Kaakonkulman odottajat kesällä 2009

No nyt ois taasen neuvolassa käyty ja vaavi on vaihteksi kääntynyt perätilaan, mutta ehkäpä se viel pyörähtäs ympäri pääalaspäin köllimään kun viikot on "vasta" :) 31+3. Meidän paria viikkoa vaille parivuotiaalla tytsillä oli jännää, kun oli mukana ja kuuli vaavin sydänäänet. Ei vaan taida ihan noin pienen käsityskyky vielä käsittää vaaviä äidin masussa...

Heissu me saatiin aikanaan KOKSin tutustumisaika synnytysvalmennuksessa ainakin viikkoja en muista nyt tähän.
 
OnSiisKevät minulla on äippäpolilla jatkuvat kontrollit ja tapasin keskimmäisen pojan synnytyksessä olleen ihanan kätilön (joka aina jututtaa minua, kun törmätään) ja hän halusi innokkaana esitellä miulle jo viime viikolla sen uuden synnärin. Käytiin kaikki synnytyssalit ja huoneet siellä läpi ja katseltiin hienot systeemit mitä siellä nyt on (se joku ihme "tuoli" tai mikä härdelli se oli jne). Ihan kivalle ne tilat näyttivät, ei moitetta. Mut se harmittaa, että vasta n. vuoden kuluttua se vuodeosaston (siis c3) remppa valmistuu.
 
hei vaan kaikki...

mie sitten tempasin.. pesin kaks isoa mattoa ja edellisenä päivänä siirsin meidän makkareiden järjestyksen ja luuttusin lattiat ihan kunnolla...

jos oisin kaikki tekevän miehen laittanut asialle niin loppu tulos ois ollut koko loppuvuoden kestävä sotku |O ..nyt on iskias hermo suutunut ja selkään koskee..mutta muuten on hyvä mieli .. asiat on tehty niin kuin mie halusin!! :D

ja kun sitten mainitsin kaverille että olen ollut ahkera niin alkoi miulle kiljua kuin villi hanhi :LOL: että " ei tuossa tilassa oleva saa tuommosia hommia tehdä.." ja mie vaan sanoin no mie teen mitä haluan ja jaksan kun en ole 100% invalidi...

ehkä sitä vaan ärsyttää että vaikka mie olen pieniin päin niin mie mahdun kolmee numeroo pienempiin vaatteisiin :saint:

ja senkin takia on hyvä mieli kun ei tarvii ainakaan vielä insuliinia alottaa!!!! B)

ihanaa hellettä kaikille !!!!!!!!!!!!!

t: dare ja nisukka 15+5
 
Semmonen juttu muuten, että miun iän voi päivittää. Tuli tuossa juhannuksen tienoilla lissää ikkää, eli 27 olen nyt :)
Muuten täällää iisiä... Oltiin miehen kanssa to-su kesälomareissulla Suomessa asuntovaunun kera. Hanko-Kuopio välillä tuli ajeltua. Kivaa ja rentouttavaa oli ja sää aina mahtava siellä missä oltiin! :)

OnSiisKevät ja beibe 34+0
 
Moikat taas tännekin =)

Täällä harrastetaan yhtä ässää eli siivousta, jeah se onki se mielenkiintosin ;) Koko ajan odottaa tuntemuksia lähestyvästä synnytyksestä, mut ei oikeastaan mitään oo. Ristiselkä kipuilee, vessakäynnit tiheentyny, limaa valuu (anteeks tästä ), liitoskipuja ja vihlomisia välillä.. Harjotussuppareita ollu jonkin verran. Uni on pätkittäistä ja välil on virtaa ja välil taas iha lopen uupunu.

Katellaa.. Jos ton sairaalakassin sais ees jotenki tänää pakattua.. ehkä :p

Jaksuja mammoille! Ei voi kyl uskoa, että viimeistää neljän viikon päästä ois nyytti sylissä, ihmeellistä.

- Jousku ja Pertsa 38+2
 
Moikka moi.
En ollukkaa näköjään tänne muistanut kirjotella pitkään aikaaan.
Anteeksi unohdukseni :flower:

Tervetuloa uusille!

