Jyväskylässä hoidoissa?

Joku taisi aiemmin mainita polin olevan kiinni loppuvuoden. Tästä en tiedä, mutta polin hoitaja sanoi ainakin olevansa töissä vielä aatonaattonakin (siis pe 23.12.). Mulla siis tulevana torstaina verikoe ja hoitaja sanoi soittavansa mulle sen testin tuloksen sitten perjantaina.

En tiedä miten puhelimella saisi yhteyden, kai se jotenkin onnistuu (jos esim. naistentautien poli auki niin pyytää sitä kautta hoitajaa esim. soittamaan). Tämä tieto siis ainakin Amalialle; sulle olisi ainakin tärkeää saada polilta joku kiinni että asiat edistyisi nopsaan.
 
Mielettömästi onnea Haaveilijalle! Mahtava joululahja :) Teillä sitten meni ensimmäinen IVF niinkuin pitikin, hienoa. Osasitko arvailla etukäteen että plussa tulee, oliko/onko oireita?

Meillä ei toinenkaan inssi onnistunut, sain perjantaina verikokeen tuloksen joka nega. Ajatukset on jollakin tapaa jo IVF:ssä, yksi inssi nyt ainakin tehdään ennen jatkosuunnitelmia. Onko Jyväskylässä tapana että kolme inssiä kokeillaan ja sitten eteenpäin vai onko joillekin tehty lääkärin mielipiteen perusteella vielä esim. neljäs inssi? Nyt kyllä tuntuu, että yhden tällaisen vielä jaksan, mutta sitten toiveena tehokkaammat hoidot.

Toivo kerkesi jo nostaa päätään; yleensä mulla on pientä tuhruvuotoa 2-3 pv ennen menkkoja, nyt ajattelin että jotain "yritystä" olisi edes tapahtunut kun perjantaina aamullakaan ei mitään vuotoa. Hoitajan soitto oli siinä mielessä raskas, kun itse olin jo pienesti kuvitellut että jotain olisi saattanut tapahtuakin. No, raskaushormonin määrä veressä alle 1 joten puhdas nega. Pieni vuoto alkoi sitten vasta pe-iltana ja kunnon vuoto la-aamuna.

Joulusta on kuitenkin nautittu, vaikka mielessä onkin se kuinka erilainen tästäkin ajasta olisi tullut jos tulos olisi ollut toisenlainen...
 
Paljon onnea Haaleilijalle!!!

En ole saanut tänä vuonna enää ketään polilta kiinni, mutta ehdin hyvin soitella sinne alkuvuonna. Näillä näkymin inssin aloitus piikitykset olisivat ajankohtaisia kuun puolivälissä ja itse inssi tammikuun loppupuolella.

Oikein onnekasta uutta vuotta kaikille!
 
Millon teillä Arcatha onkaan ensikäynti? Menette keskussairaalaan pääovista sisään, sitten siitä neuvonnan vierestä pääsee portaikkoon. Yksi kerros ylös, sitten oikealle päin käytävää jonkin matkaa. Naistentautien pkl:n ovi on sitten oikealla puolella. Tsemppiä! ;)
 
JS
Moikka!

Täällä ois yks uus joka miettii paljon kaikenlaista.. Ollaan mun miehen kans yritetty lasta 1v 3kk. Nyt ollaan jo niin pitkällä että tammikuun lopulla ois ICSI. Nyt jännittää ne piikitykset ihan hirveesti, samoten kun se punktio. Missä punktio tehdään? Entäs mahdollinen siirto?
Siis kun olen jostain lukenut/kuullut että ne tehtäis In-tiimissä, mutta jotenkin itse oon ollu siinä uskossa et ne tehdään ksks..??
Kiitti jo etukäteen jos joku vastaa :)
 
Viimeksi muokattu:
Millon teillä Arcatha onkaan ensikäynti? Menette keskussairaalaan pääovista sisään, sitten siitä neuvonnan vierestä pääsee portaikkoon. Yksi kerros ylös, sitten oikealle päin käytävää jonkin matkaa. Naistentautien pkl:n ovi on sitten oikealla puolella. Tsemppiä! ;)
Kiitokset sinulle tästä kullanarvoisesta tiedosta! :)
Meillä on ensikäynti 16.1.
 
Kiitos onnitteluista!

