Jyväskylässä hoidoissa?

Kiitos baulie ja RBAM selvityksestä! Tosiaan RBAM, mulla oli pitkä hoito ja paljon isommat annokset! eka 150IU ja sitten 225IU, niin silläkin selvittyy tää hintaero!

Mulla on tosiaan ollut jännittävät hetket käsillä ja edelleen jännitetään. Mulla oli punktio tämän viikon keskiviikkona. Se oli nopeasti ohi, mutta olihan se kivuliasta!! Jälkeenpäin oon ollut hyvävointinen, en oo tarvinnut edes särkylääkkeitä. Melko suurista pistosannoksista huolimatta saatiin kerättyä vain 3 munasolua. :( Osa oli niin vaikeissa paikoissa, ettei lääkäri saanut niitä kerättyä. Kuitenkin viimeisessä ultrassa niitä näkyi muistaakseni 8-9... Siitä en oo lääkärin kanssa jutellut, miksi tulos oli noin huono.

Sitten ke-to jännitettiin hirmuisesti kuinka moni munasoluista hedelmöittyy ja hedelmöittyykö yksikään! Torstaiaamuna meinasi sydän pompata kurkkuun, kun puhelin soi. Vain yksi oli hedelmöittynyt! Mutta siis sentään yksi!

To-pe sitten jännitettiin ihan hirveesti sitä, jaksaako tää ainokainen jakautua, ja onneksi se jaksoi! Perjantaina oli siirto ja nyt vain toivotaan parasta!!! Joulun yli on jännitettävä, ellei sitten menkat ala... Toivottavasti ei!!! On tää hurjaa!
 
Neela84 Ihana juttu, oikein paljon onnea plussasta ja mukavaa odotusaikaa :heart:

Toivottavasti tullaan pian perässä. Toivon paljon paljon lisää ihania uutisia tälle palstalle ensi vuodelle. Hyvää Uutta Vuotta 2013 meille kaikille =)
 
Kiitos Ainutar ja Enneliina! Tänä aamuna piti tehdä kolmas testi! :LOL: Mutta kyllä se yhtä vahva plussa oli vieläkin! :)

Kiitos Enneliina, toivotaan todella, että vuosi 2013 olisi täällä onnea ja plussia täynnä! :)
 
  • Tykkää
Reactions: RBAM
Ihanaa, onnea kovasti Neela :) Itsekin Jyväskylästä niin sattumalta tulin lukemaan mitä täällä uusimmissä viesteissä kerrotaan! Meillä on kunnan puolelta tammikuussa ekaan inseminaatioon meno ja kerrankin voi sanoa että tähän mennessä kunnan kautta on palvelu pelannut mukavasti. Kunhan tosiaan ensin saatiin se lähete sinne K-S sairaalaan. Oma tk-lääkäri oli niin pihalla kaikesta, höpisi omiaan ja lopulta myönsi ettei tiedä lapsettomuusasiasta yhtään mitään, ei osannut edes mieheni siemennestetulosta tulkita. Meni kyllä usko koko lääkäriin, mutta onneksi saatiin se lähete ja Keskus-sairaalassa on kyllä naistenpolilla ollut toisenlainen vastaanotto!

Mutta tsemppiä kaikille plussiin ja toivotaan että meillä olisi tulossa eka ja vika inssikäynti :heart:

Ps. Jos on samassa tilanteessa muita JKL:siä niin mukavaa jos saisi vertaistukea.
 
Neelalle myös minulta onnittelut <3 Paras tuleva vuosi teille tulossa :) Olikos niin, että teille tämä siirretty alkio oli se ainokainen eli pakkaseen ette saaneet tästä kierroksesta mitään? Sitä suuremmalla syyllä ihana onnistuminen.

