kädenvääntöä autoni huollosta

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
ja siksi kyselen mites te muut naiset kenellä on oma auto (taloudessa kaksi autoa)
Huoltaako mies autonne ja huolehtiiko että määräaikaishuollot tulee tehtyä? Vai hoidatteko nämä itse.. Mieheni mielestä minä "vaan ajan" enkä välitä tuon taivaallista huolloista jne.
Tottahan tämä on,mutta kyse on ennemminkin tietämättömyydestä kuin väinpitämättömyydestä..
Mites muilla..?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä vähän ongelma onkin kun mies huoltaa.. Ja kuulee siitä yleensä vasta kun itse toteaa,että huollot tulisi tehdä..En minä osaa niistä huolehtia :(
Kyllä sinun pitäisi sitten vähän opetella huolehtimaan, vaikka mies sitten itse huoltotoimenpiteet suorittaisikin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä vähän ongelma onkin kun mies huoltaa.. Ja kuulee siitä yleensä vasta kun itse toteaa,että huollot tulisi tehdä..En minä osaa niistä huolehtia :(
Eihä sun tartte kun seurata kilometrejä tai sit keväisin/syksyisin (yleensä ) hihkasta et hei, tarttis tehrä jotain..
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä vähän ongelma onkin kun mies huoltaa.. Ja kuulee siitä yleensä vasta kun itse toteaa,että huollot tulisi tehdä..En minä osaa niistä huolehtia :(
Miten niin et osaa? Eihän siinä tarvitse kuin muistaa tietyin kilometrivälein varata huolto itselleen sopivaan ajankohtaan. Ja varmaan senkin huomaat, jos autossa alkaa olla jotain vikaa?
 
vieras
Hoidan itse, tilaan autolle huollon ja vien sinne ja haen pois. Katsastan myös itse autoni jos on tarvista. Mulla on vakikorjaamo, nykyisin jopa laittavat tekstaria että *autosi vuosihuolto on ajankohtainen*
 
Alkuperäinen kirjoittaja ssd:
Ei helkutti, kun te olette avuttomia. Jos ei tiedä koska auto pitäisi huollattaa, niin kortti pois ja kävelemään/pyöräilemään.
Auton huoltokirjassa on yleensä merkintä milloin on seuraava huolto edessä, ainakin jos merkkiliikkeessä käyttää
 
pat
Ite ilmoitan milloin pitäis määräaikaishuolto tehdä. Osan huollosta mies tekee itse ja loput hoitaa autokorjaamo, johon mies soittaa ja ilmoittaa mitkä hommat jää huollosta heille. Auton vien itse huoltoon ja haen sieltä myös itse.
Jos tulee jotain ihmeellista vikaa tai muuten auto tuntuu prenkkaavan, kerron siitä miehelle. Hän käy sitten koeajaa auton ja päättää sen jälkeen pystyykö ite korjaan vian vai pitääkö varata korjaamolta aika.
Ei meil ainakaan mies tiedä milloin mun autossa on kilometrit täynnä määräaikaishuoltoa varten...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä vähän ongelma onkin kun mies huoltaa.. Ja kuulee siitä yleensä vasta kun itse toteaa,että huollot tulisi tehdä..En minä osaa niistä huolehtia :(
Miten niin et osaa? Eihän siinä tarvitse kuin muistaa tietyin kilometrivälein varata huolto itselleen sopivaan ajankohtaan. Ja varmaan senkin huomaat, jos autossa alkaa olla jotain vikaa?
ja jos tulee vähän kilometrejä niin sit väh.kerran vuodessa
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Ja varmaan senkin huomaat, jos autossa alkaa olla jotain vikaa?
Tässä naisilla yleensä hoksottimet valitettavasti usein loppuvat kesken. On useita tapauksia, joissa etuvetoisen auton käsijarru (toinen takapyörä) on jumittunut lukkoon, ja autolla vain ajellaan normisti, kunnes kumi raahautuessaan rikkoutuu - hyvä jos silloinkaan huomataan pysäyttää...teräsvanne vain antaa kipinäsuihkua asfalttia vasten hankautuessaan...
 
vieras
Meillä on kaksi yhteistä autoa, mies huolehtii niiden huollot. En mä silti mikään avuton ole, vaihdoin itse kesärenkaatkin toiseen autoon. Mutta, koska minä huolehdin suurimman osan kotitöistä, saa mies huolehtia autoista. Mun mielestä ihan reilua, ja mun mielestä autojen huollot kuuluu miesten hommiin :)
 

Yhteistyössä