Kaalilaatikon ohje?

  • Viestiketjun aloittaja Minä
  • Ensimmäinen viesti
Minä
Millasella ohjeella teette?

Meinasin tässä semmosen loihtia mutta eipä ole oikeen hyvää ohjetta, ja muuten laitetaanko se kaalin suola/vesi liemi sinne laatikkoon sekaan?
 
N. Kilo kaalia suikaleina keität, vettä päälle niin että peittyy, sekaan 2-3 liha-/kasvisliemikuutiota. Paista jauhelihaa ja sipulia reilusti ja kaada sekaan ja 1,5 desiä riisiä. Keitä n. 10 min ja kaada koko sotku uunivuokaan ja halutessasi/tarvittaessa vielä ruokakermaa/maitoa joukkoon. Saa olla aika liemevää, mausta hyvin valkopippurilla ja tarv. suolalla/aromisuolalla. Itse laitan vielä siirappia n. puoli desiä.

Uunissa 150 astetta 3-4 tuntia. Tai eka 175 astetta n. tunti ja sitten tunti miedommalla. Mitä pidempään maltat paistella, sitä parempaa on.
 
Tämmösen löysin...
n.1kg keräkaalia
n.5dl vettä ,suolaa 1 1/2 tl
1 sipuli
400g jauhelihaa
2tl meiramia
mustapippurirouhetta
3rkl siirappia
1/2 dl puuroriisiä

pinnalle voita tai margariinia 1rkl

Silppua kaali.Kuumenna vesi laakeassa kattilassa ja lisää suola ja kaalit.sekoittele.
Lisää joukkoon sipuli hautumaan.Anna kiehua puolisen tuntia.Ruskista jauheliha.Sekoita jauheliha,mausteet ja siirappi kaalisipuliseoksen joukkoon.Voitele iso vuoka ja vuoan pohjalle riisit.Kaada seos liemineen vuokaan.Pane vuoan pinnalle muutama voinokare.Kypsennä 200 asteessa alimmalla tasolla n.50min. Tarjoa puolukkahillon kera! B)

(itse laitan joukkoon aina muutaman kokonaisen maustepippurin tuomaan makua,mutta se on vähän huono kun ne pitää sit muistaa noukkia syödessä pois sieltä..)

Ja teen pikkasen isomman määrän kun tuo ohje ni siit syö sit isompiki porukka kerralla...

Ja tosiaan mitä kauemmin hautuu sitä mehevämpää!siis miedolla uunissa...
 

Yhteistyössä