Kaakonkulman odottajat kesällä 2009

Heissan,

ehkäpä sitä minäkin viimein uskaltautuisin tänne :wave: Elikkäs 32v neljän lapsen äiti täällä, viitosta odotellaan ja tää ois nyt sitten se meidän "ihan takuulla viimonen". :D
Lpr:n lähiseudulta ollaan,pikkupaikkakunnalta. :wave: Synnärinä olis EKKS ja LA näillä näkymin 1.2.2010, miehen syntymäpäivänä :heart: Viikkoja siis huikeat 5+2 =)
 
Olen -71 syntynyt kotiäiti.Perheemme on ns.uusioperhe.Kaksi yhteistä ja miehen kaksi lasta.Kolmatta odotan.Tuleva synnäri KOKS.Todennäköisesti sectio tämäkin.Synnytystapa-arvio 10.8,vasta...Nyt rv27+5.LA 29.8. :wave:
 
aurinko paistaa ja ilma lämpenee.Viikonloppu meni pihatöiden parissa :) ja mittaillen verensokereita :( arvot kyllä nyt ok,nälkää nähden... :| :D Kyllä mä vähän herkuttelin,ei ne arvot niin huimia ole olleet.Onko muita?Vauvelin liikkeet vähentyneet :| mietityttää....mutta kotidoplerilla selvät sydänäänet :) Oikein mukavaa alkanutta viikkoa!!

Elriina+"prinssi Erik" 28+2
 
Elriina, miulla on kanssa sokerimittaukset ja ruokavalio. Viimeksi kun olin raskaana niin sama homma ja aivan loppumetreillä raskautta rupesivat enemmän heittelemään riippumatta siitä, mitä suuhuni pistin. Nyt on oltava tosi tarkkana. Painoa minulle on tullut 8,8 kiloa tässä raskaudessa. Ja mitä vauvan liikkeisiin tulee, niin ilmeisesti tila alkaa vähenemään ja liikkeet muuttuu erilaisiksi, kun minullakin on sama homma. =)

Elriina
millaisia arvoja sulla muuten on mittailuissa ollut? Ja mites aamusokerit? Mullahan meinaa olla se ongelma, että aamuisin sokerit on koholla, ei niinkään ruokailujen jälkeen... Kauhulla odotan, että joudunko jossain vaiheessa aloittamaan insuliinit..
 
Huomenta!vettä satelee ja muksut riitelee :| Eli mun paastoarvo oli sokerirasituksessa 5.8 ja täällä raja on 5.5.Nyt arvot ok.Olen laihtunut 2kg viikossa! :( olin laihtunut jo 400g edellisellä käynnillä?meillä suvussa diabetestä;vanhuusiän ja metabolista oireyhtymää.Kahdessa edellisessä raskaudessa ei verensokereita edes kontrattu.Nyt jokin uusi säädös..yirtän noudattaa HYKS:n ohjeistusta mutta se on raju?annokset pienempiä kuin painonvartijoiden :D olen huomannut että mulla vaikuttaa stressi valtavasti ja se että syön ajallaan ja säännöllisesti.Viime lauantaina söin tokalla aterialla puolikkaan riisi kebapin!!!ja maitoa reilusti.Mittasin 1 1/2h päästä ja arvot hyvät :) Syön kyllä vähän isompia annoksia kuin tuo HYKS:n ohjeistus.Olen lisännyt kasviksia yms.makeutusaineita.Osa niistä nostaa verensokereita lähes yhtä paljon kuin sokeri!Mittaan kolme krt/pvässä.Ennen aamupalaa ja 1 1/2h lounaan sekä päivällisen jälkeen.Juon kovasti vettä,niinkuin aina...
 
