli aika raskas, sain myrkytyksen seurauksena keuhkoihin nestettä, ja hengitys oli sen myötä kovin raskas, a poika syntyi imukupin avulla koska olin jo siinä vaiheessa aivan poikki. B tytön kanssa tuli ongelmia kuin napanuora oli tulossa ensin, mutta loistava lääkäri sai napanuoran pois ja tyttö syntyi sitten vauhdilla myös imukupin avulla.
Molemmilla vähän huonot arvot napanuora kokeesta? Mutta jo 2 tunnin jälkeen molemmat saivat loisto pisteet :)

Itse jouduin takaisin tarkkailu osastolle sen verran huono vointinen olin. Kaksoset söivät heti pullosta ja olivat ensimmäinen yö jossain kansliassa missä tädit niitä hoiti :)
Oloni parani nopeasti ja pääsin vauvojen luokse seuraavana päivänä, tosin sänkypotilas vielä.
Sairaalassa viettettiin sitten 5 vuorokautta. Imetys ei lähtenyt heti käyntiin, ja oli myös tarkka että tiedettiin miten paljon ne söivät niin pumppasin ja annettiin pullosta.

Nyt 2,5 viikko synnytyksen jälkeen poika syö enemmän ja enemmän vain omaa maitoa, tyttö ei vielä jaksa immettää kovin hyvin, mutta toivottavasti jaksaa paremmin joka päivä. Tyttö vielä alla 3kg niin syödään joka kolmas tunti.

Itse sain tässä munuaisten tulehdus pääsiäisenä, ja hemoglobiini on vielä matala niin olo kyllä vielä aika huono mutta eiköhän se tästä.

Vaikka synnytys oli vähän rankka, olen silti sitä mieltä että meni paremmin mitä olisin voinut odottaa :)
Ja jos mietitte miten pääsette kiloista eroon voin kertoa että 18 kiloa oli hävinnyt jo 1,5 viikon jälkeen :) 21kg oli kokonais kilot.
Tosin olen sitä mieltä että on ne jonkun jalkapallon sinne mahaan unohtanut :)
 
Viimeksi muokattu:
KAUHEAN KAMALASTI ONNEA SINULLE LIBAR :kiss::flower: HIENOA ETTÄ JAKSOIT KÄYDÄ MEITÄ MOIKKAAMASSA.Hyvän kokoiset vauvat sinulla jo syntyessä vaikka maailmaan "aikaisin" tulivat. KAMALASTI VOIMIA ETTÄ PARANET JA PÄÄSET TÄYSILLÄ NAUTTIMAAN ARJESTA:hug:

Nicci kiitos kysymästä vointi on hyvä vaikka hitaan puoleinen. Kyl mä joka päivä pääsiäis"lomalla" menin porukoiden mukana pilkille jäälle ja nautin ihanasta auringon paisteesta . Hitaasti ku eteni ni ei ongelmia tullut, mutta heti kun meinasin kiriä tahtia ni jo alkoi supistella..

Synnytystä jauhoin mielessäni jo joulun jälkeen niin paljon että nyt se käy vain hetkittäin mielessä.Jotenkin on tullut sellainen fiilis et pääasia et pihalle tulevat hengissä.Kyllähän sitä joskus maalailee ihanne synnytystä päässänsä, mutta kun sen homman jo tietää et mitään ku ei kannata paljoa etukäteen miettiä.Omalla painollaan menee.
Ennemminkin olen herännyt siihen ajatukseen et siellä on todella kaksi ja uskoakseni tässä kuussa heidät nään(jotenkin en usko sitä). Kai sitä on todella odottamalla odottanut tätä raskautta ja nyt alkaa olla jotenkin täynnä tätä odottamista(ei raskautta,vaan odottamista) ja välillä on jotenkin tottunut olotila.Välillä ei häiriste tämä valtava maha olenkaan ja toisaalta haikeana ajattelen että nämä on viimeiset tuntemukset olla raskaana.Meidän lapsiluku on sit täynnä.En tiedä ymmärrätkö yhtään. Välillä iskee oikein paniikki että todella kohta kaikki muuttuu.

Enna hienoa kuulla et vauvat kasvavat hyvin ja kaikki "pelaa". Odottavan aika on pitkä...... Tosta nenäveren vuodosta et mulla tulee verta kun niistän ,muttei onneksi vuotamalla vuoda. Tulee mieleen et mikä sun hemppari on? Vaikuttaako se asiaa? en todella tiedä tai verenpaine,onko se korkealla? Mietin et suonethan on silloin kovilla ku verenpaine on korkealla.

