Jyväskylässä hoidoissa?

Kiitos kaikille vastauksista! :) Nyt on eka piikki nahan alla. Hieman kyllä pistäminen kaikkine valmisteluineen jänskätti ja oli pakko hakea juoksulenkiltä tsemppiä koitokseen ;) Hyvin meni kuitenkin, mutta ei siinä viitsinyt jäädä oikein arpopaan, että pistääkö vaiko eikö. Puregon piikkihän ei oo kovin iso, eikä pistämisestä kummmosia sivuvaikutuksia. Hieman pistoskohta punotti jälkikäteen. Mulla Puregonia menee annoksella 112,5IU/pv yhteensä 6 päivän ajan sunnuntai-iltaan saakka ja Orgalutrania 2. Maanantaina kontrolliultrassa selviää jatko.

RBAM kovasti onnea epäviralliseen testiin! Aivan varmasti on hermo tiukalla jo pelkästä testijännityksestä.
 
Heippa!

Täällä on tikuteltu eilen ja tänään ovista,mutta haalea viiva vain tulee, jolla ei ilmeisesti ole merkitystä?

Huomenna sitten aamusta polille ultraan ja toivon tosiaan että clomit olisi toiminut toivotusti ja ovis tulis viimeistään perjantaina, muuten menee inssi tästä kierrosta ohite :(
 
Supsu valitettavasti tuolla haalealla ovisviivailla ei ole merkitystä, kuten veikkasitkin. Pitää olla vähintään yhtä tumma testiviivan kanssa. Suosittelisin ehkä digitestin hankintaa, koska sitten ei tarvisi arvuutella viivojen vahvuuksia. Toisaalta haalea viiva voi tummua lyhyelläkin aikataululla. Onnea ultraan - toivottavasti clomit ovat tuottaneet tulosta ja pääsette inssiin!
 
Lääkärissä käyty ja rakkuloista oli kypsynyt 3 kappaletta, eli siinä hilkulla suostuuko lääkäri tekee inssin,kun riski monisikiöisyyteen on niin suuri! Mutta lääkäri heitti pallon meille ja me sit miehen kans päätettiin että inssiin mennään,jos ovis on huomenna plussa. Muuten yritetään viikoloppu kotona ominvoimin :)
Mutta clomit oli siis tuottanut tulosta ja rakkulat oli kasvaneet!

Lääkäri vahvasti epäili,että huomenna olis ovis, mut huonolla tuurilla menee lauantaille. Sunnuntaina ei ainakaan ole joten tässä nyt jänskätään kuin meidän käy :)
Mä niin tykkään tuosta mies lääkäristä :) Sano,että kun tulette ultraan ja hän sanoo että siellä on kolme sikiötä, niin ette sitten ala huutaa hänelle!! Kun riskit tiedätte :D :D
Sekä hyvin toiveikas oli sen suhteen,että tästä ekassa hoidosta tärppäisi. Kun meillä ei ole mitään ns. rasitteita (ikä,alkoholi,tupakka,ylipaino ym. huonot elämäntavat) :)

Jänniä aikoja siis täälläkin elellään...
 
Supsu oikein hienosti rakkuloita kypsynyt clomeilla :) Onnea komeasta tuloksesta tässä vaiheesa! Itse myös söin noita clomeja viime syksynä muutaman kuukauden ajan ja mulla kypsyi myös kolme kappaletta. Heh, jostain syystä gyne ei ollenkaan varotellut mua monikkoraskauden riskistä, vaikka sitä miehen kanssa kotona hieman pähkylöitiinkin. Johtunee varmaan siitä, että nimimerkistä päätellen olen 10 vee vanhempi ja mies vielä enemmän. ;) Eikä tosiaan lähtenyt raskaus tuosta liikkeelle - meillä ei siis ollut inssiä eli omin voimin kotona tahkottiin. Pettymys oli kyllä kamala, mutta myöhemmin ainakin yhdeksi syyksi löytyi miehen alhainen siittiömäärä. Vaikka syyn löytyminen otti koville (erityisesti siksi, että hoitosuosituksena oli suoraan ivf/icsi), niin eräällä tapaa se myös helpotti.