Täällä odotellaan seuraavaa kk-kiertoa käynnistyväksi, Zumenonit on jo valmiiksi apteekista haettuna (ja saatiin lääkekattoa hyödynnettyä, lääkäri onneksi postitti reseptit jo valmiiksi). Lugesteronit on tallessa jo aiemmin ostettuna, niitä kun en ole vielä tähän mennessä päässyt käyttämään. Nyt jotenkin niin kaipaisin kuulumisia PAS-onnistumisista... Jotenkin tuleva on alitajunnassa, näin muutama yö unta siitä että yksikään meidän viidestä pakastealkiosta ei selvinnyt sulatuksesta... :/ Tuolla toisessa pinossa tuli yhteen syssyyn useampi PAS-nega, saisi itselle niistä muiden PAS-plussista uskoa (tai sen vahvistusta) omallekin kohdalle. :)
 
Kiitos Marjaana84. Paljon onnea matkaan, toivottavasti onnistuu hoito!

baulie: Kiitos!! Joo, yksi ainoa alkio saatiin hedelmöittymään!! Toivotaan todella, että kaikki menee hyvin, kun pakkasessa ei oo mitään! Toivon sulle onnistunutta PASsia! :)
 
Neela84, onneksi olkoon ja toivottavasti kaikki menee hyvin:flower:

Marjaana84; Meillä pitäisi olla myös ensimmäinen inseminaatio KSKS.ssa nyt alkuvuodesta. Toivottavasti.

Huomenna olisi seuraava aika polilla ja ohjelmassa vielä muutamien mun verikokeiden tuloksien kuuleminen. Pelottaa aivan järkysti että tulee huonoja uutisia, vaikka todennäköisesti niitä ei pitäisi tulla, mutta... No, pessimisti ei pety(ainakaan niin pahasti:kieh:)

Ärsyttää, nyt kun lopulta konkreettisesti ollaan päästy tässä lapsettomuusasiassa eteenpäin ja hoidot mahdollisesti kolkuttelee jo ovella, niin tokihan mun kiertoni ilmaisee jonkun helv**** vastalauseensa tälle asialle. Tuohon tammikuun loppuun kun on varmasti aivan järjetöntä edes toivoakaan sitä ensimmäistä inseminaatiota niin laskeskelin tuossa, että "jos hyvin käy", helmikuun ovis osuisi maanantaille, mutta riski on sunnuntaillekin. Ja sitten ei joka tapauksessa muutamaan kuukauteen osukaan enää arkipäivälle. Mä olen luonteeltani sellainen että koetan keksiä aina näistä ns. huonoltakin tuntuvista asioista sen jonkun hyvän puolen mutta oikeasti, nyt alkaa multakin jo huumorintaju loppua.
Vaikka tätä lapsettomuutta on "podettu" ja sen kanssa kriiseilty jo vuosikausia ja joo, ollaan kasvettu ihmisinä ja nyt on itsellä paremman valmiudet äidiksi ja on hienoo ja pitäis olla kiitollinen että kunnallisella puolella tälläisiä hoitoja tehdään ja että niihin ylipäätään pääsee ja plaaplaaplaa mutta oikeasti, musta tuntuu että joku on kussut mun aamumuroihini nyt oikein kunnolla. Hitto, jos tässä nyt VAAN tuon kierron takia pitää odotella kuukausitolkulla niin myyn toisen auton, alan kulkea töihin bussilla ja raahaan miehen In-Tiimiin...:kieh:

Joo, ylläolevasta purkauksesta huomaa, että olis varmaan pitänyt jättää lukematta tuota vauvakuume-blogia johon oli keskisuomalaisen sivuilla vinkki. Mä en vaan oikeasti enää tunnu kestävän näitä "ollaan yritetty kaks kiertoo babya ja ei onnistu, iik mä kuolen, tää on niin raskasta"-juttuja.

Huoh, olis jo huominen. Tietäis taas ehkä seuraavan päivän ja asian, mitä odottaa...:ashamed:
 
Hah, nyt nolottaa vähän tuo ylläoleva purkaus, mutta huomasimpa jälleen että kiukutteluun on ihan turha tuhlata energiaa kun tälläkin kertaa kiukuttelin ihan turhasta :LOL: Mutta toisaalta, empä ole mistään huomannut tietoa että polilta käytetään ostopalveluja juurikin sieltä In-Tiimistä, ei jotenkin tullut tuollainen vaihtoehto laisinkaan mieleen:ashamed:

Nyt vaan odottamaan tammikuun loppua ja ensimmäistä inssiä, uskomatonta:cool:
 
  • Tykkää
Reactions: RBAM
annalii, kaikki toimenpiteet tehdään tosiaan In-Tiimissä. Muistelen niin tuosta ovulaation ajankohdasta, että kaikki muut päivät ovulaatioplussan saamiselle ok paitsi lauantai. Korjatkaa joku jos muistan väärin... Eli jos testi näyttää + torstaina tai viim. perjantaiaamuna niin inseminaatio tehdään perjantaina. Jos ovulaatiotesti + sunnuntaina niin sitten inseminaatio maanantaina.