Baulie En yhtään ajatellut olevani raskaana, olin jo ihan luovuttanut ja adoptiosivuja selailin. pp 12-14 mulla särki alavatsaa ja tuli ihan vähän ruskeaa tuhrua, juuri niin kuin kuukautiset alkaisi. Menin kuitenkin verikokeeseen pp 13 ja olin tosi yllättynyt kun hcg olikin koholla. Torstaina otettiin vielä uusi hcg, kun eka oli vaan 30, tein myös keskiviikkona kotiraskaustestin, eikä edes haamua näkynyt. Olin ihan varma, ett varhainen keskenmeno ollut. Mutta aaton aattona hoitaja soitti, että arvo on 3-kertaistunut 2 vrk:n aikana ja lääkäri vielä varmisti, että raskaana ollaan! Sittemmin olen tehnyt ainakin kolme positiivista kotitestiä, kun tuntuu niin uskomattomalle. Rinnat alkoi aristaa pp 18 ja itkin kun katsoin lasten elokuvaa... Eli aikamoinen joululahja meillä :heart:


Me tosiaan yritettiin 3 vuotta, joista viimeisin hoidoissa (3xinssi + nyt tämä 1. IVF) ilman haamuviivaakaan. Yrittäkää vaan jaksaa uskoa siihen ihmeeseen, vaikka se onkin tosi raskasta ja vaikeaa. :hug:

JS sairaalassa käydään vaan lääkärin jutusilla ja ultrassa, kaikki toimenpiteet eli punktio ja siirto tehdään in-tiimissä. Pistäminen ei ole oikeasti niin kamalaa, kun ekan saat pistettyä. Itse koin sen jotenkin helpoksi ajaksi, kun sain konkreettisesti tehdä jotain tämän vauvan eteen. Saat hyvät ohjeet suullisena ja kirjallisena ja neulat on tosi pieniä, minusta pistäminen ei sattunut juuri yhtään. Punktio oli aika ilkeän tuntuinen toiselta puolelta, mutta toinen puoli ei sattunut ollenkaan. Eli aika yksilöllistä tuo kivun kokeminen varmaan on. Loppujen lopuksi kyse on vain lyhyestä ajasta. Ja palkinto voi olla mitä parhain :hug: Tsemppiä!
 
JS
Kiitos vastauksesta Haaveilija 82 :) Kyllä mä uskon että siitä pistämisestä selviää, mutta aina kaikki uus vaan tuppaa jännittämään. Se vauva vaan niin kovasti toiveissa et tekisin mitä vaan et se saatais <3 Niin sitähän mun piti kysyä kanssa, että saako mies olla siinä punktiossa mukana? Ja mitenhän se tuottaa ongelmia kun aikataulut on jo sovittu ja näin, mutta viime menkat alkoki kaks päivää liika aikasin?

Niin ja onnea Haaveilijalle plussasta :) Ja plussatuulia meille muille :)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä tuhruttelee jälleen. Kerkesin jo salaa toivoa, että nyt on luomusti onnistanut, mutta ei. Hanat aukeaa kunnolla siis ihan lähiaikoina.

Noh, saapa uuden vuoden aloittaa ihan puhtaalta pöydältä ja sopivasti noin puolelle kierrolle sattuu suunnittelukäynti keskariin. Ultraakohan ne muuten sillä suunnittelukäynnillä lainkaan?
 
Paljon onnea Haaveilijalle! Teidän tapaus antaa toivoa, että josko meille muillekin vielä joskus.

Mun alitajunta on kyllä maailman ihanin. Nyt oon alkanut nähdä tosi todentuntuisia unia, joissa olen raskaana. Siitä on sitten kiva herätä, että ai, se olikin vaan unta.
 
Ensimmäinen Jyväskylän suunnittelukäynti lähestyy.. Jännityksellä sitä odotamme. Toisaalta kovin ristiriitaisin tuntein.

Olemme nimittäin varmoja, että vielä emme halua lähteä Inseminaatiota rankempiin hoitoihin. Eli tuntuu, että menemmekö sinne turhaan...
 
No voi hemmetti Arcatha... :( Oliko polin päässä jotain muutoksia, että aikaa jouduttiin siirtämään vai tuliko teille este omasta takaa? Olikos se niin, että teille on tehty Kuopion päässä muutama inssi aiemmin?

Mitäpäs Haaveilijan olotilaan kuuluu? ;) Onhan kaikki edelleen hyvin?

