K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ja kroatialainen ei osais kroatiaa? On kyllä joillakin kova tarve kieltää Bn mahdollinen tyttis Voihan se toki olla että BL on puhunut jotenkin sekavasti kun siitä on nyt kahta eri tulkintaa mutta voi Bllä siltikin olla tyttis, miten se ois niin ihmeellistä kun on hyvännäköinen ja menevä kundi kyseessä... Mut kai sen Bn pitäis vaan ikuisesti odotella Kärtsää jalat ristissä kotona
Mä käsitin siitä ekastakin kroatialaisen tviitistä että oli sekavasti puhuttu. Eikä tietty mikään ihme, kun aihe ei selvästikään ollut bojanin tyttöystävä vaan ilmeisesti se vaan kertoi siitä mitä he olivat keskenään puhuneet.
 
vierailija
Mä kyllä ymmärrän raivon kun B on nuori hyvännäköinen mies jolla on paljon naisfaneja. Foliohattushippaajat pettyy kun mahikset KB-suhteeseen kapenee. Btä homoksi uskovat pettyy kun hän onkin naisiin päin. Bhen ihastuneet tulee kateellisiksi jne.
Mä oon ehdottomasti tossa kateellisten joukossa, paitsi että en nyt varsin korkeina ole pitänyt omia mahdollisuuksiani, koska voisin ikäni puolesta olla Bojanin äiti :D Ja sitten taas ehkä mieluiten oisin shipannut sitä Damonille, vaikka toisaalta oonkin ollut Bokris-shippari, ja Distortionin lukijana myös Bo(jan)2 on kovassa kurssissa. Oikeastaan naisista toi Sadie on mun mielestä kyllä ehdottomasti kiinnostavin. Jotenkin joku slovenialainen tanssija ois mun mielestä niin tylsä vaihtoehto.
 
vierailija
Miten se voi olla niin vaikea ymmärtää, että jotkut toivoo B:lle hyvää, eikä millään omilla agendoilla ole siinä tilaa. Mulle ainakin kävisi ihan kuka vaan seurustelukumppani, kenet hän valitsee. Mutta miettikääpä tilannetta, jos hän ei olisi naisiin päin ollenkaan? Miten vaikeaksi se asia taas tehtäisiin turhan huhun avulla, kun olisi ehkä jo vähän päässyt elämään vapaammin, Slovenian unelmavävyroolin jälkeen. Iso osa faneista ei tällä hetkellä oleta varmaksi hänen olevan hetero. Tuon huhun jälkeen osa voisi alkaa taas olettaa. Jos hän taas olisi hetero, ei tilanne olisi samalla tavalla hankala, koska ympäristön oletukset eivät olisi yleisesti olleet ristiriidassa sen kanssa mitä olet. Musta kannattais oikeasti miettiä ennen kuin alkaa puhua tällaisista ikään kuin totuutena.
 
vierailija
En tiedä missä se edes on otettu kovin vakavasti paitsi näillä palstoilla. Twitterikin tuntuu vaan vitsailevan sinkistä.
Näillä palstoilla hyvinkin ja näistä nyt puhun, kun en ole käynyt Twitterin juttuja lukemassa. Ja kyllä vitsailunkin alla voi itää oletuksia, ihmiset alkaa pitää jotain totuutena ja vähitellen yleinen mielipide muokkautuu siihen suuntaan, kun sitä toistetaan.
 
vierailija
Haluaisin tähän jonkun ulkopuolisen vahvistuksen. Vauviksella on niin denial porukkaa, että en ihan usko noita ystävä kertoi juttuja. Sopivasti monella se balkanilainen ystävä kaivetaan esiin just nyt. Miten muka kukaan TW:ssa ei olisi jo korjannut.
Vaaviksella aina jollakin on se balkanilainen ystävä tai joukko niitä seksuaalivähemmistöön kuuluvia miehiä komppaamassa mielipidettään. Sääliksi käy näiden ystävät, jos jonkun mamman on oikeasti haettava tukea shippiinsä ystäviltään. ”Av-mamma; Hei Hans-Björn onko susta B:n ja K:n välit rakkautta. Hans-Björn viiden tunnin jälkeen; joo joo on on. Voitaisiinko jo puhua jostakin muusta. Hans-Björn mielessään; keitä vttuja nää K ja B mahtoi olla.”
 