Elriina meillon kanssa sukurasite, sit miun BMI on rasite, edellisen raskauden RD on rasite jne.. Mullakin on tiukka ruokavalio, nyt alkaa pikkuhiljaa näkyä sokereissakin se, että oon noudatellut sitä.. Ne aamusokerit on tosiaan miun ongelma myös ja mullakin täällä EKKS:ssä on se 5,5 se paastosokerin raja-arvo. Sit mie mittailen aina tunnin päästä ruokaluista ja siinä on raja-arvona 7,8. Viime vuonna kun ootin edellistä vauvelia niin oli kans tolleen 1,5h jälkeen se mittausaiia, mut nyt tosiaan täällä tunnin kuluttua jo. Mulla käytännössä täysjyväleivän (lähinnä ruista tai näkkärii) määrä on ruokavaliossa lisääntynyt oleellisesti (ja vaaleat viljat kokonaan pois), sokerijutut ja pullat pois ja kasviksia syön sen puolet ruoka-annoksesta joka ruokailulla. Sen lisäksi maitosokeria välttelen, koska se tuntuu olevan kans miun heikkokohta ja olen aina ollut tosi kova maidon kuluttaja!
 
Aika yleinen riesa tuo rd nykyään. Mä olen kolmessa raskaudessa käyny testeissä ja viimeksi oli hilkulla se diagnoosi,mutta säästyin kuitenkin. Isoja muksuja kuitenkin ja BMI pikkasen koholla,joten testiin taas joudun.. :/ Vaikuttaako se muuten oloon, väsyttääkö enemmän tms.?

Petite 6+1
 
Helou :flower:
Tänään käytiin vierailulla EKKS:sa ja enempi kyllä istuttii sitte huoneessa kuulemassa tädin selityksiä. Muutaman tunnin yöunilla oli aika mielenkiintosta ku tyyppi veteli viel sambaa sen ajan.

Uudet synnäritilat näytti iha hienoilta, vaikka en tosiaan osaa verrata siihen vanhaan enkä koko sairaalaan, ku siirryin tänne vasta ultrien jälkeen. Väritys oli vaaleaa, lattiat vaaleanruskeaa laattaa, seinät vaaleita ja ovet ihan nätin ruskeaa puuta. Että aika semmoset nykyajan sisustusvärit.

Sisään tosiaan mennään sit sielt G-siiven kautta, joka oli C:n takana. Rappuset ylös ja ovikellon soittoon.. kuulemma joku on sit ovella vastassa. Mitään vastaanottotiskiä ei ollu, en kyl tiedä onko sellasta ees tapana olla.

Vastaanottosaleja kaks kappaletta, synnytyssaleja neljä. Meidän aikana yks synnärisali oli vapaa, et ilmeisest aika härdelliä, vaikkei ääniä kuulunukaan. Pieni isien vaatteenvaihtohuone tms. ja ammehuone oli erikseen.

Synnytyssali oli sairaalahuoneeks mun mielestä ihan jees. Tosi vaaleat väritykset ja kirkkaat valot, mut sit sieltä löyty pari ikkunaa, keinutuoli, säkkituoli, pari jakkaraa, joku nojatuoli ja yhdessä huoneessa ainaki toistaseks sellanen synnytyksen rentouttamistuoli mihi äiti voi nojailla pystyasennossa. Jokaises huoneessa myös ilokaasulaitteet ja tietysti se synnytyspeti. Samassa huoneessa voi nyt myös kylvettää ja hoitaa vauvaa syntymän jälkeen, joka kuulemma ennen tehtii eri huoneessa. Huoneissa oli myös kylpyhuone, kuulemma isompi tila ku ennen ja ovi siinä.

Et iha jees.. mitä siitä nyt jäi kätee. Oli niin iso ryhmä, et aika hätänen käynti :/ Ainii ja sektiosali on lähiaikoina tulossa niihin tiloihin, nyt leikataan viel jossai isos leikkaussalissa iha muualla.

