Kaakonkulman Taaperot

Jaksamista heräilijöiden mammoille! :hug: Viime yönä oli meidän vauva aika tukkoinen, joten saas nähdä, miten paljon ensi yönä nukutaan...

milksu: meillä on pehkocollienarttu, oli nahkakin aiemmin. Järkätäänkö koiratreffit? =) Meidän tyttö kaipailee kovasti leikkikaveria... Muutenkin, jos treffejä Lappeenrannan seudun mammoille järkkäillään, niin osallistumme mielellämme (jos minä vaan uskallan... :ashamed: ).
 
makke; vähän aikaa piti aivonystyröitä pyöritellä pehkocollie :whistle: :/ mut viimein välähti :LOL: minkäs ikäinen koiruus on? eiku ajattelin et jaksaako se tuota meidän riehujaista, jolla on virtaa kun pienessä kylässä :D

Tulikin mieleen, et onko teillä Kaakonkulman Taaperoilla ollut tapana järkätä "kokoontumisia" ?!
Ja makke mikset uskaltaisi.....

Kurjaa tää syksy kun aina sataa ja alkaa taas tää pukemisrumba, kesällä oli niin helppo/kiva lähteä ulos ku ei juuri mitään päälle..no ei se tästä ainakaan vähene, joten eiku haalarit niskaan ja ulos poistuen....
 
Kirjoittelin eilen kaksi kertaa ja molemmat viestit hävis jonnekin :kieh:

Tervetuloa uusille! Kiva, että maalaisia on muitakin. Maalla siis asustellaan myökin, täällä peräkylillä Lappeenrannan ja Joutsenon välimaastossa. Kotiäidin piirit on melko pienet täälläkin, kun tässä kävelymatkan päässä ei ole yhtään mitään... Neuvolassa taas mainitsivatkin avoimesta päiväkodista "että voisitte käydä katsomassa", ootteko muut käyneet noissa avoimissa, minkälainen niissä on meininki???

Flunssaa on näköjään kovasti liikkeellä. Meillä tyttöllä oli ensin nuha/kuume ja sitten pukkas ehkä vesirokkoa (neuvolassakaan eivät tienneet oliko vesirokko vai jotain muuta). Jos oli vesirokko, niin tulee todennäköisesti vielä uudestaan, kun jäi niin lieväksi :( Nyt näyttäis siltä, että flunssa on siirtymässä meikäläiseen...

Ei kait tässä muuta, kuin mukavat päivänjatkot kaikille. Sateista on ainakin täällä päin :(

Vilmukka

Vielä piti laittaa tietoja etusivulle: tyttö 12.11.2006 (rv 40+3)
 
milksu: pehko mikä pehko. ;) Kyllä tuo on 6-vuotiaaksi tosi leikkisä ja kova juoksemaan, jotta miksikäs ei. Ainoa koira, jonka kanssa ei juttuun ole tullut, oli yksi vuotias dobberi. Se tuli päälle kuin yleinen syyttäjä eikä siinä ollut oikein edes leikin vaan enemmänkin alistamisen makua. Kyllä joskus tietty isojen koirien kanssa joutuu vähän alakynteen, jos kovin on rajuja leikit. Mutta ei ota herkästi nokkiinsa. :D

Heili:teillähän kestovaippaillaan? Oliskohan sulla kaupata meidän 3-kuiselle n. 6-kiloiselle (?) sisävaippoja? Taskut ja aio:tkin tulee kyseeseen.
 
Makke käypäs kattomassa huuto.net:ssä mun nimimerkillä olevat myytävät tuotteet ;) Siellä olis niitä vaippuleita...

Pienellä porukalla ollaan välillä treffailtu coffee housessa. Voiskin miettiä että jos kahviteltais taas joku päivä kun viime kerrasta on jo aikaa.

Vilmukka Myö käytii tyttöjen kanssa avoimessa pk:ssa kun olivat pieniä. Tykättiin paljon. Nyt Manun kanssa ollaan kerran käyty ja ei oikein viihdytty, porukkaa oli niin paljon että pienimmät jäi jalkoihin :( . Muutenkaan en oikein tuntenut oloani kotoisaksi siellä...

