Juustokakkuleipurit auttakee! Resepti hukassa.

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Leivoin vappuna tosi hyvää juustokakkua, johon löysin ohjeen netistä (oliskohan ollut nimeltään joku mansikka-valkosuklaajuustokakku), mutta nytpä en enää kyseistä ohjetta millään löydä. Keksipohjan ohjeen kyllä löydän varmasti, kun nehän on aika samat kaikissa ja päälle tulee mansikoita, mutta ongelma on se täyte osio.

Muistan, että kakkuun tuli maustamatonta tuorejuustoa, vaahtoutuvaa vaniljakastiketta, valkosuklaata ja liivatetta (ei muistaakseni muuta). Mutta missä suhteessa mitäkin tuli niin enpäs muistakaan. Jos joku on leiponut noista aineista tai muuten vaan osaa auttaa, että kuinka paljon mitäkin ainesosaa pitäisi laittaa, niin olisin hyvin kiitollinen! :)
 
"vieras"
Minä teen kaikki hyytelökakut Hellapoliisin valkosuklaa daim kakun ohjeella. Siihen ei tule juustoa vaan rahkaa. Oletan että rahkan tilalle voi laittaa tuorejuustoa. Ite oon laittanu sit daimin tilalle eri marjoja ja suklaita miten milloinkin. Ja aina on onnistunut. Minusta tulee tuolla rahkaalla raikkaamman makuinen mitä juustolla. Mut makuasioita.
 
"a p"
kiitos vinkistä :D Meillä sattuukin sopivasti olemaan myös rahkaa!
Ootko laittanu tota vaahtoutuvaa vaniljakastiketta vai vispikermaa? Kun toi vaniljakastike + valkosuklaahan on jo aika makeeta, niin tarviikohan silloin sokeria lisätä tai ainakaan noin paljon? Tossa mun vappuna tekemäs kakus ei muistaakseni ollut sokeria, mut en kyl satavarma oo.

En leivo kovin usein, niin oon vähän h moilanen näissä leivonta hommissa.
 
"a p"
Mä en muista että mistä sen reseptin alunperin löysin. Jotenkin mulla on sellainen mielikuva, et se sivu näytti kotikokki sivustolta, mutta en mä sieltä kyllä sitä enää löytänyt. Tai sit se oli vaan joku vähän samannäköinen sivu. Ehkä pitää vielä googletella noita "mitä tänään syötäisiin"-reseptejä... Jos ei löydy, niin toi Daim-kakku resepti kuulostaa herkulliselta :)
 
"vieras"
En nyt tiedä mitä ohjetta oot käyttänyt,mutta uusimmassa Kotivinkki-lehdessä on juustokakun perusohje ja sit lisäksi soveltamis-ohjeita. Itse olen jo ennen tota juttua tehny perusohjeella 200g tuorejuustoa+2-2,5dl kermaa/vaniljakastiketta(vaahtoutuvaa siis ja kerma vaahtona)+makuaineet+liivate. Viimeisimpään laitoin makuaineiksi 100g valkosuklaata sulatettuna ja 200g mansikoita soseutettuna ja ehkä 1 rkl sokeria ja tohon määrään 3 liivatetta. Muuten ihan hyvä mutta mansikan maku oli tosi mieto. Ilman valkosuklaata olisin varmaan laittanu 4 liivatelehteä tohon.
 

Yhteistyössä