kaavinnasta

  • Viestiketjun aloittaja oma kokemus
  • Ensimmäinen viesti
oma kokemus
Hei, koska teidän kirjoitukset ovat auttaneet minua, tulin tänne kertomaan omat kokemukseni, olin aamulla kaavinnassa.

Menin seiskan jälkeen K-opistolle, sain "oman hoitajan" joka oli todella miellyttävä ja lempeä. Hän kertoi asiasta ja kysellä mielialojani. Sain alkuun sairaalavaatteet ja yhden rauhottavan lääkkeen. Jo puoli yhdeksän jälkeen kävelin ensin lääkäin jututettavaksi, sitten leikkaussaliin, menin sängylle makuulle.

Anestesialääkäri laittoi kanyylin käteen ja sitten nukutusaineen. Ehdin toteamaan itsekseni että "tuntuupa kylmältä". Seuraavaksi nuori mies kysyi varovasti että "Liisa, oletko hereillä". Olin heräämössä, kello oli puoli kymmenen.

Ei kipuja, ei ainakaan vielä runsasta vuotoa.

Mies haki minut kotiin yhdentoista aikaan. Söin, nukuin melkein ilta seitsemään.

Nyt kello on 21, olo olosuhteisiin nähden hyvä. Nälkä on, mistään ei satu.

Henkisesti vaikein aika oli odotella viime viikot, nyt rauhallinen olo. Saattaahan se tästä itkuksi taas kääntyä, toivottavasti ei.

Halusin vaan kertoa että jos harkitsette lääkettä vs kaavintaa, oman kokemuskeni mukaan tämä oli "hyvä" kokemus. Parempi kuin kivulias klimppien vuodatus viikko tolkulla.

 
Hei!

Minulla takana kaksi kaavintaa ja molemmista ihan ok kokemukset. Ensimmäinen km mulla oli elok.06 rv 14 sillon eka lääkkeellinen tyhjemmys (käytännössä siis synnytys) ja sitten kaavintaan kun kaikki ei lähtenytkään. Toivuin nopeasti fyysisesti. Menkat n. 5 vk kaavinnasta. Toinen km maalisk.07 rv 9 ensin lääkkeellinen tyhjennys ja kotiin vuotamaan. Välillä melko kivuliasta ja runsasta vuotoa. Mitään jälkitarkastusta ei polille määrätty. Sitten hommasin ite yksityiseltä tarkistusajan. Onneksi hommasin, koska kohtuun oli jäänyt joku kokkare. Ja taas siis lopulta kaavintaan. Kuvittelin että menkat olivat alkaneet kun vuotoa oli ton lääkkeelisen tyhjennyksen jälkeisen vuodon loputtua n. 4 vk tyhjennyksestä. Mutta sairaalan lääkärin mielestä tuo vuoto johtui siitä jämästä.

Eilen oli mulla toi kaavinta. Nyt vaan vähän vuotaa eikä oo kipuja. Niin ja virtsasta ja verestä raskaustesti oli negatiivinen vaikka kohdussa olikin tavaraa. Toimenpiteen tehneen lääkärin mukaan se jämä oli jo kovettunut eikä siis siksi raskaushormoneja ollu enää. Patologille se köntti lähti; suljetaan pois ettei se ollut muuta kuin sitä raskausmateriaaalia. Toivotaan että ei ollut mitään sen kummempaa.

Entuudestaan meillä o yksi 3v. poika. Hänestä on kovasti lohtua ja iloa näin raskaitten kokemusten keskellä. Jaksan vielä uskoa, että joku päivä onnistaa. Tosin nyt taukoa pidetään, ,jotta kroppa toipuu kunnolla.

Tsemppiä kaikille saman kokeneille :hug:
 
Minullekkin tehtiin eilen kaavinta kun huomattiin ultrassa ettei pikkuisen sydän enää syki. Koko vastasi 9+3 vaikka olin jo 13 viikolla menossa.. Pahoinvointi joka aikaisemmissa raskauksissa oli tosi voimakasta pitkään helpotti jo 2viikkoa sitten, pari pv sitten alkoi verinen vuoto.. Lääkäri kysyi et haluaisinko et yritetään lääkkeillä tyhjentää mutta ei suositellut joten päädyin valitsemaan sitten kaavinnan. Se oli kivuton kokemus kun lyhyessä nukutuksessa tehtiin. Vuoto on hyvin vähäistä nyt.Miten teillä? Henkinen toipuminen vie varmasti pitkään.. Itkettää koko ajan. Onneksi on kotona pikkuisia jotka pitävät elämässä kiinni. Ainut ikävä puoli oli lääketieteen ja sairaanhoitajaopiskelijat jotka olivat ensimmäisessä lääkärin tutkimuksessa missä pikkuinen todettiin kuolleeksi niin katsomassa ja ihmettelemässä. Voimia teille :hug:
 
oma kokemus
Onpas meitä eilenkin taas ollut monta...

Illalla vuosi vähän, nyt tänään (edes aamulla) ei yhtään!

Lausunto jonka sain kotiin, siinä luki "terve P1 G0". Kysyin mitä se tarkoittaa, en saanut vastausta. Kummaa, kaiken muun selostivat auliisti. Tiedättekö te mitä meinaa? Googlettamallakin vahvistui että jotain tekemistä raskauden kanssa, mutta mitä?
 
G1P0
ja korjaus edelliseen... Eli pitäisi olla G1P0, jos sulla on toisinpäin, on ilm.tullut virhe. Jos siis ei ole yhtään synnytystä, mutta on yksi raskaus niin pitäisi olla G1P0.
 
oma
Hei, juuri kun sunnuntaina ajattelin etten pidä enää pikkuhousunsuojaa (kaavinta ti, vuoto loppui ke) niin eilen illalla yhtäkkiä alkoi kunnon vuoto. Muistuttaa runsaita kuukautisia, kesti noin 14 tuntia, nyt taas rauhottumaan päin. Ehdin jo säikähtää, mutta kai se on normaalia, epänormaalimpaa olisi jos puoli päivää tiputtelisi ja siihen jäisi.

Mites muilla?
 
oma
Tuo edellinen kirjoitukseni oli maanantaina. Eilen (tiistaina) aamulla oli kunnon järkytys, vuosin kuin pieni mutainen puro tummaa klönttistä tavaraa. Soitin (taas) päivystykseen, sanoivat että normaalia (viikko kaavinnasta). Tänään ollut kuivaa. Jokohan se vuoto loppui?

Mihin muut katosivat? Ongelmattomina nauttimaan kevätauringosta? Ei kai tänne tulla potemaan jos kaikki on hyvin - ainakin noin fyysisesti.

Toipumisia!
 
Siiri80 harmaana
Mulla tuo vuoto kestänyt viikon, käytiin aamulla kontrollissa ja lääkäri sanoi että vuoto loppumassa, mutta kyllä tuo alkoi taas uudestaan. Jospa loppuis pian.
 
Halusin vain sanoa tsemppiä kaikille tämän kokeneille. Itsellä kaavinnan jälkeen niukahko vuoto kesti neljä viikkoa, välillä loppuen ja taas jatkuen... Lämpöä ei ollut ja kipuja vain silloin tällöin, joten en hakeutunut minnekään. Kuukautiset tulivat kuusi viikkoa kaavinnasta erittäin runsaina, niiden jälkeen päätimme uskaltaa yrittää uudelleen (kyseessä oli ensimmäinen raskautemme). Onneksi kaikki kääntyi parhain päin, nyt uskaltaa jo taas luottavaisemmin katsoa tulevaan kun menossa 14+6.
 

Yhteistyössä