Omaan napaa ei uutta, paha olo jatkuu edelleenkin, ei vaan jaksais.

jenninho+masukas 14+2
 
nostelen,kun oltiin niin tiputtu... Eli täälläkin nyt käyty sekä neuvolan th:n että lääkärin pakeilla ja sydänäänet kuultu. Syke oli 170. :heart: :heart: :heart:
Ens viikolla olis nt-ultra ja sitten jatkuu taas työtkin, eli aika kuluu kyllä nopsaan!

Petite ja mimmi 10+3
 
Heippa!

Joo ollaankin tiputtu kyllä. Itselläni on motivaatio kaikkeen hukassa ja hermot kireällä. Tämä loppuraskaus teettää ja kun miehen kesäloma ei tunnu alkavan ikinä (luulin, että juhannuksen jälkeen jo olisi päässyt aloittamaan), niin ei mieltä ylennä. =/

Täällä odotellaan ensiviikon äippäpoliaikaa ja silloin ois ajatus sopia synnytyksen käynnistysajankohtaa, aavistuksen jänskättää jo.

Heili ja viikot aina yhtä hukassa
 
Sateista päivää kaikille.. jos nyt kaakossa kaikkialla sataa :wave:

Täällä vaa kärvistellään eikä oo kyllä motivaatiota mihinkään. On niin turhautunu olo, et ei täältä masusta mitää koskaa tuu. Tyyppi monottelee kylkiluihinki ja vatsanahkaa sillee, että itkut tulee. Kahen viikon pääst sit käynnistellää.... paras luottaa siihe.. tosin minuaki käynnisteltii viikko :headwall:

Jaksamisia! :flower:

- Jousku ja Pertsa 39+5
 
Zuh
Hui, täällähän aletaan poksumaan ihan niinkuin kunnolla :D Kaikille pitkillä viikoilla oleville supistusrikkaita päiviä!

Oma olo menee vuoristorataa, välillä on ihan jees ja sitten kun jotain intoutuu tekemään niin seuraavan päivän saakin oksentaa. Ähpuh..

Zuh & Naatti 10+6
 
Jouskulle onnea tulevaan koitokseen :heart: sulla ei mee enää pitkään

Meillä muuten paistaa arska nyt B) aamun tuliki vettä ihan ihan mukavasti

Täällä kärsitty huonosta olosta,milloin raskaudesta johtuvasta ja tänään vattataudista :x onnex näytti menevän nopee ohi,eikä tullu monen päivän päänsärkyä,ku nesteet päin peetä.
Neuvolalääkärissä täälläkin käyty,sydänääniä ei vielä kuuluviin saatu joten täällä joudutaan jännittämään maanantaihin asti,onko tuolla masussa oikeesti ketään :/

Kengu ja Ruu 11+0
 
jeps, onnea matkaan kaikille "poksujille", hengessä ollaan varmasti kaikki mukana :)

meiksillä on ens viikolla tulossa ultra, ja kovasti sitä odottelen.. kun ei oo tuo pikkuinen paljoo potkiskellu.. :/ tiijä sitten, mikä on hätänä vai onko yhtään mikään, vertailen taas vaan liikaa tohon ekaan mukulaan, hän ku oli semmone kunnon monottaja.. noh, pitää yrittää olla positiivisella mielellä :) tavallaan muuten kiva, ku ei oo niin hirveen kuuma keli, saa hengittää vähän helpommin. tossa kun on toi kessi kasvanut ihan kivasti, niin välillä pisti ihan puuskuttamaan tuo helteessä tarpominen :)

jeps, aurinkoisia ajatuksia kaikille mammoille!

j + pikkuinen, 20+2
 
Täällä ei ainakaan tyyppi tuu ulos millään.. välillä jo itkettääki. Huomenna kauhulla lääkärille taas, varmaan paikat ihan epäkypsät ja vauvan painoarvio pilvissä..

Toivottavasti ois ultrista mukavia kuulumisia teillä =) ja nauttikaahan kesästä!

