Kämmenien kutina???

Mulla kutisi yöllä kämmenet ihan tolkkua vailla, vaiva jatkui pitkälle aamuun. Kävin neuvolassa, yritin kysyä asiasta mutta täti EI SANONUT MITÄÄN, katsoi vain kuin olisin jotenkin hullu tai luulotautinen (kävin sijaisella pikaisesti).

Onko muilla ollut samaa? Kuivuudesta ei johdu :/
 
Käsissä ei näy rakkuloita (eikä tunnu) ja iho on ehjä ja kosteutettu. Sormista lähtee tunto usein pitkin päivää, samoin yöllä kädet on täysin pois pelistä. Aamulla en voi n tuntiin käyttää kampaa tai kirjoittaa tekstaria tms kun sormet on poissa pelistä...

Niin ja allergiaa ei ole, millekkään, tutkittu on.

:/ :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:34 niin kirjoitti:
jos oot raskaana ja kämmenet kutisee SISÄPUOLELTA, niin yhteys neuvolaan/lääkäriin heti.. voi olla et maksa ei jaksa...

Olen raskaana viimeisiä metrejä (39+2) ja nimenomaan sisäpuolelta kutisi. Tää siis yöllä, aamusta meni hiljakseen n parissa tunnissa sitten ohi. Mutta yöllä luulin että hulluksi tulen kun kutisi ihan järkeä vailla!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:36 JabbaTheHut kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:34 niin kirjoitti:
jos oot raskaana ja kämmenet kutisee SISÄPUOLELTA, niin yhteys neuvolaan/lääkäriin heti.. voi olla et maksa ei jaksa...

Olen raskaana viimeisiä metrejä (39+2) ja nimenomaan sisäpuolelta kutisi. Tää siis yöllä, aamusta meni hiljakseen n parissa tunnissa sitten ohi. Mutta yöllä luulin että hulluksi tulen kun kutisi ihan järkeä vailla!
Eikä terkka sanonut mitään :eek: miten ne onkin aina samanlaisia... \|O lääkärissä käyntiä toi vaatis.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:35 kahdenäiti kirjoitti:
Eikös se ole raskaana ollessa raskausmyrkytyksen tms. oire? Joku sellainen oire kuitenkin, että lääkäriin pian.
No mie kävin myrkytysoireiden takia ylimääräisen terkkarikäynnin, kun keskiviikkona oli proteiinia pissassa. Nyt sitten oli pissa puhdas, rr 141/92, turvotus massiivista ja huono olo. Ja yritin sanoa tosta käsijutusta, mutta terkkari ei tosiaan ees noteerannut. Ja koska pissa puhdas, niin kuulemma muulla ei ole väliä. Käski kotiin ja välttämään sokerin syömistä :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:39 JabbaTheHut kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:35 kahdenäiti kirjoitti:
Eikös se ole raskaana ollessa raskausmyrkytyksen tms. oire? Joku sellainen oire kuitenkin, että lääkäriin pian.
No mie kävin myrkytysoireiden takia ylimääräisen terkkarikäynnin, kun keskiviikkona oli proteiinia pissassa. Nyt sitten oli pissa puhdas, rr 141/92, turvotus massiivista ja huono olo. Ja yritin sanoa tosta käsijutusta, mutta terkkari ei tosiaan ees noteerannut. Ja koska pissa puhdas, niin kuulemma muulla ei ole väliä. Käski kotiin ja välttämään sokerin syömistä :eek:
just joo, eli sielläkin taukkeja neuvolassa... mene äitiyspolille..! :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:40 kahdenäiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:39 JabbaTheHut kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:35 kahdenäiti kirjoitti:
Eikös se ole raskaana ollessa raskausmyrkytyksen tms. oire? Joku sellainen oire kuitenkin, että lääkäriin pian.
No mie kävin myrkytysoireiden takia ylimääräisen terkkarikäynnin, kun keskiviikkona oli proteiinia pissassa. Nyt sitten oli pissa puhdas, rr 141/92, turvotus massiivista ja huono olo. Ja yritin sanoa tosta käsijutusta, mutta terkkari ei tosiaan ees noteerannut. Ja koska pissa puhdas, niin kuulemma muulla ei ole väliä. Käski kotiin ja välttämään sokerin syömistä :eek:
just joo, eli sielläkin taukkeja neuvolassa... mene äitiyspolille..! :hug:
Miekin mietin että eikö noita sitten vois jättää tarkkailematta noita muita juttuja (rr, turvotus jne) jos kerran ainoa autuaaksi tekevä juttu on se pissatesti???

