Jyväskylä /keski-Suomi, yli 30v. odottajat

Hei vaan kaikille uusille!
Portugalin reissusta kotiuduttu. Raskaus ei aiheuttanut minkäänlaisia ongelmia reissussa, vain hieman koneessa istuminen ahdisti mahaa, kun en ollut vielä äitiyshousujakaan ehtinyt hommata. Onneksi oli tilaa paluumatkalla, joten sai vapaasti rampata vessassa. Ja ensimmäistä kertaa reissun viimeisenä iltana vihdoin tuntui vauvan liikehdintää, hassua muljahtelua mahalla ja pieniä tuikkaisuja, eli varmaankin potkiskeli siellä. =)

Huomenna olis neuvola pitkästä aikaa, viimeksi oli elokuussa, kun laskevat nt-ultrankin neuvolakäynniksi. Pääsisi kuuntelemaan pikkuisen sydänääniä. Kahden viikon päästä olisi sitten rakenneultra, jota odotellaan innolla. Ollaan päätetty, että jos kertovat, halutaan kyllä tietää lapsen sukupuoli, mutta vielä mietitään, kerrotaanko sitä kenellekään. Mitenkäs teillä muilla?

Vähän tällaista hiljaiseloa nyt, vatsa kasvaa jo vähitellen ja kovasti toivoo, että aika kuluisi sukkelaan.
 
Meillä ei ole yksikään lapsista halunnut näyttää sukupuoltaan. Ei ole haitannut yhtään, mitäänhän me ei sillä tiedolla tehdä, mutta ei oltaisi kieltäydyttykään kuulemasta jos se informaatio ois ollu tarjolla.
Sen sijaan kellekään muulle tietoa ei olisi jaettu. En tykkää mistään "baby-väreistä" tai tyttö-poikakamoista, ällöän niin vaaleanpunaista kuin vaaleansinistäkin tasapuolisesti. Kun sukupuoli ei ole kellään selvillä niin lahjukset ja muut on paljon neutraalimpia :D
 
Heippatirallaa, hengissä ollaan!

Mites täällä odottajat jakselee? Meillä ei mitään ihmeitä täällä, soseita ollaan alettu maistelemaan :) Päärynäsose tuntuu vievän voiton selkeästi, sitä ihan täristen odotetaan suu valmiiksi auki. Yöt menee ihan ok 1-2syöntiä, jos kaks niin se toinen on jo oikeastaan aamulla. Illalla menee 2000-2100 nukkumaan ja aamulla heräillään 07-0900 aikaan.

Vauvauintiin olisin halunnut pojan viedä, harmi kun kaupunki ei enää tällä kaudella järjestä sitä. Yksityinen järjestäjä on meille hiukan tyyris, enkä pidä siitä että pitää sitoutua kk-sopimuksella kun koskaan ei tiedä mitä eteen tulee.

Se ois Marraskuu kohta, huh! Jokos joululahjoja ootte katelleet?
 
Tervehdys kaikille! Loppuraskauden iltaunettumuus ajoi pitkästä aikaa palstalle :D Minä vuosimalllia -74 ja esikoinen on 3,5v poika, nyt odottelen kakkosta saapuvaksi tammikuun alussa. (11.1 la) Sairaslomalla nyt äippäloma alkuun asti, kuulun siihen pieneen porukkaan joka oksentaa koko raskauden..

Muuten raskaus mennyt hyvin, nyt on tuota närästystä enemmän ja issias yrittää tuikkia, ja jostain syystä väsyttää vaan edelleen. Pari vuotta raskautta yritetty ja nyt tuntuu että viikot hurahtaneet huomaamatta, kyllä se vaan tuo pikkumies pitää huolen vapaa-ajasta.. :D

Käväisin pari yötä synnäriosastolla 6 (paha mahatauti, piti olla tipassa) enkä huomannut itse mitään sisäilmäongelmia, en usko että vaikeuksia tulee jos ei ole herkistynyt ennestään. Se ilmapiiriongelma saattaa ärsyttää enemmän, mutta ainahan henkilökemiat ei vaan kohtaa.

