Kaavinnan jälkeinen vuoto ja kivut

Mulle tehtiin 4 päivää sitten kaavinta toisen keskenmenon jälkeen ja nyt viime yönä jomotellut tai lähinnä tuntunut supistuksia keskellä alavatsaa. Veikkasin että kohtu supistelee...pelkään kohtutulehdusta. Kivut ei mitenkään kovat välillä tuntuu supistelua/jomotusta. Vuotoa tulee koko ajan vähän. Kuumetta ei ole. Mites muilla, onko ollut samanlaisia tuntemuksia, ihmettelen vain että miksi oireita vasta neljän päivän jälkeen kaavinnasta. Mites kauan muilla on yleensäkkin ollut oireita kaavinnan jälkeen?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2007 klo 10:40 Misse81 kirjoitti:
Mulle tehtiin 4 päivää sitten kaavinta toisen keskenmenon jälkeen ja nyt viime yönä jomotellut tai lähinnä tuntunut supistuksia keskellä alavatsaa. Veikkasin että kohtu supistelee...pelkään kohtutulehdusta. Kivut ei mitenkään kovat välillä tuntuu supistelua/jomotusta. Vuotoa tulee koko ajan vähän. Kuumetta ei ole. Mites muilla, onko ollut samanlaisia tuntemuksia, ihmettelen vain että miksi oireita vasta neljän päivän jälkeen kaavinnasta. Mites kauan muilla on yleensäkkin ollut oireita kaavinnan jälkeen?
Hei! Minulla oli vuoden lopun kaavinnan jälkeen samanlaisia kipuja. Johtuivat kohdun supistelusta. Minulla kipuilu loppui n.viikon päästä. Hyvät särkylääkkeet auttoivat. Kohtutulehdusta ei tarte pelätä, jos huolehtii normaaliin tapaan hygieniasta wc.käynnin aikana. Kipukokemuksiahan on yhtä paljon kuin on ihmisiäkin. Toivon, että kipuilusi loppuu pian. :hug:
 
oli suurinpiirtein se aika, jolloin minulla olivat ne pahimmat kivut. Itsekin olin jo valmis lekuriin menon suhteen, kunnes parin päivän päästä kivut hellittivät. Särkylääkettä nassuun vaan.
Jaksa vielä nämä viimeiset "koettelevat" päivät niin paraneminen (sekä fyysinen ja henkinen) pääsee todenteolla alkamaan :hug:
 
eulis
Jos kivut yltyvät, kannattaa soittaa sairaalaan. Minulla tehtiin kaavinta joulukuun puolessavälissä, kaavinnan jälkeen ei kipuja, pientä vuotoa, sitten viiden päivän päästä kovat alavatsakivut ja alkoi hyytelömäinen vuoto, soitin sairaalaan ja pääsin näytille, kohdussa oli vielä raskausmateriaalia ja sisätutkimus oli tosi kivulias, jouduin samantien uudestaan kaavintaan, tulehdusta ei ollut, mutta määräsivät varmuuden vuoksi kaksi antibioottikuuria. Kannattaa kuulostella omaa kehoaan, kivut ennen tuota toista kaavintaa olivat kovia, mutta eivät jatkuvia, tulivat ja menivät vähän supistusten malliin.
 
Kiitos kaikille vastauksista. päätin kuitenkin soittaa varmuuden vuoksi kättärille ja sieltä pyydettiin tulemaan käymään. Ja onneksi kävin...Ultrassa näkyi vielä rippeitä. kaavinta ei ollut onnistunut kunnolla. Lekuri ehdotti toista kaavintaa, mutta en halunnut. Kysyin muita vaihtoehtoja, sain tyhjennys lääkkeet kotiin ja kaksi antib.kuuria kohtutulehdukseen. Otin lääkkeet kun pääsin kotiin ja vuoto ja kivut alkoivatkin melkein heti. On vuodellut ihan reippaasti mutta luulen että nyt on tyhjentynyt, toivottavasti. Viikon päästä kontrolliin ja sen jälkeen tehdään kaavinta jos ei ole tyhjentynyt...Nyt lepoa loppuviikko...
 
surusilmä
Hyvä että hakeuduit lääkäriin!