Oliko teillä kaikki tulokset ok kun kävitte eilen polilla? Mä itse koin myös jotain pientä ärsytystä tuon KSML:n kirjoituksen jälkeen siitä vauvakuumesarjakuvasta... Vaikka myöntää pitääkin, että kun itse olin samassa vaiheessa niin taisi ottaa koville se kun raskautta ei ensimmäiseen puoleen vuoteen kuulunut.
 
Hei kaikille!
Palaan pitkästä aikaa kirjoittamaan ketjuun.
Olisiko edellisestä viestistäni aikaa lähemmäs vuosi.

Vuosi on koetellut. Lapsettomuushoidot ovat olleet tauolla
ja elämä on koetellut monin tavoin. Painoa on tullut lisää 30-40kg
ja ennen lapsettomuushoitojen jatkoa olisi tarkoitus saada painoa alas.
Paljon työtä se tulee teettämään, mutta ehkä se työ joskus palkitaan.
Muutimme vuodenvaihteessa mieheni kanssa Jyskään. Heinäkuussa perheemme kasvoi viisivuotiaalla koira-uroksella ja hänen kanssaan on elämää opeteltu. Koiramme kärsii vaikeasta eroahdistuksesta joka on pahentunut nyt muuttomme jälkeen :(

Aika-ajoin iskee hirveän suuri suru ja ahdistus "tyhjän kehdon syndroomasta" ja silloin tuntuu ettei missään ole mitään järkeä. Siitä tunnetilasta sitä kuitenkin noustaan ajatuksella, että kyllä meidänkin vuoro joskus on. Tuntemattomille siis mainittakoon, että toive lapsesta meillä on ollut vuodesta 2007. Minulla on todettu pco johon tosin ei tällä hetkellä ole lääkehoitoa lainkaan. Miehen siittiöiden laadun on todettu heikentyneen ja hitautta sekä harvautta on. Minulle on tehty aukiolotutkimus ja endometrioosin mahdollisuutta on tutkittu, mutta sitä ei ole löydetty.

Nyt siis painoa alas. Minulla onkin alkavalla viikolla lääkäri aika josta käyn kysymässä, olisiko mitään apua painonpudotukseen. Lapsettomuuspolin lääkäri Kuopiossa aloitti minulle Reductil nimisen lääkkeen jonka avulla sainkin painoa hyvin putoamaan, mutta lääkkeen valmistus on lopetettu.

Tsemppiä kaikille lapsettomuushoitoja läpikäyville!
Jos täällä joku toinen painii paino-ongelmien kanssa ja haluaisi esim. lenkkiseuraa tai muuten vaan juttukaveria taikka kahviseuraa, saa minulle viestiä laittaa :)
 
Baulie; kaikki testitulokset olivat mallillaan, ja lähinnä mua ahdisti että tuleeko sieltä tuomiota, että en mä mitään ovuloi mutta kuulemma oikeinkin selkeästi arvot tukee tikutettua ja omista tuntemuksista arvioitua ovista.

Niin siinä kuussa. Huoh.

Mä mainitsin aiemmin, että tuntuu, kuin mun kiertoni kapinoisi koko tätä hoito-hommaa vastaan ja niinhän se tuntuu tekevän. Mulla on aika tarkkaan 27-28pvän kierto, ja tikkuun on pamahtanut hymynaama säännöllisesti joko kp12 tai sitten kp 13. Ovislimat tulevat ruskeana "tulppana" just ennen ovista ja loput päivä-pari sen jälkeen ja seuraavaksi alkaa tuhruvuoto n. 1-5pvää ennen menkkoja. Mutta nytpä kun tämän saakelin elimistön pitäisi jatkaa tuota säännöllistä toimintaansa niin kp13 tuli hymynaama tikkuun ja siitä lähtien onkin sitten tuota ruskeaa limaa tullut... :mad: Toissapäivänä oli samanlaiset kivut kuin normaalisti juuri ennen menkkojen alkua ja kerkesin jo oikeasti säikähtää, että jääkö kierto ekaa kertaa varmaan kymmeneen vuoteen noin lyhyeksi, mutta yhä edelleen vaan limaneritys jatkuu... Onko tuo nyt merkki hormonitoiminnan heittelystä vai mistä sitten... Että valmistaudutaan tässä sitten uuteen kiertoon ja tulevaan inssiin rauhallisin ja toiveikkain mielin, prkle. Kummasti viikko stressaamista tän "vuodon" kanssa muuttaa fiilikset onnellisen malttamattomasta vttuuntuneeseen malttamattomuuteen...:mad:

Kyselin (tyhmiä)kysymyksiä tuolla inssi13-ketjussa tuosta näytteen annosta/toimittamisesta inssiä varten, mikäköhän on käytänto jyväskylässä? Parempi kysellä tyhmiä täällä kasvottomana kuin änkyttää hoitajalle puhelimessa kun eipä tajunnut polilla silloin sitä kysäistä...:D

Arcatha; Tsemppiä painonpudotukseen, itselläkin tuota hommaa on vielä hieman jäljellä. Mä tunnen itseni valitettavan antisosiaaliseksi tällähetkellä, mutta pistän pohdintaan josko minusta olisi uuteen ihmiseen tutustujaksi, koska oikeasti hetkittäin kovasti kaipaisi juttukaveria jonka kanssa voisi näistä asioista ihan "kunnollakin" puhua... Kun varmaankin lenkkeilemme toistemme nurkilla;)
 
annaliii, inssikäytäntöjä omien kokemusten perusteella. Eli soitto In-Tiimiin kun ovulaatiotesti on positiivinen. Hoitaja antaa puhelimessa sulle kellonajan seuraavalle päivälle toimenpidettä varten, miehen pitää käydä aiemmin samana aamuna antamassa oma näyte In-Tiimissä. Sillä näytteen antamisella ei ole mitään tarkkaa kellonaikaa, kuitenkin muistaakseni väh. pari-kolme tuntia aiemmin että kerkeävät tehdä näytteelle sen pesun.
 
Viimeksi muokattu:
KTL
Heippa ja kiitokset heti näin alkuun kaikesta tiedosta, mitä tässä viestiketjussa on jaettu.
Minä ja mieheni olemme aloittaneet lapsettomuushoidot Jyväskylässä viime vuoden lopulla. Tutkimuksissa tähän mennessä löytynyt miehen heikentynyt spermanlaatu (liian vähän siittiöitä) ja minulla toinen munatorvi tukossa. Ensimmäinen inssi mahdollisesti vielä tällä viikolla, mikäli ovulaatio osuu kohdalleen.
Kävipä sitten mielenkiintoinen seikka heti näin alkuun, kun ensimmäisellä clomi-kuurilla olin, että ovistestit alkoi näyttää plussaa jo kieropäivinä 7 ja 8. Kävin ultrassa, mutta kypsyvät munasolut eivät olleet vielä irtoamisvaiheessa.. noloa.. Lueskelin jostain, että kehon oma LH-pitoisuus saattaa olla joskus luonnostaan niin korkea, että voi näyttää testeillä viivaa.. Hain siis tänään Clearblue testerin, jotta ei tarvitse enää viivoja arvioida.. :)

Tosiaan alussa ollaan, toivon että viat olisi löydetty ja inssi tehoisi, mutta kuten tiedämme, kaikki ei ole niin yksiselitteistä.

Liukuhihna pyörii kovaa vauhtia tuolla sairaalan päässä, yritetään pysyä vauhdissa mukana :)
 
KTL
Hei taas, sellainen kysymys tuli mieleen, että miten tutkitaan tapahtuuko ovulaatio yleensä, vai tutkitaanko ollenkaan.. Mietin, koska minulla on aina nuo ovistestiviivat ollut kontrolliviivaa haaleampia, joten olenkohan koskaan edes ovuloinnut...
 
