Jyväskylä /keski-Suomi, yli 30v. odottajat

Moi myös täältä!

oon kirjotellu tuolla terolut-mimmeissä vauvakuumeen puolella ja aattelin nyt siirtyä tänne kun vihdoin ja viimein plussasin :heart:
Raskausviikoista en osaa vielä oikein sanoa, huomenna alkuraskaudenultra ja sitten selviää viikot. Jos mennään menkkojen mukaan nii olis 13+2, tosin clearbluen testi viime maanantaina näytti raskaana 2-3 :D. Joten vähän on hämärää.

Ja jotain musta. Kohta 32v, naimisissa ja poika 11v edellisestä suhteesta. Raskautta yritettiin n. 10 kk, mulla taustalla jonkinasteinen PCO, mikä haittasi raskaaksi tulemista. Mutta voisin huomenna tulla kertoilee lisää ultran jälkeen :)
 
Hilde kiitos, ihan hyvin tämä on lähtenyt :)

Ja supistuksista - sittenkun et todellakaan pärjää enää kotona, ja Panadol 1g ei auta, niin on aika lähteä :) Mulla tuli tosiaan 6h napakoita suppareita 3-7min välein mutta ne ei ollut mitään sitten kun 'ne oikeat' alko :D Kummasti sitä vaan vuosien saatossa unohti miten kivuliaita ne olikaan :D

Tervetuloa uusille :wave:
 
Griffinski, mulla meni esikoisen kanssa lapsivedet ja kohdunsuu oli reppaasti auki ennenkuin tunsin yhtään ainoata supistusta. Reisissä vaan oli voimaton olo. Siksi en ole ollenkaan varma, että itse tiedän ennalta.

Tämän toisen kanssa Supparit alkoivat autossa, noin 4 min välein. Päästin kotiin ja sohvalle makaamaan. Tuntu siltä kuin olis liian kireet sukkahousut jalassa, selkää ja alamahaa puristi. Supistus kesti noin minuutin kerralla ja niitä tuli 3-5 min välein. Mies suostui soittamaan synnärille. Siellä käskettiin odottelemaan tunti ja tulemaan sitten, jos ei helpota. Supparit kestivät yhteensä ehkä puolisen tuntia. En pystynyt liikkumaan mihinkään, edes sen verran että saisin tyynyn pois vasemman kyljen alta. Muoks: ja näillä suppareilla ei sitten ollut minkäänlaista vaikutusta synnytyksen edistymisen kannalta...ota siinä sitten selvää!

Tänään on äitipolilla ultra, joten jos tässä nyt sinne asti kärvistelis näillä tuntemuksilla...yön aikana kyllä helpotti, mutta vähän jänskättää että onko paikat lyhentyneet ja H-hetki lähestynyt. Vielä ei tartteis, jos multa kysytään... 32+ 3 menossa, joten joutas tässä vielä odottelemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Heissan, täälläkin on odottelija Jkylän seudulta. Olen 36-vuotias ja nyt on rv 12+5 menossa. Alkuraskaus on mennyt epävarmuudessa kun meidän neuvolassa ei ole varhaisraskauden ultraan päässyt, mutta eilen sai varmistuksen, että masusta löytyy vilkas kaveri- oltiin nt-ultrassa Keskussairaalassa. Veriselulojen ja niskaturvotuksen perusteella kaikki on hyvin. Kädet ja jalat näkyi ja pyöriskeli siellä ja sydäntäkin saatiin kuunnella. Oli se ihmeen ihanaa katsella niitä ultraäänen kuvia! Ollaan ihan onnesta soikeena!

Olen avoliitossa ja odotamme sekä miehen että minun ensimmäistä lasta. Ollaan muutettu tänne Jkylän seudulle vasta 1,5 vuotta sitten ja olisi mukava tutustua muihin odottajiin, kun ei näitä verkostoja ole tänne vielä kovin paljon ehtinyt muodostua. Laskettu aika mulla on 19.3.12. Eli vielä puolisen vuotta aikaa suureen elämänmuutokseen.

Mielenkiintoista myös kuulla teidän pidemmällä olevien kokemuksia, mitä sitä itsellä on odotettavissa... Näyttäis h-hetket olevan meneillän. Tsemppiä!
 