Toi terkkari vaan sai minut taas epäilemään omaa järkeäni, kun nyt ei kutissu ja yritin asioista kysyä. Ja tosiaan emäntä vaan kattoo että mitä sie akka siinä horiset :headwall: Tarttee varmaan soittaa sinne polille kun ei tosta käynnistä jäänyt kovin varma olo omasta voinnista.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:36 JabbaTheHut kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:34 niin kirjoitti:
jos oot raskaana ja kämmenet kutisee SISÄPUOLELTA, niin yhteys neuvolaan/lääkäriin heti.. voi olla et maksa ei jaksa...

Olen raskaana viimeisiä metrejä (39+2) ja nimenomaan sisäpuolelta kutisi. Tää siis yöllä, aamusta meni hiljakseen n parissa tunnissa sitten ohi. Mutta yöllä luulin että hulluksi tulen kun kutisi ihan järkeä vailla!
Tässä linkki :/

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00169&p_haku=Raskaushepatoosi
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:50 niin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:36 JabbaTheHut kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:34 niin kirjoitti:
jos oot raskaana ja kämmenet kutisee SISÄPUOLELTA, niin yhteys neuvolaan/lääkäriin heti.. voi olla et maksa ei jaksa...

Olen raskaana viimeisiä metrejä (39+2) ja nimenomaan sisäpuolelta kutisi. Tää siis yöllä, aamusta meni hiljakseen n parissa tunnissa sitten ohi. Mutta yöllä luulin että hulluksi tulen kun kutisi ihan järkeä vailla!
Tässä linkki :/

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00169&p_haku=Raskaushepatoosi
hmm, mulla asat ja alat on ollu edellisestä synnytyksestä asti lievästi koholla muutenkin... mutta minkäs mie näin perjantaina teen kun terkkari kohautteli vaan olkiaan, ei mikään labra ole enää auki. Ja jos ei nyt ke mennessä synny niin synnytys käynnistetään. Eli kai tarttee vaan kärvistellä ja mennä vkl polille jos olo menee ihan kauheeksi :/ Ihan toooooosi hyvää palvelua sain näköjään taas neuvolassa. Kun siis iskin käteni suoraan tädin naamalle ja sanoin että kun näitä kutisi yöllä niin että en saanut nukuttua. Ja täti piti suunsa supussa ja urputti kun panoa oli tullut 2pv:ssä 200g (ja siihen yritin sopertaa että kun viimeksi tulin maha tyhjänä ja nyt vedin kunnon aamupalan tossa 45min sitten).
 
Lunatic
On ollu samaa vaivaa, syytä ei löydetty aikoinaan.
Vieläkin toisinaan kutiaa, tarttis varmaan mennä uudestaan tutkituttamaan koko kroppa, joku diabetes varmaan., tai maksa poksahtaa, vaikka ne arvot sillon ku otettiin, oli ihan ok.

Enkä oo raskaana.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 14:14 JabbaTheHut kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:50 niin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:36 JabbaTheHut kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:34 niin kirjoitti:
jos oot raskaana ja kämmenet kutisee SISÄPUOLELTA, niin yhteys neuvolaan/lääkäriin heti.. voi olla et maksa ei jaksa...

Olen raskaana viimeisiä metrejä (39+2) ja nimenomaan sisäpuolelta kutisi. Tää siis yöllä, aamusta meni hiljakseen n parissa tunnissa sitten ohi. Mutta yöllä luulin että hulluksi tulen kun kutisi ihan järkeä vailla!
Tässä linkki :/

