Juuri tiedon saanut kaksosten odottaja,IHANAA!

Hohoi :wave:

Enna aivan kun oisit kirjoittanut mun tuntemuksista. Väillä ketuttaa niin tämä olo. Isäntä rukka yrittää myötäillä mun tuulahduksia parhaansa mukaan. Niin kuin Mononen sanoi, hekin odottavat/jännittävät varmasti yhtä paljon. Meidän isäntä onneksi pääsee viikoiksi aina työreissuun, niin ei tarvii olla kokoajan varpaillaan :LOL: Jaksaa sitten paremmin viikonloppuina mun ailahteluja ja kiukuttelua. Tämä olo vaan saa mut välillä niin äkäseksi.

Sairaalassa olijoille tsempityksiä.........

Tuossa toissa yönä (yllättäin kun närästi niin valvoin taas hyvän tovin) mietin, että oisko kiinnostusta/voisiko joku joka osaa, tehdä sellaisen ketjun, mihin sitten siirryttäisiin luontevasti täältä kunnes vaavit on syntyneet?? Jotain tyyliin Monikko arkea tms.? En tietysti tarkoita etteikö täälläkin voida jatkaa, mutta siellä voisi sit käydä sellaisetkin kuikuilemassa/ideoita ottamassa, jotka eivät ole tähän ketjuun liittyneet. Tällainen ajatus vain heräsi =)

Nicci ja jäbät rv 28
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tanita
29 viikkoa täynnä tänään, huh. :)

Leonor - sullakin on kuitenkin hyvät viikot, ei masennuta vielä! Tsemppiä! Ja totta on se mitä Soja ja Leonor sano, ei täällä paljon omat olot kiinnosta, vauvojen vointi on pääasia. Sillähän tätä jaksaa.

iltatähteni: Meillä kokoeroa on tällä hetkellä di-di raskaudessakin n.400g... Älä vielä luovuta! Tiedän kyllä huolen ja tietysti yhteinen istukka tuo ylimääräistä painetta. Mutta mekin ollaan päästy jo näin pitkälle tälläkin kokoerolla. Tietysti kukaan ei pysty sanomaan onko pienemmällä kaikki ok ja mistä kokoero johtuu, mutta ainakin toistaiseksi on sinnitellyt matkassa.

Huomenna painoarviot pienistä, sen mukaan tehdään jatkosuunnitelmia. Jos pieni ei ole kasvanut, varmaan päädytään sektioon, jotta annetaan pikkupimullekin mahdollisuus. Kauhusta kankeana. Leonor sen sanoi, oltaispa edes vähän pidemmillä viikoilla.... Sormet ja varpaat jatkaa turpoamista ja verenpaine ei juuri oo laskenut, tänään varmaan taas mittaillaan valkuaiset. Huhhuh. Pysyy ihan kivasti varpaillaan tässä hommassa....
 
Viimeksi muokattu:
Iltatähteni, onneksi sait kontrolliajan jo viikon päähän. Toivottavasti sinunkin kohdallasi olisi vain mittavirheestä kysymys tai jostakin tilapäisestä häiriöstä mikä korjaantuu itsekseen.

Minulla on huomenna äitipolille aika, j.ä.n.n.i.t.t.ä.ä.

En tiedä miksi eniten stressaan tuossa mahdollisessa sairaalalevossa sitä ajan kulumista. Tuntuu, että mä oon jo oman osani sairaalassa ollut kun olin lähes koko joulukuun jo...

Nicci, hyvä ajatus tuo uuden ketjun perustaminen synnytyksen jälkeiselle elämälle. Minä ainakin olen sitten mukana!!
 
Nicci hyvä idea mun mielestä kans :).

Ei päässy tää ma kotiin vaa sairaala makuu jatkuu. Pe ma välillä kohdunkaulast hävinnyt sentti. Pojat ei ollu kasvan just mitää. Toinen reilu 1.2kg ja toinen 1.3kg. Muuten heil kaikki ok. Jospa joku mitta hässäkkä taas vaa..