Onnea uusille odottajille! Kävin eilen sairaalalla ja sain siellä oireita sädesienestä... kovin innolla en siis odota synnärille pääsy sen takia ja toivon, ettei ainakaan vastasyntyneiden teoholla tarvitse aikaa viettää, mahdollisimman nopeasti vaan kotiin sitten.

Mulla oli viime keskiviikkona puolen tunnin ajan supistuksia 4 min välein, mutta torstaina tehdyssä tarkastuksessa kaikki hyvin, eli ei ole synnytys lähtenyt etenemään. Hyvä niin. Maanantaina rv 33+0. Siitä kaksi viikkoa niin esikoinen oli jos syntynyt, pysyköön tämä pidempään kyydissä... :)

Ihanaa sunnuntaita kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin oon miettinyt, että mitenhän tuon Keskussairaalan tilanteen kanssa käy, synnytetäänköhän tässä keväällä jossain parakissa tai kotona! Eli jonkinlaisia homeongelmia siellä, ei vain sisäilmaongelmia, niinkuin puhutaan? Itsellä ei homealtistusta ole, mutta sinullako on Hilde?

Täällä vähän tunteet alkaa tasoittua tuon perjantaisen ultran aiheuttaman kuohunnan jälkeen. Tarkoitus tänään mennä luultavasti viimeistä kertaa moottoripyöräajelulle. Päätimme myydä moottoripyörän pois, kun ei taida vauvaperheessä sellaisella paljon pystyä ajelemaan, ellei ois sivuvaunua! :) Varovasti kyllä ajellaan, jossain odottajan oppaassa ei moottoripyöräilyä suositeltu odottajalle. Onhan siinä riskit tietenkin olemassa, mutta voihan sitä vaikka liukastua jäätiköllä talvisaikaan ja saada siksi keskenmenon...
 
Moi!

Hilde, no sitten onkin ihan eri asia, kun sulla tolla lailla suppailee :O Toivottavasti kaveri pysyy kyydissä vielä jonkin aikaa :)

Keskussairaalasta; mä ainakin huomasin siellä sen huonon ilmanlaadun ja en todella ihmettelis vaiks ois homettakin. Huonekaverin mies sai aina hirveitä oireita siellä ollessaan - ja vauvoilla oli nenut tukossa. Ja vaikka kätilöt sanoi että saattaa olla sitäkin että on vielä lapsivettä hengitysteissä, niin meillä ainakin kun kotona oltiin ei ollut mitään ja kun takaisin jouduttiin niin taas alko oireet pojalla.
Musta on vaan niin järkkyä että tällästä annetaan tapahtua ja asiaan ei puututa. Mutta tää on tätä Jyväskylää ja meidän ihanaa kaupunginjohtajaa jota ei kiinnosta muuta kun raha!

Tervetuloa lumisade :)
 
^ No minä en oikeastaan ajattele että kaupunginjohtajassa olis ongelma. Pakkonhan häntä on raha kiinnostaa. Tässä kaupungissa on homeessa /sädesienen valtaamana niiiiin monta rakennusta että mahtaako minkään kaupugin varat riittää kaikkiin niihin päiväkoteihin, kouluihin, yliopiston rakennuksiin ja sairaalaan, jotka pitäs kaikki rakentaa uusiksi. Saastuneita asiakirjoja yms. kuleteltu ongelmapesäkkeistä puhtaisiin taloihin ja katastrofi senkun leviää. Jos ei olis rahasta ja resursseista kiinni niin varmaan rekennettas uuisiks kaikki. Vaan jonkunhan ne on maksettava! Nykyisen sairaalaan remontteihin on uponnut jo valtavasti rahaa, joten älytöntä on sinne sitä enää kantaa, uusi sairaala olis ainoa järkevä ratkaisu. Mutta mistä rahat?
 