Kyselen nyt sitten kaikkien kuulumiset eli Amalia, teillekö oli ainakin yksi inssi tiedossa ennen järeämpiin hoitoihin siirtymistä? Miten on Jkl:n ja Hki:n "yhteistyö" sujunut, olin tuolta inssipinosta lukevinani että teidän tilanteessa on käynyt melkeinpä niin että kumpikaan paikka ei tiedä toisen käytäntöjä yms... Tosi ärsyttävää, jos tuntemukset lähinnä sellaiset hoitojen järkkäämisen kanssa että itse joutuu tekemään paljon ylimääräistä että kaikki menisi niinkuin pitääkin... :/

Inkku, tehdäänkö teille vielä yksi inssi vai oletko saanut jo yhteyden poliin jatkoa ajatellen?

Täällä on ainakin tällä rintamalla tylsää... Odottelua vaan. Menkat alkaa varmaankin ensi viikon loppupuolella, sitten pääsee soittamaan polille ja kyselemään seurantaultra-aikaa kun ilmeisesti vielä kerran kokeillaan Femar-avusteista inssiä. Jos nyt käy niin (ja tod. näk. siis käykin...) että kolmas inssi myös tulokseton niin toivon kyllä siirtymistä koeputkeen. Onko muilla tietoa, että tehdäänkö nää inssit aina samalla "kaavalla" jos kaiken on todettu olevan niinkuin pitääkin (eli lääkkeellä vastetta jne.) vai voiko lääkäri ehdottaa tähän mahdollisesti viimeseen jotain erilaista esim. sitten vaikkapa hormonien pistämistä/lugeja loppukiertoon?
 
Heipä hei kaikki!

Voi harmi Arcatha! Toivottavasti kuitenkin saatte uuden ajan pian!

Meillä eka inssi lähestyy. Tänään kävin hakemassa lääkkeet ja sata euroa sinne hulahti, mutta eipä tuo taida edes olla paljon näissä hommissa.

Helsingin ja Jyväskylän yhteistyö ei todellakaan mielestäni suju hyvin. Tai ehkä eniten tökkii se, että mikään tieto ei liiku näiden kahden sairaalan välillä ja kumpikaan ei oikeen ole perillä meidän tapauksesta.

Mulle oli varattu ensi maanantaiksi polille aika ja tarkoituksena oli käydä läpi lääkkeiden annostukset sun muut (sain Helsingissä vain reseptit kouraan enkä mitään ohjeita). Tiesin jo heti, että tuo aika on liian myöhään, eli silloin pitäisi jo aloittaa pistely. Hoitaja käskikin soittamaan polille, jos menkat alkavat ennen maanantaita.
Näin tietysti kävi ja menkat alkoivat tänään. Soitin polille kysyäkseni, että otanko lääkkeet mukaan, että voidaan aloittaa pistely... Niin mitäpä teki poli! Siirsivät aikaa viikolla eteenpäin! SIIS WHAT! Silloinhan pistelyn aloittaminen on jo myöhäistä.

No sitten siinä puhelimessa yritin selvittää meidän asiaa, mutta hoitaja oli vain lujasti sitä mieltä, että aika siiirretään. Loppujen lopuksi selvisi, että Jyväskylässä ilmeisesti luulivat, että olen jo Helsingissä saanut pistoskoulutuksen ja tuo viikkoa myöhäisempi aika olisi ultra-aika.

Asia siis selvisi lopulta ja sain molemmat ajat... mutta vähän kyllä tuntuu tyhmältä, että nämä kaksi polia eivät tiedä mitään toistensa touhuista. Syyttömiähän siihen toki hoitajat ja lääkärit ovat... byrokratia kai siinä välissä vaan on liian kankea.

Noh loppu siis hyvin ja kaikki hyvin. Pistokset alkavat maanantaina ja kahden viikon päästä on (toivon mukaan) inssi sitten jo tehty.

Hyvää alkanutta vuotta kaikille!
 
Polilla ollut ilmeisesti nyt aika kiirettä, kun soitin maanantaina ja varasin aikaa ultraan, niin vastaus oli aluksi "ei ole vapaita aikoja". Sanoin, että aloitin ohjeen mukaan clomit sunnuntaina ja tämä on niiden kanssa eka kerta joten ultra on varmaan aika tärkeä. Sitten aika löytyi :O Tosin olen ihan satavarma, että se on taas perinteisesti vähintään tunnin myöhässä, kun on tollanen johonkin väliin mahdutettu aika.
 
