Kaavintaaan, kokemuksia!!!

  • Viestiketjun aloittaja iik
  • Ensimmäinen viesti
Ei kokemusta
Kun et puoskarille mene, niin ei jää mitään haittaa. Sinut nukutetaan ilmeisesti, joten et ole tietoinen tapahtumista. Kaavinnan ei pitäisi alkea hemppaa edelleen alemmas, koska kohdusta otetaan vain roippeet pois. Saat ehkä toimenpiteen jälkeen rautalääkekuurin. Ole huoleti, hyvin se menee!
 
"Kokemusta löytyy"
Jännä juttu, että tääl vastailee tyypit, joilla ei oo edes itellä kokemusta kaavinnasta...
Mulle tehtiin kaavinta keskenmenon jälkeen kun kohtu ei tyhjentynyt lääkkeillä. Jännitin toimenpidettä etukäteen kovasti. Itse toimenpide ei kuitenkaan ollut paha. Leikkaussalin työntekijät olivat mukavia ja tuntui, että olen hyvissä käsissä. Kaavinnan ajaksi minut nukutettiin, muistaakseni käyttivät jotain ns. "kevyttä nukutusta". En muista mitä termiä käyttivät.

Toimenpide sujui hyvin. Suurinpiirtein muutaman päivän ajan alavatsa oli hieman arka kaavinnan jälkeen. Eikä ainakaan minulle kaavinnasta mitään haittoja tietääkseni jäänyt. Parin kuukauden kuluttua kaavinnasta raskauduin uudelleen ja raskaus sujui ongelmitta loppuun asti. :)

Hempasta en osaa sanoa, koska en muista mitattiinko sitä toimenpiteen yhteydessä. Tsemppiä sinulle! Hyvin se menee! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
=)
Hyvin se menee!
Minulla samanlainen kokemus kuin "kokemusta löytyy" kirjoittajalla.
Pilleri tyhjennys -> kaavinta -> vuoto loppui parissa päivässä.

Kevyt nukutus, pian toimenpide on ohi. Itsellä ei ollut mitään kipuja edes tuon jälkeen!

Onnea huomiselle, hyvin se menee! =)
 
Kompaten "kokemusta löytyy" harmaata. Paitsi että sitä ei kai ihan leikkuri leikkurissa tehty vaan jossain pienessä "päiki" huoneessa. Siis mulla omalla kohdalla Mikkelissä se oli semmonen ei leikkuri niinku esim hampaita operoitaessa kirralla Hesassa.

Lääke ennen operaatiota, kevyt humautus, operaatio, seuranta että alkaa jalat kulkemaan suoraan eikä törmäile ja kotiin (taksilla / autolla).

Eikai sen jälkeen menkkakipuja kummempaa ollut.
 
onko toi humautus nuijanukutus..?
Kai se vissiin on tavallaan. En muista mitä ainetta käytettiin, mutta maski naamalle Kymmenen, yhdeksän, kah...tumps taju kankaalla.

Sondersson: mulla ei edes yritetty lääkkeillä vaan lähdettiin suoraan kaavintaan.
Häiden aattona ku rupesin vuotamaan niin ultraan: tuulimuna ja lääkäri syytti minua. Käski odottamaan ku vuoto alkaa ja jos tulee liian kipee ni päivystykseen. 3pv häistä vuoto oli sitten helkutin isoja hyytymiä joten päivystykseen yöllä ja onneks olin syömättä olli illasta alkaen niin aamulla sitten kaapivat mitä oli kaavittavaa.
 
njoo
ei ollu paha, pyysivät riisumaan housut valmiiksi. laitetaan käteen se katetri ja itä kautta nukutus ainetta vai maskin kautta?,sua pyydetää laskemaan 10 alaspäin ,itse pääsin 8 asti.seuraava herätys oli sellasesta avo osaston kaltsesta jossa monta peti. operaatiossa kesti kuulema alle vartti. hetken kesti saada jalat alle ehkä joku puol tuntia ja sit lähdin. menkkamaista jomutusta ja vuotoa oli sen jälkeen
 
iik
kumi petti, raskauduin, tein lääkkeellisen keskeytyksen kotona.2viikkoa jatkuvaa vuotoa , runsasta..viikonvälein isoja hyytymiä,hajua,alavatsakipuja. eilen kävin näytillä, niin kaavintaan, siellä on edellen raskausmateriaalia. Mä en käsitä kun aika monella on lääkkeellisellä keskeytyksellä näitä samoja ongelmia, helpompi ois suoraan kaapia! mut tosiaan kohta toimenpiteeseen
 
Mullakaan ei lääkkeellisesti saatu kohtua tyhjeneen, joten kuukausi sen jälkeen jouduin kaavintaan ja mä koin sen mielekkäänä, ainakin Taysissa oli sellainen kokemus. MUlle tarjottiin esilääkitys, mutta en huolinut sitä ja itse kaavinta meni niin, et menin täys vaatetus päällä leikkaussalin pöydälle ja sain lämpimän peiton päälle. Kysyin et tartteeko riisua vaatteita pois, mut ne meinas et ne hoitaa kaiken kun oon päässyt unille, et pitää yrittää vaan rentoutua. Itselle tuli leikkaussalissa tosi inhimillinen ja miellyttävä olo, kun olin pelännyt etukäteen et joutus siellä makaan jalat levällään ennen nukutusta. Kipuilua oli pari päivää ja sekin aika lievää ja sit helpotti. Lääkmkeellisen jälkeen kaavinta oli oikein miellyttävä kokemus!
 

Yhteistyössä