Viimeksi muokattu:
Blaah. Flunssan kourissa eikä pysty edes ottamaan kaikkia troppeja mitä ennen kun nyt on raskaana. Pahin ongelma on törkeä yskä joka vie yöunet. Miehellä oli sama tauti ja sai tehokasta yskänlääkettä Redol comp, mutta eihän sitä uskalla ottaa. Tuoteselosteessa sanotaan, että neuvottele lääkärisi kanssa ennen minkään lääkityksen aloittamista. Lienee siis itsekin pakko raahautua lääkärille, jotta saa selville voiko ottaa yskänlääkettä vai ei. Jos täältä nyt ylipäätään saa mitään lääkäriaikaa. Taitaa olla nyt liikkeellä olevaa pöpöä, jossa on jopa 3-4 vkoa kestävää yskää luvassa. :(

Muutenkin on hankalaa noiden lääkkeiden kanssa. Närästykseen ei saa ottaa kuin Rennietä ja mulle se on yhtä tyhjän kanssa. Itse asiassa se aiheuttaa mulla oksennusrefleksin. Yritetään siis kestää... Mutta tuon yskän kanssa menee hermot!
 
Heippa taasen teille!

RV 37+2 menossa...
Äitipolilla käyty taasen vauvelin painoseurannassa ja nyt painoarvio noin 2.5 kg. Olo on jokseenkin täyteläinen...ja "lupa syntyä" saatu... Tässä onkin sitten viikko mennyt huushollia siivotessa, rappuja juostessa ja kokeiltiinpas jopa akupunktiopisteitäkin....Suppareita tulee kyllä muutenkin mutta ei mitään säännöllistä, kivuliaita toisinaan kyllä. Vauva on painunut kovin alas jo, ei terkka eilen enään saanut kunnolla sitä edes kokeiltua. Eli ei ihme että painaa ikävästi tuonne suolistoon... :( Mutta Paavolla kaikki hyvin. :) Sehän se pääasia...äidistä niin väliä...:LOL:
Ja nyt sain esitietokaavakkeenkin täytettäväksi...mutta esim. lääkärintarkastuksessa olen käynyt tasan yhden kerran, eikä esim. kohdunkaulan tilannetta tai sisätutkimusta ole tehty ollenkaan...ei edes äitipolilla jossa katsoivat vain ultralla...no ei että mä sitä mitenkään kaipaisin mutta erikoista kuitenkin...mutta ehkä he tietävät mlloin ko. tutkimukset ovat tarpeen... :)
Nyt sitten vaan odotellaan ja odotellaan ja odotellaan...voi kun jotain jo tapahtuisi...:stick: (hieman malttamaton täällä hei)

TERVETULOA uudet! :wave:

Ikävä kuulla Hilde sun vastoinkäymisistä...:( Toivon todellakin että olet viime aikoina voinut paremmin. Ja alkaa sinullakin onneksi olla jo hyvät viikot kohta puoliin...:hug:

Mites Fossiilin ultra- käynti? (toivottavasti muistin nimen oikein)

Terkuin Rosief ja Paavo

Niin ja PIKAISTA PARANEMISTA lumisade!
 
Viimeksi muokattu:
Mitä kuuluu, Lumisade, Fossiili, Griffinski? Entäs Rosief, joko on merkkejä synnytyksestä alkanut ilmaantua?



(.) Mulla on sellanen tunne, että vauva olis kiinnittyny. Tiesittekö, että raskaana olevalle voi tulla itkukohtaus liian kireistä pakaroista? :whistle: Niitä (omiani) itkin ja kirosin viimeyönä, kun sängyssä kääntyminen vihloo kankkuun ja jonnekin tonne selän puolelle häntäluun/ lantion alueelle. Ne lihakset siellä vinkuu liitoksistaan. Häntäluuta on puskettu kunnolla eilen illalla ja oikealla kyljellä, missä vauvan selkä oli ennen, on nyt vain tyhjää. Vauva liikkuu muutenkin aika pienesti ja lähinnä vain juri mun ylävatsan paikkeilla (varpaat tjsp?) Supistukisa ei ole ollut.