Kun näin otsikon ja luin kirjotuksesi, päätin heti vastata että mene välittömästi lääkäriin. Onneksi olet niin jo tehnyt! Itselläni alkoi 4 päivää kaavinnan jälkeen kipuilut ja menin heti lääkäriin ja kohtutulehdushan se oli, vaikka itse kaavinta sujui hyvin ja vuoto lakkasi heti seuraavana päivänä. Mutta niin vaan tuli kivut mukaan kuvioihin ja tuskaista oli :( Sain 2 antibioottikuuria joita söin 2 viikkoa. Ei paljon naurattanut syödä 5 tablettia päivässä.. Mutta nyt se on ohi. Toivottavasti pian toivut! Onnea uuteen yritykseen! :hug:
 
Surusilmä kiitos...Oliko sinulla Trikozol ja kefexin lääkkeet? Itse otin ekat tabletit noin viiden aikaan, ja äsken iski niin kovat vatsakivut että taju meinas mennä, sen jälkeen kamala ripuli. Ei paljon naurattanut kun joka rööri vuoti. Verenvuoto onneksi jo helpottanut, luulen että kaikki on tyhjentynyt kohdusta. Mutta tuo kamala vatsakipu ja ripuli...en tiedä uskallanko enää ottaa tabletteja, niin kamalat kivut olivat. Täytyy varmaan soittaa aamulla lekuriin ja kysyä asiasta.
 
Kannattaa kysyä niiden lääkkeiden sivuvaikutuksesta.
Mutta tuo kipu saattoi olla supistus ja ripuli johtua siitä.
Minulla tehtiin yksi keskenmenon tyhjennysyritys tableteilla.
Kun vuoto ja hyytymät oli pahimmillaan tuli samalla ripulia aivan älyttömästi.
Tuli aivan ontto olo,kun verta,hyytymiä ja ripilia tuli "tuutintäydeltä".
Sen jälkeen vuoto aivan selvästi väheni ja muutaman tunnin päästä loppui lähes kokonaan.
 
Niin mistäs sitä tietää että jos johtuikin siitä tuo ripuli. Sen jälkeen ripulia ei enää ole ollut. Olen myös ottanut lääkkeiden kanssa maitohappobakt. Mistä noista tietää...Nyt kuitenkin olo melko hyvä. Vähän vatsa aristaa ja niukasti vuotaa vielä.
 
surusilmä
Hei Misse81, toivottavasti voit jo paremmin :hug: Minulla oli ihan eri lääkkeet. Nimiä en nyt valitettavasti muista, mutta ei ne nuo ainakaan olleet. Oli aika vahvat lääkkeet. Pistivät väsyttämään ja ripuloimaan.. :/ Mutta kivut kyllä hävisivät aika lailla pian kuurien aloittamisen jälkeen.

On kyllä tosi ikävää että monelle tulee km:n jälkeen vielä tällaisia ikäviä tulehduksia. Ihan kuin siinä km:ssä ei olisi tarpeeksi kestämistä ja siitä selviämistä, niin sitten vielä tulee kipeeksi. :( Minusta ainakin tuntui että tuo tulehdus oli "viimeinen pisara", hyvä että kasassa kestin. Joulusta selvisin just ja just.. Mutta nyt jo toiveikkain mielin uutta raskautta toivoen. :)
 
Tulin kertomaan että kävin tarkistuttamassa tilanteen ja kohtu oli nyt tyhjenyt toista kaavinaa ei onneksi tarvittu. Antibioottikuurikin onneksi loppui. vointi nyt ok, tosin vielä vähän vuotelee. Vatsavaivat onneksi jäivät siihen yhteen iltaan. Nyt odotellaan että päästään uuteen yrityksen vaikka mieli onkin vielä ihan maassa.
 

Yhteistyössä