Toivottavasti ovulaatio napsahtaa tänään kohdalleen ja pääsette inssiin! Kovasti onnea matkaan :)
 
Ronja76 Niinhän siinä sitten kävi,että insi menee tästä kierrosta ohi, ovista ei tänän aamuna vielä kuulunut ei näkynyt. Viiva on koko ajan tummentunut,mutta ei ole vielä testiviivan kanssa kuitenkaan samaa astetta :( Kyllä ottaa niin vietävästi päähän!!

Se on huomenna sit ominvoimin yritettävä niin perkuleesti :D
Mutta toisaalta jos se ovis tulis vasta sunnuntaina niin maanantaina olis vielä mahdollisuus päästä...

Meille lääkäri sanoikin,että riski monisikiöisyyteen ei olisi näin suuri jos meillä olisi ikää esim. 10 vuotta enemmän, joten siinä varmaan syy miksei teille asiasta mainittu.. Mulla tosissaan näkyi eilen ultrassa 16, 17 ja 20 mm rakkulat,joten lääkäri oli todella luottavainen että ovis olis tänään,mutta toisin kävi!! Niin meidän tuuria..

Tsemppiä teille hoitoihin ja kyllä me vielä ne omat tuhisijat saadaan! :)
 
Heissan!
En mä tehnytkään sitä testiä... Mulla tuli keskiviikkona Lugemössön seassa tuhruvuotoa. Eli tosi pientä vuotoa. Heti painui mieli maahan kun ajattelin sen olevan menkkojen alkumainingit. Tuhrua tuli myös eilen aamulla ja soitin siitä polille. Kätilö oli sitä mieltä että se voi liittyä myös alkuraskauden oireisiin... En tiedä. Tänäänkin lugemössö (anteeks ällö ilmaisu, mutta se on melko ällöä...) oli kevyesti "sävyttynyt". Kyselin myös että vaikuttaako noi Lugesteronit menkkojen tuloon, eikä ne kuulemma estä niitä tulemasta.
Toisaalta tekis mieli tikuttaa, mutta toisaalta pelottaa niin paljon se tulos etten vielä uskalla. Tajusin miten kamala pettymys siitä tulee jos testi näyttää negaa : /
Toisaalta varmaan olis helpompi vastaanottaa se puhelu jos osais etukäteen varautua huonoihin uutisiin. Parempi varmasti itkeskellä kotona kuin töissä! Todennäköisesti itku tulee, olipa tulos kumpi vaan :D
 
Heips teille kaikille täällä kirjoitelleille...
Olen myös niitä jotka ovat tuolla taustalla jo jonkin aikaa ketjua seuranneet. Nyt ajattelin kutenkin myös ilmoittaa itsestäni ainakin sen verran, että totean tästä ketjusta omalla tavallaan olevan varmasti hyötyä monille. Minulle terveyskeskuslääkäri kehotti hankkimaan vertaistukea lapsettomuuteen ja endometrioosiin. Se onkin monesti helpommin sanottu kuin tehty! Mutta tosiaan yhdenlaista tukea olen ainakin itselleni saanut näitä palstoja lukiessa. Keskussairaalan lääkäri taas on todennut joskus minulle, että ei kannata nettiä pajon lueskelle... No riippuu varmaan omasta järjenkäytöstä ja millaisia sivuja sitten sattuu lukemaan ja millaisten lasien läpi itse kukin sen tekee?! Mutta tosiaan hoidoissa ollaan ja täällä "taustalla" myös mukana. Kovasti voimia ja tsemppiä kaikille!
 
Supsu, harmi että ovis antoi odottaa itseään, ettekä päässeet inssiin. Toivottavasti pääsette/pääsitte tänään tai viikonlopun oma työskentely tuotti toivotun tuloksen. Pidän teille ISOSTI peukkuja :)

RBAM jospa se tuhruilu onkuitenkin raskausoiretta, kuten polin hoitaja sanoi. Kovasti tsemmpiä ja toivotaan sitä älyttömän positiivista puhelua!!!

juuli tsemppiä myös sinne taustalle! Olen kyllä sitä mieltä, että tällaiset vertaisverkostot ovat aivan loistavia. Näistä on apua monella tapaa, koska myös lukemalla saa ensiarvoisen tärkeää tietoa ja vastauksia itseä askarruttaviin seikkoihin. Kovasti onnea hoitohin myös sinulle :heart:

ON: kävin tänään kontrolliultrassa - rakkuloita oli kehttinyt mukavasti 12 kpl. Kooltaan olivat 10-16mm eli perjantaille napsahti punktio. Piikittelyt jatkuu vielä pari päivää. Jännittää ihan vietävästi. Vetäydyn nyt hieman taustalle lueskelemaan ja yritän psyykata itseäni perjantain koitokseen.

