Ka a k k o i s s e u d u n v a u v a t :)

  • Viestiketjun aloittaja EnTahdoOllaPrinsessa
  • Ensimmäinen viesti
Catjuska tässä honkalahella,stora enson puu varastojen vastapäätä.

Juu,mie sainoinkii miehelle et ei kiitos enempää lapsia mein perheeseen jos se ei niitä synnytä,oli sen verran traumaattinen raskaus vkolta 30 etiäpäin ja hätäsectio siihen päälle.....ei kiitos enää......!!!!

Nyt taas kuuluu kutsu huuto,riennettävä on :whistle: !!!

:wave: :wave:

-Emma-
 
Pupu Tupuna
Etusivua koitin päivitellä..en kylläkään tiedä,puuttuuko jonkun tietoja. Ei jaksa kahlata kovin montaa sivua taaksepäin.. :ashamed:

meillä räkätaudit jyllää, tänä aamuna katoin et Eemulla taitaa olla silmätulehduskin tulossa,kivakiva. Ja viime yönä taas valvottiin aamuneljästä lähtien... \|O

anoppiki tulee riemastuttamaan meitä iltapäivällä olemassaolollaan,joten poistun tästä takavasemmalle. :wave:


Pupu ja Eemu viikkoa vajaa 6kk
 
Hui mite paljo tekstii tullu :)

Tervetuloa Emma :)

Juu huomenna ne koulut taas alkaa ja mä en kyl oota ollenkaan sitä...miten ihmeessä mä jaksan herätä 7:ltä herättämään tytön kouluun kun tulee Manun kanssa valvottua 12 asti yöllä :eek: Me kun ollaan Manun kanssa vedelty unta tällä viikolla 11 asti...Mutta eilen illalla tapahtui kyllä ihme kun Manu sammahti meidän sänkyyn jo puolen 11 aikoihin, jospa tuo herra on tajunnut että ens viikolla täytyy hereillä jo aikasemmin :LOL: Kivahan se ois jaksaa herätäkin jo ajoissa et kerkeis jotain päivisin tekemäänkin :D

Meil on tääl ihan pimeetä, olkkarin lamppu sano sopimukset irti ja mistäs tähän hätään lähet uutta lamppua hommaamaan. Ja tietää taas että mä kun en löydä just SITÄ lamppua jonka haluan niin meillä ei oo olkkaris lamppuu puoleen vuoteen :\| Vieraita ois illalla viel tulossa niin kiva pyytää ihmisiä olkkariin pimeeseen istumaan. Kuusikin vietiin pois ja lamput siinä mukana...kynttilöistäkään ei paljo valoa saada aikaseks...

Nyt mä meen jatkaa muita hommia. Toivotaan pikku pakkasia että pääsis joskus ees tyttöjen kanssa luistelemaan, ne kun niin kovin tykkää ja oottaa :)

Hellu ja Manu
 
Tämäkin pieni ilo on sit jaettava... Eevi alkaa vissiin pikkuhiljaa soseitakin syömään :D Eilen annoin banaania, niin että kaavin lusikalla annoksia. Alkuun taas hirmu kakominen ja yökkäily mut kyllähän sitä masuun astikin päätyi varmaan 5-6 pikkulusikallista =)

Tänään tossa illalla Muksu-päärynäsosetta, ja suu alkoi aueta kun linnunpojalla =) Tietty välillä tullee niitä nyrpistyksiä ja soseet poskella mut alkaa upota.

Pikkuhiljaa hyvää tulee :D

Eipä miulla järkevämpää asiaa ole, huomenna vaan tää mamma joutuu kärsimään :whistle: Miulta poistetaan vasen yläviisaudenhammas :eek: Pirulainen onkin vihoitellut jo pidemmän aikaa, sit jää enää oikea ylävisuri jäljelle. Se kyl ei ole edes puhjennu. Viimeisetkin viisauden rippeet häviää :LOL: :D ;)

Ukkis ja Eevi
 
Pupu Tupuna
Tervetuloa ensi lauantaina 13.1. Lingon&Blåbärin lastenvaate-esittelyyn meille uuteen kotiimme ja samalla leppoisia iltapäiväkahveja nautiskelemaan. Klo 13 on tarkka aika,mutta ei se nyt niin nuukaa ole,vaikka vähän aiemmin/myöhemmin tulee...