Saiskoha tänä yönä unta vai ei.. Voikaaha paksusti :heart:

- Jousku ja sambaaja 35+3
 
vittiläinen mitä suunnistamista.. |O

siis miullahan la on joulukuussa joten mie vielä kerkeen käydä kattoo EKKS:n tilat jos niikseen tuntuu.. muussa tapauksessa marssin ensiapupolilta sisälle ja huutelen niinkuin james potkukelkka aikkoinaan että a-pu-va , apu-va aaa-pppuuu-va :LOL: ..

mikäli mie kerkeen edes laitokselle.. edellinen eli viides vaikka oli vaiken synnytys.. kesti vaan 1h39 min..

ja vittiläinen miun sokerit seilaa missä sattuu.. ihan varmasti tohtori Koivisto laittaa taas piikittämään.. no sen näkee ens viikolla!!!!!!!!! :headwall: :wave:

Dare ja nisu 13+1
 
Darelbeida miulla kans ollu nopeita synnytyksiä kaikki,edellinen kans alta 2 tuntii.Pikkase hirvittää että kuin keretää kun matkaan ekks:ään menee tunti.Eli tuskin tarviaa kovin montaa supistusta kuunnella kotona :/
 
:hug: Tepa75 tiiän miltä tuntuu.. meillä ilman ruuhkaa ekks: aan ajaa alle vartissa.. mutta kun...no viimesin synnytys meinas nimmittäin loppua silleen mitä ei kellekkän toivois..
kuitenkin loppu hyvin kaikki hyvin..sanoinkin jo neuvolassakin että miulle on turha tulla selittlemään edellisten ( 5 alatie synnytystä) onnistumista jos päätän harkittuun sektioon tällä kertaa..

pitää katella miten tuntemukset ja muut kehittyy siiheks kun on viimesin aika pättää asiasta..

lapset jo muisteli jotain koti synnytys ohjelmaa.. :LOL: ..sanooivat että jos löytyis netistä niin vois harjotella.. :D ..ne meinaa "kätilöidä" äidin ihan ite.. :heart:

Dare ja nisu 13+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Petite:
Jousku Kertoivatko lapsivuodeosaston C3 rempan edistymisestä, milloinkohan se valmistuu?
Tästä ei tullu kyl mitää infoo. Näyttivät vaan kuvia vanhalta osastolta ja sinne sitte tyrkätään noin parin tunnin päästä vauvan syntymästä. Luulis kyllä, et siitäki sit hehkutetaa samalla tavalla ku valmistuu tai on valmistumassa. Neuvolassaki voivat sit tietää.


 
Kävin iteki miettii, et miten sen G-siiven oven sit löytää paniikissa, mut C-siipihän on pääoven vieressä eli se pitäis vaa kiertää. Kait toi ukko sit osaa viedä.. kait..

Meillä kävi tänää "mahtava" Imatran hyvinvointineuvolan konsepti kylässä ja ihan kotisohvalla mitattii verenpaineita ja sydänääniä ja juteltii. Neuvola voiski aina toimia noin :p Sydänäänten kuuntelu tosin vähä epäonnistu, ku tyypille tuli hikka eikä sieltä sit muuta oikei kuulunukaa :D Verenpaineet oli huolestuttavan korkeat, että ilmeisesti kehittelen täs jotai myrkytystä perhana.. *kopkopkop*
 
Mulla muutes on ollu synnytykset 1. 5h15min, toka 4h ja kolmas 2h10min tais olla virallinen kesto, että aikas nopea synnyttelijä miekin. Enkä usko että vartissa meiltä pääsis sairaalle, mut emmie usko sitäkään että tää syntyis omineen, vaan käynnistyksellä luultavasti taas ja vähän etuajassa kuten edeltäjänsäkin. Se lienee miulle oikein tapa synnyttää monessakin mielessä.. (eri syistä käynnistykset ja nyt isokokoinen lapsi taas tulossa)..

Pitäs käydä kyllä perehtymässä siellä, et mistä sinne g siipeen pääseepi sisään jne..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jousku:
Alkuperäinen kirjoittaja Petite:
Jousku Kertoivatko lapsivuodeosaston C3 rempan edistymisestä, milloinkohan se valmistuu?
Tästä ei tullu kyl mitää infoo. Näyttivät vaan kuvia vanhalta osastolta ja sinne sitte tyrkätään noin parin tunnin päästä vauvan syntymästä. Luulis kyllä, et siitäki sit hehkutetaa samalla tavalla ku valmistuu tai on valmistumassa. Neuvolassaki voivat sit tietää.
Mie en ole ees kuullut, että siellä mitään remppaa ois aloitettukaan..
 