30+3
 
Hei vaan pitkästä aikaa!
Täällä taaperretaan jo viikolla 23+5, äkkiä on tämä raskausaika hurahtanut :)
Rakenneultran mukaan meille olis identtiset pojat tulossa, eilen kontrollissa arvioitiin painoiksi 544 ja 515 grammaa. Muutenkin tyypit jakselee hyvin, vettä on tasaisesti molemmilla ja liikkuvat hyvinkin vilkkaasti.
Ite oon ollut selkä- ja liitoskipujen takia saikulla nyt viikon verran, eilen sitten KYSin äitipolilla lätkäisivät saikun jatkumaan äitiysloman alkuun asti.
Saa nähdä kuinka kauan pikku-ukot vielä jaksaa kyydissä pysyä, Herra A on jo kääntynyt raivotarjontaan, ja kohdunkaulakin oli lyhentynyt sentillä edelliskerrasta... Onneksi paikat kuitenkin edelleen kiinni, antoivat luvan jatkaa lenkkeilyä ainakin seuraavaan kontrolliin asti (26.4), tukivyökin tuli viimein postissa niin helpottui kävely huomattavasti.
Me muuten taidetaan olla Niccin kanssa menossa samaan monikkovalmennukseen :) Minökin olin enemmän kuin tyytyväinen kun eilen äitipolin seinältä sen ilmoituksen bongasin.

Regalo ja Karvamadot 23+5
 
Regalo hurjan hienoa. En ois varmaan älynnyt itse ilmoitusta lukea käydessä kys:llä. Onneksi neuvolan tätsy soitteli siitä. Toivotaan, ettei vaavit synny ennen valmennusta kummallakaan. Tiietään sitten paremmin mitä tehdä oikeessa tilanteessa :LOL:

Eli pienoista kannatusta tuo "jatko"-ketju sais. Osaisko joku sen tehdä tai ainakin kertoa miten sellainen aloitetaan. Mie kun olen vaan aina liittynyt valmiisiin.

Nicci ja jäbät 28+1
 
Regalo, hyvä juttu kun kaikki kunnossa!

Meillä oli myös vauvat kasvaneet hyvin. Nyt painot 914g ja 956g :) Ja virtaukset ym kunnossa myös.
Minä sain vähän moitteita omasta painosta, periaatteessa ei ole tullut kun vauvojen, istukan, lapsiveden ym painot lisää. Mutta ei se nyt vakavaa voi olla kun tytöt kuitenkin kasvaa hyvin. Ja sitten minulle laitettiin lähete korva, nenä ja kurkkutaudeille tuon nenäverenvuodon takia ja huomenna labraan tarkistuttamaan varastorauta. Jos sekin on matala niin tankataan suoneen rautalääkettä.

Tällaista tänään.

Enna ja tytöt 26+3
 
Neuvolassa käyty tänään. Kaikki oli muuten hyvin, mutta hb oli laskenut taas vaikka olen ottanut liuosta tuplana 107 -> 104. Verikokeissa sit piipahin, et saatas todellinen arvo sieltä. Huomenna sit mietitään mitä tehdään sen kanssa. Ja mä en ala, painoa oli taas tullut sen 3 kg lisää. Kuulen taas maanantaina kunniani kys:llä. Mä pyysin terkkarilta ravintooppaita ja sainkin sen raskausajan diapeteksen päivän ruokailuohjeet. Aion siis noudattaa sitä. Huomasinpa vain, etten edes tähän asti ole syönyt niinkään paljoa kun siinä käsketään ja silti vain paino nousee

Nicci ja jäbät 28+2
 
Tänään 29 vk täynnä :) Vielä jos viikon pääsisi eteenpäin..

Keskiviikkona ultrattiin, pojat kasvaa edelleen hyvään tahtiin ja molemmilla oli hyvin lapsivettä tiputtelusta huolimatta.

Tällä hetkellä isoin riski on tulehdus. Jos tulehdusarvo lähtee nousuun, niin sektio on edessä. Nyt on päästy jo 6 vrk eteenpäin lapsiveden tiputtelun alkamisesta, toivotaan että jatkuu samaan malliin.
 