Nyt rv 34+2 ja viis päivää tästä eteenpäin niin esikoinen stýntyi... vähän jänskättää siis. Mulla olis tarkotus tällä viikolla vielä kirjottaa uus viikon mittanen sopimus, että jatkan töissä 30 9. asti. Ei siis paljon puutu äippälomalle pääsystä, mutta eilisten ja tämänpäivästen tuntemusten perusteella on alkanu toisaan synnytyksen läheisyys tuntua ihan takamuksessa asti. :x

Meillä ei ollut mitään mukana vauvaa varten sairaalaan lähtiessä ja omatkin tavarat toi mies vasta seuraavana päivänä pyyntöni mukaan. :girl_crazy:Tällä kertaa olen vain huolissani siitä että mies saa eväät mukana jottei joudu lähtemään pois sen takia. Perhehuoneita ei ole, joten en tiedä sit miten siellä tullaan majailemana, kun esikoisen kanssa synnytys oli ohi kahdessa tunnissa, mutta sairaalassa majailtiin sitten teholla pidempään. Vauvan vaatteet edelleen pesemättä, vitriinikaappi sentään jo odttaa makakrissa tyhjänä.

Esikoinen pässee hoitokaverilleen sitten, kun synnytys alkaa, mutta mihinkähän tuon koiran pistäs...? Miähän sinne sairaalakassiin pitäs pakata...?
 
Viimeksi muokattu:
Hei, Olisiko täällä yhtään vielä päätöstä miettivää kirjoittelemassa? Itse olen 33v melkein 13 v pojan äiti uusio suhteessa. Kovasti halutaan kumpikin perheenlisäystä ja kierukkakin on jo jätetty pois, mutta elämän aikana tulleet kolhut ovat tulleet varjoiksi ihanan asian päälle... Minulla on maailman ihanin mies ja haluaisin hänelle tämän lapsen antaa, mutta ihmettelen mikä minua itseäni vaivaa kun pelkään koko ajan jotain pahaa tapahtuvan... Kuuluuko tämä suurten päätöksien tekemiseen vaiko mihinkäkö??? Vanhanakin tahdon itseäni vielä pitää, onko minusta vielä äidiksi...
 
Heipä hei,
Flunssasta aletaan olla voiton puolella. Pitkittyi kuitenkin sen verran, että piti mennä lääkäriin. Sain onneksi raskaana oleville sopivaa yskänlääkettä ja se auttoi jonkin verran. Lääkäri tosin kielsi käyttämästä nuhasuihketta, jota olin jo ehtinyt käyttää ajattelematta, ettei se sopisi. (kuulemma supistaa limakalvojen verenkiertoa, joten voi supistaa myös istukankin verenkiertoa). Hommasin ns. sarvikannun ja sain siitä onneksi avun pahimpiaan tukkoisuuteen. Miksi en ole tuota aiemmin hoksannut´, hyvä lääkkeetön hoitokeino flunssaan!

Muuten perusvointi ollut suht ok pientä närästystä lukuunottamatta. Kovasti yritän kuullostella ja tunnustella, milloin mahassa alkaisi liikettä tuntua, mutta eipä kai se ihan vielä näin ensikertaa odottajalla... On vain malttamaton olo.
Niin, no iskias on kyllä vaivannut, tiedä sitten johtuuko raskaudesta vai kosteasta kelistä. Voin uskoa, että teillä joilla alkaa olla h-hetki lähellä voi olla jo paikat kipeänä. Itse pitkään iskiaksesta aika-ajoin kärsineenä voisin kuvitella, että se vaivaa kyllä varmasti pahasti loppuviiikkoina.

Onko vielä mitään uutisia? Ei enää varmaankaan montaa viikkoa mene Rosiefilla ja Hildellä. Jollain tavalla olen vähän kateellinen teille joilla ei tarvitse enää kovin kauan odottaa. Kevääseen tuntuu olevan ihan liian pitkä aika, mutta toisaalta, onhan sen hyvä ehtiä tehdä hankintoja. Näin ensimmäisen kanssa on vielä aika hukassa, mitä kaikkea pitäisi olla valmiina kun vauva syntyy. Ja kaikki vaunujen, turvakaukaloiden tms. hankintakin tuntuu vaikealta. Ei tiedä, millä kriteereillä niitä pitäisi miettiä. Tällä hetkellä omassa lähipiirissä on aika vähän pienten lasten äitejä, joilta neuvoa saisi. Olen jo sen ikäinen, että monen ystävän lapset alkavat olla jo kouluiässä, itse näin myöhään matkassa... Ei heillä siis kovin tuoretta kokemusta ole nykyään.
 
