Kadonnut pipo, mistähän tällaisen voisi vielä ostaa? (löytöpalkkio)

Hei kaikille!


Nyt olisi seuraavanlainen tilanne, kyseinen pipo jäi bussin kyytiin ja nyt kovasti koitetaan miettiä voisiko vastaavaa saada enää jostain (ei löytynyt HSL:n löytötavaraosastolta vaikka kaikki kopat tuli katsottua pariinkin otteeseen).

Ostopaikasta ei ole oikein tarkkaa tietoa, ilmeisesti näitä ei ihmeemmin valmisteta. Sattuisiko joku foorumilainen tietämään mistä tällaista pipoa voisi mahdollisesti koittaa etsiä? Olisi omistajalleen erittäin iso asia jos jostain saisi vielä toisen samanlaisen!

Voin kyllä järjestää jonkinlaisen löytöpalkkion jos joku tosiaan löytää jostain linkata vastaavan.

Kiitoksia jo etukäteen =)

Kuvia piposta: Pieni: http://kuvapilvi.fi/k/yGWv.png Iso: http://kuvapilvi.fi/k/yGWC.bmp
 
Asdfghj
Koetahan Zalandoa. Jos kaupan mallia eikä omavalmiste etsivät lyhyessä ajassa valikoimiinsa lähes minkä pipon vain joka ollut heillä myynnissä. Itse sain männä vuosina dc: n pipon ja poika nyt Vans:n tälleen Zalandolta.
 
"pipohukassa"
Laitoinkin Zalandolle viestiä, mutta tuntuisi että ehkä joku kutoja voisi tehdä tuollaisen... vielä kun löytäisi sopivan kanavan mistä etsiä. Koitin jo hieman hakea facebookista.
 
"pipohukassa"
Siitä ei valitettavasti ollut tietoa :( Voi mahdollisesti olla joltain yksityiseltä kutojalta esim jostain kirpparilta.. Kunpa jostain voisi löytää kyseisen henkilön!
 
Veikkailinkin itsekseni jotain kirpputoria, koska esimerkiksi tuo virkattu kukka sivussa näyttäisi kovasti siltä että pipo olisi käsintehty. Mutta malli on tosiaan hyvin helppo kun vain löydät kutojan. En osaa facebookin kanssa auttaa kun en sitä ole koskaan käyttänyt, mutta bloggareille yleensä saa ainakin kommentoitua blogiin jotain missä voisit kysellä olisiko kiinnostusta tehdä tilaustyötä ja antaa oman sähköpostisi.
 
"pipohukassa"
Tässä ollaankin kovasti kyselty erilaisista yhteisöistä. Yhdestä tulikin jo viestiä että hän voisi mahdollisesti pystyä tekemään samanlaisen kunhan tutkii asiaa palattuaan kotiin, täytyy pitää peukkuja pystyssä =)

Tosiaan se löytötavarapuoli on ilmeisesti tutkittu aika hyvin... HSL ilmeisesti pitää keskitetysti sitä löytötavarapuolta siellä Mäkelänrinteessä, siellä on käyty tosiaan pariinkin otteeseen. Täytyy toivoa että josko tämä mittatilaustyö voisi sitten onnistua :) Täytyy vielä lähettää useaan eri paikkaan viestejä, sehän riittäisi että edes yhdestä tulisi sitten myöntävä vastaus.
 
"pipohukassa"
Kysyin tuota juurikin tuosta Oulun myymälästä, ei kuulemma ole heidän tuotoksensa :(
Etsinnät jatkuvat siis edelleen... löytyisipä joku, joka osaisi tuon mallin mukaan tehdä vastaavan! Kun tuntuu olevan vaikea löytää mistään vastaavaa kappaletta valmiiksi myynnissä.

Kiitos kovasti vinkistä mutta tällä kertaa ei ollut ihan se, mitä haettiin
 
"pipohukassa"
Olen itse mies ja viimeksi tehnyt jotain vastaavaa yli 20 vuotta sitten joskus ala-asteen käsityötunneilla.. :D

Haasteena olisi varmasti erittäin mielenkiintoinen, mutta tässä tapauksessa lopputuloksen tulisi olla lähes täydellinen kopio vanhasta niin sellainen kuulostaa vähän epärealistiselle kun varmaan ammattilaisenkin olisi vaikea tehdä samalla tavalla istuvaa pelkästään kuvan näkemällä..

Varmasti lähtisin tuohon jos olisi edes jonkinlaista kokemusta virkkaamisesta mutta nyt taidan kyllä koittaa vaan jatkaa googlettamista että mistähän alkuperäinen tekijä voisi löytyä tai sitten koitan katsoa josko löytyisi jostain joku niin hyvä virkkaaja, että voisi tosiaan pelkän kuvan perusteella tehdä yhtä hyvin istuvan :)

Peukut ovat edelleen pystyssä, katsotaan miten käy..
 
Tiedän
[QUOTE="pipohukassa";30572719]Kysyin tuota juurikin tuosta Oulun myymälästä, ei kuulemma ole heidän tuotoksensa :([/QUOTE]

No höh, harmi. Minä olen ostanut sieltä monta vuotta sitten nimittäin tuollaisen pipon kuin kuvassasi oli - siinä liikkeen nettisivuilla ei kylläkään nyt ollut samanlaista näytillä.
Eivätkö suostu tekemään kuvasi perusteella sinulle samankaltaista?
 
noh.
Ainakin kiinalaisissa nettikaupoissa olen nähnyt sadoittain samankaltaisia pipoja. Käy katsomassa eBaysta, AliExpressistä ja DHgatesta. Tai googlaile tyyliin "flower crochet beanie" tai jotain. Et vaan kertonut että onko toi aikuisten vai lasten pipo?
 
Pipo itsessään on kudottu, kukka virkattu. Kuvasta erottaa jopa silmukkamäärät. Uskon vakaasti sen olevan käsin kudottu, joten en usko niitä aliexpresseistä löytyvän (samankaltaisia ehkä, mutta ymmärsin että nyt tarvitaan identtinen)
 
Hmph
Siis koska pipo on hukkunut?monilla bussi yms firmoilla on tapana kerätä ns. Hukkatavarat bussiin tai johonkin huoltopisteeseen ja toimittaa niitä sitten yhdessä kökössä. Tietyt firmat vie vain kerran kuussa.
 
"pipohukassa"
Niin, pipo hukkui siis vähän ennen joulua. Kävin katsomassa jopa Helsinki-Vantaan lentoaseman löytötavaratoimiston, mutta siellä ei ollut oikein kuin lomahattuja.

Nyt tuntuu kyllä ettei sitä samaa pipoa tule kyllä löytämään kun pariinkin otteeseen pengottu tosiaan se pääpaikka mäkelänkadulla. Toiveissa olisi nyt sitten löytää täsmälleen vastaava jostakin.

Olen tässä optimoinut googlessa käyttämiäni hakusanoja.. tällä hetkellä pipoa vastaava voisi olla "flower crochet beanie" http://tinyurl.com/flowercrochetbeanie (siinä suora linkki) tai sillä tulee ainakin tosi samanlaisia. Vielä kun löytäisi vastaavan värimaailman.

Kiitos paljon kaikille jo auttaneille, toivottavasti vielä saisi viimeisen silauksen tälle urakalle! =)
 

Yhteistyössä