Kaakonkulman vauvat 2008

Ei olla käyty äiti-vauvajumpassa. Joskus näin jossain mainoksessa, mutta siitä on aikaa. Varmaan kuntosalien nettisivuilta saattas nähdä onko jossain. Vaikeaa on nyt lähteä mihinkään jos ei voi ottaa molempia lapsia mukaan. Varmaan jää tuohon avoimessa käyntiin ja jos pääsisi sinne sisarusmuskariin.

Ikävää Anniel ettei teillä esikoinen päässytkään kerhoon.

Tänään tuli meidän uusi kulkupeli. Koota vain pitäisi.
 
:wave: Täällä valvoskellaan pissitulehduksen takia, viimeyö meni valvoessa ja edelleen on niin kamala olotila, että taidanpa kukkua netissä aikas myöhään. :|

Meijän pitäs saaha sosiaalista elämää, Edi on kauheen ujo ja arka poika ja sille tekis tosi hyvää, jos ois ihmisten kanssa enemmän tekemisissä. Toivottavasti päästäs sinne muskariin ees..
 
Meidän poika ei ole ujo eikä arka. Aluksi saattaa olla rauhallinen jos on uusia ihmisiä ja uusi ympäristö, mutta ikävä kyllä sitten löytyy vauhtia. Meistä kyllä saa seuraa vaikka puistoon tai kerhoihin.

Kasailtiin uusia rattaita. Saa nähdä millaiset on työntää.

Huomenna olisi tarkoitus mennä avoimeen jos ei nyt mitään tule.

Mutta nyt iltahommille ja nukkumaan. Poika syö yöllä nykyisin 1-2 kertaa ja esikoinen pomppaa ylös usein heti klo 7.
 
Meillä mies menee huomenna töihin 9-21.30, joten pitkä päivä edessä. Ajattelin lähteä käymään kaupungilla aamupäivällä pienten kanssa, muutamia vaatejuttuja pitäs ostaa HM:ltä tolle ekaluokkalaiselle (se on hajottanu ekan kouluviikon aikana jo kahdet housut!!!) ja ajattelin, että päivä menis nopeammin kun käytäisiin siellä kaupungilla siinä. Puolilta päivin Edvinillä on unet ja sit tuleekin koululainen jo koulusta pois. Niin harmiksemme ei pystytä just huomenna tulemaan sinne avoimeen. Toivottavasti joku kerta satutaan samaan aikaan! Onko sinulla Sanmar muuten messengeriä? (yyveenä vois vaihtaa osoitteita jos on..)

 
Heili: Laittelin yv:tä.

Kamala ilma kun sataa. Mies lähti viemään autoa huoltoon ja otti esikoisen matkaan. Kun tulevat pitäisi lähteä avoimeen. Saatiin rattaat kasaan ja nyt vain opeteltava käyttämään niitä.

Nyt jatkamaan aamuhommia ja taitaa tuo pienempi mies haluta maitoakin.
 
Pääsempä nyt miekin tänne puolelle!!!

Tyttö vauvan kanssa kotiuduttiin keskiviikkona!! Pitkään antoi odotuttaa itseään, mutta sitten syntyikin nopeesti!! Eli rv 41+5, 17.8. klo 8.47 syntyi tyttö, 3655g ja 49cm.

Synnytys siis lähti käyntiin itsekseen, huh, yöllä 3 aikaan herasin supistuksiin, sairaalaan mentiin 6.30. klo 7 olin jo 4cm auki. Päästiin saliin suoraan, siellä jo melkeen kokonaan auki. puhkastiin kalvot ja melkeen siitä sitten ponnistamaan. 12min ponnistus, ja klo 8.47 tyttö synty. ei hirveesti repemää, peräsuoleen päin kyllä (ei kiva..). sitten tuli itelle vähän härdelliä, mutta siitä myöhemmin.. ei kerenny mitään kipulääkkeitä antaa/saaha. ilokaasua, mutta mitään ei auttanu!