Heippa Lumisade!

Milloinkas sulla on LA?

Täällä toinen iskiasvaivainen! Olen jo niin tottunut asiaan edellisessä (raskaudessa oli sama vaiva), että yritän vaan hiljentää vauhtia. Toinen vaihtoehto on kävellä jalat koukussa, mutta se herättää pidemmän päälle sekä hilpeyttä että ehkä myös lisäkramppeja. =) Minäkin kävin päivystyksessä hakemassa lääkettä vaivaan - olin viime viikolla pötköttelyosastolla migreenin takia, kun lääkkeet eivät tahtoneet tepsiä... no, selvittiinhän siitäkin!

Mulla pääsi äitiysloma alkamaan ihan yllättäen, kun vilkaisin hieman tarkemmin KELA-papereita. Tämän viikon joudun kokoamaan sähköpostiviestejä vielä kotoa käsin, mutta pääseepähän pötköttämään silloin kun haluaa, kun istuminen on käynyt niin raskaaksi. Mukula on oman arvioni mukana pää lähtökuopissa ja ainakin eilen sätki vielä kuin helikopterin ropelli. Kaiken ennenaikaisuuden pelossa käy vielä kuitenkin niin, että yliajalle mennään...

Lumisade: mulla on antaa yksi itse kantapään kautta opittu asia, joka voi säästää jonkun euron. Monet ostavat vastasyntyneelle turvakaukalon tietämättömänä siitä, kuinka nopeasti se todella jää pieneksi. Etenkin pitkät joutuvat hankkimaan uuden istuimen jo alle yksivuotiaille. Itse olen lyhyt ja tyttökin kovin siro, mutta siitä huolimatta pidän paremana vaihtoehtona hankkia alusta asti monipuolisempi istuin. Näin siis meille meni rahaa v. 2006: Auton turvakaukalona meillä oli ensin Graco auto baby -merkkinen kaukalo isofix-kiinnityksellä, koska sen sai myös Gracon matkarattaisiin. Lapsen kasvaessa jouduimme kuitenkin hyvin pian vaihtaaan sen isompaan istuimeen, Graco Duologiciin. Möimme kaukalon pois, koska Duologic sopii myös vastasyntyneelle säätöjensä ansiosta. Se asennetaan selkä menosuuntaan, toisin kuin monet muut senaikaiset mallit, lisäki esim. nukkuvan lapsen saa helposti makaavaan tai istuvaan asentoon käytännössä yhdellä kädellä.Sittemmin on varmasti tullut uudempia malleja... Duologic otetaan nyt siis käyttöön heti alusta alkaen.

Vaunuista:
meillä on esikoiselle v. 2006 ostetut Filuu Z8-yhdistelmät.

Filuu Z8 yhdistelm

Niihin kuuluu pehmeä kantokoppa ja hoitolaukku. Olemme olleeet erittäin tytyväisiä. Julkisissa liikkuvalle en vaunuja suosittele, koska pitkänomaisina vaunuina tukkivat esim. bussin vaunupaikan vierestä myös käytävän, mutta muuten ovat olleet meillä todella toimivat. Maksoivat v. 2006 n. 300 e ja nyt hinta näyttäs olevan 420 e.


Täällä keskustelua vaunuista: http://kaksplus.fi/keskustelu/perhe-ja-koti/lastentarvikkeet/494579-filuu-z8-yhdistelmat/

Aika moni tuttu tuskaili että vauva ei kuulemma mahtunut enää yhden vuoden iässä nukkumaan vaunuihinsa, Filuuz8 vaunumyyjällä oli oma 4 v. lapsi liikkeessä päiväunilla noissa vaunuissa :girl_in_love: joten se, mielestäni merkittävä, etu pitkästä kantokoppaosasta on. Muistakaahan siis tämäkin näkökulma huomioida kärriä valitsessanne! Toinen tärkeä plussa oli meille minun (158,5 cm) ja miehen (187 cm) pituuden huomioiminen. Työntöaisassa on kätevä säätö, jolla aisan saa yläasentoon miehelle sopivaksi ja ala-asentoon minulle sopivaksi. Askelväli on silti miehelle ihan hyvä, eivätkä kävellessä varpaat potki vaunun alaosaan. Umpikumiset pyörät eivät ole koskaan tyhjänä :girl_in_love: joten ei tarvitse pumppailla. Talvella liikkuivat kevyesti kaupunkialueella pienessä hangessakin, juoksulenkillä olivat matalan painopisteensä ansiosta vakaat. Ihan medän vaunut, ja saatiin samalla hinnalla vaunut + Cragon turvakaukalo aikoinaan kuin mitä käly käytti pelkkiin (Brion? / Emaljungan ?) vaunuihin... :girl_sigh:

Miinuksia: Alussa etenkin vaunu kaipasi säätöä, koska vaunut hieman puolsivat. Saimme säätöön ohjeet myyjältä, on kuulemma tyyppivika ollut silloin vaunuissa mutta sitä voi kysyä varmasti myyjältä että onko saatu korjattua. Ohjeilla poltaminen kuitenkin korjautui huomattavasti. Aisa ei ole helposti ns. heittoaisa johtuen kolmipyöräisyydestä.

Extraplussia: Vaunuissa on käteviä vetoketjutaskuja eli säilyytystaskuja :lipsrsealed: meillä oli aina jotain sujautettavaa sinne sun tänne talteen... :girl_smile:


Mites Rosief, ootko vielä yhes koos? Taidanpa kirjoittaa sähköpostia tässä jossain välissä, kun nyt on paremin aikaa! Voika ahyvin ja ilmoitelkaaitsestänne!
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille!

Vielä yhres koos... :kieh: RV tänään 38+6...
Olotila muistuttaa sinivalasta, helvetilliset (anteeksi) liitoskivut joiden takia pystyn enään kävelemään muutaman kymmenen metriä kerrallaan... Sääliksi käy tuota meidän 2 v tyttöä kun äiti ei pysty mihinkään...Isommat kyllä auttavat hyvin mutta...noh äiti on aina äiti... Ja äitillehän se morkkis asiasta tulee...
No mutta ei tätä toivon mukaan enään pitkään ole...vauvakin tuntuu olevan edelleen kovinkin vilkas ja täyttää koko kropan... laskeutunut kyllä jo on mutta EI minkäänlaisia merkkejä enään, (tai pari limatulpan palasta eilen tuli) että poju haluaisi ulkomaailmaan tutustua... :( Mamma täällä kärsimättömänä jo odottelee... (Kärsivällisyys muutenkaan ei todellakaan ole vahvimpia puoliani)

Noista vauvan tavaroista... Mulla on tällä hetkellä vauvalle vaatteita, harsoja, vaippoja, pumpulipuikkoja, rasvaa ja varalle on myös tutti, tuttipullo, äidinmaidonkorviketta 2 purkkia, suppoja, keittosuolatippoja ja itselle liivinsuojat, rintakumit ja paksuja siteitä. Mun mielestä näillä pääsee hyvin jo alkuun vastasyntyneen kanssa ja muut hankinnat voi tehdä vaikka vasta vauvan synnyttyäkin. Varastosta sit löytyy sitteri, turvaistuin ja kaksosten rattaat. Siksi päädyin kaksosten rattaisiin kun meidän 2 veen meno on vielä niin päätöntä eikä jaksa pitkiä matkoja jalan liikkua ja joskus on myös päästävä ripeästi paikasta a paikkaan b... :LOL: Mun "kriteereinä" rattaille oli myös isot pyörät et pääsee sit liikkumaan talvellakin ja esim. pehmeällä hiekalla, pieni koko että mahtuvat peräkonttiin, säädettävä aisa kun ollaan miehen kanssa niin eri pituisia, säädettävät selkäosat että sopivat sitten vastasyntyneelle sekä 2 veelle jne. Sänkynä vauvalle mulla on pinnasänky josta saa reunan että pohjan säädettyä. (Meidän 2 vee pääsi muutama viikko sitten omaan "isojen tyttöjen sänkyyn"). Sitteristä mä olen kanssa tykännyt, siihen olen lapset laittanut esim. oman suihkun ajaksi (ovat siis mukana pesuhuoneen puolella) jne. Ja meillä tyttö tykkäsi ihan ottaa unetkin siinä.
Ja LUMiSADE: Jos vielä äitiyspakkauksen otat niin siinä on oikeastaan kaikki millä pääsee alkuun...myös sänky... Ja kaikenlaistahan sitä tarjolla on mutta kaikkea ei todellakaan tarvitse että alkuun pääsee... =) Mulla itsellä on ainakin se paha "vika" että näin alkuun hamstraan AINA liikaa vaatetta ja osa jää käyttämättä kun vaavit kuitenkin kasvavat todella nopeasti ensimmäisten kuukausien aikana...
Muistinkohan nyt kaikki mitä ajattelin...no kirjoittelen sit uudelleen jos jotain unohtui... :D