- Jousku ja Pertsa 40+2
 
Nyt onkin sit ihanan kuuma ja väsyttää hiukka ison mahan kanssa olla. No onneks ei tarvi enää töissä olla vaan saa tytsin kanssa kotona puuhailla =) . Vähän pahoinvointia on tullut tällä loppupuolella, no alussa tosin ei yhtään ollutkaa. Mites muut jaksellu?

r-iija ja pikkunen 34+4
 
Heili täällä vaihtui nikki eli olen entinen kengu ja ruu,jos viitit päivitellä :wave:

Np-ultra täälläkin takana ja turvotusta 1,2mm ja muutenkin näytti kaikki olevan kunnossa,hiukka teki vaikeaa tuo mittaus ku meiän toukka oli väärässä asennossa eikä sitä suostunu muuttamaan,itsepäinen kaveri siis tulossa :/

Jokos Jousku on lähtenyt nyytin haku matkalle?

Piiuli ja toukka tasan 12 :heart:
 
heihei, olen tänne ihan totaalisesti unohtanu ottaa osaa :D
maha alkaa olla niissä mitoissa ja painoa nyt tullu 15 kg, että alkaa pikkuhiljaa ahistaan tää valas olo :LOL: yöt katkonaisia ei vaan pelkästään supistusten ja vessareissujen vuoksi, vaan myös noi meidän koirat on ollut kauhean levottomia viime aikoina ja ravaavat ees taas ja milloin mistäkin möröstä ilmottelevat KOVAAN ääneen.

tänään ois neuvola-aikakin, josko jotain uutta oppis taas :) on vaan kesälomahoitsu paikal, ni vähän jännittää, miten juttu luistaa.

kaikki alkas olee laitettuna paikalleen, ni tässähän ois valmis ottaa sen nöössin jo kotio, että pääsin uuden elämän alkuun. hetkittäin ei millään malttais odottaa, seuraavana päivänä iskee epävarmuus, että ei hitto, onko tässä nyt viel ihan valmis äidiksi...

sissi ja papana 34+6
 
Täällä np-ultrat käyty jo pari viikkoa sitte, kaikki kunnossa, turvotus vaan 0,5 , LA muuttu vähän eteenpäin eli nyt ois 26.1 , jos viittit Heili päivitellä. :)

Tänään kävin lääkärineuvolassa, sielläkin kaikki kunnossa, paitsi rautaa pitää jo ruveta syömää, hemppa 120. Sydänäänet kuulu, kovaa jumpsutteli, lääkäriki totes että oho onpas vahva sydän jo näillä viikoilla. :heart:

Nyt alkaa jo olokin paranee, alkaa tuntuu jo ihan ihmismäiseltä. Aurinko paistaa ja vapaapäivä ni mikäs täs on ollessa. :)

NiiZ ja pallero 12+2
 
Hei,

miulla oli eilen nt-ultra ja saatiin sieltä huonoja uutisia, eli turvotus oli 3,8mm ja ilmeisesti jatkotutkimukset seuraa,ensi viikolla saan veriseulan tulokset. LA muuttui 26.1. ja ikääkin tullut vuosi lisää, eli 33v, jos Heili joskus jaksat päivitellä. Päivä kerrallaan täällä ja alun pahin järkytys lievittynyt, jospa olis vaan väärä häly...

Petite ja mimmi 12+3
 
Ei tää kaveri täältä tuu :headwall: Hiki lentää vaan..

Petite odottavan aika on pitkä noiden tulostenki osalta :( Paljon tsemppiä ja toivotaan, että pikkuisella ois kaikki kunnossa :hug:

- Jousku ja Pertsa 40+5
 
Heippa!

Nyt ois päivitetty teidän tietoja, saas nähdä menikö kaikki aivan niinkuin piti. Kiskokaa hihasta jos ei mennyt. Raskaus pehmittää aivoja helteen ohella sen verran paljon, etten mene enää takuisiin mistään.

Petitelle kauheasti tsemppiä ja voimia tulosten odottamiseen. Tämä elämä on niin ihmeellinen ja arvaamaton, toivotaan parasta. Työkaverillani on aivan ihana downtyttö, ja muutamia muitakin tiedän.. Ei ehkä lohduta, mutta toivottavasti kuitenkin asiat kääntyvät parhain päin, oli se mitä tahansa! :hug:

r-iija kyseli, miten ollaan heltellä jakseltu. Täällä päässä ainakin hikoillaan kuin pienet eläimet, kohtu on koko ajan supistusherkkä, kaikenmaailman pikkuvaivaa alkaa olla ja kolotuksia. Eikä sohvalta enää pääsekään ihan niin näppärästi ylös.

