kaavinnan jälkeen kohtutulehdus

  • Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti
hei
Onko kokemusta vastaavasta: ti tulee 2 vkoa kaavinnasta. Vuoto on ollut niukkaa, paitsi n. 4 päivää operaation jälkeen oli runsasta kunnes sieltä tuli ulos jokin iso klöntti. No nyt kuitenki on kohta jo 2 vko kulunut niin on alkanut kauhea isku kipu siis sellanen kuin terävällä esineellä pistettäs nopeaa, tuonne sivuille. Muuten ei ole kuumetta ja vuotokin on jo tosi niukkaa (melkein vain pyyhkiessä) ja aivan ruskeea... NO mitähän tämä vois olla??? Auttakoo jos pystytte...! Kiitos
 
on kokemusta
Mulla oireet alkoivat kylläkin n. viikon kuluttua kaavinnasta, viiltävä vihlova kipu alamahassa välillä oikealla ja välillä vasemmalla. Kannattaa ehdottomasti mennä heti lääkäriin jos epäilee että kohtu on tulehtunut! Nim. kokemusta on... Itse nimittäin en mennyt heti, vaan kärvistelin särkylääkkeiden kanssa ja sitten oli pakko mennä ku itkua piti vääntää kun olin niin kipeä. Tulehdusarvot olivat kerennyt nousta niin korkeaksi, että jouduin olemaan muutaman päivän suonensisäisessä lääkityksessä sairalassa.

 
kokemusta on
Ei mainittu mistään vaurioista, eikä mitään raskautumisen vaikeuksista tms. Mulla uudelleen raskaaksi tuleminen kesti reilun vuoden. Ei kyllä aktiivisesti yritettykkään, mutta ei myöskään ehkäisty.

 
Mulle tuli myös noin 2viikkoo kaavinnasta vihlasukipuja kylkiin/sivuille. Kysyin töissä yheltä gyneltä ja sano, et on ihan normaalia. Olikohan ne jotain "kannatin"kipuja (saatto mennä ihan mettään tuo nimi).
Tietty jos tulee kuumetta, alkaa vuoto haisemaan tai muuten tulee kipeemmäks, niin heti vaan lääkäriin. Tulehdus ei koskaan ole hyvä asia.
 
tulehdukset kaavinnan jälkeen erittäin yleisiä,koska kaavinta kuuluu operaationa 2.puhtausluokkaan eli kaikki välineet eivät ole steriilejä!
Tieto ystävältäni,joka gynekologi Taysissa.Järkytyin kuultuani!
 
Hei sinä, jolla oli ollut kohtutulehdus!

Tuntuiko alavatsa paineltaessa kipeältä? Itsellä ollut nyt viikon verran alavatsakipuja. Olen odotellut menkkojen alkavan, mutta mitään ei tapahdu :kieh: Alavatsa ei itselläni aristele paineltaessa, on vaan menkkamainen tunne ja lämmöt koholla. Kaavinta tehtiin jo joulukuussa, tulehdus olis varmaan ilmoittanut itsestään aiemmin?!? Eikä kohtutulehdus varmastikaan vaikuta menkkojen alkamiseen?!?
 
jälkiviisas
Minulla kaavinnan (10/07) jälkeen muutama päivä hyvin niukkaa vuotoa, sitten tuli aivan järkyttävät kivut ja vuoto koveni "huippuunsa".
Kärvistelin särkylääkkeillä jotka eivät auttaneet.
Aina järkyttävän kipukohtauksen jälkeen tuli paljon vuotoa ja klönttejä.
Tätä kesti noin viikon.
Kuukausi kaavinnan jälkeen oli jälkitarkastus, jossa kaavinnan tehnyt lääkäri kertoi "saaliin olleen hyvin niukka siihen nähden että kohdussani piti olla raskauviikoilta viikkoa 9 vastaava sikiö"
Kysyin kivuista, hän sanoi että se oli se tilanne jolloin raskaus olisi päätynyt virallisesti keskenmenoon (keskeytyneeksi todettu keskenmeno)
Eli kivut olivat supistuksia ja kohtunu supisteli lopun tästä laihaksi jääneestä saaliista ulos. Kohtu todettiin tyhjentyneeksi jälkitarkastuksessa.
Ei siis ole selvää että jos käyt kaavinnassa ettet tuntisi sen jälkeen vielä keskenmenon kipuja.
Mutta lääkärissä kannattaa käydä!
 
Mulle tuli kaavinnan jälkeen kohtutulehdus :( ja aika nopeasti vielä. Ei siitä ollut kuin 3 päivää kun kivut tuli, 4 päivänä menin lääkäriin ja sain vahvat antibiootit 2 viikoksi. Ei kivaa ei! :( Tuskaa tuskan perään :'(

Jos vähänkään epäilet että on tulehdus, MARS LÄÄKÄRIIN JA HETI!!!! Ei kannata niitä kipuja kauaa kuunnella! Hoitamaton tulehdus on todella paha juttu!!!
 

Yhteistyössä