Aurinkoista maanantaita kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: RBAM
Ronja76 Kiitos tsempistä, sitä tarvitaan :) Seuraavat 2 viikkoa matelee ennen kun voi tehdä testiä :/ Mut toivottavasti se tosiaan sit palkitaan!

Paljon tsemppia sulle perjantaille, hengessä ollaan mukana!
Varmasti menee hyvin ja mahdollisimman monta munasolua säästyy loppuun asti :)

Minä vetäydyn myös taustalle lueskelemaan ja palailen omalta osalta asiaan,kun jotain ilmoitettavaa ilmenee :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ronja76
Mä kävin eilen labrassa, jonne soitin tänään kun polilta ei puhelua kuulunut. Hcg oli alle 1, eli niin nega kun olla voi :'(
jospa ne huomenna soittaisivat, että tietäisi mitä tuleman pitää... Vähä ankee fiilis, mutta kai se siitä kohentuu.

juuli mun mielestä näiltä nettipalstoilta löytää kyllä vertaistukea :)

Tsemppiä Ronja76 perjantaille, sulla onkin ihan hyvä "saalis" tulossa! Toivottavasti sulla kävis parempi tuuri ja plussa tulis :)
 
En sitten malttanutkaan pysyä täältä pois vaikka uhkailin..

RBAM voi ei... :'( Suuren suuret pahoittelut negasta. Vaikka nyt tuntuu ankealta, niin ei kannata lannistua. Teilläkin oli siis eka ivf kyseessä ja niitähän yleensä pidetään hieman sellaisena harjoittelukierroksena (ainakin mulla on sellainen käsitys). Kroppakin on yllättävien hormoonimäärien takia ison myllerlyksen keskellä, että sekin hankaloittaa onnistumista. Seuraavalla kerralla on yleensä paremmat mahkut. Kovasti tsemppiä ja sitten punomaan uusia suunnitelmia, kun on niiden aika. Voimia toipumiseen! :hug:

Kiitos tsempityksestä! :) Hieman varauksella (ja jännityksellä tietenkin) mennään perjantaita kohti, kun tämä on tosiaan se harjotuskierros vasta...
 
Kiitos Ronja76 tsempistä, sulla on huomenna jännä päivä. Toivottavasti kaikki menee niinkuin pitääkin ja saatte monta solua! :)
Eka IVF tosiaan on "harjoittelukierros", mutta se eka alkio oli se paras ja luonnon(kin) valintaa kai se on tarttuuko vai ei? Enää ei oo ihan niin paha mieli kun pari päivää sitten :)
Ihme touhua polilla. Kävin siis maanataina siinä hcg:n määrityksessä, ja edelleen odottelen soittoa polilta. Montakohan päivää niille toi vastauksen tuleminen kestää. Ettei olis vaan käynyt niin, että hupsista kun unohtui. Pitää huomenaamuna jonottaa taas puhelimessa, niiden soittoa saa ilmeisesti muuten odotaa vaikka maailman tappiin... (en ole katkera, mutta kuitenkin :D ;) )
Menkat ei ole muuten vieläkään alkaneet, tuhrua on tullut jo viikko. Tais hoito vähän sotkea omaa toimintaa.
 
Soitin aamulla polille. Siellä oli hoitaja muuttunut takaisin "alkuperäiseen". Eivät olleet saaneet vielä tekstiä Intiimistä, joten ei ollut ihan kartalla siitä mitä mulle on tehty. Selitin sitten mitä ja milloin. Arveli ettei kukaan heiltä ole soittanut siksi, kun hcg oli negatiivinen. Siis wtf?! Mä käyttäisin niitä Lugeja varmaan vieläkin turhaan jos en olisi kysynyt tulosta suoraan labrasta... Uskomatonta. Onkohan tämä tämmöstä ihme säätämistä kaikilla?
Me jäädäänkin nyt kesätauolle hoidosta. Välikierto pitää odottaa ennen seuraavaa siirtoa ja poli menee kiinni juhannukselta. Saanpahan rauhassa nautiskella alkoholipitoisia kesäjuomia vaikka koko kesän! :popcorn:
Seurailen taustalla teidän hoitojen etenemistä, mukavaa kevättä/alkukesää kaikille :)
 