Hellu ja Maukka 1v1kk sekä isotsiskot 8v ja 6v
 
ainakin lauritsalan avoin...joskus kauan sitten kun 9v neiti oli pieni ja nyt 6v pokanen oli vauva käytiin kourulan avoimessa..välillä osa äideistä on aika sisäänpäin lämpeneviä mut miulla on ainakin tapana jutella ihan kenen kans vaan ainakin noin yleensä..sellasten äitien kans jotka sanoo lapsilleen* hei älä ton kans leiki se on ulkolainen* en sano sanaakaan .. sen puoleen hassua että mein lapsilla on kaikilla syntymäpaikkana ekks ja suomen kansalaisuus.. ainoo mikä on niin ovat 'isän näkösiä' :D :heart:

mutta pointti on että avoimessa on kivaa..puuhaa lapsille ja niin pois päin...

mein 2v ja rapiat jassin huutelee syötävää joten taidan mennä 'brunssille' :D :wave:
 
makke joo kestoillaan, ollaan ihan vastasyntyneestä asti kestoiltu.. Tällä hetkellä tilanne on semmonen, ettei oikeastaan ole myydä kuin villahousuja ja pari sisätaskuvaippaa jotka olen itse tehnyt, kaikki nuo siis käyttämättömiä. Kokoja en just nyt osaa ihan suoriltaan sanoa, mut ehkä M kokoisia mulla on tuolla jemmassa. Jonkun verran noita pul-taskuvaippoja oon tehny, mut ovat menneet aina käsistä nekin. B) Nyt ois kyllä kankaat hankittuna, kun ois jaksuja ommella vaippoja. Ja uudelle tulokkaallekin pitäs ihan pieniä tehdä..

Eka lääkärineuvola takana ja kaikki ok. Vähän hurjan korkeat sykkeet tuli vauvasta, mut normaalia lienee sekin. :whistle:

Heili, masu, Edu 1v 2kk ja Antsa 6v 2kk. :heart:
 
Löysinpäs teidät :wave: Tähän asti olen vieraillut pääasiassa tuolla Helistimen keskustelupalstalla, mutta tupsahdin tänne etsimään vähän paikallisempaa keskustelua ja täällähän te kaakonkulmalaiset olette =)

Meidän poppooseen kuuluvat siis minä, mieheni, tytär Ella synt. 5.9.2006 rv 42+0 ja kaksi koiraa, nämäkin niitä pehkocollieita =) , asustelemme Taipalsaarella. Viestejä lukiessani tajusin, että mehän ollaan UkonEevinäidin kanssa oltu huonetovereita sairaalassa, että hei vaan sieltä verhon toiselta puolelta :wave: ;) Teillä Eevi ilmeisesti jo kävelee. Ellalla on kova harjoittelu päällä =)

Olen hoitovapaalla siihen asti, kun Ella täyttää 2 vuotta ja nyt on alkanut tuntua, että jotain kodin ulkopuolista aktiviteettia olisi kiva Ellalle saada. Meillä päivät menee pääasiassa koiria ulkoilutellessa ja kotona leikkiessä. Eli kokoontumiset kiinnostaisi meitäkin =) Samoin olen miettinyt josko joskus saisi aikaiseksi lähdettyä tutustumaan avoimeen päiväkotiin. Eikös Suonionkadullakin ole semmoinen?

Tässähän tätä tekstiä jo onkin näin alkajaisiksi..