Mahakasta Syksyn jatkoa kaikille! Nauttikaamme komeista keleistä!

Rosief ja Paavo
 
Hei taas. Hiljaiseloa mun osalta kun jo neljä viikkoa kestänyt flunssa vei taas petin pohjalle. Nyt parempaan suuntaan menossa, onneksi. Tuli ihan hirveä räkätauti ja soitin teratologiseen neuvontanumeroon (valtakunnallinen numero, jossa neuvotaan raskaana olevia ja alan ihmisiä lääkkeiden vaikutuksista sikiöön. Tuoltapa sain sitten luvan käyttää Otrivin-nuhasuihketta. Kuulemma vaikutus on paikallista eikä kulkeudu sikiöön asti. Suun kautta otettavat nuhalääkkeet voivat kulkeutua laajalti elimistöön ja niitä ei suositella raskaana oleville. Eipä nuo yleislääkärit paljon tiedä raskaana olevien hoidosta!

Kiitos vinkeistä hankitojen suhteen! Tänään yritin hommata ekaa kertaa äitiyshousuja kun maha on vihdoin alkanut kasvaa. H&M tuotti pettymyksen, hyvin kapeita housumalleja, eikä muualta Jkylästä oikein tunnu löytyvän. Tilasin sitten Ellokselta kokeeksi parit, katsotaan sopiiko. Jotain helpotusta on pakko saada housujen kiristykseen. Saimme myös juuri kuulla että saadaan tosi halvalla sukulaiselta Akta Gracon turvakaukalo, joten vaikkei olisikaan säädettävä se kannattaa ottaa vastaan. Uutena maksavat kuitenkin aika lailla. Pitää noita vaunuja tutkiskella vähän tarkemmi. Pitäis jotenki saada mahtumaan myös mun pieneen autoon. Vai onko ne matkarattaat...? Apua, en tiiä näistä mitään.
Äitiyspakkaus me tosiaan aiotaan ottaa, sillä pääsee mukavasti alkuun.

Taitaa olla niin, että teillä Rosief & Hilde taitaa ehkä olla jo nyytti sylissä? Mulla on la 19.3.12 joten vielä ootellaan pitkään täälläpäin... Rakenneultra on parin viikon päästä. Sitä vielä jännätään.
Mutta toivottavasti täällä joku muukin pistäytyy välistä... aika hiljaista on. Kertoilkaahan kuulumisia!
 
Heipä hei :wave:

Minäkin voisin tunkea itseäni tänne. Olen jonkin aikaa katsellut, että tällainenkin ketju on olemassa, mutta nyt vasta rohkaistuin kirjoittamaan. Ikää minulla on jo 36 vuotta ja toista odottelen viikolla 22. Laskettu aika on helmikuussa.

Kuten muita, myös minua mietityttää kovasti tuo Keskussairaalan tilanne. Esikoisen syntymästä jäi mieleen lähinnä hirveä kuumuus ja tunkkaisuus. En ainakaan silloin saanut mitään oireita, eikä nähdäkseni vauvakaan. Mutta en tietääkseni myöskään ole altistunut aiemmin ja aika lyhyt aikahan synnärillä usein vietetään. Mutta saapa tosiaan nähdä, missä parakissa sitä sitten pusketaan helmikuussa :eek:
 
Heippa Lumisade!