IIK: Isäntä lähtee huomenna töihin. Lomautus loppui (onneksi) lyhyempänä mitä alunperin piti olla mut jotenkin apuva!!!!! No nyt sit saa päivät tuusata vaativan 4 v:n kanssa.
Huomenna het täytyy aamulla nousta viemään isäntä töihin et pääsee neuvolassa ja kaupassa käymään,enää en kävellen hirviä lähteä.
Mutta nyt mahan viereen makaamaan.

Mononen ja mortti&vertti 33+4

ps: mä olen syönyt kaks kapselia aamulla lysi kalaöljy kapseleita ja en tiedä auttaako liitoskipuihin, mutta(kop,Kop) mulla niitä ei juuri ole.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos paljon :)

Niin muuten kirjoitin kait että rakenneultrassa B vauva oli selkeä poika, pysäytti vielä kuvan ja sanoi että katsokaa vaikka itse, ei tästä "muuta voi tulla"
Yllätys oli suuri kuin maailmaan tupsahti tyttö :)

Tsemppiä teille kaikille loppuodotukseen!
Yllättävän nopeasti ne vaivat unohtuu sitten ;) vaikka tiedän että tämä ei paljon lohduta juuri nyt. :/
 
Onnea LiBar! Hienoa, että asiat lopulta kääntyi parhain päin, vaikka lopussa hankaluuksia olikin. Toivottavasti saat voimat kerättyä nopeasti takaisin!

Mä huomasin, että mahan ympärys on pienentynyt!? Ennen pääsiäistä oli 101cm ja nyt 99cm :O Onko vauvat vaihtanu asentoa vai lapsivesi vähentynyt vai mitä ihmettä?

Konkareille vielä kysymys, millä viikoilla mahan kasvutahti alkoi kiihtymään oikein kunnolla?

Enna ja tytöt 25+2
 
Onnea LiBar!!! Toivottavasti teillä voinnit normalisoituu mahdollisimman pian! :) Tuli mieleen tuossa ku kirjotit rakenneultran veikkauksesta että B ois ollu poika ja tuliki tyttö. Veikattiinko ru:ssa et on tyttö ja poika vai molemmat pojaksi?

Täällä saikulla ollaan ja rauhallisesti edetään :) Mitään ei oikeestaan kärsi tehä kovin paljoa. Käveleminen ja hiihtäminen ->auts! Salilla kärsii käyä ku siellä ei sitä kävelyä niin paljoa tule. Mutta voin sanua että onnellisia on ne jotka pystyy liikkumaan ja tekemään niitä 10km juoksuja loppuun asti!! Eilen otin muutaman juoksu askeleen tapasen ja voi taikkeri et kävi kipiää!
Mut mikäs tässä rv 20 poks! :)

iltatähteni*2
 
Onnea LiBar!!!!!!!

Mononen Ymmärrän, etenkin tuon ns. viimeisen raskauden kaihoisuus. Muutos on todellakin varmasti se mitä moni mielessään pyörittää. Meilläkin voi olla, että nämä pojat ovat ensimmäiset ja viimeiset, koska uudet hoidot ei oikein enää houkuta ja isännälläkin tuota ikää on jo. Mutta ei koskaan voi varmaksi sanoa. Itse olen kyllä nyt niin kypsä näihin kipuihin, että hetken varmaan kestää ainakin, ennen kuin alan edes mahdollista uutta raskautta miettimään. Ja tämä närästys saa multa menemään hermot kohta.

Enna Mulla on tuota verenvuotoa ollut, mutta ei noin pahana. Silloin vuodan kun hemppari alhaalla ja olen huomannut jos otan joka päivä kalaöljykapselin, niin varmasti joka aamu vuotaa. En sitten tiedä voiko johtua tuosta.

Nicci ja jäbät 27
 
Moro!
Sylintäydeltä onnea Libar :kiss: ! Ja Neiti-81, Iiinahat tyttelit :heart: Onnea vielä!

Ja tervetuloa Mamma 85 joukkoon mukaan!

Voimia ja tsemppiä osastolla köllötteleville. Toivon sydämeni pohjasta että lepo tuottaa tulosta ja viikot/päivät kertyvät. Mikähän siellä on päivän tilanne, Leonor?Circus? Täällä kovasti pidän teille ja pienillenne peukkuja..