Kyllä voi pitää kiirettä kotona, yhtään en enää ihmettele, miten joku äiti voi sanoo, et illalla vasta muistin itse syödä!!!

Neiti on kiltti, nukkuu paljon, syö tosi paljon, maitoa tulee tosi hyvin. Esikoinen känkkäilee, mutta pärjätään hänenkin kanssa. Ja vauva kuulema haisee pahalle , mutta silti vauvalle pitää koko ajan näyttää missä isoveikka menee ja mitä tekee :heart:


Äiti lpr ja neiti 5vrk

Eli minä ilmoittaudun myös tänne, lappeenrannassa ollaan hiessillassa, ja lapset siis POIKA 4v. ja TYTTÖ 5vrk
 
Onnea äiti lpr!
:heart:

Vauvat on niin ihania..

Me oltiin eilen ja tänään avoimessa ja kaikenlaista muuta hässäkkää tässä kans ollut.

Ootteko muuten kuullee, että Hoploppi tulis tänne? Että millonka se tulee ja mihin tarkalleen?

Heili
 
Iltaa!!

Ihana rauha maassa, mies läx kaverin luokse iltaa istumaan, hommas poitsun mummolaan hoitoon ja nyt oon neitin kaa kahellee kotona ja hän niin kiltisti nukkuu =)

Kerää varmaan voimia ens yötä varten, että jaksaa taas syödä tunnin välein :D . Nyt on kyllä eilisestä asti melkeen syöny tunnin välein, että kaipa se tasottelee tota maidon määrää, eikö niitä ns. tiheen imun aikoja oo just sillon tällön..?? tai jotain muistan joskus lukeneen..

jännä ku kaikki menee ihan rutiinilla, mutta kuitenkin on niiku ensikertalainen joka asiassa.. ja niinhän tietty oonkin hänen kanssa ensikertalainen!! =)

Hoploppi mikä se on?? saako kysyy?? Ja on sitä alettu jo rakentaa sitä kauppakeskusta, tuohon mein lähelle se nousee, tie systeemit on ihan muuttunu tän kesän aikana ja hurjia betonipilareita nousee taivasta kohti!!

nyt nauttimaan telkkarista ja hiljasuudesta!!!

Äiti lpr ja neiti nimetön 6vrk
 
Siirrynpä minäkin tänne puolelle kirjoittelemaan. Pieni neitimme syntyi keskiviikkona 20.8. klo 6.09 (rv 41+5). Pituutta oli 52cm ja painoa 3175g - lääkärin painoarvio heitti lähes kilolla :eek: Eilen päästiin sairaalasta kotiin.

Synnytys ei mennyt ihan niin kuin toivottiin ja oli aika rankka kokemus sekä miulle että vauvalle. Kipeät supistukset alkoivat ma-ti välisenä yönä kolmen aikaan, mutta tulivat ensin harvakseltaan, vain 15-20 min välein. Vasta tiistai-iltana puoli seiskan aikaan mentiin sairaalaan ja jo tuolloin oli käyrillä vauvan sykkeen laskuja havaittavissa, mutta niihin ei paljon reagoitu, kun on kuulemma tavallista. Tuossa vaiheessa supistukset olivat tulleet 7min välein jo yli kolme tuntia, mutta olin vasta sormelle auki. Puoli kahdentoista maissa sain petidiiniä (ja lähetin miehen kotiin nukkumaan), kun näytti, ettei synnytys edisty - olin vasta kahdelle sormelle auki - ja kahden maissa vielä litalgiiniä, jotta saisin nukuttua. No, ei nukkumisesta tullut mitään, kun supistukset löivät lävitse koko ajan.