Tervehdys KTL:kin :) Me mennään aika samoja jalanjälkiä tällä hetkellä. Mulla on menossa ensimmäinen clomi-kuuri ja maanantaina eka folli-ultra. Inssiin pitäisi sitten seuraavaksi mennä, mutta puoliso haluaisi yrittää vielä muutaman kierron luomuraskautta. Meillä ei muuten ole löytynyt syytä lapsettomuuteen paitsi mieheni siemennestetutkimuksessa todettiin siittöiden liikkeen olevan hidas ja määrä hieman heikentynyt. Muuten aukiolotutkimukset ym. oli kunnossa.

Ovulaatiosta; minulle tehtiin ihan ensimmäisenä verikokeet, kierron alkupäässä ja loppupuolella ja näillä ilmeisesti tutkittiin nimenomaan ovulaatiota. Lääkäri sanoi, että niiden mukaan vaikuttaisi että ovulaatio tapahtuu, mutta varmaksi ei hän kuitenkaan sitä sanonut. Joten samaa olen minäkin pohtinut, että ovuloinko ja olenko ovuloinut ollenkaan. Olojen ja ovislimojen mukaan ollaan peittoja heiluteltu, mutta tikkuja tai testejä ei aikaisemmin käytetty. Ajattelin sen lisäävän vaan stressiä! Mutta nythän se onkin sitten jo ihan lääkärin määräämää että pitäisi su ja ma aamuna testailla ovista ennen siihen ultraan menoa.

Arcatha ja Annalii samoilla nurkilla lenkkeilen minäkin :D Joten jos juttukaveria ja lenkkikaveria olette vailla niin minua voi vinkata mukaan. Onko teillä koiria lenkkikavereiksi mukaan? Tuli tuosta annaliin kirjoituksesta mieleen, että oletteko puhuneet läheisillenne mitä teidän elämässä on nyt oikeasti meneillään? Itse olen ainoastaan yhdelle ystävälle puhunut, mukavaa olisi joskus varmasti puhua ja saada vertaistukea samaa polkua kulkeviltakin :hug:
 
KTL
Marjaana84 : jänniä hetkiä eletään :) Kävin tänään uudestaan folliultrassa ja yksi isompi ja kaksi pienempää munasolua löytyi. Lääkäri ihmetteli, että ovistesti ei vielä ollut plussaa tänä aamuna, koska isompi solu oli 19mm, mutta silti varattiin huomiselle inssiaika.. Meinasi ensin kehottaa ottamaan lääkettä, että munasolu varmasti irtoaisi, mutta moniraskausmahdollisuus kuitenkin oli, niin päätettiin jättää väliin.

Mä kehottaisin meneen vaan suoraan inssiin, koska jos hoidot venyykin, niin tulee pian harmiteltua, että jäi aluksia odottamaan. Mutta pitää tietenkin kuunnella itseään ja tehdä kaikki mahdollisimman stressivapaasti (jos se nyt mitenkään voi olla mahdollista) ... :D

Mutta tsemppiä teillekin!!
 
Marjaana84, laitanpas sinulle yksityisviestiä jos siis täällä pystyi laittamaan ja jos muistan, että miten :D Meiltä löytyy viisi vuotias uroskoira. Aika epävarma otus on ja tahtoo rähjätä muille koirille, mutta on kuitenkin kehityskelpoinen yksilö, sillä tulee siskoni (joka tosin on koiramme sisko) koiran kanssa hyvin toimeen. Ja entisen naapurimme nartun kanssa tuli myös toimeen ihan hyvin, tosin ensin rähisi kovastikin, mutta sitten kun alkumatka kuljettiin peräkanaa, me jälkimmäisenä, niin koiramme alkoikin jo nartun takapuolta haistelemaan ja sitten oltiinkin niin kavereita että :D Uroskoirista ei ole niinkään tietoa, että kuinka koiramme niiden kanssa tulee toimeen. Kasvattajan järjestämällä pentuetreffeillä koiramme oli muiden urosten kanssa tekemisissä, mutta ne olivat sen verran nuorempia, että heissä ei se urous vielä "haissut"..
 
KTL
Hei taas, sellainen kysymys nyt vielä tuli tähän inseminaatioon liittyen, kun pyydettiin ilmoittamaan raskaustestin tulos, niin teenkö kotitestin, vai tuleeko käydä labrassa? Ei tämäkään oikein siinä kiirreessä viime käynnillä selvinnyt..
 

Yhteistyössä