Meillä oli tänään käynti situssa sekä äitipolilla. Tytöt olivat oikein hienosti ottaneet mittaa ja mikä parasta, kasvu oli jatkunut tasaisena. Viime mitoista oli 2vkoa3päivää ja kummankin painoarvio oli melkein puolet lisää viimekertaan. Nyt neiti A 680g ja neiti B 750g. Neidit pitivät samaa linjaa kuin tähänkin asti, päät vierekkäin, niinkuin aina =). Tänään olivat päät alaspäin, mutta tuntuvat vielä aika vaivatta pyörähtelevän perätilaan ja takaisin. Vilkkaita viipottajia nämä pimut ovat olleetkin.
Kohdunkaulaa oli hyvin ja kohdun suu kiinteä. Ja kaikki muutenkin hyvin. Olen niin kovasti tottunut jännittämään että jos joku menee mönkään, että tuntuu uskomattomalle että kaikki on mennyt näin hyvin. (Perus suomalainen junttiluonne minulla; odotan koko ajan että jotain kakkaa kaatuu niskaan, etenkin jos näyttää liian hyvältä joku asia..Ei uskalla juhlia.. kiitollinen olen kyllä!)

Onneksi raskaus sujuu vauvojen puolesta hyvin, se on pääasia, mutta voihan elämä näitä omia oloja..
Painoa kertyy sellaista vauhtia että voi itku. En kyllä käsitä että esim. Nicci on saanut kuulla painostaan,..Minä en sinuna olisi moksiskaan. Minulle on painoa tullut noin 14-15 kiloa (en tiiä tarkkaan kun ei tuo vaaka ole lempikapistus nyt) ja viikkoja nyt 25+3. Kysyin asiasta itse äitipolilla niin ei olleet millänsäkkään. Kuuluu asiaan kuulema ja kun on minulle tullut aikaisemmissakin raskauksissa "hyvin" tuota painoa.
Joten minä ainakin päätin ja itseäni tsemppasin, että niin kauan kun vauvat voi hyvin ja minunkaan oloa eivät kilot hankaloita niin ne ovat edelleen Minun kilojani. Välillä kun nuita imettimiään kahtoo niin kai ne nuokin jo painaa viisi kiloa : / Mitkään liivit enää mahdu päälle.
Joko Ennanniina on sopeutunut kotona oloon? Minua kanssa aluksi vaivasi olla saikulla kun en virallisesti ollut sairas. Mutta nyt olen asiaan tottunut ja lopulta hoksasin että tästä kotona olosta saa myös nauttia. Ajankanssa on löytynyt vielä sellainen tasapaino, että mitä kotihommia/ulkoilua yms. voi touhuta ja millä tahdilla jotta vielä seuraavana päivänäkin pääsee liikkeelle.
Minua nauratti (kaikella rakkaudella) tuo iltatähteni kuvaus juoksuaskelista. Meidän perheessä, minun liikkumisesta on tullut oikein kaikkien yhteinen vitsi. Olen niiiin hidas köntys. Suurin vaiva siis liitoskivut ja tiedän tunteen juoksuaskeleen ottaessa. Tipuin potkurin jalakselta muutama viikko sitten ja pakon edessä jouduin muutaman juoksuaskeleen ottamaan. Ei hittto, mikä kipu häpyluussa... Joten ken liikkua saattaa niin olkaa onnellisia =) .
Liitoskivuista puheenollen oletko Mononen-79 syönyt koko raskauden ajan tuota kalaöljyä? Oliskohan siitä hyötyä jos nyt aloittaisi?vai vaikuttaakohan se heti vai miten... Äitipolilla vaan kyselivät että otanko särkylääkkeitä kipuihin,..mielellään kokeilisin ensin jotain muuta.
Mites Monosella muuten päivät sujuneet nyt kun miehesi palasi töihin? Ei voi kun hattua nostaa teille joilla pienet lapset kotona :) . Itselläni jo isot tytöt. Avuksi jo kovasti ovat.
Mutta nythän taas romaaniksi muotoutui nämä kuulumiset. anteeksi :ashamed:...minulla vaan on aina välillä niiin paljon teille asiaa ;)

Kuulumisiin äipät ja tirpukat

MissChili ja trinsessat 25+3
 
Tervehdys kaikille!
Onnittelut LiBar :flower:
Tervetuloa joukkoon Mamma 85 !

Täällä vaan vatsaa kasvatellaan ja ensimmäinen setti pieneksi jääneitä ÄITIYSvaatteita lähti juuri kiertoon (kauhistus). Paidat eivät kertakaikkiaan riitä enää peittämään mahaa ja yksi hamekin puristi niin inhottavasti lantiosta, ettei sitä voinut enää kuvitellakkaan käyttävänsä. Vaa'alle en ole uskaltautunut, enkä tosin kovin painonnoususta viitsi murehtia sillä edellisestä yksösraskaudestakin tuli 18kg jotka lähtivät sitten ensimmäisten kuukausien aikana. Uskomatonta, että raskaanaolevia kiusataan kertyneestä painosta! Itse ainakin unohtaisin huomauttelut ja jatkaisin sillä linjalla, mikä itselle hyvältä tuntuu ja minkä oikeaksi koen.