Neljän aikaan en enää kestänyt sitä kipua ja pyysin kätilön paikalle, ja olinkin jo 4-5cm auki. Soitin miehen takaisin synnärille ja kalvot puhkaistiin 4.50. Supistusten aikana vauvan sykkeet romahtivat aika hurjasti, olivat n. 50-60 lyöntiä/min, mutta vielä tuossa vaiheessa saatiin sykkeet nousemaan takaisin normaalitasolle asentoa vaihtamalla ja vauvan päätä heiluttamalla. Kätilö kuitenkin kutsui päivystävän lääkärin paikalle katsomaan ja kertomaan vaihtoehdoista, miten synnytys tulee jatkumaan. Lääkärin mukaan oli enää kaksi mahdollisuutta: hätäsektio tai ponnistusvaiheessa välilihan leikkaus ja vauvan vetäminen imukupilla pois mahdollisimman nopeasti. Miä toivoin vielä tässä vaiheessa, että pääsisin ponnistamaan. Vähän ennen kuutta tilanne kuitenkin meni siihen, että vauvan sykkeet eivät enää yhden kovan supistuksen jälkeen lähtenetkään nousuun ja siinä vaiheessa lääkäri sanoi, että nyt samantien sektioon. Miut oli keretty jo valmistelemaan hätäsektiota varten, joten kätilöt vain tarttuivat sänkyyn ja lähtivät kiidättämään mua juoksujalkaa kohti leikkuria. Leikkaussaliin päästessä muistan vain, että pelotti ja vapisutti kamalasti, ja pian mahan päälle liimattiin jokin lappu ja melkein samantien sen jälkeen olin unessa. Nukutus tapahtui klo 6.04 ja tyttö syntyi viisi minuuttia myöhemmin.

Miä olin heräsin unten mailta kahdeksan aikaan ja samantien tultiin sanomaan, että tyttö tuli. Olin niin onnellinen, että en pystynyt puhumaan mitään, aloin vain itkemään. Hoitaja varmisti, että kai nuo ovat onnenkyyneliä, enkä voinut kuin nyökätä vastaukseksi. Kun miut siirrettiin yhdeksän aikaan osastolle, oli mies mua siellä vastassa naama näkkärillä. Sain heti kouraani polaroid-kuvan meijän vauvasta - ja voi kun hän oli suloinen! Taas alkoi vain itkettämään, mutta onneksi mies oli siinä vaiheessa tukena ja silittelemässä mua. Olisin niin halunnut nähdä vauvan ensikatseen ja saada hänet rinnalle synnytyksen jälkeen, mutta nyt se ei onnistunut. Mies oli kuitenkin saanut syöttää vauvalle pullomaitoa silloin aamulla :heart:

Vauvaa pääsin katsomaan teholle vasta yhdentoista maissa, kun hoitajat veivät miut sinne sängyn kanssa. Vauvalla oli siis ollut napanuora kaksi kertaa kaulan ympärillä ja kerran jalan ympärillä, joten olivat ottaneet hänet tehoseurantaan. Pian myös ilmeni, että vauvan sokeriarvot olivat todella matalat. Niiden takia neiti oli tehoseurannassa 4vrk. Vauvan näkeminen kaikissa niissä letkuissa ja verikokeiden ottaminen kantapäästä 3h välein oli sydäntä särkevää, mutta kyllä se tieto lohdutti, että hän saa siellä parasta mahdollista hoitoa. Me saimme isukin kanssa käydä vauvaa syöttämässä ja kuivittamassa aina klo 11, 14, 17 ja 20.

Vaikka kokemus olikin vähän toisenlainen kuin olin alunperin ajatellut, niin voisin käydä kaiken tuon rääkin uudelleen läpi. On se oma vauva kuitenkin niin hieno asia, että kaiken kivun ja säryn kestää mielihyvin. Nyt sitten opetellaan elämää perheenä täällä kotosalla, Uus-Lavolassa.