Isosti jaksamista kaikille, täytyy käydä nyt useammin, että oppii teidät tuntemaan! :)
 
Hei taas pitkästä aikaa! Täällä on ollut niin hiljaista, joten en minäkään ole saanut aikaiseksi kirjoitaa. Tervetuloa uudet!
Täällä alkaa vko 26 ja vauva potkii ahkerasti. Tuntuu kommunikoivan jo jotenkin =) kun alkaa potkimaan, kun mieheni juttelee vatsalleni tai kun lauleskelen jotakin. Kotikaraoken laulaminen näyttää saavan vaavin erityisesti aktivoitumaan.
Vaunutkin jo ostettiin, kun saatiin tämän vuoden malli halvalla ja Acta Gracon turvakaukalo+matkarattaat saatiin sukulaiselta. Paljon ois vielä kaikenlaista hankintaa joka mielessä pyörii. Sänky taitais olla isompi hankinta, mikä ainakin olis lähiaikoina mietittävä.

Mullakin oli pahaa närästystä ja piti käydä lääkärillä sen takia. Nyt on närästyslääkkeet ja vointikin tuon suhteen parantunut onneksi.
Viime viikko oli kiireinen töissä ja muutenkin rasitin itseäni enemmän. Rasituksessa alkoi tulla alavatsakipuja jotka säteili selkään ja rauhoittui vasta pitkälleen mennessä. Perjantaina olin jo huolissaan, tulkitsin nuo supisteluiksi eikä olo ollut ollenkaan hyvä. Neuvolassa neuvoivat menemään lääkäriin, jos jatkuu, että voisi tarkistaa, ettei kohdunsuu ole alkanut avautumaan. Lepo kuitenkin auttoi ja nyt vkonlopun ajan ollut parempi olo. Kai sitä vaan pitää alkaa vähän hellittämään ja rauhoittamaan tahtia. Eikä taida liikuntaa olla nyt juuri hyvä harrastaa... :(

Griffski, minäkin muuten haaveilen vauvauinnista, sitten kun vaavi saadaan maailmaan. Vesi on lempielementtini ja paljon olen vesijumpaa ja vesijuoksua harrastanut, joten olisi mukava viedä pienokainen myös veteen polskimaan. Nythän oli uutinen, että aloittavat uuden vauvauintiryhmät tuossa Telkänpesässä, Halssilassa. En muista kyllä mikä oli järjestäjä, mutta joku yksityinen sekin. Minkähän hintaista on yksityisellä tuo vauvauinti? Ei taida Aallto-Alvarin remontti ehtiä valmistua, että sinne ehdittäis päästä vauvaa uittamaan...
 
Hyvää itsenäisyyspäivän aattoa!

Laitan lähipäivinä Lumisadelle (miten ne niemt taivutettiinkaan ;) ) sähköpostilla mukavaa ja tärkeää asiaa, samoin muillekin, jotka edelleen kirjoittelevat kanssani mailitse. Joulun pyhät lähestyy, jipii!
 
Täällä taas.....aikamoista hullunmyllyä ollu ja siksi poissa hetken palstalta..menin sitten viimeisten menkkojen mukaan viikolla 7+4 yksityiselle ultraan ja siellä sanottiin että luultavasti tuulimunaraskaus.... Ja voi sitä pettymyksen määrää... Taasko ajattelin?? No lääkäri käski kuitenkin malttaa ja sanoi että 2vkon päästä sitten uudelleen. No kahden viikon päästä sitten omalääkäri ultrasi ja sanoi että ei siellä mitään ole. Silloin heitin toivon pois ja jäin vaan odottelemaan että kaikki tuli ulos yms. Mutta verikokeisiin vielä piti mennä....no tästä lääkärikäynnistä n. 5 päivää lääkäri soitti ja sanoi et meneppäs nyt naistentautien poliklinikalle koska sinun raskaushormoni vaan nousee vaikka pitäisi laskea. No minäpä lähdin miehen kanssa sinne kun odotettiin että se on leikkaus edessä jos on kohdunulkopuolinen tai sit kaavinta... No siellä lääkäri opiskelijan kanssa tutki ja ultrasi... Sanoi opiskelijalle että katso tuota ja mä olin varma et jotain pahasti pielessä... Sit se maukas: onneksi olkoon, täällä pieni sydän sykkii!!! Jos en olisi ollu jo selällään, olisin varmasti lentänyt selälleen. Eli pikkuinen siellä oli mutta ihan eriviikoilla kuin menkkojen mukaan...eli arvion mukaan 7+4 nyt olisi... Mieskin aika äimänä oli kun opiskelija haki sen kattoo sykettä:) mutta odotan ihan rauhassa että viikot etenee ja rukoilen että kaikki menee hyvin. Lasta on kuitenkin yritetty ja toivottu yli kymmen vuotta ja yksi tuulimuna vain takana .... Että tällainen tarina :)
 
Mirkulle hurjasti tsemppiä, tuollaisen alun kanssa varmasti viikot kovin pitkiä näin alkuun. Täällä mennään jossain 37 ja 38 hujakoilla ja olo on sen mukainen.. Melkein pari kuukautta nyt ollut lähinnä sisällä jatkuvien supistusten vuoksi, ja alkaa jo seinät ahdistaa. Edelleen aamut alkavat oksentamisella, mutta isommilta turvotuksilta olen onneksi säästynyt. Vielä pari päivää kun jaksais että päästään ensi vuoden puolelle ja sitten alan patistella tätä tulokasta pihalle :)

Esikoinen odottelee jo kovasti pikkuveikkaa, saa nähdä miten asenne muuttuu kun totuus valkenee ettei sieltä valmista leikkikaveria tullutkaan..

Jaksamisia kaikille!!
 
Hyvin hiljaista täällä on ollut, joten eipä ole saanut mitään kirjoiteltua, kun tuntuu ettei näitä juuri kukaan luekaan.

Täällä ollaan nyt viikolla 38+6 ja viimeisiä viedään, sillä huomenna suuntaan sektioon. Eli toivon mukaan huomenna on tosiaan jo oma pieni nyytti kainalossa!

Mulla on loppuraskaus mennyt yllättävän hyvin. Lenkillä tosin en oo voinut käydä varmaan kolmeen kuukauteen, koska alavatsaa on alkanut heti rasituksessa kiristelemään. Mutta muuten ei kyllä juuri ollenkaan supisteluja, turvotuksia tai vastaavia. Ainoa häiritsevämpi vaiva on ollut paha närästys joka välillä laittanut jopa oksentamaan. Siihen ei ole edes resptilääke (nexium) auttanut.
Gravidassa on ultrattu viimeksi helmikuun alussa ja vauva sen perusteella näyttäisi olevan terve, sydämen, aivojen jne. rakenteet kunnossa. Tuollahan se pieni nytkin potkiskelee. Välistä on ollut hiljaisiakin päiviä ja silloin itse huolestunut, onko kaikki kunnossa. Mutta yleensä on lähtenyt liikenteeseen, kun on juonut jotain makeaa, asettunut kyljelleen makoilemaan ja hieman töninytkin masua. Enimmäkseen vauva on asustellut tuolla mun oikeassa kyljessä.
Nyt on kaikki vauvatarvikkeet valmiina odottamassa ja saapas nähdä, kuinka uni tulee palloon ensi yönä. Pientä hermostusta on ilmassa, mutta luottavaisin mielin toisaalta menen sektioon, se ei sinänsä pelota.

Mutta tsemppiä kaikille uusille odottajille!
 
Heippa moi!

Kävin viime vuoden syyskuussa tässä pinossa pyörähtämässä. Huono onni oli ja raskaus meni kesken. Joulukuussa plussasin taas ja se meni tammikuussa kesken :(. Nyt laskureitten mukaan olis rv 5+1, mulla on varhaisultra 21.5 ja sillon näkee että mikä on tilanne. Jos kaikki käypi hyvin, nii LA olis tammikuun alussa :heart:
 
Tänään oli jo toinen varhaisultra, kun ekassa ei oikein näkynyt raskauspussin lisäksi mitään muuta. Mun menkat ja ovikset on kulkenu ihan omia polkujaan :D

Eli nyt olis sit 6+2 menossa ja laskettuaika on 26.1.2013 :heart:
 
En ilmeisesti osaa edes vastata tänne, hoh hoijaa. Laitoin jonkun viestin pari päivää sitten, mutta eipä se täällä näy. Noh, yritämmä uudestaan.

Eli jyväskyläläinen, toista lasta odotteleva olen. LA tammikuun lopulla. Esikoinen on jo koulupoika. Esikoista odottaessa tuntui, että oli kovin aktiivista porukkaa näillä main, käytiin mammakahveilla ja sellasta, mutta nyt en ole sellasta huomannut tai sitten en vaan ole osannut oikeita palstoja selailla. Kattellaan...
 

Yhteistyössä