vierailija
Luitko edes sen LadySLOn kommentin. Kohta oli sekava ja väärä tulkinta ymmärrettävä. Mutta kumpikohan on luotettavampi kääntäjä, 15 teini Twitterissä vai LadySLO, joka on aikuinen ihminen ja jonka työ liittyi jotenkin kieliin?
Kyllä mä ainakin luotan paljon enemmän LadySLOn sanaan tässä asiassa. Ja joka tapauksessa BL:n tyttöystävä olisi kaikinpuolin loogisempi keskustelun aihe, koska hän on kiinteästi mukana BL:n touhuissa, esim kuvasi sen musiikkivideon, ja kuvaa muutakin matskua, koska on kuvaaja ammatiltaan tms. Se Elizabeta on ollut myös paljon esillä julkisuudessa BL:n rinnalla. Joten loogista on puhua hänestä. Sen sijaan olisi täysin epäloogista, että olisi yhtäkkiä puhuttu jostain B:n tyttöystävästä, josta ei ole missään mitään tietoa.
 
vierailija
Kyllä mä ainakin luotan paljon enemmän LadySLOn sanaan tässä asiassa. Ja joka tapauksessa BL:n tyttöystävä olisi kaikinpuolin loogisempi keskustelun aihe, koska hän on kiinteästi mukana BL:n touhuissa, esim kuvasi sen musiikkivideon, ja kuvaa muutakin matskua, koska on kuvaaja ammatiltaan tms. Se Elizabeta on ollut myös paljon esillä julkisuudessa BL:n rinnalla. Joten loogista on puhua hänestä. Sen sijaan olisi täysin epäloogista, että olisi yhtäkkiä puhuttu jostain B:n tyttöystävästä, josta ei ole missään mitään tietoa.
Mä mietin kanssa ihan keskusteluna tuota että oisko BL kysellyt boitsun menemisistä kuitenkaan erityisesti. Tilanne on siis jotenkin tuossa sellainen, että todennäköisemmin boitsu pitää small talkia yllä kyselemällä siltä tämän vuoden artistilta jotain. Tai jos olisikin ollut joku keskustelu siitä mitä B tekee madridin jälkeen niin eihän se BL sitä välttämättä ole sanatarkasti lainannut, vaan antanut jonkun sinnepäin olevan esimerkin siitä miten heidän keskustelunsa meni.

Toki siis Bojan on voinut kertoa kaiken suuresta rakkaudestaan, ja se voi ilman muuta olla Sadie, mutta ihan noin siltä kannalta mietin, että onko se BL nyt tuossa vaiheessa enää mitään täsmällisiä keskusteluja siteerannut, kun aikaa on vissiin kulunut Madridista jo jonkin verran, vai onko se pikemminkin ollut vain esimerkinomainen selitys siitä millaisista asioista he siellä juttelivat.
 
vierailija
Näillä palstoilla hyvinkin ja näistä nyt puhun, kun en ole käynyt Twitterin juttuja lukemassa. Ja kyllä vitsailunkin alla voi itää oletuksia, ihmiset alkaa pitää jotain totuutena ja vähitellen yleinen mielipide muokkautuu siihen suuntaan, kun sitä toistetaan.
Ja näitten palstan fanit on kyllä niin pieni vähemmistö että heidän luuloillaan ei luulisi olevan väliä kenelläkään. Olettivatpa sitten B heteroksi tai homoksi tai vaikka kuinka pakottaisivat B slovenian unelmavävyn rooliin. Uskoisin että suurelle osalle meistäkin asia on samantekevä.

Vitsailulla tarkoitin sitä että melko lailla sama miten asia on tai onko tapahtunut jokin käännösvirhe. Unohtanevat siellä kohta koko asian ja vitsailevat jo jostain muusta. Toki voivat uskoa tai olla uskomatta haastattelukäännökseen tai ylipäätänsä uskoa asian olevan niin tai näin.
 
