kaavinta vai lääkkeet

Onko teille tehty kaavinta vai lääkkeellinen keskenmeno? Itse kysyin että eikös saisi lääkkeitä kun lääkäri sanoi että tehdään kaavinta niin hän sanoi että lääkkeitä käytetään vaan ihan alkuviikoilla aborttiin?! No sitten mulle tehtiin kaavinta. No juttelin mun siskon kanssa niin sanoi että lääkäri oli suositellut lääkkeitä kun nukutuksessa on aina riski ja nykyään melkein aina käytetään lääkkeitä.
Tiedä sitten mikä ois parempi kun toinen lääkäri puhuu toista ja toinen päinvastaista.
 
Mulla oli niin rajua vuotoa että oli sitten viisainta tehdä kaavinta.
Menetin tuossa viimeissä km:ssa verta ainakin 1½ jos en enemmän.
Hb tippu 78 ja vertakin sain 2 pussia.
Niin ja yhden kerran tehtiin kaksi kaavintaa ja kolmatta suunniteltiin kun ei millään meinannut helpottua tuo vointi...
 
Tuje
Mun lääkärin mielestä lääkkeellinen keskenmeno voidaan tehdä ennen 7 raskausviikkoa ja sen jälkeen kaavinta. Mulla keskenmenon oireet (vuotoa, supistuksia, kohdun suu pehmennyt) lääkärissä ollessa oli niin selvät että lääkäri ehdotti "luomua" eli jos kohtu tyhjentyisi itsestään. Odottelin viisi päivää, kaikki tyhjentyi ja 2 päivää siitä vuoto ja kivut ovat hiipuneet. Menen jälkitarkastukseen jos ei vuoto lopu kokonaan.
 
Mulla on kaikistaan neljä keskenmenoa ollut. Kolmessa on tehty kaavinta, yhdessä ei mitään sen kummepaa.
Nuo kolme ovat olleet keskeenjäänneitä keskenmeoja. Tai no viimeisin sai sitten vauhtia kun olin lääkärissä käynnyt ja sisätutkimuksia oli tehty kaksin kappelein.
Tuossa viimeisessä km:ssa mulla oli tosi runsasta vuotoa, määräksi arveltiin vähintään 1½l, voi olla että oli enemmänkin. Hb tippu 145-->78.
Jo ihan tuon runsaan vuodon takia oli tehtävä kaavinta.
 

Yhteistyössä