Jyväskylän keskus sairaalasta kyselen tyhmänä?

Kun synnytys kohta lähellä ja en ole käynyt valmennuksissa enkä tutustumassa sairaalaan ja eipä kukaan ole niitä ehdoittanutkaan mutta onko sielä perhehuonetta vai pelkkä normaali osasto ja mites ne vierailut ja muut asiat?
Kertokaa muutenkin kokemuksianne kyseisestä paikasta jos on.
 
jaa-a
mä olen kans täs kk sisäl menossa synnyttää sinne :) että mulla kolmas tulossa ja en oo ennen siellä ollut... mutta nyt muutaman kerran vaan käynyt ultrassa! Että en kyllä itekkää tiiä mutta se selviää siellä sitten =D
 
xxx
ei ole perhahuoneita. Mutta minulla kyllä vain hyviä kokemuksia, ei ole pahaa sanottavaa.

Nyt remontin jälkeen taitaa olla aikalailla kaikki synnyttäneiden huoneet kahden hengen huoneita joissa omat suihkut ja vessat.

isällä ja vauvan sisaruksilla vapaat vierailuajat päivällä. Isovanhemmat saava tulla iltasella käymään. Ei muita vieraita, ja sen kyllä ymmärrän täysin kun on niin paljon pöpöjä liikenteessä.

Mutta kaksi lasta siellä olen synnyttänyt ja kolmatta mennään pian "hakemaan" ja pelkästään positiivia kokemuksia.
 
:/
toivon todella ettei tarvitsisi synnyttää siellä enää, pelkkiä huonoja kokemuksia. kätilöt tylyjä kaikki, lääkärit pyörtävät toistensa päätöksiä koko ajan... kaikkea paskaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Johan kuulostaa hyvältä paikalta. Ei perhehuonetta keskussairaalassa????! Jos joskus vielä synnytän niin en kyllä tuonne haluais :x Mut ei viittis paikkakuntaa sen takia vaihtaa... :snotty:
Kyllä siellä ennen oli.. Mutta perhehuoneeseen pääs vaan jos oli ekaa tekemässä ja sillonkin epävarmasti kun niitä halukkaita on...
 
...
Kun mä kävin 2007 synnyttämässä, ni sielä oli sillon vielä pari aikaa viikosta, ku odottajat sai mennä sinne tutustuu vapaasti paikkaan.

Onkohan tätä enää? Aattelin jos kiinnostaa tutustua paikkaan etukäteen.

Mun on vähä turha antaa kokemuksia, ku en remontin jälkeen oo siel ollu. Mut sillon '07 oli perhehuone ja henkilökunta oli ainaki omalla kohalla tosi mukavia. Mut hyvin se menee:)
 
Pitääpää kysyä sairalaan tutustumista kun menen käymään sielä tutkimuksissa.
Minua ei haittaa vaikka ei ole perhehuonetta kun ei viitsi koko perhettä ottaa sinne ja maksaa joka päästä vaikka julmasti nyt sanon mutta joskus pitää ajatella asiaa myös rahallisesti.
 
metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Kyllä siellä ennen oli.. Mutta perhehuoneeseen pääs vaan jos oli ekaa tekemässä ja sillonkin epävarmasti kun niitä halukkaita on...
2007 oli vielä näin, että vain ensisynnyttäjille. Kun taas siinä sairaalassa missä synnytin esikoisen, oli käytäntö että vain uudelleensynnyttäjille. Koskaan en ole ollut kelvollinen :D

Ja vierailulla sai mun muistaakseni isä olla vapaasti, muilla rajoitettu. Mutta voin muistaa vähän väärinkin :ashamed:
 
Olis kiva kuulla kokemusta myös sektiosta Jyväskylän keskussairaalassa? JOS siis sellaiseen joskus joutuu, niin millainen kokemus se on ollut ja onko viilto tehty pystyyn vai vaakaan? Olen nimittäin kuullut että siellä tehdään paljon pystyviiltoja ja sellaista en itselleni haluaisi ellei ihan välttämätöntä. Mulla on muutenkin sektiokammo :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Olis kiva kuulla kokemusta myös sektiosta Jyväskylän keskussairaalassa? JOS siis sellaiseen joskus joutuu, niin millainen kokemus se on ollut ja onko viilto tehty pystyyn vai vaakaan? Olen nimittäin kuullut että siellä tehdään paljon pystyviiltoja ja sellaista en itselleni haluaisi ellei ihan välttämätöntä. Mulla on muutenkin sektiokammo :(
Mulle tehtiin 2002 sektio jyväskylässä kiireellisenä ja se tuli pystyyn.
Mut ajat ovat muuttuneet siitä ja siks täällä kyselenkin muilta äideiltä kanssa tietoa paikasta.
 