No voi hemmetti Arcatha... :( Oliko polin päässä jotain muutoksia, että aikaa jouduttiin siirtämään vai tuliko teille este omasta takaa? Olikos se niin, että teille on tehty Kuopion päässä muutama inssi aiemmin?
Omasta takaa tuli este :( Tai sanotaan näin, että vakava ja olemassaoleva este oli vielä torstaina tiedossa ja menin hätäilemään ja ajan perumaan. Jos olisin malttanut odottaa perjantaihin, jolloin saimme tietää, että olisimmekin päässeet maanantain ajalle. Mutta kirjeessä kun taisi lukea, että täytyy ilmoittaa kaksi arkipäivää ennen mahdollisesta perumisesta..

Noh, uusi aika tuli postitse ja se on 15.2. :)
 
Heips!

Tässä kierrossa clomit on nyt popsittu, tänään on ultra ja viimeinen (3.) inssi sitten tällä viikolla, jos kaikki menee ookoo. Meille hoitaja antoi varsin napakasti ymmärtää, että kolme inssiä tehdään, ennenkuin "pääsee seuraavalle tasolle".

Arcatha: musta tuntui hieman samalta hoitojen alkutaipaleella, mutta ehkä tässä on ajanmittaan vahvistunut. Etenkin kun (ainakin omalla kohdallani) nuo inssit on ollu tuloksettomia ja toisaalta IVF:stä on saanut kuulla montakin onnistumistarinaa, osa lähipiiristäkin. Mutta askel kerrallaan, välillä pienin askelin, välillä hirmuloikkauksin ;)
 
Baulie Kiitos kysymästä! Tänne kuuluu oikein hyvää, parempaa ei voisi kuulua. Tänään näimme sydämen sykkeen jollain katkaravun näköisellä :heart: Äidin pieni katkis vaan on päästänyt mut lähes oireettomalla alkuraskaudella ja oli ihana vihdoin saada varmistus tälle kaikelle. Voin oikein lämpimästi suositella IVF-hoitoa =) Se on todellakin tämän arvoista!
 
Tänään alkoivat sitten pistokset. Lääkärissä kävin ja sanoivat, että, jos mulle tehdään toinen inssi niin se voidaan sitten toteuttaa omalla klinikalla eli sitten ei tarttis kulkea Helsinkiin mikä ois aika helpotus.

Nyt eka inssi kuitenkin tehdään Naistenklinikalla samoin kuin mahdollinen ivf-hoito myöhemmin.
 
Heippa! Olen mielenkiinnolla lueskellut tätä ketjua,koska meilläkin olisi ajankohtasta aloittaa hoidot jyväskylässä. Alkioita on pakkasessa jemmassa edelliseltä kerralta. Nyt kait vaan pitäs rohkaistua ja soittaa aikaa polille. Toivottavasti tämä ketju ei ole tyrehtynyt?
 
Tervetuloa Islai! Tämä ketju on kyllä elossa, välillä enemmän ja välillä vähemmän :)

Meillä nyt siis kävi niin kurjasti, ettei pistoksista huolimatta koskaan päästy inssiin asti. Huomenna se olisi tehty, mutta nyt sitten Helsingin reissulta "säästyttiin". Hoito sujui hyvin, vähän liiankin hyvin, folleja tuli lopulta kolme ( ja neljäs pienen pieni). Jyväskylässä olisivat inssin tehneet, mutta Naistenklinkalla on käytäntö, että inssiä ei edes harkita, jos folleja on enemmän kuin kaksi. Tämä viikko on nyt mennyt asiaa harmitellessa, etenkin, kun vain kaksi folleista oli selvästi isoja (kolmas oli 16 mm ja neljäs alle 10 mm). Eli ei noista varmaan olisi mihinkään ollut.

Tälle ei nyt kuitenkaan voi mitään. Ottaa kyllä päähän, että pistelyt (ja rahat) menivät näin täysin hukkaan. Ja olihan toki toiveitakin ehtinyt tähän inssiin latautua, kun meillä ei muuten onnistumismahdollisuutta ole. Eli nyt olisi ensimmäisen kerran ollut edes vähän toivoa.

Naistenklinikalla käytäntönä on pitää inssin jälkeen välikierto, eli en vielä tiedä pääsenkä ensi kierrosta uuteen koitokseen vai onko odotettava maaliskuuhun (vaikka inssiä ei edes tehty).

Toivoisin, että meidän inssit voitaisiin jo kokonaan siirtää Jyväskylään, kun täällä on näköjään "paremmat" käytännöt :D ja jäisi reissaaminen pois. Pahoin kyllä pelkään, että haluavat Helsingissä sen ekan inssin tehdä, jotta näkevät miten siittiöt selviävät sulatuksesta.

Näin siis täällä.
 

Yhteistyössä