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00169&p_haku=Raskaushepatoosi
hmm, mulla asat ja alat on ollu edellisestä synnytyksestä asti lievästi koholla muutenkin... mutta minkäs mie näin perjantaina teen kun terkkari kohautteli vaan olkiaan, ei mikään labra ole enää auki. Ja jos ei nyt ke mennessä synny niin synnytys käynnistetään. Eli kai tarttee vaan kärvistellä ja mennä vkl polille jos olo menee ihan kauheeksi :/ Ihan toooooosi hyvää palvelua sain näköjään taas neuvolassa. Kun siis iskin käteni suoraan tädin naamalle ja sanoin että kun näitä kutisi yöllä niin että en saanut nukuttua. Ja täti piti suunsa supussa ja urputti kun panoa oli tullut 2pv:ssä 200g (ja siihen yritin sopertaa että kun viimeksi tulin maha tyhjänä ja nyt vedin kunnon aamupalan tossa 45min sitten).
Äitipolille vaan, akuutti asia, niin et tarvitse lähetettä neuvolasta.
 
Soittaisit nyt kuitenkin sinne ä-polille. Niillä ainakin mahdollisuus ottaa labrakokeet yms mihin aikaa vuorokaudesta tahansa. Tulee myös kirjattua ko asia sinun tietoihisi, niin jos jotain hälyyttävää ilmenee myöhemmin, ei mene sitten arvuutteluksi siinä vaiheessa.

Puhelimeen siitä, mars!!

 
varsinkin kun noin on, että ollu ne arvot koholla, niin sinuna soittasin synnärille tai päivystykseen tai johonkin ja kysysin asiasta.. kun ite olin sairaalassa raskausaikana niin oli yks toinenkin odottava äiti siellä ja sanoi, että on ollu viikkoja ja tulee olemaan synnytykseen saakka, koska ollu tuo myös edellisessä raskaudessa. seurasivat arvoja päivittäin ja ultrasivat muistaakseni kans aika tiheään, sydänkäyrää sikiöstä pari kertaa päivässä míkä kyllä otetaan kaikilta
 
Sitä aina niin nolottaa kysellä muualta kun terkkari keran ei nähnyt mitään hälyttävää... en haluaisi turhia vaivata ja saada tyhjästä valittajan mainetta :ashamed:

Kenelle tahansa kaverille sanoisin kyllä että soita äitipolille :ashamed:

Jos mie hetken kerään rohkeutta ja soitan... sitten siellä joku tympeä akka kysyy että miksen uskonu terkkaria ja mie alan itkeä varmaan :xmas:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 14:24 JabbaTheHut kirjoitti:
Sitä aina niin nolottaa kysellä muualta kun terkkari keran ei nähnyt mitään hälyttävää... en haluaisi turhia vaivata ja saada tyhjästä valittajan mainetta :ashamed:

Kenelle tahansa kaverille sanoisin kyllä että soita äitipolille :ashamed:

Jos mie hetken kerään rohkeutta ja soitan... sitten siellä joku tympeä akka kysyy että miksen uskonu terkkaria ja mie alan itkeä varmaan :xmas:
Mulla nyt ihan sama juttu supistusten kanssa. Mutta päätin että piru vieköön ne on siellä töissä just sitä varten, ja mä olen vaan yks asiakas/potilas muiden joukossa. Nyt homma hoitoon :hug:
 
Soitat nyt vaan reippaasti sinne äitipolille!!!Mulla oli esikoista odottaessa sama juttu suunnilleen samoilla viikoilla ja jos olisi todettu raskaushepatoosi niin synnytys olisi kuulemma käynnistetty samantien kun viikkoja oli jo tarpeeksi.Onneksi ei sitä hepatoosia ollut.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 14:28 Ohdake kirjoitti:
Soitat nyt vaan reippaasti sinne äitipolille!!!Mulla oli esikoista odottaessa sama juttu suunnilleen samoilla viikoilla ja jos olisi todettu raskaushepatoosi niin synnytys olisi kuulemma käynnistetty samantien kun viikkoja oli jo tarpeeksi.Onneksi ei sitä hepatoosia ollut.

Mutkutmutkut... ei mua nyt kutise mihinkään, yöllä kämmeniä vaan :/ Ja keskiviikkona käynnistys... voi hitto, mie olen jsut niitä jotka neuvoo muista herkästi että soita soita, sitä varten ne siellä on ja sit itte vitkutan kunnes on tosi kyseessä.... :ashamed:
 

Yhteistyössä