Sorry, pitkä sepostus :ashamed:

Jonspe ja tytsy 6vrk
 
Moikka! Nyt vasta huomasin tällaisen ketjun,tosin tuntuu etten kovinkaan usein ehdi kirjoitella, vaikka lukemassa aina yritänkin käydä. Eli ilmoittautuisin mukaan, jos vielä mahtuu.

Meillä esikoinen, tyttö, on syntynyt 21.10.04 ja tämä uusi tulokas, poika, syntyi 21.5.08. Ja Imatran suunnalla asustellaan. Yritän kirjoitella lisää kuulumisia tässä lähiaikoina, nyt kuuluu "kutsu" tuolta pinnasängyn uumenista...

Aurinkoisia syysilmoja toivotellen

Tuikku
 
onnea vauvan saanneille!
Tuikun poika siis syntynyt samana päivänä mein poitsun kanssa eli sairaalassakin olemma olleet sitten samaan aikaan luulisin.

Miten tämä aika rientää....tää mein kakkonen kääntyy jo joka suuntaan ja tuntuu muutenkin että kasvaa ja kehittyy paaaaljooon nopsempaan kuin eka tai sitten vain kun aika menee nopeemmin kaikki tuntuu siltä ;)

Jaahas jos lähtisi yrittämään saisiko molemmat nukkumaan samaan aikaan päikkärit niin pääsisi itse rauhassa netin ihmeelliseen maailmaan paneutumaan =)
 
Onnea Jonspelle! Oikein vedet herahti silmiin kun luin synnytyksestäsi. Onneksi nyt on kaikki hyvin ja päässeet tytön kanssa kotiin.

Tuikku07: Tervetuloa joukkoon kirjoittelemaan!

Ilmat tuntuu muuttuneen niin äkkiä kylmäksi, eilen meinasin itse paleltua pihalle. Tänäänkin jo ulkoiltiin, mutta ei nyt niin kylmä. Tuossa pihassa olo alkaa jo vähän kyllästyttää, pitäisi varmaan välillä mennä puistoon.

Meillä poika pyöri ja ryömi tuossa lattialla tänään ihan urakalla. Sain jopa päivänlehden luettua, nyt sitten kyllästyi. On jotenkin tyytyväisempi kun saa soseita, jaksaa peuhata enemmän eikä ole tississä tunnin välein.
 
Mietiskelin tossa ku kaikki muut elokuiset äitit on jo niin reippaita leipomisineen ja lenkkeilyineen niin ehkä oma toipuminen menee vähän hitaammin.., miullahan tuli sitä repeämää, istumista ei juurikaan haittaa, mutta seisominen ja kävely alkaa painaa alas, ja istualtaan ja makuultaan ylösnousemiset on otettava vielä hiljakseen!! Ja ehkä miun paraneminen kuitenkin vie enempi aikaa, ku tosiaan synnytyksen jälkeen oli pientä härdelliä.. Synnytys siis meni hyvin ja nopeesti, n. 6h sis. 12min ponnistus, luomuna, ja kivulias, mutta pari tuntia sen jälkeen alkoi takapuolessa tuntua paineen tunnetta (tuttua esikon synnytyksestä..), sanoin sit kätilölle et esikoisen jälkeen kohtu ei alkanu supistuu, ja keräs verta..painamalla tuli hyytymiä.. no, hän heti painamaan kohtua ja sieltähän sitä taas tuli, sit rupes olo muutenkin olee heikompi.. lääkärin kutsu paikalle, ja hän teki sisätutkimuksen ja sieltä löyty hematooma, eli verta keräänty niiku mustelman alle(tosi hyvi suomennettu..) ja sit seurattiin vähä aikaa, ja se vaan suureni, eli minä pääsin sitten leikkaussaliin operoitavax.. huolissaan olin itsestäni, paniikissa kyselin että onko tää ihan normi operaatio ja muuta.. No sain sitten spinaalin ja miut kursittiin sisältä kuntoon ja tehtiin vielä kaavinta, ja sit osastolle.. no mutta nyt loppu hyvin kaikki hyvin, muuta kolmatta kertaa en enää halua kokea, että mitä miulle itelle käy, ku esikoisella oli tuo sama operaatio kans aika lähellä, mut ei sit tarvinnu.. että tässä jälkikäteen loput synnytyskertomuksesta!!