ei valittamista
Itse olen siellä kaksi lasta saanut. Toisen alateitse ja toisen hätäsektiolla. Perhehuoneita ei enää nykyään ole. Sektio tehtiin pystyviillosta. Lääkärin kanssa kun käytiin sektio läpi, niin sanoi pystyviillon syyksi nimenomaan hätäsektion, muulloin siis pyritään tekemään viilto vaakaan. Minun synnytyskokemukseni ovat olleet ihan hyviä ja osastollakin oli mukava henkilökunta. Ei siis mitään valittamista.
 
vieras
100% parempi kokemus kuin erään toisen kaupungin synnäri ja osasto kokemus.
Pystyivät synnärillä ottaa pehmeet arvot paremmin huomioon kun ei ollut juuri muita synnyttäjiä ja oli tosi hyvä kätilö, myös osastokokemus hyvä.
 
Ihan hyvä paikka on synnyttää. Esikoisen synnytyksessä oli todella kurja kätilö mutta se ei ole enää siellä töissä. Toisen tytön synnytyksessä aivan ihana kätilö. Synnyttäneiden osasto oli silloin remontissa 2005 syksyllä, ja on kai taas. Ilokaasuahan siellä ei vissiin enää saa, enkä kyllä ottaisikaan :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja mum84:
Ihan hyvä paikka on synnyttää. Esikoisen synnytyksessä oli todella kurja kätilö mutta se ei ole enää siellä töissä. Toisen tytön synnytyksessä aivan ihana kätilö. Synnyttäneiden osasto oli silloin remontissa 2005 syksyllä, ja on kai taas. Ilokaasuahan siellä ei vissiin enää saa, enkä kyllä ottaisikaan :x
Ai ei ilokaasuakaan? No just.:eek: Aika omituiselta vaikuttaa paikka.

Miksiköhän kiireellisessä sektiossa viilto tehtiin pystyyn? Mulla on kiireellinen sektio takana, ei siis hätäsektio, ja viilto kyllä tehtiin vaakaan nätisti. Johtuuko lääkärin käytännöstä vai mistä ihmeestä :/
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja mum84:
Ihan hyvä paikka on synnyttää. Esikoisen synnytyksessä oli todella kurja kätilö mutta se ei ole enää siellä töissä. Toisen tytön synnytyksessä aivan ihana kätilö. Synnyttäneiden osasto oli silloin remontissa 2005 syksyllä, ja on kai taas. Ilokaasuahan siellä ei vissiin enää saa, enkä kyllä ottaisikaan :x
Ai ei ilokaasuakaan? No just.:eek: Aika omituiselta vaikuttaa paikka.

Miksiköhän kiireellisessä sektiossa viilto tehtiin pystyyn? Mulla on kiireellinen sektio takana, ei siis hätäsektio, ja viilto kyllä tehtiin vaakaan nätisti. Johtuuko lääkärin käytännöstä vai mistä ihmeestä :/
siellä ei käytetä enää ilokaasua kuulemma siksi että siitä on jotain haittaa sairaalan työntekijöille jotka sille altistuu jatkuvasti.

tietääkö joku että saako muut vieraat kuin perhe ja isovanhemmat käydä tapaamassa äitiä ja vauvaa kahviossa? vai saako sitä vauvaa edes viedä kahvioon?
 
Mä synnytin siellä 2004 ja silloin oli perhehuone, mutta ei vissiin sit enää muiden kirjoittajien mukaan. Olin kyllä tosi tyytyväinen verrattuna viime syksyn Taysissa synnyttämiseen. Supistuksista sai kärsiä nimittäin siellä käytävillä kävellen muiden isien ( ja tietysti äitien) seassa. Vaihtoehdot oli joko istua siellä rivissä isien kanssa kun äidit vaikersi käytävillä tai sit kävellä itse edestakaisin siellä muiden mukana. Ei tarjottukaan mahdollisuutta lepoon vaikka olin yön jo supistellut.
Jyväskylässä pääsi sentään silloin perhehuoneeseen kaksin miehen kanssa ja siellä oli amme, keinutuoli, parisänky, mankka jne. Jyväskylässä oli ainakin silloin myös tosi hyvä imetysohjaus ja henkilökunnalla oli aikaa istua sängyn vieressä.
 

Yhteistyössä