Äippäpolilla oltiin tänään vauvan kokoa ja vointia kontrolloimassa ja 10 pvän päästä näillä näkymin on käynnistelyt tässä synnytyksessä. Minulla siis on edelliset vauvat kaikki käynnistetyillä synnytyksillä tulleet maailmaan ja kaksi viimeisintä ovat siksi, että ovat olleet isokokoisia äitiin nähden. (Tai siis siihen, mitä täältä ulos mahtuu tulemaan). Tänään minulla Kohdunsuu oli reilusti sormelle auki (melkein kahdelle), kypsä, pehmeä ja kohdunkaulaa jäljellä pari senttiä, olen aina ollut hyvissä ajoissa "kypsä" ennen synnytyksiä, mutta tosiaan ei yhtään "luonnollista synnytystä" kun vaan noita käynnistyksiä.

Meinattiin tässä lähteä vielä ensi viikon alussa reissuunkin pohjois-savoon ja palailla ennen käynnistystä sitten takaisin.

Nyt aloin pohtia, että kirjoitinkohan mitään järjellistä.. No, antakaa anteeksi; Helle pehmittää päätäni todenteolla. =)

Heili 35+6
 
Heippa kaikille! =)
Olin ihan tuon alun jälkeen unohtanut kokonaan tämän ryhmän :ashamed: Pitää lueskella tässä ajan kanssa sitten mitä teille muille kuuluu.. Petiten uutisen luin ja toivotaan, että väärä hälytys tosiaan olisi. Joka tapauksessa voimia sulle! :hug:
Täällä edelleen kärvistellään yhtenä kappaleena :wave: Ei kai mun ennen Jouskua sovikaan poksahtaa...

Fanny 39+5
 
Aika mennyt vauhdilla.Olo karmea :snotty: neljättä viikkoa jo yskä ja nuha :snotty: Tulehdus arvo 8,virus.huomenna rippijuhlat :) ja olen loppu :'( .Puolikas panacod yöksi jotta yskä rauhoittuu.Otin kahtena yönä,en enempää uskalla.Höyryhengitystä ja pulloon puhallusta.Tämä kesä aika on mennyt juhlien puitteissa.Olen myös joutunut vuoteeseen jonkun verran,ei voimat riitä.Päivystyksessä,lääkäri sai mulle raskausmyrkytyksenkin :D ja laittoi KOKsiin.Lähete ensiapuun!!! :LOL: menin kuitenkin ä-polille....eikä lähetettä löytynyt mistään...No,kaikki ok.Pissa puhdas,sydänkäyrä ok.Painoarvio oli 1945g ja silloin rv33+0.Tänään leivontaa ja viimehetken siivousta,pöydät paikoilleen ja sillai.Toivotan kaikille mukavata lauantaita! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elriina:
Aika mennyt vauhdilla.Olo karmea :snotty: neljättä viikkoa jo yskä ja nuha :snotty: Tulehdus arvo 8,virus.huomenna rippijuhlat :) ja olen loppu :'( .Puolikas panacod yöksi jotta yskä rauhoittuu.Otin kahtena yönä,en enempää uskalla.Höyryhengitystä ja pulloon puhallusta.Tämä kesä aika on mennyt juhlien puitteissa.Olen myös joutunut vuoteeseen jonkun verran,ei voimat riitä.Päivystyksessä,lääkäri sai mulle raskausmyrkytyksenkin :D ja laittoi KOKsiin.Lähete ensiapuun!!! :LOL: menin kuitenkin ä-polille....eikä lähetettä löytynyt mistään...No,kaikki ok.Pissa puhdas,sydänkäyrä ok.Painoarvio oli 1945g ja silloin rv33+0.Tänään leivontaa ja viimehetken siivousta,pöydät paikoilleen ja sillai.Toivotan kaikille mukavata lauantaita! :hug:
sekava kirjoitus... :ashamed: paljon asiaa...
 

Yhteistyössä