vierailija
Kyllä mä ainakin luotan paljon enemmän LadySLOn sanaan tässä asiassa. Ja joka tapauksessa BL:n tyttöystävä olisi kaikinpuolin loogisempi keskustelun aihe, koska hän on kiinteästi mukana BL:n touhuissa, esim kuvasi sen musiikkivideon, ja kuvaa muutakin matskua, koska on kuvaaja ammatiltaan tms. Se Elizabeta on ollut myös paljon esillä julkisuudessa BL:n rinnalla. Joten loogista on puhua hänestä. Sen sijaan olisi täysin epäloogista, että olisi yhtäkkiä puhuttu jostain B:n tyttöystävästä, josta ei ole missään mitään tietoa.
No en nyt tiedä olisko sen loogisempaa sanoa menvänsä tapaamaan tyttöystäväänsä joka vaikuttaa kulkevan mukana muutenkin. Oliko mukana jopa pre-partyissa jos on muutenkin ollut kuvaajana jne.
 
vierailija
No en nyt tiedä olisko sen loogisempaa sanoa menvänsä tapaamaan tyttöystäväänsä joka vaikuttaa kulkevan mukana muutenkin. Oliko mukana jopa pre-partyissa jos on muutenkin ollut kuvaajana jne.
Mä taas alan uskoa, että tämä "tapaamisesta" puhuminen on yksi näistä käännösvirheistä, kun ei ole suoraa käännöstä tehty vaan yritetty kääntää "viboja" ennemminkin. LadySLO puhui suorista lainauksista, joita kroatiassa käytetään, eli BL on antanut esimerkkilauseita heidän keskustelustaan. Yksi näistä esimerkkilauseista oli tämä "lähdet pian, lähteekö hän mukaasi?" viitaten tähän tyttöystävään. Tän hyvin rajallisen LadySLOn suoran käännöksen pohjalta itse taipuisin ajattelemaan, että BL puhuu siitä, mitä B on häneltä kysynyt. Muusta haastattelusta tarvitsisi täydellisen käännöksen, jotta asia selviäisi pohjamutia myöten.
 
vierailija
Mun on vaikea käsittää miten B:n ja jonkun Amerikassa asuvan suhde voisi toimia käytännössä ottaen huomioon välimatkan ja B:n jatkuvan kiertueella olemisen plus jos kumppaninkin työt on milloin missäkin päin Amerikkaa.
 
vierailija
Mä taas alan uskoa, että tämä "tapaamisesta" puhuminen on yksi näistä käännösvirheistä, kun ei ole suoraa käännöstä tehty vaan yritetty kääntää "viboja" ennemminkin. LadySLO puhui suorista lainauksista, joita kroatiassa käytetään, eli BL on antanut esimerkkilauseita heidän keskustelustaan. Yksi näistä esimerkkilauseista oli tämä "lähdet pian, lähteekö hän mukaasi?" viitaten tähän tyttöystävään. Tän hyvin rajallisen LadySLOn suoran käännöksen pohjalta itse taipuisin ajattelemaan, että BL puhuu siitä, mitä B on häneltä kysynyt. Muusta haastattelusta tarvitsisi täydellisen käännöksen, jotta asia selviäisi pohjamutia myöten.
Lisään muuten että se ensimmäinen twitteristi, joka tämän homman käänsi ja sytytti vahingossa tulitikun, ei ole mikään JO-fani vaan BL-fani, joten tuskin hänellä oli siis mitään tietoa edes B:n oletetusta suhdestatuksesta tai hyvä jos siitä, kuka B on. Toisin sanoen jos BL on puhunut muutenkin epäselvästi, niin ei ihme, että tämä twitteristi on mennyt sekaisin pronomineissa ja viitttauksissa ja olettanut väärin. Joku muu, jolla ennakko-oletuksena olisi ollut, että B:llä ei ole tyttöystävää ja BL:lla on, olisi varmaan kuunnellut vähän tarkemmin ja ymmärtänyt sekavat viittaukset oikein.
 
vierailija
Mun on vaikea käsittää miten B:n ja jonkun Amerikassa asuvan suhde voisi toimia käytännössä ottaen huomioon välimatkan ja B:n jatkuvan kiertueella olemisen plus jos kumppaninkin työt on milloin missäkin päin Amerikkaa.
Kyllähän toimivia kaukosuhteitakin on, mutta ei se helppoa varmasti ole. Jos B:n ja S:n suhde on totta, niin aika haastavaa voi olla viettää aikaa yhdessä jos B kiertää kesän Eurooppaa, syksyllä Australiassa ja loppuvuodesta Balkanilla + S:llä on omat työnsä, kai pääosin Yhdysvalloissa. Mutta toki kaiken saa myös sumplittua, jos on tarpeeksi tahtoa ja vierellä oikea tyyppi.
 

Yhteistyössä