Ihanaa odotusaikaa kaikille raskaana oleville =)

T: Ellan äippä
 
Tervetuloa Maella =) Niinhän me taidettiin vuos sitten samassa huoneessa olla :D sie ehdit illalla 5.pv synnyttää kun meitin neiti odotutti sinne 6.pvn puolelle =) eli yht'aikaa oltiin jo C1:llä sillon illalla :D Tein neitillä tais olla aikas tuuheat hiukset jo het syntyiltään, vai muistanko oikein? Mites on hiukset pysyneet? Eevilläkin oli tukkaa syntyessään mut nyt on vasta alkannu enempi hiuksia kasvaa, ja ihan vaaleaa on :D Isoveljensä oli peikkopoika ja tumma tuuhea tukka on pysynyt tähän päivään asti ;)

Meillä se vaan koululla päivät pitenee, lähes päivittäin on aamu 8 iltapäivä klo 16 :p No eipä ole vapaa-ajan ongelmia :LOL:

No juu, mie lähen laittamaan muksut yöpuulle :wave:

Ukkis ja mukulat

Heilille jaksamista sinne kovasti, toivottavasti Edin allergiat selviäis niin pääsis sitten oikeaan ruokavalioon ja yökutinat ja kitinät alkais helpottaa :hug:
 
UkonEevinäiti juu, Ellalla on edelleen paksu tumma tukka. Tosin jossain vaiheessa kului takaraivolta kaljuksi, mutta taas kukoistaa :D Saako udella, että mitä aloit opiskella? Varmaan on tullut jo täällä ilmi, mutta en ole ihan tarkkaan lukenut vanhempia keskusteluja.

Saas nähdä pukkaako miulle jonkin sortin ahdistusta, kun meillä tais nyt imetys loppua. Tuli kyllä ihan puskan takaa, vaikka olenkin asteittain vähentänyt imetyskertoja. Pari viikkoa on menty enää iltaimetyksellä ennen nukkumaanmenoa ja tänään sitten tuli hammasta oikein urakalla :kieh: Viidensien hampaaniskujen jälkeen päätin pistää neidin halien kera nukkumaan ilman imetystä :hug: Eikä pistänyt yhtään hanttiin. Parempihan se tietysti näin on, että imetys loppuu kun lapsi on valmis. Mutta on se jotenkin haikeeta.. :'(

Tulipas omaa napaa... :ashamed:

Öitä kaikille! |O

Maella
 
Tulipa kurkattua tänne pitkästä aikaa. Meillä poitsu 2v4kk aloittaa päiväkodissa 3pv/vk klo 9-12. Hän menee sinne tosi mielellään eikä ole minua eli mummia näkevinäänkään. Perhekerhossa käydään yhdessä kerran viikossa.
Olen innoissani kuin pieni eläin kun pääsen syyslomalle. Poikani tulee hoitamaan pikku äijää ja pääsen Pariisiin ystävän luo. Meillä on myös liput luotijunalla Lontooseen. Nyt ahmin kaikki kirjat mitä paikoista löydän ja koetan verestellä ranskan kielen taitojani =)
 
en tiedä mitä muut ootte mieltä, mutta mun mielestä alkais jo riittää :headwall:
täs hypitään kohta seinille koko porukka ku on niin märkää ja kuraista (vai olenko vaan tylsä :D kun en viihdy sateessa)

Minäkin olen miettinyt noita avoimia kerhoja, mut kun taipalsaarella niitä ei vielä ainakaan ole, joten pitäis lähteä lpr:n ja mitenkäs siellä suhtaudutaan "vieras paikkakuntalaisiin"?...
Olis vaan niin mukava tavata muita äitejä ja sais lapsetkin vähän uusia kavereita, vai pitäskö meidän järkätä omat kerhot....?!

Hei niitä koiratreffejä vois ainakin järkätä, jos nyt vaan kenenkään koira jaksaa tuota meidän ylivilkasta hoffitusta....

Mut nyt taidan hörpätä kupin kahvia kun muksut vielä nukkuu niin saa juoda rauhassa, joten eikun mukavaa päivän jatkoa kaikille ja maella tervetuloa :flower:
 
milksu oletko käynyt Saimaanharjulla MLL:n perhekahvilassa? On avoinna torstaisin klo 10-13. Kävin itse eilen ensimmäistä kertaa ja oli ihan mukavaa. Meidän tyttö oli aivan innoissaan, kun näki muita lapsia ja uusia leluja =)

Minä kyllä tykkään vesisateesta, mutta tällä hetkellä vaihtaisin sen erittäin mielelläni lumisateeseen. Aamulenkin jälkeen imuroin vissiin kilon hiekkaa ja koirankarvoja lattialta, kun oli jäänyt yksi päivä väliin etten imuroinut B) Aika paha yhdistelmä tällainen sää ja kahden koiran karvanlähtö :p