Moikka moi kaikille.


ON: Ihan kamala olo vieläkin, tuntuu että vaan pahenee. Onneksi oli kaksi vapaa päivää, mutta tänään töissä ja oksettaa ihan älyttömästi, kokoajan pala kurkussa ja ylläri että kahvi ei maistu! Se on tosi outoa mulle koska tähän asti on maistunut kokoajan.
Luulis että tää oksetus ja väsymys alkais jo helpottamaan, ois kyllä syytä koska nyt alkaa aika rankka työputki, ku muut lomailee. Ei vaan jaksa |O

Anteeksi vuodatus... ens kerralla keskitytään positiivisiin juttuihin, eik joo.

 
Zuh
Kyllä mun tietojen mukaan pitäisi vuodeosastotkin mennä uusiin. Muistakaahan kysyä kuka nyt seuraavana sinne onkaan menossa :) Minä sitten kysyn viimeistään joulukuussa :p

Huhhoi, pahoinvointia, väsymystä ja siinäpä se elämä meneekin. Aamulla yrität selvitä töihin, sitten yrität selvitä päivän töissä ja sitten pääseekin sohvalle. Ei siis oikeasti tän laiskempaa elämää voi olla!

Meillä on sairaalalle vajaan 10 min. matka, tosin mietityttää että jos mies onkin ainoalla autolla töissä. Kai sitä pitää lanssilla mennä jos ei miestä tavoita? Normaalisti ei töissä läheskään aina voi vastata puhelimeen, tosin sanoi ettei tammikuussa aio lähteä minnekään työhommiin missä ei voi vastata :D Jännittäisiköhän jo vähän ensikertalaista isää?

Zuh & Naatti 6+5
 
Jaksuja jenninholle :hug:
Täällä ei ainakaan vielä pahoinvointi ole noin pahana, sellasta öllötystä lähinnä,välillä yökkimistä. Mutta onpa tässä vielä viikkoja aikaakin...

Tosta rempasta, kyllä tosiaan siellä osastot menee uusiksi,mutta minäkään en tiedä aikataulua. Harmillista,jos vanhalla vuodeosastolla ens vuonnakin pötkötellään :/

Mut nyt postituspuuhiin, huutiksessa on kiva myydä mutta jessus tätä pakkaamisvaihetta... :x

Petite 6+3
 
Miulla sen on varmaan todennäköisin kuljetus sairaalaan tuo ambulanssi jos mies on töissä,sen työpaikka on nimittäi suht lähel lpr:aa ja ennenku sielt tulis miuta hakemaa ja sit takasii ni ei...
Darelbeida siullaki jo useempi synnytys takana,onko siun vauva miten alhaalla? Kun miulla on nyt kuukauden ollu iha alhaalla nii että pää tuntuu jalkovälissä...siks oon saikulla.Pelottaa vaan että mennääkö loppuun asti...

Tepa75 27+1
 
Tepa75... :D .. miulla killuu vielä jossain vatsapeitteiden kätkössä.. miulla kasassa vasta viikkoja 13+3..ja jos samalla tavalla jää killumaan kuin tuo mein reilu 2 v niin ei ole synnytyksessäkään ns. 0 linjallakaan.. siinä sitä li tekeminen kun syke hidastui ja piti puskea oikein äärimmillään että saatiin jätkä ulos..en kellekkään niin rajua ja nopeeta synnytystä toivo..helppo ja nopee ok mutta että konttaus asennennosta koko ajan ponnistaen suoraan telineisiin on niin extreme suoritus että vieläkin tulee tuskahiki.. :x


ja taas mennään pää kolmantena jalkana 2v ja 4v kilpajuoksua kisan kans...

juu on miulla useempi synnytys..viis kaiken kaikkiaan..tähän mennessä..

Dare ja nisu 13+3
 

Yhteistyössä