kämmenien kutina?

Heips! Olisiko täällä tietoa tai kohtalo tovereita jotka voisi neuvoa mitä tehdä kun reilu kolme vuotias poikani on nyt pari viikkoa ellei kauemmin raapinut kämmeniään todella ahkerasti ja sanonut että kutisee. Öisin ja iltasin kutina on pahimmillaan, mutta mitään näppyä tai muutakaan ei näy niissä. Eikä ole näyttänyt että muukaan kohta kutisisi. Kiitoksia etukäteen jos joku vastaa =)
 
Itselläni allergiset lapset, mutta heidän kohdalla ei vastaavaa. Minä itse kärsin kroonisesta urticariasta ja kyseinen vaiva alkoi juuri tällä kummallisella oireella. Kämmenet syyhysivät tuhottomasti jonka jälkeen niihin ilmestyi ajan kuluessa paukamia mikä levisi sitten rajuna koko vartaloon. Tämähän on ihan hakuammuntaa, mutta tuli vaan mieleen.
 
Prinsessan aarre
Meillä poika 3.5v, jolla oli vauvana ja taaperona tosi paha atooppinen ihottuma. Nykyään ei ihottumaa ole enää missään, mutta kämmenet kutiaa jatkuvasti. Joka viikko jonain yönä poika raapii ne auki, sormien välit on aivan vereslihalla :( Kämmenissä ei näy ihottumaa eikä mitään, mutta silti ne kutiaa noin paljon.

Olen miettinyt, että johtuisko nykyään siitä, että päiväkodissa pestään käsiä niin paljon tai desinfioidaan. Mut toisaalta, on poika siitä ennen päiväkodinkin aloitusta kärsinyt. Talvipakkasilla käsien kastuttua tai hikoiltua kutiaa, kesällä kun poika puuhastelee paljain käsin pihamaalla, niin sitten ne kädet vasta kutiaakin. Hiekkalaatikon hiekka on yksi pahimmista kutittajista.

Että ehkä tämä meillä on vain tämän hetkinen atooppisen ihottuman ilmentymismuoto..
 

Yhteistyössä