Hellou!
Ajatelkoon ja sanooko kuka mitä tahansa mut miä oon niiiiin kypsä tähä sairaalassa makaamisee. 12 päivää oltu. Toki olen sitä mieltä että ei voi pojat vielä syntyy yms jne. Mut silti on rankkaa tämä. Kuolen ehkä tylsyyteen. Vaik tv jopa neljäl kanaval ja känny ja tabletti. Anteeksi valitus.

Alapään tilanne sama, rr matala adalatin takia, sairaalas olles paino tippun 1.8kg. Eli 4kg kertyn kokonaisuudessaan. Ens viikon lopus sitte tarkistetaa poikien tilanne ultrassa. Käyrät otetaa kaks kertaa päivässä.

Tsemppiä kaikille! Onneks palkinto kaiken tämän arvoinen

30+6
 
Häpimama, mä kyllä ainakin ymmärrän ihan täysin tuon tunteen. Sitä olis niin paljon mieluummin kotona ja hyvässä kunnossa. Muistan joulukuulta miten pitkiä ne päivät ja yöt oli ja miten ikävä kotiin oli... Sulla onneks alkaa noita viikkoja olla jo hyvin, ettei varmasti monesta viikosta ole enää kiinni!

Kovasti tsemppiä!

Enna ja tytöt 26+6
 
häpimama: tsemppiä makoiluun! :/ tiedän tunteen kun piti vaan kärsiä, välillä käydä vessassa ja vaihtaa kylkeä. Rupea katsomaan jotain sarjaa niin menee edes jonkun verran aikaa siinä. Mulla auttoi käsityöt, opettelin neulomaan pipoja ja sukkia. :D

Makasin oulussa 3 viikkoa ja kokkolassa joulukuussa 14.-22.. lisäks tammikuussa 3.1-19.1. Kotona sitten joulun ajan ja se oli huomattavasti kivempaa!
 
Hellou emännät.

Kauheasti voimia:hug: teille sairaalassa makaajat,en osaa muuta kannustusta teille sanoa.:x(tyhmä ku olen:headwall:)
(.) sit hieman omaa napaa. Isännällä meinas olla hauskaa mun kustannuksella ku käytiin kuopion matkuksella ostoksilla. Kyl mä huomasin itsekkin saman et ihmisten silmät pyöri päässä ku hedelmäpeli ku älysivät mun mahan. Takaa päin olen ku ennenkin(niin ne kaikki väittää) mut sivu profiili on ku olis se rantapallo tungettu nahan alle,joka muuttaa muotoaan.Isäntä tuumas et parhaat työnsi kärryt toisen ihmisen päälle ku ei saanu silmiä irti mahastani.:LOL: Ja sen reaktion huomasin et kaksosten rattaita työntävät katsoivat myös mahaaani ja sit omia jälkikasvujaan.Ilme kertoi kaiken."kuulut samaan kastiin".No se siitä.

Kävin todella viime viikolla sokerirasituksessa uudestaan.No kaksi arvoa oli kohollaan:'( eli torstaina sain mittarin sit kotiin mittauksia varten. Itseäni tympäs todella kovaa, kyllä kotona moppi heilu rajusti ku eka neuvola reissusta tulin kotiin.Neuvolassa täyty sit käydä uudestaan ku ei aika riittänyt aamulla ohjaukseen. Soitin välillä ystävälleni joka opiskelee parhaillaan sairaanhoitajaksi ja töissään joutuu päivittäin sokeripotilaiden kanssa olemaan tekemisissä.Hän ihmetteli suuresti kauheata höyrytystä ja muutenkin koko hommaa ku tietää mitä mä syön. No iltapäivällä menin uudestaan neuvolaan hakemaan mittaria ja ohjausta saamaan. Alko tenttaamaan mitä syön ja rehellisesti vastasin kaikkeen.Kauhea takertuminen lasillisen cocacolaan, jonka juon perjantaisin ja lauantaisin ruoan kanssa ku isäntä juo viiniä. Ja toinen oli satunnainen myslin syönti.Karkkipäiväkin on lauantaisin. No nyt olen perjantaista asti mittaillu ja eilen tosissaan oli karkkipäivä ja sit käytiin abc:llä syömässä ni yhtään arvoa en ole saanu lähellekkään raja-arvoja.Mielenkiinnolla odotan huomista ku soitan kysin diabeteshoitajalle, et mitä teen jatkossa. Mitään syömisiäni en ole muuttanut ku ei ole ollu tarvis. Ja abc:llä söin kyl niin paljon ku pystyin ja karkkia päälle ja siitä huolimatta mittari ei menny raja arvon lahelle. Neuvola täti kun paasas et ruoka annoksia täytyy vahtia.
No se siitä.