Onkos milksu teidän hoffi uros vai narttu? Meidän pojat kyllä kestää vilkkaita narttuja, mutta liian raisujen urosten kanssa palaa helposti päreet. :whistle:
 
maella,uroshan tuo rontti on ja kun ikää on vasta vajaa 3v niin vauhtia on enemmän kun järkeä :headwall:

Me kun asutaan maalla ja koiralla on lupa käydä tuossa läheisessä metsässä/pelolla niin herra harrastaa omatoimista tutkailua ja sitä kuraa/hiekkaa/risuja kertyy ihan älyttömästi...joten yhdyn toiveeseen lumesta!

Vuosi sitten kävin siellä harjulla ja silloin siellä ei ollut kauheasti porukkaa niin se jäi, tietty vois kokeilla uudestaan...
 
Tere tulemast Maella! Kiva on törmätä muihin pehkoihmisiin. :) Meidän tytteli ihastuis varmaan ikihyviksi teidän pojista.

Muakin harmittaa jo sade. Tosin nyt oli aika ihana ilma, kun käytiin iltakävelyllä. Meidän taapero työnsi koko pitkän matkan vauvan vaunuja. :eek: Luulis nyt unen maistuvan. Ensi viikoksi sitten lupasivatkin melkein kesäisiä kelejä. Odottelen jo innolla!

Mulle sopis kyllä ruveta käymään kaakonkulman taaperoiden kerhossa... :D Ja koiratrehvitkin kiinnostaa. Missäs nähtäis ja millon? Meillä on tarjous vetämässä yhdestä talosta ja jos se saadaan, niin sitten kutsun koko poppoon sinne. Tilaa olis! (vielä kuitenkin pidetään kieli keskellä suuta eikä päästetä mielikuvitusta valloilleen... :whistle: )
 
milksu, yhden kerran kokemuksesta en osaa sanoa käykö siellä nykyään enemmän porukkaa vai ei, mutta nyt oli kymmenisen lasta. Miusta se tuntui paljolta, kun tähän asti Ella on tavannut yhden lapsen yksissä häissä :D En vielä oikein tutustunut muihin äiteihin, kun piti vahdata tuota neitiä. Sillä oli aikamoinen vauhti päällä :D

Ukkikselle tsemppiä opintojen ja perhe-elämän yhteensovittamiseen. On varmasti välillä aikamoista härdelliä. =)

Ja makke, et usko miten meidän pojat ihastuisi B) Tuo vanhempi 8-vuotias on varsinainen naistenmies, siis ihan rasittavuuteen asti jos ei tytöt pidä puoliaan :D Nuorempi 5-vuotias taas on vieläkin hirveän lapsellinen ja kova leikkimään. :heart: Onnea talokauppoihin, toivottavasti tärppää!

Miulle kävis tapaaminen parhaiten arkisin, paitsi ei torstaina, kun sillon on se perhekahvilajuttu ja koiratreenit illalla. Oisko näillä keleillä parempi treffata sisätiloissa? Niin ellei kyse ole koira-/lapsitapaamisesta, joka myöskin kävisi paremmin kuin hyvin =) Voisko esim. ensalkuun tavata jossain avoimessa päiväkodissa? Vai olisiko muita ideoita? Milksu jo tuossa pohtikin, että saakohan vieraspaikkakuntalaiset tulla Lappeenrannan avoimiin. Tuota en tullut ajatelleeksikaan. Nyt varsinkin kun Taipalsaaren päättäjät veti maton alta tuossa terveyspiiriasiassa niin mitenköhän meikäläisiin suhtaudutaan, jos tullaan Lpr:n palveluja käyttämään :/ No nyt lähti tää meikäläisen spekulointi vähän käsistä :D Voishan sitä tietysti hyvällä kelillä tavata jossakin leikkipuistossa tai me koiralliset jossain pöpelikössä :D