Yyllä annan tarkan osoitteen,mutta Taipalsaarella asutaan, vartin matka Lappeenrannasta Savitaipaleelle päin.

samalla kauttani voi halukkaat tilata kynttilöitä ym. sisustustavaroita kynttilöihin liittyen,tammikuun tarjoukset on aika hyviä,lähes puoleen hintaan kynttilälamppuja ym. Myös L&B.llä on alennusmyynti,josta sitten lauantaina tarkemmin..

:wave: :wave: :wave: :attn:
 
hippo76 harmaana
=) Meillä oli eilen ristiäiset ja poitsu sai nimen JANNE MIKAEL!!Tänään 1kk neuvola ja painoa huimat 5400g ja pituus 57cm.Iso ja napakka poika täällä.Isoveikat suhtautuu edelleen hyvin uuteen tulokkaaseen...huh mutta nyt on taas mentävä,pieni tuolla jo huutelee!1T Hippo ja lapsikatras :heart: :heart: :heart:
 
Heippa pitkästä aikaa...

Emma83, arvaanko oikein jos sanon että tytöllänne on pitkä musta tukka? =) Ihana pikisilmä tuijotteli miuta useasti kun hoitelin siinä vieressä meidän tuoretta poitsua joulukuun alussa.

Meille siis syntyi 1.12 3,6 kg ja 52 cm pikkuinen ukko. Tälläkin kertaa oli keskolan reissu edessä, joka onneksi kesti vain 2,5 päivää. Esikoinen syntyi rv 34 aikoinaan ja asusteli pari viikkoa keskolassa tätien ilona. Ukko on paljon rauhallisempi kuin tempperamenttinen isosiskonsa.

Sitähän mie tässä aloin miettimään, että missä on vauvauintia lappenrannassa? Lauritsalassa ainankin, mutta ihan kuin olisin joskun kuullut että veljeskodilla tms on myös pieni vauvauintiryhmä?

NannuPuh kera poikasen, ikää 5 viikkoa
 
Nannupuh,juu....oikeen arvattu :D ,apua...tuli sellainen olo et hui kuka voit olla.....olitteko huoneessa 10 vai 9.....???En saa mielee millää....!!!! Pikkase jos valaiset ni varmaa tulee mielee,tuli niin "tutuks" kaikki siel.....
 
Dodii.

Ompa hauska huomata kun ihmiset löytää täältä "tuttuja"..Vaikkapa sitten synnärituttavuuksiaan. :D :flower:

Mie päivitin meidän pikku-Edvinsonin kuvan tuonne profiiliin. Tänään nappasin. Niin ja siinä näkyy himpun verran miun tekemää kestovaipan reunaa..Sen sain eilen ommeltua!!!

Selkä vaivaa.. Mikäs voit. Mie en taida _ikinä_ toipua tästä synnytyksestä.. No tietääpähän ISON pojan tehneensä..

Heili
 
Nii meidän tietoja tässä, jos joku päivittelee etuosastoa:
1.7.06 tyttö (Minja) 3540g ja 48 cm, EKKS

Oli muuten mielekäs synnytys tää toinen, kun ensimmäinen oli mitoiltaan toisesta päästä: poika 4310g ja 56 cm! Ainakin oli kanava jo "auki":)

Niih kyllähän tässä unet tuppaa vähän olemaan sitä ja tätä, varsinkin tää yötissittely on lähteny kyl niin lapasesta mei neidillä.. tuntuu et syö tunnin välein. No ehkä auttaa se jos jaksan vaan syöttää istualteen ja laittaa sitten takasin omaan sänkyyn. Vieressä kun tuoksuttelee maitoa koko ajan niin saapi heräillä koko ajan. Mietin vaan, että miten ihmeessä tästä tissittelystä voi IKINÄ vierottaa...?

Hienoa Ukkis, että teillä on soseet ruvennu maistumaan! Lasten syöminen ja syömättömyys kun tuntuu olevan meidän äitien ikuinen huolen ja hampaiden kiristely aihe...Niin ja ei ne ylärivin viisurit oo muuten niin pahoja poistaa yleensä kun alhaalta! Ilmeisesti ne onkin siulta jo poistettu:) Tsemppiä!
 
Catjuska, oho, ompas sinulla ollut iso esikoinen! Minulla kävi just päinvastoin, esikoinen oli 2985g ja 48,5cm ja toinen 4025g ja 52cm, ja miekään kun en ole pituudeltani kovin suuri ihminen, niin teki "vähän tiukkaa" synnyttää tämä kakkonen. Synnytyksestä pian puolivuotta ja mie oon edelleenkin melko "rampa". Alan jo menettää täydellisen toipumisen toiveajatteluni.