Ultrassa kävimme viimeviikolla ja kaikki näytti olevan hyvin, tosin nyt meidän tyttö&poika -ennuste muuttui poika&poika -arvaukseksi. Taitaa siis jäädä yllätykseksi. Vauvojen mitat olivat rv 24+1 olivat A-vauva 659g ja B-vauva 671g. Molemmat hengasivat pää alaspäin mutta B-vauva pyörähti ultran aikana istuskelemaan, joten tilaa siellä vielä on pyörähdellä. Potkut ja muljahdukset tuntuvat ihanasti päivittäin, jonka takia oma huoli on helpottanut ja mieli rauhoittunut. Seuraava ultra on 4 viikon päästä ja toivon tosi hartaasti, että lääkäri ehdottaisi jo sairauslomaa. Alkaa olla todella väsynyt olo ja selkää/kylkiä/lantiota kolottaa.

Voikaa hyvin ja raportoikaa vaiheistanne!

Mamis rv 25+0 (poks)
 
Ihana asia Leonor! Vauvatkin jo noin "isoja"! =)

MissChili, juu kyllä tähän kotona oloon tottuu. En ainakaan enää kaipaa töihin yhtään...

Tänään olisi neuvolakeikka. Jännä tietää mitä hb on, itsekin olen sitä epäillyt noitten nenäverenvuotojen syyksi. Verenpaine ainakin on ollut ihan ok. Eilinen ilta meni taas jääpussin ja paperin kanssa tuusatessa : / Aina kun luuli, että vuoto on tyrehtynyt niin se alkoikin uudestaan.

Innostuin muuten hankkimaan koliikkisitterit! Nekin käytettynä kaksosilta. Kovasti myyjät kehuivat tarpeellisiksi, joten kai ne sitten on :xmas:

Se huono puoli tässä kotona olemisessa on, että on liikaa aikaa suunnitella kaikkia hankintoja ja koluta nettikirppiksiä!

Enna ja tytöt 25+
 
Leonor, kuinka ihania uutisia! Toivotaan, että pääset kotiin makoilemaan :)

Koliikkikeinuista: Meillä on yksi ja on kyllä ollut avuksi! Kutsunkin sitä lisäkäsiksi. Varsinkin sillon kun molemmat huutaa yhtä aikaa :). Ei noita 6 kilon vötkäleitä enää jaksais sylissä yhtä aikaa heilutella!

Onnea Libarille tuplista! :)

Omppu ja muksut 2,5kk
 
Hei te kaikki!

Täällä myös yksi kaksosvatsansa kanssa ihmettelevä, alkupuolella mennään viikolla 15.
Tyypit identtisiä, joten seuranta tulee olemaan tiiviimpää rakeeneultrasta eteenpäin; sinne kaksi viikkoa aikaa.

Te pidemmälle kerenneet ja nyyttinne jo syliin saaneet; millä vauhdilla teillä meni vatsan kasvu ja painonnousu?

Itsellä ei vatsaa juuri lievän turvotuksen lisäksi näkynyt ensimmäisten 12 viikon aikana, ja painoa tuli sillä aikavälillä yksi lisäkilo. Viimeisen kahden viikon aikana painoa tullut 2kg ja vatsa on pullahtanut ulos niin että päältäpäin veikkaisi viikkoja olevan koossa reilusti 20.

Hiukan tuota nopeaa yhtäkkistä kasvua säikähdin ja soittelin sairaalalle. Passittivat neuvolaan ja sieltä mahd. lisätutkimuksiin. Neuvolassa olivat sitä mieltä että ihan ok mitat ja paino; sf-mitta 17cm. Niillä vaan ei ole minkään valtakunnan käyriä kaksoisraskaudelle, ja normaalistihan mittausta ei vielä näin aikaisin aloitetakkaan. Päädyin yksöisraskauskäyrällä jonnekkin ihan taivaisiin vatsamittojeni kanssa, ja terveydenhoitaja itsekin myönsi ettei tiennyt kaksoisraskauksista juurikaan mitään. Varmasti kaikki ok vaikka ttts:n riski toki pelottaakin.

Olis kiva kuulla teidän kasvukertomuksia; tulivatko kilot ja sentit tasaisella tahdilla vai pyrähdyksinä ja milloin?

Onnea odottaville sekä odotuksesta palkintonsa saaneille!
 

Yhteistyössä