Ihana kuulla et masuasukit jaksavat kasvaa kovastitiputteluista yms... huolimatta. Kyllä naiset ovat rautaa, ne kestää mitä vaan......

Neiti-81 bloki kyl oli hyvä.Itkuksi meni ku luin synnytys kertomuksen uudestaan. Meillä kaikki odottaa jännnityksellä lähtöni,vaikka olen tuumannu et ei kannattas hermoilla. Itselläni on nyt sellainen seesteinen olo turvotuksineen.En osaa hötkytä mihinkään. Olen ku kala haaleassa vedessä.Iltapäivällä rutistelee sillain et täytyy ihan puhaltaa,mut ei kipeästi .
Sellaista täällä päin . Nyt taas piikittäämään,auts! ja sit loton tarkistukseen.
TV: Mononen-79 ja mortti&vertti 35+3
 
Hei taas kaikki ja tsemppiä petipotilaille ja muillekkin joilla huolia.
Itsellä ollut tosi pienet murheet moneen muuhun verrattuna, kun vain flunssan ja turvotuksen kanssa saanut tuskailla. Yöunet on tosiaan vessassa juoksun ja yleisenkin nenän tukkoisuuden kanssa jääneet vähäksi raskaana, flunssaolo on vienyt ne loputkin. Kaksi viikkoa tätä tautia jo kestänyt, panadol ei oikein ole auttanut, eikä höyryhengitys, vaan jospa se tästä. Eilen uskaltauduin jo käymään ulkona koiran kanssa hieman kävelemässä, siksikin ehkä niin nuutunut ja turvonnut olo kun ollut koko ajan vain sisällä ja levännyt.
Turvotus on siis tosi huikea käsissä ja jaloissa, eilen piti käydä ostamassa koon 40 kengät kun mitkään omat (36-37) ei mahdu jalkaan. :kieh:

Viime to oli äitipolikäynti taas, nyt alkoi kahden viikon välein seurannat siellä ja omat neuvolat siihen päälle, kuten huomenaamullakin.
Tytön painoarvio oli 1070g ja pojan parisataa grammaa enemmän. Päät alas päin suunnilleen vierekkäin siellä ovat, tyty vähän alempana. Hänen päänsä on tosi alhaalla ja jotenkin mun koko maha tuntuu olevan tosi alapainoinen ja näyttääkin siltä kuin roikkuisi kohta polvissa. :O Ja suuri se on, ympärys viimeksi 115cm kun ukko huvikseen sitä välillä mittailee. Sain myös eilen kaupungilla pitkiä katseita ihmisiltä. :D Paino nousee hurjasti, 84kg nyt, ja lähtötilannehan oli 60kg :whistle: Ei siitä kuitenkaan mitään taaskaan huomauteltu tai kyselty mitään mitä syön tai juon.
Ihmeen eri käytäntöjä asiaan liittyen kun lukee kokemuksianne.
Kaikki vaikutti muutenkin olevan ihan ok vauvoilla, kaulaa 2cm, k.suu hyvin kiinni, vettä molemmilla hyvin ja virtaukset ym. hyvät.