Voi itku RBAM. :( Voimia pettymyksen käsittelyyn. :hug: Tiedän mitä käyt lävitse.
Ja tuo polin säätäminen taitaa olla vähän kaikilla sama. Minullekin sanottiin, että heiltä joku soittaa sitten minulle, kun testitulos on selvillä. Kyllä minä itse soittoaikana sinne sitten soitin, kun ei kuulunut.
Pyysivätkö sinua In-tiimissä ilmoittamaan testituloksen myös heille? Minua pyysivät siinä alkionsiirron yhteydessä. Kertoivat ettei polilta aina oikein tieto kulje heille asti ja näin he pysyvät paremmin mukana siinä, montako paria olisi edelleen hoidoissa. En kyllä ihan samana päivänä In-tiimiin jaksanut soitella, mutta parin päivän päästä sitten ilmoittelin negasta heillekin. Eivät olleet vielä saaneet tietoa, joten kiittelivät.

Inkku taisi kysellä hormonilääkitysten sivuvaikutuksista. Minä olin Puregonin ja Orgalutranin pistoksien aikaan hirmuisen väsynyt, rinnat kipeytyi ja turposi, ihoon tuli näppyjä ja hiuksia lähti päästä tukoittain. Lisäksi vatsa oli koko ajan sekaisin. Välittömästi pistoksen antamisen jälkeen tuli aina huono olo ja oksetti vähän.

Pregnyl-pistos aiheutti suuren itikanpuremaa muistuttavan valkoisen kutiavan paukaman vatsalle ja koko vatsan alue lehahti punaiseksi. Meni ohi noin tunnissa.

Lugesteronit lisäsivät rintojen turvotusta, aiheuttivat alavatsakipuja ja tuntuivat vähän kiihdyttävän aineenvaihduntaa. Vessassa sai juosta jatkuvasti.
 
Mä olin ihan unohtanut että sinne klinikallekkin piti ilmoittaa! Muistaakseni siirrossa sanoivat että pyytäisin jos polilta ilmoittaisivat heillekkin, ja eihän se tullut minulle mieleen ollenkaan... :whistle: Pitää maanantaina soitella ja kysyä ovatko tiedon saaneet, kiitos muistutuksestaJansmis :)
 
Kiva että täällä Jkl:n pinossa keskustelua syntyy! :) Palailen myös itse paikalle.

RBAMille harmitukset tuosta negasta... :( Ensimmäiseen hoitoon on odotukset tosi korkealla, oli se sitten inssi tai IVF. Itsellä 1. ja 2. inssi menivät korkein odotuksin ja nyt kyllä varmasti tämä tuleva 1. IVF aiheuttaa ihan saman fiiliksen... Täytyy vaan toppuutella itseään! Mietinkin tuota että miten käy jo ekalla kerralla ei onnistu, että tuleeko sitten välikierto vai ei. Mutta hyvä että vietät kesän kuitenkin hyvin mielin & rentoutuen! :)

Mua pyydettiin In-Tiimissä kaikkien kolmen inssin jälkeen soittamaan sinne tulos ja niin teinkin. Mietinkin että miksi ne pyytää asiakasta sen ilmoittamaan, mutta järkevältähän tuo syy tuntuu että pysyvät kärryillä siitä kuinka paljon pariskuntia on hoidoissa/jatkosuunnitelmat ja vielä sitten se että jos polilta ei tieto (ainakaan kovin nopeasti) sinne välity.

Ronja, miten teidän perjantainen punktio meni? Onko siirto maanantaina?

Kävin siis keskiviikkona polilla, lääkäri ultrasi ja antoi reseptit ja sain pistosopetuksen. Täytyy vaan toivoa että menkat alkaa sillä akselilla mitä lääkärille arvelin (4.-7.5.) niin ei tarvitsisi säätää ylimääräisiä. Pahoin pelkään, että menkat myöhästyy (kuten edellinen kierto)... :/ Yritän ottaa rennosti, niin jospa se auttaisi siihen että vuoto alkaa ajallaan.

