Kaavinta vs Lääkkeellinen tyhjennys?

  • Viestiketjun aloittaja myymä
  • Ensimmäinen viesti
myymä
NYt auttakaa mua. Jos joudun tän valinnan eteen huomenna, niin kummanko haluan?

Edellisen keskenmenon (Rv14+) kohdalla valitsin lääkkeellisen tyhjennyksen ja se oli TODELLA TODELLA rankka sekä henkisesti että fyysisesti
. Oksensin useamman kerran lääkkeiden takia ja jälkivuoto kesti 7 viikkoa...
puhumattakaan sitten hirveästä tunteiden myllerryksestä...


Nyt mietinkin, että jos saisin valita kaavinnan, niin onko siinä jonkinlaisia riskejä, jotka saattaisivat vaikuttaa seuraavissa raskauksissa?

Tuntuisi niin paljon lohduttavammalta päästä edes fyysisestä kärsimyksestä nopeasti pois...
 
pia
Mulle tehtiin lääkkellinen tyhjennys ( rv 8 sikiö kuollut kohtuun ) ja enää koskaan en halua kokea moista :/ vuodin sairaasti, kävin vessassa, vaihdoin siteen pääsin ulos niin lattialle holahti taas iso lammikko :x ja se kipu..hb laski 70 jouduin sairaalaan ja tiputukseen ( 4pss verta) ja kaavintaan :( ei ollut kiva kokemus..ei.. Ei kaavinta ainakaan mun raskautumiseen vaikuttanut, kaksi lasta saanut sen jälkeen =)
mutta eihän sitä tiedä..ehkä lääkäri osaisi paremmin auttaa :hug:
 
ghjk
Kaavinta. siinä on riskinä että kohtu puhkeaa (?) muistaakseni, mutta eipä niitä juuri ole sattunut, kaikissahan riskinsä on. samana pvänä pääsee kotio. kevyt humautus ja olet hereillä. :)

Muistathan, ettet tee hätiköityä päätöstä, vaan pyydät toisenkin lääkärin mielipiteen jos ei ala vuoto. koska aina on se mahdollisuus että sikiö on liian pieni vielä näkyäkseen!
 
mie
lääkkeellä alotettiin ja sitten kaavinta, kun ei tyhjentynytkään täysin... hb oli alle 70 ja kaikki muu siihen päälle.... Jos joskus joutuisi valitsemaan, ni kaavinnan valitsisin. Pääsee siitäkin samana päivänä kotiin.
Nyt onneksi kaksi ihanaa lasta, eli minulla kaavinta ei ainakaan vaikuttanut, toki kaikessa riskinsä. Eiköhän ammattilaiset osaa antaa ne parhaat neuvot.
 
Jos raskaus on ihan alussa niin lääkkellisen valitsisin.
Mulla kaksi kokemusta takana ja tämä viimeisin oli onneksi fyysisesti helppo, kipeä olin pari päivää mutta vuoto paljon niukempaa kuin edellisellä kerralla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
miten tuo lääkkeellinen keskeytys yleensä tapahtuu? annetaanko lääkkeet sairaalassa? pääseekö heti kotia?
Mä ainakin sain lääkkeet mukaani sairaalasta ja heippa.
Kotona otin/laitoin lääkkeet, joten itse joutui kaiken sen moskan näkemään ja siivoamaan (kyseessä tuulimuna).
 
Minä valitsin kaavinnan kun jouduin itse tuon valinnan eteen... juurikin sen takia, että edes fyysisillä kivuilla pääsis helpommalla.. jälkivuoto ei kestänyt niin kauaa eikä ollut riskejä että jotain jäisi.

Kaavinta ei vaikuta seuraaviin raskauksiin mitenkään, tulin itse reilu 3kk kaavinnan jälkeen uudelleen raskaaksi.

Oli muutenkin helppo toimenpide, fyysisesti, lääkärit olivat todella mukavia ja tukivat paljon ja pääsin kotiin saman päivänä.

Pidän peukkuja ette joudu kuitenkaan moisen valinnan eteen :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
miten tuo lääkkeellinen keskeytys yleensä tapahtuu? annetaanko lääkkeet sairaalassa? pääseekö heti kotia?
Mä sain ekalla kerralla polilla yhden suun kautta otettavan lääkkeen ja kotiin 4 emättimeen laitettavaa tablettia, jotka laitoin seuraavana aamuna.
Kotona täytyy olla jonkun aikuisen sun kanssa, muuten kai ottavat sisään.
 
lääkkeellinen on kohdulle hellempi, luonnollisempi tapa, mutta ihmiselle rankempi ja kivuliaampi. kaavinta taas on aika raju keino kohdulle, ja siinä on riskinsä. toisaalta taas lääkkeellisessä on aina riskinä joutua vielä sen jälkeen kaavintaan.

että oikein ei voi valita..'
toivotaan ettet joudu tuohon tilanteeseen. :hug:
 
mie
lisäys viel, et kotona kun otin lääkkeen illalla, kuten lääkärissä neuvottiin, niin yöllä sitten kun imukykyisistä siteistä huolimatta heräsi verilammikossa ja mies joutui kantamaan autoon ja sairaalaan, jossa samantien pyörryin ja todettiin, et joo kaavitaan, et varmasti kaikki tulee ulos. Ni siinä vaiheessa päätin, et jos viel joskus, ni kaavinta! ei tarvi miettiä tuleeko kaikki varmasti ulos....
Voimia niille jotka kamppailee päätöksen kanssa, päätös on rankka, koska sen joutuu tekemään ei "niin täysi järkisenä" koska suru on kova.
 
Voimia
Valitsisin kaavinnan. Minulla aloitettiin lääkkeellisesti. Olin 3 päivää sairaalassa ja sain 3h välein cytotekin kohdun suulle, joka ilta pääsin kotiin. Lopulta 4. päivä kaavintaan. Oli aika rankkaa henkisesti odotella.
 
myymä
Kiitos vastauksista... juttelen asiasta sitten lääkärin kanssa ja punnitsen lopullisen ratkaisun siellä jos tarvitsee... kallistuin kyllä hieman enemmän tuohon kaavintaan..
 
vieras
Mulle tehtiin lääkkeellinen tyhjenny, kohtuun jäi jotain. Sitä seurasi kolme kohtutulehdusta, kolme kaavintaa, jouduin sairaalassa olemaan tiputuksessa... ja sen jälkeen kahden vuoden lapsettomuus ja keskenmeno. Onneksi nyt on tärpännyt, pelotti jo, että jäädäänkö kokonaan lapsettomiksi :|
 

Yhteistyössä