Jaahans, se onkin iltalenkin paikka... mukavaa viikonloppua kaikille =)
 
tiistaina kysyä kun mennään avoimeen, että kuinka 'ulkolaisiin' :D ..sori huono vitsi..suhtaudutaan..

nyt mein 9v ja eskarilainen ihmettelee silmät pyöreinä kun 2v ja rapiat viel nukkuu..ja että melkein 6kk pikkuveli konttaa 'tasavedoilla' :D :wave:
 
Tapaamisesta, että minulle taas sopisi aamupäivät, koska esikoinen pitää hakea eskarista puoli yhdeltä.. =) Ja ensi viikolla minulle sopisi tiistai, keskiviikko tai perjantai. Me ollaan tapailtu Coffee Housessa noiden "vanhojen" kaakonkulmalaisten kanssa, joten ehdottaisin sellaista vaihtoehtoa? Mitäs olette mieltä?
 
Darelbeida, kiva kun viitsit kysäistä tuota "ulkolaisasiaa" =) Tietääpähän sitten, että kannattaako vaivautua avoimiin ollenkaan.

Meillekin siis aamupäivät kävis parhaiten, koska päiväunien jälkeen ei enää oikein ehdi minnekään. Mietin tuossa kahvilatapaamisessa sitä, että mitenköhän tuo neiti malttaa olla paikallaan sylissä/rattaissa :whistle: Helpompi ehkä olisi, jos sen saisi "vapautettua" jonnekin möyrimään. Ja raaskiiko tällainen köyhä hoitovapaalainen ostaa siitä kahvilasta mitään, kun on niin kallis paikka :ashamed: Mutta jään kuulostelemaan mitä mieltä te muut olette ja voihan sitä tietysti tulla pikapiipahtamaan, jos kahvilaan päädytte =) Ja mennä vaikka jatkoille johonkin läheiseen leikkipuistoon =)
 
Ehdottaisin liikennepuistoa tapaamispaikaksi. Tälle viikolle on luvattu lämmintä ja poutaa, joten me ainakin mielellään ulkoiltaisiin. Tosin eihän se kovin "intiimi" tapaamispaikka ole, mutta muuten mukava eri-ikäisille lapsille. Ja voihan ennen tai jälkeen mennä kahville, jotka haluaa? :) Meille sopis 9-11 ja 15-17 parhaiten ja tällä viikolla ke,to,pe. Voihan sinne ottaa koiratkin mukaan tutustumaan toisiinsa? Ei niitä sinne puiston puolelle kyllä varmaankaan saa viedä...
 
Myö voitais tulla huomenna (ke) käymään tuolla liikennepuistossa, jos on muita tulijoita. Onko se puisto siis ihan toiminnassa vielä? Voisin ottaa tuon nuoremman koiran mukaan, jos makke tuo collikkatyttösen näytille =) Liikennepuistoon niitä ei tietysti saa viedä, mutta onhan siinä sitä nurmialuetta ympärillä. Ehdittäis varmaan 9.30-10 aikoihin paikalle.
 
Myö jätetään liikennepuisto väliin :(. Ei tuon pojan kanssa sinne uskalla lähteä kun konttailee varmaan pitkin ajoreittejä siellä kun eihän tuo nyt osaa niillä autoilla ajellakaan vielä. Ja sit se puisto on vähä kaukana keskustasta kun pitäs kuitenkin tarvittaessa päästä jonnekin lapsiystävälliseen kahvilaan ruokailemaankin/vaipanvaihtoon. Myö kun ollaan päivisin yleensä autottomia niin ei viiti kävellä ympäriinsä. Mutta katsotaan joku toinen kerta jossain muualla.

Hellu ja Manu
 
Kyllä se alue kai auki on, ei vaan ole enää autoja tai valvojia. Onhan siellä kuitenkin leikkitelineet, keinut ym., joten meidän taapero ainakin viihtyy! :) Harmi, että paikka on hellukoo teille liian kaukana. :( Ajattelin kuitenkin mennä huomenna yhdeksän jälkeen ja otan tuon koirulinkin mukaan. Toivottavasti tapaan siellä ainakin Maellan. :)
 

Yhteistyössä