Joku kysyi erottuuko kumpi vaavi liikkuu. Mulla tyttö on vasemmalla ja huomattavasti enemmän tuntuu potkuja ja heilumista sillä puolella, poika oikealla joko on paljon rauhallisempi kaveri tai sitten jostain syystä en tuntisi hänen liikkeitään niin selvästi. Välillä jopa huolestuttaa, onko poitsulla kaikki hyvin jos kerta liikkuu paljon vähemmän. Mahtavan tuntuista kuulostella noiden temmellystä ja antaa niille hellää hierontaa, sydän rutistuu onnesta kun ne vastailee, ja selkeästi jos ovat rauhassa, niin kun isi menee masun viereen juttelemaan niille, alkaa sätkiminen vastaukseksi. <3

Mitähän muuta kuulumisia, niin pinnasängyt on saatu ostettua ja äitiyspakkaukset on tulleet. Pitäisi alkaa pikkuisten vaatteita pesemään ja laittamaan kaappeihin, noita kavereiden lahjoituspussukoita on kiitettävä määrä. :) Vaikea arvioida silti kun ei ole aiempia lapsia, että onko vaatetta nyt tarpeeksi mutta ukko on ainakin sitä mieltä, että niitä olisi jo liikaa, en usko. :D Ihanaa hypistellä niitä ja tuskin malttaa odottaa että siellä söpön potkupuvun sisällä on sitten lopultakin se rakkaista rakkain olento. <3

Tanita ja tuplaturbo 29+3
 
Moikka kaikille!!
Täällä saikkulainen sopivassa suhteessa pötköttelee ja on ylhäällä. Tänään kävin taas kontrollissa. Viime viikolla ku ei B ollu kasvanu paljoa ni nyt katottiin miltä näyttää. Kummatki oli kasvanu n.60g ja kaikki hyvin. Ouluun otti yhteyttä ja kysy mielipidettä ja viikon päästä vielä ja jos kaikki ok ni sit taas 2 vkt päästä uusiksi. Pissassa oli vaan leukkarit +++ mutta meni ens vkt uusiksi. jospa ne tasottuu siihen mennessä. A paino 498g ja B 401g. Painoero taitaa tulla luista eli toinen pidempi.

Voin niin kuvitella ihmisten katseet ku ootte käyny ostoksilla :D Mietin itekki että maha voi olla lopussa melko muikea. :D

Kysyin muuten lääkäriltä tuosta kun sali treenistä ni sano että voi jos ei rupia supistelemaan.

Eipä mulla kummempaa :) zemppiä jokaiselle tuplaodottajalle!!

Iltatähteni *2 21+6
 
Tänään 30 viikkoa täynnä!

Sairaalassa edelleen, isompi typy jo 1500g, pienemmälle kasvua ei ole tullut, edelleen 800g :( Tänään lääkärit päättävät joko on oikea hetki ottaa molemmat ulos kasvamaan, pelkäävät että pienellä ei energia riitä suoliston kehittymiseen ja siksi ehkä jo parempi miettiä sektiota... Aavistuksen jännät paikat.

Selkä ja niska totaalijumissa näistä huonosti nukutuista öistä, mutta se on pienempi paha siihen nähden että mimmit on saanu näin paljon lisäaikaa mahassa. Oma sänky olis silti kiva yllätys ;)

Leonor tsemppiä!
 
Voi Circus, onpa tosiaan jännä päivä jos tänään saat tietää sektiopäivän! Tai ehkä tiedätkin jo. Hurjasti tsemppiä ja taistelutahtoa!

Minä sain ajan sairaalaan ensi tiistaiksi nenäverenvuotojen takia. Ja keskiviikkona on sitten taas äitipoli. Kiva ajella tuota väliä täältä peräkylältä keskussairaalaan... Ei pitäis valittaa, mutta mua tympäsee kaikki! Nyt tuntunut oikea jalkakin säärestä kipeältä pari päivää... saa nähdä mikä veritulppa tai suonikohju siihenkin on tulossa :ashamed:

Vauvat onneksi mylläköi ahkerasti, joten ovat luultavammin kunnossa. Ja nyt luulen, että erotan jo kumpi liikkuu milloinkin =)

Enna ja tytöt 27+2
 
Terve!

Hui, tosiaan on Circuksella jännät paikat! Paljon voimia ja tsemppiä!