Lääkityksenä Gonal-F 112,5 yksikköä/pv ja viidentenä pistopäivänä jarruksi mukaan Cetrotide. Ultran perusteella toisessa munasarjassa niitä munarakkula-aihioita löytyi "hieman enemmän kun oli toiveena", tiedä sitten kuinka todennäköinen hyperi olisi (kun lääkäri aiemmin mainitsi, että mulla olisi suurempi riski se saada).

Jepjep, mutta tsemppiä itse kullekin - palaan takaisin kunhan jotain tapahtuu! :)
 
Huh, hengissä ollaan :)

RBAMlle edelleen tsemppiä toipumiseen! Teillä on kuitenkin hyvä reservi alkioita pakkasessa odottelemassa, joten siitä on sitten hyvä kesätauon jälkeen jatkaa :)

Baulie kovasti tsemppiä hoitokierroksen alkuun! Kyllä ne menkat sieltä varmasti tulee suht. ajallaan ja niillä (polilla & intiimissä) on hieman säätövaraa noitten aikojen kanssa. Mullakin heitti menkojen alku parilla päivällä, mikä tarkoitti sitä, että punktio siirtyi viikolle 17, vaikka suunniteltu ajankohta oli viikko 18. Ei tuottanut mitään ongelmaa kummassakaan päässä, joten hyvillä mielin ja rennosti vain ;) Mullakin oli hoidossa ihan samalla 112,5 yksikköä/päivä, mutta lääkkeenä Puregon ja jarruna Orgalutran viidentenä pistospäivänä.

Punktio oli siis viime perjantaina ja saaliina 11 solua, joista kaikki oli kypsiä (punktion ajoitus osui kyllä täysin nappiin :)). Pääosa noista meni ICSIin ja loput IVFiin. Yhteensä 7 lähti hedelmöittymään (molemmilla tyyleillä) ja lopputulema oli 5 alkiota. Vappuaattona käytiin hakemassa yksi kyytiin ja loput 4 meni pakkaseen odottelemaan. Olo on todella helpottunut ja onnellinen :heart: Ihan siirtopäivään saakka jännitin maha kuralla (paitsi, että se ei kyllä toiminut ollenkaan ;)), ettei varmaan saada yhtäkään kelvollista siirtoon. Ja nyt on kuitenkin sitten jopa jotain reserviäkin. Punktiosta saakka olen kyllä joutunut ottamaan ihan rauhallisesti sohvalla. Tänään sitten ekaa päivää töissä ja ehkä sitä pienelle kävelylenkillekin saattas pian uskaltaa. Reippaampi meno tai mitkään äkilliset liikkeet ei kyllä vieläkään tunnu oikein hyvältä. Mutta joka päivä tuntuu aina paremmalta ja paremmalta :)

Mukavaa alkanutta toukokuuta kaikille! :)
 
Ronjalle paaaaljon tsemppiä että kyytiläinen tarraisi kiinni! Hyvän saaliin saitte ja pakkaseenkin huuruneniä, hyvähyvä :flower: Ja kyllä se olo tosiaan siitä normalisoituu kun malttaa himmailla, itsestä kyllä välillä tuntui että "alakerran" korjaantumiseen menee ikuisuus... ;)

Mites Bauliella menee?

Itse täällä yritän ajatella jotain muuta kuin näitä lapsettomuus asioita, mutta silti yhden välipäivän jalkeen oli pakko tulla katsomaan mitä tänne kuuluu :p
Ajattelin ostaa ison kasan ovulaatiotestejä ja opetella käyttämään niitä (ei olla aiemmin niiden kanssa tuhrattu ollenkaan). Jos en ovista bongaa, niin ei tarvitse enää syksyllä siihen turhaan tuhlata aikaa :)
Kiitos tsempeistä ihanaiset! Mukavaa kesän odotusta, "pääskysestä ei päivääkään" - joten sitä odotellessa... :hug:
 
RBAM Pahoittelut negasta :(

Itse teen varovaisen ilmoituksen plussasta! Tänään siis aamulla tein testin,kun 2 viikkoa oviksesta ja luomuyrittämisestä on aikaa ja kyllä siihen testiin tosi selkee viiva ilmestyi,vaikka ei ihan yhtä tumma ollut kun testiviiva. Illalla teen uuden testin ja vielä huomenna aamulla ennen kun soitan polille ja varaan aikaa labraan :)

Niin kovasti toivon,että tämä olisi nyt totta vihdoin ja viimein!!
 