Oho, Edvin hihkas!
(mentävä kattoon)

Heili


 
http://heilintekeleet.blogspot.com/

Laitanpa tuon linkin nähtäville taas, siellä on noita miun tekemiä kestovaippahörhötyksiä. :D

Mie täällä oottelen erästä ystävätärtä kylään, jolla on tällä viikolla la. Meinaapi kävellä meille, minua vähän jännittää, että noinkohan pääsen kätilöksi. ;)


Heili
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2007 klo 16:29 Emma83 kirjoitti:
Nannupuh,juu....oikeen arvattu :D ,apua...tuli sellainen olo et hui kuka voit olla.....olitteko huoneessa 10 vai 9.....???En saa mielee millää....!!!! Pikkase jos valaiset ni varmaa tulee mielee,tuli niin "tutuks" kaikki siel.....
Meidän poitsu ilmestyi sinne "tehohoitohuoneeseen" eli kymppiin perjantai-aamuna (1.12) ja siirtyi sitten sunnuntai-iltana (3.12) miun kanssa c3:lle. Ei myö taidettu olla samaan aikaan keskolassa, mutta teidän ihastuttavaa pikisilmää katselin usein. Meidän poitsu oli siinä teidän tyttösen vasemmalla puolella, oikealla puolella taisi olla alkuviikosta syntynyt poika antibioottikuurilla. Mie itse olen sellainen *öhöm* lyhyt ja leveä :whistle:, vaaleahko tukka, silmälasit toisinaan, esikoinen oli 3,5 v pellavapää nasun kera...

Kylläpä teidän tyttönen näytti pienelle, jotenkin tuntui uskomattomalta että meidänkin esikoinen on ollut melkein yhtä pieni aikoinaan (2110g, 44 cm). Mitenkäs teillä on lähtenyt sujumaan tuollaisen pikkuruisen kanssa? Sen verran oli hoitajien kanssa puhetta, että nykysin sieltä saa kuulema neuvolaan opaskansion keskosista?
 
Kävin taas ihailemassa noita Heilin juttuloita tuolla blogissa, ihania vaippoja :heart:

Pupu ois ollu kiva tulla niille lastenvaatekutsuille mut mä en pääse :( Miehellä on lauantaina mettätöitä joten joutuisin tuomaan tän koko lauman sinne teille ja muutenkin mies vie mennessään auton...

Mä kans luin kahteen otteeseen et onko Catjuskan poika ollu tosiaan 56 cm pitkä, on siinä ollu pituutta pojalla :) Tuo mun toinen neiti oli kans iso syntyessään, 54cm ja vähä alle 4500g, ponnistusvaihe oli kamala, jäi vissii traumat siitä mut onneks sekin oli vaan 10 min. juttu :) muuten oli ihan mukava synnytys. Tää meijä Manu on sit syntyny kaikein helpoiten, meinas vähän niinku salakavalasti tulla maailmaan kun en juurikaan tuntenu mitään kipuja, tälläsiä synnytyksiä lisää!!! jos siis meille suodaan vielä lapsosia :)

Jokos Ukkis kohta lähtee sinne etelän lämpöön? mä kans haluisin pois täältä inhottavan kosteesta ilmasta. Uloskaan ei viiti mennä kun sataa vaan vettä...

Nii ja Manun kanssa käytiin eilen neuvolassa, painoa jätkällä n.8600g ja pituutta 69cm. Pitkä poika :) keneenhän tulee kun myö vanhemmat ei mitään jättiläisiä olla :D Rokotuskin saatiin ja vähän meni suupielet mutruun mut ei muuta, itkut itkettiin sitten iltapäivästä kotona...