Enna, mua tympäisee myöskin ihan kaikki! Nukkuminen ei onnistu lainkaan ja jatkuva väsymys on päällä. Vähän on sellainen fiilis, että hemoglobiini olisi taas tippunut jonnekkin aneemisiin lukemiin. Kävin viime viikolla sokerirasituksessa ja arvot olivat ihan kohdillaan. Tosin, käsivarsiin jäi aivan hirveät mustelmat vaikkei verikokeiden otto sinänsä sattunutkaan lainkaan. Ens viikolla pitää käydä antamassa veriryhmävasta-ainetutkimusta varten uusi näyte. Tuntuu, että joka viikolle on joko labra, poli tai neuvola.

Nyt kun vauvat liikkuvat ahkerasti ja mun huoli heidän hyvinvoinnistaan on rauhoittunut hieman, olen alkanut stressaamaan synnytystä. A-vauva on rt:ssa joten sen puolesta voinkin päästä synnyttämään. Mutta voi hurja kuinka se onkaan alkanut pelottamaan vaikka edellisestä synnytyksestä ei jäänytkään mitään traumaa. Onko muilla kaksosmammoilla synnytyspelkoa ilmassa vai osaatteko ottaa ihan lungisti?

Luin jostakin, että juuri nyt vauva kasvaa n.27g päivässä, siis sehän tarkoittaa 54g/pvässä meille kaksosodottajille! Huh! puoli kiloa 10 päivässä! Voi vain kuvitella miten paljon verta, happea, energiaa yms tuollainen kasvu vaatii.

Voikaa oikein hyvin ja isot tsemppaukset vuodelevossa oleville!
Mamis rv26+6
 
Hoi

Eilen käyty kys:llä ultrassa. Pojat ovat kasvaneet hyvin... tai siis todella hyvin. Herra a arvio 1590 ja herra b arvio 1490. Kyl lääkärikin naureskeli, et kyllä näitä yli 3 kg kaksosia aina silloin tällöin syntyy . Noh, uudestaan sokerirasitukseen ensi ke vaikkei mikään viittaakaan siihen, että ois sokerit sekaisin, varmuuden vuoksi. Ja sitten ne huonommat uutiset. Kohdun suu sormin tutkittuna korkealla ja kiinni yms. yms. eli ok. Ultralla katsottiin ja kohdunrasitustestissä sitten avautuikin sisältä päin. Eli vappuaattona uudelleen kontrolliin ja hieman varauduttava jos joutuu jäämään osastolle Suppareita tai painetta jos ilmenee, niin herkästi on lähdettävä näytille tällä välin. Eli kyttään itseäni siis koko ajan ja hermot kiristyy ja ja ja....

Nicci ja jäbät 29
 
Viimeksi muokattu:
Nyt Nicci sitten lepoa, ettei tilanne etene. Ja hyvä etteivät ole ihan kirppuja, jos sattuvat syntymään hieman etuajassa :)

Mulla on huomenna taas ultraääni, saa nähdä onko vesitilanne säilyttänyt hyvänä tiputtelusta huolimatta.
 
Nicci mullaha kans se sisäsuu aukee paineesta. Se yks syy miks täällä sen reilu kaks vko maannu. Eilen sai kivoin uutisia sentään. Pe tai alku viikosta pääsisin kotiin :). Jos ei siis mitää ihmeellistä tule. Toki lepoa se kotonakin ku ei sitä kohdunkaulaa liikoja ole. Ma sain luvat mennä syömään tuonne muiden kans.
Eilen poikien painoarviot 1.6kg ja 1.7kg.

Circus tsemppiä ja tuuhan kertoilee tilanteita.

Jaksamisia kaikille :)

31+3
 
Ultra tehty, vettä on molemmilla tosi hyvin. A niin alhaalla, että saattaa syntyä hyvin nopeasti, jos synnytys lähtee käyntiin. Voi käydä siis niin, että synnytän a:n alateitse ja sitten b:n kanssa sektioon jos ei käänny synnytyksen aikana ympäri.

Tulehdusarvot edelleen matalat, joten tähdätään 32 viikolle, jos vain mahdollista, ja sitten alkaa kuulemma riskit olla isommat kuin hyödyt.

Painoarviot oli viimeviikkoista luokkaa, lääkäri itse sanoi, että on huomannut hänen arvionsa olevan aina pienempiä kuin muiden, joten todennäköisesti ihan ok molemmat kasvavat :)
 

Yhteistyössä