Jyväskylän ja lähiseudun odottavat äipät

Haa onhan meitä sitten pari!
Mä oon äänekoskelta tosin täältä suolahden puolelta.
Kuljen kuitenkin jyväskylässä töissä joka päivä.
Muutin sieltä pois pari vuotta sitten.
Asuin silloin puparissa heh B)

Onko raskaus edennet hyvin?
Itsellä välillä kouristuksia oikealla puolella massua.
Pahoinvointia ei ole ollut ollenkaan ainoastaan närästystä joka päivä! :headwall:

Jane ja pikkuveijo/keiju
 
Hei ja hah, mä olen entinen suolahtelainen, Jyväskylässä asunut kohta 10 vuotta :)

Minulla toisen odotus on mennyt melkolailla saman kaavan mukaan, kun ensimmäisenkin - ei suurempia ongelmia, alussa kuvotusta ja armotonta väsymystä, mielialan vaihtelujaja muuta sellasta "normaalia" :D Sokeriarvoja ja verenpainetta seuraillaan... Toinen raskaus kyllä tuntuu kestävän paljon kauemmin kuin eka!

SuTi ja pikkukakkonen 32+5
 
Juu täällä kanssa odotus mennyt ihan mukavasti, nyt alkaa jo synnytys pyörimään kovasti mielessä.. Kovasti mietityttää esikoista odottaessa myös se, millaista kohtelu tulee olemaan sitten sairaalassa, ja saanko tukea tarpeeksi. Pelkään että menen paniikkiin enkä osaa muuta kuin pidättää hengitystä :LOL:

Supisteluilta olen välttynyt koko raskauden ajan, oikeastaan kerran olen supistuksia tunnistanut! Ja nekin oli niitä harjoitussuppareita, ei oikeita.. Minulle on aiemmin tehty lääkkellinen kohduntyhjennys, joten siksi luulen tunnistavani oikean supistuksen sitten joskus lähitulevaisuudessa!

Oletteko muuten käyneet mammajumpassa - joogassa ja mitä niitä nyt onkaan?

Hyviä vointeja kaikille!

viikkoja taitaa olla nyt sitten jo 36+6.
 
Heipä hei!
Mä en oo jaksanu vaivautua menemään mihinkään jumppaan :LOL:
Tuntuu siltä ettei oo mun juttu ollenkaan.

Kävin gravidassa ultrassa maanantaina ja sain tosi kakkaa palvelua!
Tein valituksen ja pyysin uutta ultraa, mutta ei tipu!
Ei oo kuulemma resursseja ultrailla huvikseen ketään.
Ei kuulemma löytyny kaikkia sisäelimiä ja istukka huonossa paikassa...
Eikä voinu ees sukupuolta selvittää eikä antanu kuviakaan muistoksi...
Sanoi että on niin huonossa asennossa ettei voi hahmottaa kaikkea, koska jalat on ristissä niin tyttö se vissiin on. Nauro vaan päälle.


Jane ja veijokeiju 20+3
 
Jane69 : Oliko se siis rakenneultra jossa kävit? No sen ymmärrän ettei sukupuolta selvinnyt, ei ne aina vaan selviä jos lapsi on tosiaan jalat ristissä :saint:
Mutta selvittikö ne ollenkaan tuota että jos kaikki elimet ei näkynyt niin mitä sitten, jatkotoimia tms? Ja tuoki oli aika outo ettei kuvia antanut...

Mulle on ainakin annettu kuvat, jopa gyn.polilla rv6, kun epäiltiin keskenmenoa, sitten alkuraskauden ultra, np ja rakenneultra. Mä kävin yhdessä ylimääräisessä muutama viikko sitten raskausmyrkytysepäilyn vuoksi, ja silloin en edes koko ultra-ruutua nähnyt, tai saanut kuvaa. Mutta ei siiitä jäänyt paha mieli, mieskään ei ollut tulloin mukana joten ollaanpahan tasoissa :LOL:

Mulla on gravidassa ollut pari kertaa sellainen mieslääkäri, ja nyt viimeksi nainen. Ihan asiallista kohtelua olen kyllä saanut, eikä ole tullut mieleen kyseenalaistaa ammattitaitoa tms, mutta kieltämättä hieman kiireiseltä siellä vaikuttaa aina. Turhia ei ole selitelty tai kerrottu. Aika paljon on sen varassa että mitä itse osaa kysyä. Ja kun olen aina niin jännittynyt niin ainoa kysymys on ollut lopuksi : "niin siis kaikki on hyvin vai?" :LOL:
 
Oli rakenneultra juu.
Ei selvittäneet miksi kaikkia elimiä ei näkynyt.
Istukan takia menen uudestaan 10 viikon päästä.
Näin kun laittoi kuvat roskiin enkä älynnyt niitä suutuksissani pyytää sieltä.
Minä kyselin vaikka mitä, mutta vastauksia ei tullut, akka vaan mumisi omiaan.
 
Minäkin voisin liittyä seuraanne, jos sopii? Jyväskylän lähellä asustellaan ja miehen kanssa esikoista odotellaan, viikkoja nyt 26+3.

Jane69 Kurjaa että sulla on huono kokemus ollut Gravidasta. Me käytiin rakenneultrassa ennen joulua ja meille sattui tosi ihana kätilö ultraajaksi. Koko ajan selitti mitä näkyi ja missä, tietty jonkin verran oli keskittyneenä hissukseen mutta selitti sitten aina lopuksi mitä katsoi tarkkaan. Ilmeisesti siellä ei kai tapana ole kuin yksi kuva antaa normaalisti, mutta me saatiin kaksi sillä perusteella kun kätilön mielestä oli niin hyvin vaavi antanut itseään kuvata :D

 
Hei kaikki,

jumppaillut en ole, mutta pyrkinyt käymään pienellä kävelyllä joka päivä ja lisäksi käyn shindo-venyttelyssä kerran viikossa. Aika rauhallisesti on täytynyt ottaa, vauva tuntuu jo painavan tuonne alas. Alkuraskaudessa minua vaivasi selkäkivut, joten en päässyt silloin liikkumaan juuri yhtään :(

Mä kävin myös Gravidassa rakenneultrasa ja mulla oli joku harjottelija ultraamassa, pyysi välillä asiantuntijalta apua ja ihan hyvin meni ja palvelu oli hyvää, vaikkakkin meillä kesti käynti varmaan puolitoista tuntia. Vauva jökötti paikallaan, eikä suostunut näyttämään ensin vasemman puolen elimiä ollenkaan, ultrasivat sitten niin kauan, että saivat kaiken tarpeellisen katsottua, mm. sydän syynättiin kunnolla. Siinä on itsellä kyllä vaikeaa, kun kuvat ei kerro yhtään mitään, siksi mekin kyseltiin koko ajan, että mikä tuo on ja mitä siitä nyt katsotaan. Jalat oli meilläkin ristissä, mutta lopuksi saatiin tyttöarvaus, kun kääntyi sopivampaan asentoon :)

Mulla taas muistissa viime synnytyksestä yksi keskussairaalan kätilö, joka oli kyllä aikas kamala, tovion mukaan en saa häntä nyt tähän synnytykseen :D

Juuri neuvolaan menosa taas jännitäämään uusia mittoja.

SuTi ja pikkukakkonen 32+6
 
Mulle sanottiin sieltä että heillä ultraajat on 90% kätilöitä mutta 10% lääkäreitä, ja mulla oli lääkäri. Joku mies kävi tarkistamassa sydämen.
Sanoi että on pahoillaan ja laittaa seuraavaan kertaan lausunnon että äiti haluaa nähdä enemmän :p
Meillä ei edes yrittänyt herätellä tyyppiä, vaikka olisi kuulemma pitänyt että saa nähtyä kaikki paikat.

Mitäs meinaatte touhuta viikonloppuna?
Mä lähden äidin kanssa shoppailemaan huomenna :LOL:
Sunnuntaina varmaan laiskotellaan, että jaksaa töissä ensiviikon.

En ole varma että tunsinko eilen ekaa kertaa jotakin liikettä mahassa...

Jane veijokeiju 20+4
 

Yhteistyössä