Miulla muuten tippunu paino nyt 10,5kg ja 10 ois viel jälellä plus sit ne ylimääräset mitä keräsin ennen raskautta, että työtä löytyy näistä kiloista.. olis n. 15 kg pudotettavaa sit ku nuo raskaus kilot on saatu pois..

Tyty syö edelleen 1-2.5h välein ja on kyllä ihan tyytyväinen.. vähän aina syömisen jälkeen jää ähisemään, ku röyhtäys ei heti tuu, mut myöhemmin yleensä tulee!! ja syliin rauhottuu kivasti!!

Kiva kuulla että jonspekin on päässy jo kotiin ja vaavilla kaikki hyvin!!!

Äiti lpr ja tyty 10vrk

 
Tervetuloa joukkoon Tuikku07! :)

Kyllä on ollut erittäin tapahtumarikas synnytys siulla Jonspe, mutta onneksi loppu hyvin kaikki hyvin! :)

Ja jännitystä on riittänyt myös äiti lpr:llä, onneksi osasit itse jo heti sanoa että kaikki ei ole hyvin. :hug:

Meillä arki rullaa omalla painollaan, ristiäisiä varten piti maanantaina käydä ostamassa uusi mekko minulle. Pikku-neiti nukkui viime yönä ruhtinaalliset 7 tuntia putkeen ja "ilokseni" heräsin silti itse puoli kolmelta katsomaan, että jokos syödään. :/
Tänään onkin tullut siivottua koko päivä ison neitin kanssa, kovasti kaipaili tänäänkin avoimeen (käytiin siellä eilen), mutta onneksi kohta alkaa muskari.
Maanantaina meidän isosta neidistä tuleekin sitten kerholainen, jee! Kylläkin vain kerran viikkoon, mutta parempi sekin kuin ei mitään.

Mutta nyt lähden herättämään neitin päikkäreiltä!

-Anniel ja Ruusun nuppu 5 vkoa ja 1 pvä
 
Anniel: mukavaa että isompi tyttö pääsee edes vähäksi aikaa kerhoon.

Äiti lpr: Ikävää että molemmissa synnytyksissäsi on ollut samanlaista ongelmaa ja nyt vielä jouduit operoitavaksi. Varmasti toipuminen vie oman aikansa.

Me oltiin tänään avoimessa. Pienempi mies nukkui melkein koko ajan. Kamala kun meillä tuo poika on niin kova syömään. Tänäänkin alkoi kamala huuto kun ei saanut heti sose-annostaan kun esikoinen ja mies rupesivat syömään. Pitäisi aina siinä samalla syöttää, muuten huudetaan. Ei minusta esikoinen aikoinaan huutanut noin.
 
Me asutaan huhtiniemessä, aika lähellä Annielia.

Käytiin tänään työpaikalla ja kaupungilla. Kohta olisi päätettävä milloin takaisin töihin, hoitovapaa olisi haettava pari kuukautta ennen alkua. Ja vanhempainloma loppuu jo tammikuussa. Kamala kun aika menee nopsaa.
 
Niinhän se on että 4 kk aikaisemmin pitää hakea hoitopaikkaa. Pitää viedä paperit sitten kun on hakenut hoitovapaan ja tietää milloin lähtee töihin. Ajatuksena on että voisi olla kotona touko-kesäkuuhun ja sitten tekisi osittaista hoitovapaata. Mutta täytyy vielä varmistella lomapäivät ennen hakemista.
Mites Heili meinasit olla kotona ja minne tarhaan teillä lapset menevät?
 

Yhteistyössä