Nyt täytyy mennä tarkastelemaan ekaluokkalaisen läksyjä :saint:

Hellu ja Manu sekä isot siskot
 
quote title="09.01.2007 klo 13:38 NannuPuh kirjoitti"]\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2007 klo 16:29 Emma83 kirjoitti:
Nannupuh,juu....oikeen arvattu :D ,apua...tuli sellainen olo et hui kuka voit olla.....olitteko huoneessa 10 vai 9.....???En saa mielee millää....!!!! Pikkase jos valaiset ni varmaa tulee mielee,tuli niin "tutuks" kaikki siel.....
Meidän poitsu ilmestyi sinne "tehohoitohuoneeseen" eli kymppiin perjantai-aamuna (1.12) ja siirtyi sitten sunnuntai-iltana (3.12) miun kanssa c3:lle. Ei myö taidettu olla samaan aikaan keskolassa, mutta teidän ihastuttavaa pikisilmää katselin usein. Meidän poitsu oli siinä teidän tyttösen vasemmalla puolella, oikealla puolella taisi olla alkuviikosta syntynyt poika antibioottikuurilla. Mie itse olen sellainen *öhöm* lyhyt ja leveä :whistle:, vaaleahko tukka, silmälasit toisinaan, esikoinen oli 3,5 v pellavapää nasun kera...

Kylläpä teidän tyttönen näytti pienelle, jotenkin tuntui uskomattomalta että meidänkin esikoinen on ollut melkein yhtä pieni aikoinaan (2110g, 44 cm). Mitenkäs teillä on lähtenyt sujumaan tuollaisen pikkuruisen kanssa? Sen verran oli hoitajien kanssa puhetta, että nykysin sieltä saa kuulema neuvolaan opaskansion keskosista?
[/quote]

Joo,myö oltii siin mahataudis just sillo ni ei päästy vauvan luo!!!

Meil on lähteny vauva-arki sujumaa yllättävän hyvin,rankkaa on mut tätähä tää on.....maha vaivoja on paljon mut ne oli odotettavissa joten sekää ei yllätä et meillä ei nukuta :whistle: !!!
Hb ei neitillä taho pysyä hyvänä rauta lääkkeistä huolimatta,tänää just käytii taas verta antamassa labrassa ja huomenna saa tulokset,saa nähä joudutaako osastolle veri tankkauksee,ennenku vauva pääs kotia ni sai yhen tankkauksen....polilla käydään usesti ja nla on kerran viikossa,aikamoista lentämistä....nyt rupee nla kerratkii harvenemaa ja polila pitää käydä seuraavaks 2kk kuluttua,onneks!!!!

Torstaina vauva oli tasan 3kg ja 49cm,rupee saamaa kiinni ikätoveritaan huimaa vauhtia :D !!!!

Nyt laittamaan lapsia päivä lepäilylle(isot ei nuku enää....tietäkää :whistle: )

:wave: :wave:

-Emma-

[/quote]
 
Meillä poitsu taitaa olla pienin vauva täällä, siis kooltaan. Meillä on loppukuusta se kasvukontrolli. Toivottavasti olisi tarpeeksi kasvanut...Mut muuten on kyl ollut terve ja virkeä. Eli ei pitäisi turhia huolehtia. Yksi flunssa ollut vain puolessa vuodessa.
Käytiin tänään noin 1,5 tunnin lenkki. Raitis ilma teki hyvää. Just äsken syötin poitsulle kanaa, hyvin upposi. Kohta on taas tarjottava tissiä, ei yleensä huoli heti syötyään enkä enää edes yritä jos ei olla lähdössä johonkin.
 
Pupu Tupuna
Hellu voi harmi, ettei ole autoa sillo käytössä :/ Mut jos sit ensi kerralla,jos mä joskus vielä uskallan järjestää tällaset ;) Pitäs lähteä kävelylenkille ja naapureille viemään kutsuja,mut kun laiskottaa ihan älysti... :ashamed:

Ihmeen nopeesti tää meitin flunssa meni ohi, on jo ihan kohtuuolo. Eemulle varasin huomiselle lääkäriajan,jospa sais nyt jotain tolkkua allergioista! Aattelin väsätä illan kuluessa listan niistä kaikista ruoka-aineista,joita Eemulla on kokeilut. Omia syömisiä onki sit vähän vaikeempi listata. :x

Tää lössökeli vaikuttaa tosiaan kyl jo vauvoihinkin, tosi vaikea on pukea vaunuihin ja mä luulen,että meil poika ei saa nukuttua kun äiti on tyhmä ja pukee liikaa.. siis vaik on vaan kevyttopat päällä,mutta kun on kumminki makuupussissa ja tuulisuojassa kopassaan. Ei muutes mahdu koppaan kohta enää meidän jannu :whistle:

Mutta tosiaan, jos kiinnostaa lastenvaatteet,kynttilät tai kosmetiikka ja ennen kaikkea uudet tuttavuudet, niin tervetuloa lauantaina meille tutustumaan :wave:

Tuttu sai ylipuhuttua miut tuota Avonin meikkejä ja kosmetiikkaakin myymään,vaikka sitä en meinaa esitelläkään mut toki voin omaan tilaukseen lisätä muidenkin,jos joku haluaa tilata. Hirmu edullista ja laadukasta tuntuu olevan, oon ite tilaillut palstalaisilta tähän saakka. :)


Pupu "yllytyshullu" tai joku vastaava ja kutiseva Eemu
 
Oho oho, mie vähä ennustelinkin että loppiaisen jälkeen alkaa täälläkin palstalla tapahtumaan. Näinhän tässä taisi käydä. ;) Mukavampi homma, jos täällä ois aina uutta tekstiä luettavana ja ei tarviis "yksin keskustelua" aina käydä. :D
Pupu taitaa olla vähä samanlainen hurahtelija kuin miekii..Noi raitavaaran jutut mulle tuli semmosena hurahduksena ja varmaan jos joku tuttu jotain mulle yrittäs saaha myyntiin niin ottaisin.. Miehän ihan mielissäni möin joulun aikaan joulukalentereita ja korttejakin! Sillä tuloksella, että VAIN kahdessa talossa sanottiin Ei. Siis kiertelin nää naapuriustot täällä läpitte.

Eikai tässä taaskaan mitään sen ihmeempää..

Heili
 
Pupu Tupuna
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.01.2007 klo 17:13 Heili Karjalasta kirjoitti:
Pupu taitaa olla vähä samanlainen hurahtelija kuin miekii..Noi raitavaaran jutut mulle tuli semmosena hurahduksena ja varmaan jos joku tuttu jotain mulle yrittäs saaha myyntiin niin ottaisin.. Miehän ihan mielissäni möin joulun aikaan joulukalentereita ja korttejakin! Sillä tuloksella, että VAIN kahdessa talossa sanottiin Ei. Siis kiertelin nää naapuriustot täällä läpitte.

Eikai tässä taaskaan mitään sen ihmeempää..

Heili

Juu, tää äippäloma on kai tehny tehtävänsä, tylsyyttä vastaan tulee taistella kaikin voimin... :whistle: :whistle: :LOL:
 
Jeps, pituutta oli tosiaan se 56 cm ja vieläkin on luokan pisimpiä poikia. Ja ennuste on sinne yli 180cm. Myö vanhemmat ei olla mitään superpitkiä, mutta miun veli on lähelle kaks metrinen, lieneekö hypännyt sieltä..? Mutta osuutta oli myös raskausdiabeteksellä, jonka kärsin Eetua odottaessa. Nyt Minjan kohdalla onnistuin sen onneksi välttämään =)

Ihanaa, kun Heili ja muut kestovaippailijat ootte noin napakoita asian suhteen! Itse en innostunut asiasta, mutta on kyllä käynyt mielessä, että olisi voinut kestoillakin. No, ehkä seuraavan lapsen kanssa... Ootteko muuten yhdistysaktiiveja kestovaippa/kantoliinayhdistyksissä?

Mut nyt tuli isäntä pelaamasta (salibandyä klo22-23!!!) hullujen hommaa..
täytyy mennä seurustelemaan ja pikkuhiljaa yöunille...Öitä \|O
 
Mitäs tänne... Ylävisuri lähti ihmeen helpolla eikä ole kipujakaan aiheuttanut =) Sain pirulaisen muistoksi :D No juu, eiköhän se kohta roskiin päädy.

Myö ollaan Eevin kans nyt oltu muutama päivä ilman korviketta ja tissitelty+sosetta maisteltu aamu- ja iltapäivällä =) Korviketta kun typt pulautteli kovasti ja aina tunti pari syönnin jälkeen ei siis heti syönniltä. No reissuun otan korviketta varuilta mukaan.

Catjuska miekin olen täs samaa miettinyt, että mitenkähän tästä tisuttelusta sit saa vieroitettua. Tytteli syö sen 2-3h välein päivällä ja yöllä pari kertaa :whistle: NO vielä jaksan tätä mut joskus se raja taitaa jaksamisellekin tulla. Esikko oli helppo viroittaa, kun sai lisämaitoa jo 2kk vanhasta ja tissittelyt väheni ihan itsekseen.

No nyt Eevi huutaa nälkää, mentävä on :D

Ukkis ja Eevikäinen
 

Yhteistyössä