  • Tykkää
Reactions: Ronja76
Supsu, älyttömän paljon onnea! :heart: Varmastikin onnistumista paransi se, että teillä oli silloin seurantaultran perusteella 3 follikkelia. Toivotaan että kaikki menee niinkuin pitääkin! Ja toivottavasti siellä ei sitten myöhemmän varhaisultran mukaan kuitenkaan ole kolmea vauvelia tulossa... ;) Olikos tämä teidän ensimmäinen lääkkeellinen kierto? Ja oliko niin että inssiin ette päässeet ovulaation väärän ajankohdan vuoksi?

Itse odottelen menkkoja tänään alkaviksi, kivut on sen mukaiset ja vuotaakin jo pikkasen. Pitkästä aikaa oon menkoista iloinen! ;) Ensimmäinen IVF pyörähtää siis käyntiin ja jos tänään kp 1 niin lääkärin tekemä hoitokarttakin menee nappiin! Lääkkeisiin kävin tuhlaamassa 616 e, hiphei. No, hyvään tarkotukseen menee. :)

Tsemppiä itse kullekin, nyt katsomaan Suomen peliä! Olikos Inkulla muuten käyntiaika ensi viikolla polilla ensimmäiseen IVF:n liittyen? Sielläkin saadaan hommaa liikkeelle, peukkuja!
 
Kiitos baulie :) Toivotaan vaan,että siellä tosiaan kyytiläinen nytten pysyy,eikä ole mitään hipasun nostattamaa hormonia!

Tosiaan ensimmäinen lääkkeellinen kierto oli ja elämäni ensimmäisen oviksen bongasin,mikä tosin tuli lauantaina,joten inssi meni sitten sen vuoksi ohite. Mutta lopputulos se tärkein on ja mukavampi se on sanoa et periaatteessa luomuna onnistu :D

Kauankohan kestää saada verikokeen tulos,että kuinka hormoni arvot on kohonneet?

Toivotaan nyt että menkat alkaa tänään ja pysytte oikeessa suunnitelmassa, paljon tsemppiä tähän kiertoon ja toivotaan että noin iso summa euroja ei mene hukkaan :)

Tulen ilmottelemaan jahka saan varmistusta labrasta...
 
Hurjasti onnea Supsu!!!! :heart: Täällä pidetään myös peukkuja, että kaikki menee jatkossakin hyvin ja kyytiläinen (/iset) olisi tarranneet tiukasti matkaan :) Osasitko yhtään aavistella plussaa (esim. oireiden perusteella) vai tuliko yllärinä?

RBAM tuo kyllä on mukava puoli mönkään menneessä hoidossa, että pääsee nauttimaan kesästä kera hyvin juomien ;) Itse olen myös lohduttautunut sillä, sikälimikäli tämä nyt menee mönkään (niinkuin vahvasti epäilen...). :) Mukavaa kesän odotusta myös sinne. Tsemppiä ovistestien kanssa - se on toisaalta ihan jänskää puuhaa, kun saa niitä viivoja piirtymään testeihin ;)

Baulielle kovasti onnea alkaavaan hoitoon!!! Itsekkin muistan tuon hölmön tunteen, kun alkaneista menkoista oli kerrankin iloinen ;) Lääkkeisiin meni kyllä ihan hirmusti rahaa, mutta onneksi ovat sitten koko hoitoprosessin kallein osuus (ainakin julkisella puolella). Ja todellakin mitä parhaimpaan tarkotukseen. :)

on. Nyt meneillään pp7 ja ei oikeastaan mitään ihmeempää raportoittavaa ainakaan minkäänmoisten oireiden puolesta. Paitsi, että olen täysin varma negasta - näin jopa sellaista unta. Mieli on kyllä ollut pääasiassa alaimaissa, luultavasti johtuu lugeista. Kovasti odottelen, että tulos selviää ja pääsen vihdoinkin lopettamaan ne. Positiivisena uutisena se, että pikku hiljaa alan olla lähes kokonaan toipunut punktiosta. Jeee, yksi todellinen ilon aihe ja tietty se, että kohta pääsee taas takaisin juoksuharrastuksen pariin ;)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä