Jyväskylä, lähdetäänkö puistoon tai rannalle?!

Lähdettäisiinkö tässä heinäkuulla rantsuun tai puistoon lasten kanssa?! Ensi viikolla tai sitä seuraavalla?! Meillä esikoinen kohta 3 v 6 kk kaipailisi leikkiseuraa ja nuorimmainen iältään 11 kk.

Uimarannoista en kauheasti tiedä. Tuomiojärvi taitaa olla edelleen uintikiellossa levän takia (mikäli muistan oikein). Halssilan ranta Jyväsjärvellä on aika suosittu eli täynnä porukkaa. Jyskän ranta on ihan kiva myös. Onko Kuokkalan puolella yleisiä rantoja?

Eväät mukaan ja piknikille!

Ideoita ja mielipiteitä!
 
Kyllä kiitos!!

Ihana kun joku jaksaa suunnitella tekemistä meille muillekkin.. :D
Tai ainakin mulle ku oon iten niin laiska.. :whistle:

Mutta joo, sehän vaan passaa! En kyllä tiedä muitako Tuomiojärven rannan mutta eiköhän ne jostain löydy..

Mulle käy molemmat viikot, ei ole taaskaan mitään suunnitelmia..

Ilmotelkaahan tarkempi päivä!

Löysin tällasen sivun ku niitä karttoja taas etin, tossa on Jyväskylän yleisimmät uimarannat..

http://www.jyvaskyla.fi/liikunta/laitokset/uimarannat.shtml
<br><br>
 
Kuokkalan tai oikeastaan alban puolella on hyvä ja kiva ranta jonne voisi mennä. Siel on puita joiden alle pääsee hiukan aurinkoa pakoilemaan.

Jos nyt saisin itsestäni sen verran irti niin lähtisin mielellään tuonne albaan kun en omista autoa enkä kauhean kauas viitsi kävellä, poika 8kk.

Ensi viikko kävisi minulle kun tämä viikko on täynnä jos jonkin moista suunnitelmaa.
 
Moips!!

Ajattelin tuota torstaita ehottaa mutta ainakin tällä hetkellä näyttäis säätiedotukset ukkosta ja sadetta torstaille.. mua se ei kyll'ä haittaa mutta rannalla ei välttämättä ole niin mukava olla.. :D

Mutta käviskös sitten ens viikolla maanantai tai tiistai?
:D
 
Tiistaina tai maanantai sopii hyvin, täytyy vilkuilla sääennustuksia. Mä ajattelin, että lähden kuin naparetkelle eli kamaa kauhiasti (ilman villahousuviritelmiä tietty) ;) Aattelin tehdä kunnon eväät ja kunnon alustan + jonkinlaisen varjoviritelmän. Eli ainoa toive rannalle, että pääsis suhteellisen lähelle autolla. Ehkä saan hullun lisänimikkeen, mutta ei se naista pahenna :D Mulla vaan iski hinku piknikille. Ehkä lopputuloksena on rääkyvä kolmikko roinakasan keskellä, mutta pikku riskinotto silloin tällöin tekee terää :D
 
Heipä hei!
Olisi ihana tavata muita mammoja! Olen 24-vuotias 2 kk:n tytön äiti. Tyttö ei vielä välitä muista lapsista mutta itse halajan uusia tuttavuuksia ;) Alban ranta kuulostaa hyvältä, siellä kun on sitä nurmialuetta jonne voi piknikit virittää!
 
Mysli78 pihalla
Laitanpa vielä kysäisyni näin erikseen, että pääseekö autolla siihen rannan lähelle? Hotelli Alban pihassa ei pahemmin parkkitilaa taida ylimääräistä olla.
 
Mysli:
Tuohan on loistava idea!! :LOL:
Kaikille omat eväät mukaan ja kunnon piknikki kehiin! :D

Mä ainakin oon mukana, ehkä kyllä ilman sitä varjoa mutta kuitenki istuma alusta ja eväät mukaan.. :D

Siis mikä ranta ja missä??!!??
Blondi kun nykyään olen niin ei oikeen aivokapasiteetti riitä keksimään tuota uimarantaa.. :whistle: :LOL:

Elle:
Mukavaa saada taas uus äiti joukkoomme!! Tervetuloa vaan mukaan!


Mutta ilimotelkaahan!!
 
puhkarhu harmaana
Alban rantaan joo, alkuviikosta passaa hyvin ja piknikki myös!!! Eli oltas tulossa tuon 1 v pojun kanssa, jos vaan mukaan mahtuu. :wave:

Alban ranta on siinä yliopiston liepeillä, hotelli alban terassin lähettyvillä. Siinä yliopiston parkkiksilla mun käsittääkseni olis tilaa, mut takuuseen en mene...

 
Onkos se uimaranta tuossa kartassa tuossa Vaasankadulta Rantaväylälle tulevien ramppien kohdalla? Missäs ne lähimmät parkkipaikat ovat, mistä joku mainitsi? Onhan se sitten ihan yleinen parkkis, ettei uhkana ole parkkisakko? Ei muuten, mutta aika tuoreessa muistissa isännän toilailu :whistle:

Äh, linkki unohtui
http://www3.jkl.fi/tekpa/kapu/pdf/liikenne/liikennekartta.pdf<br><br>
 
Hei jee, mekin voitais tyttelin kanssa lähteä mukaan biitsille täältä muuttolaatikkosotkusta! :p

Alban ranta passaa jos saadaan auto käyttöön. Muuten en tiiä jaksetaanko lähteä kävellen/bussilla säätäämään. Riippuu varmaan siitä et mihin aikaan treffaillaan.

Vitsit kun semmonen varjo oiskin hieno.. B)

Niin ja alkuviikko passaa kyllä.
 
http://www.kartta.jkl.fi/
Tuosta löytyy suht hyvin tuo ranta kun ottaa majoitusliikkeitä ja sitten klikkaa tuon Alban siitä. Ja tuollahan saapi sitten ihan reitinkin muistaakseni.
Ja kyllä siinä on mun muistin mukaan ihan yleinen parkkipaikka.
 
Äh, tuo rantahan olikin tuossa Alban vasemmalla puolella, tuo ilmakuvahan tuon selvittikin. Eihän noita kaikkia muista, kun tuolla puolen tulee harvemmin ajeltua. Tarkoititko parkkiksella tuota Albaa vai Yliopistoa vai mitä? Mää tätä vaan kyselen, kun taitaa meitä muutama muukin olla, joka on autolla tulossa.
 
Eli tuolla ilmakuvalla löytää tuon hotelli Alban + näkee, missä uimaranta on. http://www.kartta.jkl.fi/
-ruksaa kartan oikeasta alareunasta kohta "ilmakuva (heinäkuu 2004)"
-valitse sivun vasemmasta yläreunasta valikosta "valitse hakuluokka" "majoituskohteita"

Sen jälkeen vasempaan reunaan pitäisi tulla lista Jyväskylän majoitusliikkeistä, valitse sieltä Finlandia hotelli Alba. Tämän jälkeen ilmakuvaan pitäisi ilmestyä merkki Alban kohdalle. Noin 300 metriä hotellista vasemmalle alaviistoon näkyy tuo ranta.
 
tiipeli
MOi!

Me tulemma kans (äippä 28v, poika pian 1v). Voidaan lähteä viikonloppunakin tahi jo vaikka hu tai pe, mikäli joku haluaa mennä... Liekkö siellä Alban rannassa muita ku yo:n paikkoja....??

Tuomiojärvi muuten EI ole uintikiellossa (juuri sieltä tulin). Lehdessäkin siitä luki eilen tai toissapäivänä. Lämmintä oli, varjoa, aurinkoa, hiekkaa & nurtsia. :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2006 klo 18:20 tiipeli kirjoitti:
MOi!

Me tulemma kans (äippä 28v, poika pian 1v). Voidaan lähteä viikonloppunakin tahi jo vaikka hu tai pe, mikäli joku haluaa mennä... Liekkö siellä Alban rannassa muita ku yo:n paikkoja....??

Tuomiojärvi muuten EI ole uintikiellossa (juuri sieltä tulin). Lehdessäkin siitä luki eilen tai toissapäivänä. Lämmintä oli, varjoa, aurinkoa, hiekkaa & nurtsia. :D
Juu, niin luki lehdessä. Tietty Kuokkalan suunnasta tuleville helpompi tulla Albaan. Mä kyllä pääsen kaaraileen mihin rannalle tahansa, kunhan löytyy vaan varma, sakoton parkkipaikka!!!
 

Yhteistyössä