Totta on tuo, että yleislääkärit eivä tiedä raskausajan lääkkeistä, nimim. been there! Itsellä erikoislääkärin lausunto on hiukan auttanut, mutta esim. särkylääkkeiden osalta erikoislääkäri ja teratologinen neuvonta antavat sim. Panacodin suhteen erilaiset neuvot. tse en ole ko. lääkettä tarvinnut, mutta yleisesti niistä keskustellaan. Gragon kaukalo on minusta hyvä, meillä on sen merkkiset matkarattaat myös ollet käytössä ja viime kesänäkin reissussa mukana ettei tarvii kuunnella pienimmän matkaajan kiukuttelua kaupunkiseikkailuilla :). Laitoin sulle muuten yksityisviestin, ettet katoa kun täällä on hiljaista! ;) Vastailkaahan yksityisviesteihin, yritän kaksi muutakin viestiä kirjoittaa pian, uusille siis, jotta saadaan porukka pysymään kasassa!


Gammalle ja Ada Marialle
vilkutukset myös, laitan teillekin yksityisviestiä! Ihan vaan siksi että tänne palstalle tippuu niin hiljakseltaan viestiä että eihän homma muuten kestä paketissa :) Tervetuloa mukaan, kiva tutustua! Ymmärrän Gamman ajatukset sairaalasta, todella. Minä vuonna esikoisesi syntyi?

Täällä menossa rv 37+0 ja vielä on tosiaan nyytti mahassa. Jonkin verran supistelee enkä tiedä mikä on tilanne "tuolla alhaalla". Olen onnistuneesti ulkoillut joka päivä, mutta hetkittäin iskias vetää vauhdin nollaan. Kovasti jännittää edessä oleva koitos, kun ei ole itsestäänselvää, että kaikki menee aina putkeen.

Menen huomenna tapaamaan tässä ketjussa aiemmin kirjoittaneen Helemttären vauvaa ja toivotan muillekin vauvatutneelle lämpimiä ajatuksia kylmään syksyyn!
 
Viimeksi muokattu:
Joo, homeen keskelle synnyttämään vaan. Ei näköjään tarvitse minunkaan sitä synnytysparakkia pelätä, jos sitten ei mene kolmea kuukautta yliajalle :rolleyes: Toivottavasti tuolta osastolta sitten selviää ulos parissa päivässä, ettei tarvitse siellä pitkään olla vastasyntyneen kanssa. Mitenkähän pärjäävät ne, joilla tulee esim. sairaalassaoloa ennen synnytystä tai oleskelua paljon tuolla vastasyntyneiden teholla. Voi itku, entistä suuremmalla syyllä toivon, että kaikki menisi hyvin, ihan meidän kaikkien osalta.
 
Viimeksi muokattu:
Gammalle laitettu sähköpostia! Kolme tunnin settiä on nyt supistellut, tällä hetkellä 4 min välein. Käytiin ä-polilla ja tultiin just takas. Olen uimakelvoton, siinä kaikki. En kyllä olettanutkaan vielä jääväni sinne. Pureskelisko kynsiä? Jos vaikka nukkus, mut entiä onnistuuko.
 
Heippa!

Entinen jyväskyläläinen, nykyisin pohjoisemmassa Keski-Suomessa asusteleva vielä 3-lapsen äiti päätti näin neljättä odotellessaan liittyä viimein kaksplussalaisiin. Enimmäkseen tämän ketjun yllyttämänä, täällä korvessa kun ei niin tuota vertaistukiseuraa aina ole :whistle:

Viikkoja lienee nyt 27 ja jotain ja kulutan aikaani kotona enemmän tai vähemmän hyvävointisena, töihin ei enää ole asiaa. K-SKS käy sitten viimeistään tammikuussa minunkin tieni. Hirveän huolissani en tuosta homeongelmasta jaksa olla, kun ei siitä aiemminkaan ole mitään oireita tullut itselle tai lapsille mutta eihän sitä koskaan mielellään etenkään pieniä homeelle tai sienille altista. Muutenkin tuo touhu v*tuttaa rankasti, laitetaan vuosittain miljoonia suoraan sanottuna p*skaan. :mad: Mutta ei siitä sen enempää, hei vaan kaikille :wave:

- neakas
 

Yhteistyössä