Kaakonkulman odottajat kesällä 2009

Huh hellettä! Yritä siinä sitten tehdä kotitöitä tämän hurjan masun kanssa. Minulla ainakin on jo pitkään vauvan pää ollut "lähtökuopissa" tosin, tämä vauvahan huijasi äippäpolilla lääkäriäkin muutama vko sitten, kun hän kokeili kohdun kaulan tilannetta.. Lääkäri sanoi minulle tuntevansa vauvan päälaen jo alhaalla.. Kunnes ultraus näyttikin, että vauvelin jalathan ne siellä ovat. Mutta nyt siis olen satavarma, että pää on alhaalla kun neuvolatädit ja miekin tunnen kyllä sen siellä. Minulla on kaikissa raskauksissa vauva ollut aika alhaalla ajoissa ja paikat pehmenneet/auenneetkin hyvissä ajoin parille sormelle ja tais jopa viimeks aueta kolmisen senttiä tälleen rv 30 tuntumassa.

Minulla myös on ollut nyt pari rajua synnytystä ja ne laittaa pohtimaan tulevaa. En tiedä onko täällä edes olemassa "pelkopolia" tommosille synnytyspelkoisille vai miten asia hoidetaan, itselläni on vähän huono kokemus kun edellisessä raskaudessa kerroin pelkääväni vauvan puolesta synnytystä kovin (kun sitä edeltänyt vammautti vauvan), niin minut laitettiin juttelemaan penseän kätilön kanssa ja hän "tuomitsi" minut suorastaan siellä eikä paljon lohduttanut.. Onkos täällä kellään kokemusta synnytyspelosta ja miten muilla on täällä päin hoideltu tilanteet?

Heili 31+1 (just katoin laskurista! Olen tainnut huijata ihmisille olevani vasta 30 viikolla..)
 
Heili Karjalasta en tiiä tosta pelkopolista,en oo ainaka kuullu.Miuta alkanu nyt jostai syystä kans hirvittää synnytys enkä osaa ees eritellä minkä takia.Kai suurimmaks osaks et kerkeekö sinne.Miulla on tosi kurjat kokemukset mei neuvolatädistä,oisin halunnu keskustella mahollisesta perätilasta,niin sano et tässä vaiheessa ei edes aloteta keskusteluu tommosesta asiasta(miulla eka oli perätilasynnytys 12v sitte) ja kumpiki tyttö ollu viime metreille nurinpäin.Ja kun väsytti ja olin ihan poikki menin kysyy et voisko mitata hemoglobiinin istu vaan tietsikalla ja sano et ei oikei joutas et noi kuuluu asiaan.Tosi tyhmä olo tulee itelleen.Mut sit kaikki epäolennaiset kiinnostaa kuten et miks miulla on tatuointeja ja mistä ja minkä verran myö saadaan rahaa kun en oo töissä..............


Tepa75 27+4
 


juuu ja mie.. viimeks kolme päivää ennen synnytystä olin diab läkärin vastaan otolla ä-polilla ja huikkasin olkapän yli kätilölle että hei eiks vois leikata ja se vaan totes " elä sari hupsi, sie oota kaikki muutkin alatietä tehny, ei myö nytkään leikata.." ja miulla oli ihan varma olo että kaikki ei mee kirjotuksien mukaan.. niinku ei sitten menny.. onneks tuo ukko ymmärs alkaa hengittää eikä jääny mitään vaurioitakaan..

ja mie aioin ihan tosissani ottaa puheeks lääkärin kans ja neuvolas että jos miuta ei kuunnella niin valitus menee jopa tasavalölan presidentille ikä vaan jollekkin sairaalan yli hoitsulle tai mikä se nyt on.. :headwall:

kuten näkyy helle riepoo miuta vieläkin ja on niin kauhee olo.. brassissa asuvat sukulaiset vaan nauraa että teillähän on ilma niin ku mein talvi.. kuuma ja kostee.. eikä miulla oo yhtään helppo olo vaikka mahaa ei oo nimekskään.. siis vauva mahaa :ashamed: .. onhan tätä muuta oikeen hyvin kertynyt..ja sokeritkin oli ylöspäin heti aamusta

Dare ja nisu 13+6..ja miuta pelottaa jo nyt ja mie olen vannoutunut että miut leikataan.. ei epiduraalissa eikä spinaalissa..vaan ihan unten mailla :saint: ..ja jos ne ei meinaa suostua niin ne ei tiiäkkään miten mie olen kahessa vuodessa muuttunu.. :snotty:
 
Sateista.Alkaa olemaan yläselkä "väsynyt"tähän painoon :| "prinssi Erik"möhkää valtavasti! :D En tiedä miten päin oikein on vai pyöriikö ympyrää...mutta ylävatsaan kääntää oikein kunnolla joko jaloilla tai käsillä :D Pihahommia yhä puksailen.Rippijuhliakin pitäisi miettiä.Tuntuu että kesä on mennyt jo :LOL: Nyt odottelen että isäntä tuo vaunut!!!!! :D IHANAA :heart: loppupäivän sitten ajelen olohuoneessa... :whistle: Vielä kysymys... :ashamed: olen ihmetellyt kun pystyn nukkumaan lähes läpi yön käymättä vessassa...onkos muita?palataan astialle! :wave: r-iija:tervetuloa! :hug:
 
Elriina, mie taas ramppaan tässä raskaudessa sinunkin edestäsi vessassa, käyn kaksi kertaa yössä vessassa. Edellisissä raskauksissa selvisin jopa ilman vessareissuja.. :wave:

*muoks*

31+5 (piti käyä kaivelee taas joku laskuri, en pysy muuten näissä mukana)
 
Heips!
Täällä Ruokolahdella kaikki ok. Tällä viikolla oli vika perhevalmennus, sitä olikin vaan 3 kertaa, kun yleensä kuulemma 6 kertaa, mutta nyt kesän ja lomien ym. takia typistetty. Ajattelin varata sen sairaalan tutusmiskäynnin 14.7. Muuta odotettavaa tässä ei nyt hirveesti olekaan ennen beiben syntymistä.. :)
Supistelloo paljon, välillä kymmeniä kertoja päivässä. Ovat muuttuneet "tuntuvammiksi" mutta eivät kipeiksi. Niin kauan kun ei ole kipeitä, ei tehdä asialle mitään. Hyvä niin, en jotenkin ole yhtään huolissani noista supistuksista. Niitä on ollut jo jostain 15. viikolta asti ja tunnen, että eivät ole vaarallisia.

OnSiisKevät ja beibe 32+2
 
päiviä.. :wave:

mie kerroin äitilleni "kirjeellä vauvalta" että ois kuues tulossa.. aloin jo ajattelemaan että meneekö äitille joku lääkitys kun ei sanonu muuta kuin * no onnee nyt sitten ei kait sitä muuta..*

:LOL: ja alko huuhaamaan miten oli nähnyt että työnsi kaksia vaunuja ja niissä oli äitiyspakkauksen puetut pienet ja toinen sanoi että * tarja halonen on luvannut meidät maajoukkueeseen..*..ja siitä sai sitten tuulta purjeisiin :D että entäs jos miun uutisen jälkeen uutisois miun veli ..heille kans ois haaveissa uus pikkunen..

no elän siinä toivossa miekin.. :D

Dare ja "simojasmin" 14+2
 
Moi tännekin taas :wave:

Ei taida kummosia juhannussäitä luvata meidän kulmille.. Tosin tuskin kukaan kauheesti sellasia +30 asteisia säitä oottaa, vaiko ;)

Kävin masun kanssa tänään synnytystapa-arviossa, kaikki kait suht ok. Edistystä ei kohdun suulla, ei tosin kummempia tuntemuksiakaan. Paitsi, että kaveri alkaa jo painaa, mut hyvä niin.. onpa saanu lihaa - tai rasvavarastoja - luiden ympärille. Lupasivat jopa nelikilosta laskettuna aikana, oiskohan näin.. Pää alaspäin kellu ja lapsivettäki viel suht paljon, et saas nähdä miten käy.

Lauantaina ois meil täysiaikanen vauva ja suht rauhassa viel oottelen.. Kunhan kaikki menis hyvin. Rauhallisin mielin voi varmaan lähteä yhden yöks toho Saimaalle mökkeilemään.

Täällä rampataan veskissa noin kerran kaks yössä, melkeinpä koko raskauden ajan :p

Leppoisaa jussia kanssasisarille =)

- Jousku ja Pertsa 36+4
 
Aurinko paistaa,tämän päivän vain :( vaunuilla ajeltu eilisen iltaa :LOL: Kotona juhannus,ihan tavallinen perjantai luvassa.Kenties grillausta,jos ei kaatamalla sada...Tulin toivottamaan kaikille oikein rentoa jussia :hug:
 
Enhän miä edes tähän ketjuun kuulu, mutta tulin silti kurkkimaan, ketä täällä Kaakonkulman odottajissa kirjoittelee :) Samalla vinkkaan, että tuolla Lapsi kasvaa -puolella on Kaakonkulman vauvat -ketju, johon myös odotellaan lisää kirjoittajia ;)

OnSiisKevät: Siä menetkin aika samoissa viikoissa kuin miä vuosi sitten. Meijän neidin LA oli 8.8.08, mutta tyttö päätti syntyä vasta rv41+5 eli 20.08.2008.

Rentoa juhannusta ja mukavaa kesää kaikille odottajille!

T. Jonspe ja Ella-neiti 10kk
 
:wave: päivää kaikille! joskohan tähän ketjuun mahtuu, oon vähän tuuliajoilla ollut, kun toinen ketju toisaalla on hiukka hiljainen...?

elikkäs mie olen täältä imatralta, yhden tytön (1v3kk) äippä, toista odotan innolla :D laskettu aika ois 28.11.2009, ja paikkana EKKS.

kiva kuulla, että on porukkaa myös lähikulmilta ja EKKS:aan mänijöitä :) lämpimiä kesäpäiviä kaikille, kirjoittelemisiin B)
 
Heips kaikille :wave:
Täällä ilmottautuisi mukaan 23v haminalainen, esikoista odotellaan ja laskettuaika on 16.9.2009, synnäri siis KOKS..

Onkos kellään tietoa pääseekö sinne Koksiin missään vaiheessa tutustumiskierrolle ja millä viikoilla??Eipä ole tullut kysyttyä neuvola tädiltä :p

Kohta poksuu viikot 28 tasan :D
 
Tulin juuri päivittämään listaa ja Heissu sieltä ilmaantuikin samaan aikaan paikalle. Ei auta muu kuin päivittää sinutkin tuonne!

Tuli sellainenkin mieleen, että siellä taitaa ekalla jo la häämöttää lähipäivinä. Ollaankos siellä vielä yhdessä koossa?
 

Yhteistyössä